تبلیغات در اینستاگرام و بازاریابی خدمات و محصولات مدتی است که رواج زیادی یافته است.
اینستاگرام درحالحاضر آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلت فورمی برای تبلیغات از آن استفاده میشود.
این پلت فورم برای انواع و اقسام شرکتها به خوبی کار میکند.
چه در زمینه کیف و کفش باشند یا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و گذار باشد یا تجارت الکترونیک و… اینستاگرام بیشتر برنده بوده است.
حال سوال اینجاست که شما چگونه میتوانید افراد تاثیرگذار اینستاگرام، که آنها را اینستاگرامر مینامند، پیدا کنید؟
برای آشنایی بیشتر با تکنیک های آموزش تبلیغات در اینستاگرام ، با آکادمی بازار همراه باشید.
تبلیغات در اینستاگرام
سوال مهمتر این است که وقتی آنها را پیدا کردید، چطور میخواهید از آنها بخواهید که برایتان تبلیغات کنند؟
بیشتر شرکتها و برندها این کار را به آژانسهای تبلیغاتیای واگذار میکنند که دپارتمان مخصوصی برای کار با اینستاگرامرها دارند.
با این حال، اگر شما میخواهید خودتان این کار را انجام دهید، در زیر هفت سوال و نکته برای کار با این افراد را در اختیارتان قرار میدهیم.
۱. برای تبلیغات در اینستاگرام ، اینستاگرامر ها را در kik یا تلگرام پیدا کنید
Kik اپلیکیشنی است که به شما اجازه میدهد به راحتی پیامهایتان را بدون داشتن شماره تلفن یا ایمیل طرف مقابل به او برسانید.
این راهکار در تلگرام نیز عرضه شده است و میتوان با داشتن ID فرد او را در این برنامه پیدا و با او صحبت کرد.
اگر میخواهید با اینستاگرامرها در ارتباط باشید، باید یکی از این دو روش را انتخاب کنید.
۲. چه مدت پست تبلیغاتیتان روی پیج قرار میگیرد؟
برخلاف پستهای ارسالی در وبلاگها و وبسایتها که به مدت طولانی یا برای همیشه در آنجا قرار میگیرند، اینستاگرامرها قوانین خاصتری برای تبلیغات در پیجشان دارند.
آن ها به شما خواهند گفت که برای مدت معینی پست تبلیغاتی شما را در پیج نگه خواهند داشت.
تعرفه تبلیغات در اینستاگرام نیز به میزان زمان درخواستی شما بستگی خواهد داشت.
به هر حال شما باید بدانید که تبلیغاتتان چند ساعت روی پیج قرار خواهد گرفت.
از اینستاگرامر مورد نظر درخواست کنید که تبلیغاتتان را در ساعت مخصوصی روی پیج قرار دهد که معمولا افراد بیشتری آن را ببینند (به عنوان مثلا ساعات کاری یا نیمههای شب زمان مناسبی برای ارسال تبلیغات نیست).
ضمنا شما میتوانید از اینستاگرامر مورد نظر بخواهید که در بازه زمانی تعیین شده، چند بار تبلیغات شما را repost کند.
این کار به معنای آن است که به عنوان مثال شما میخواهید آگهیتان به مدت دو ساعت روی پیج باشد ولی هر نیم ساعت یک بار پاک شده و دوباره روی پیج قرار بگیرد تا به اصطلاح آگهیتان هر نیم ساعت یک بار بالا بیاید.
همچنین اطمینان حاصل کنید که فالوئرهای آن پیج همه ایرانی بوده و به اصطلاح فیک یا غیرواقعی نباشند.
۳. آیا لینک ما را در بیو (bio) خود قرار میدهید؟
اینستاگرام به شما اجازه نمیدهد که در زیرنویس عکسهایتان از لینک استفاده کنید.
تنها لینکی که میتوانید در این رسانه اجتماعی استفاده کنید، در محدوده بیوگرافی پروفایل اینستاگرام قرار دارد.
برخی از اینستاگرامرها با قرار دادن آگهیتان در پیجشان به طور رایگان لینک سایت یا وبلاگ شما را نیز در بیو قرار میدهند اما برخی دیگر هزینه اضافی برای این کار دریافت میکنند.
به هر حال اگر خواستید برای تبلیغات در اینستاگرام این کار را انجام دهید، مطمئن شوید که در زیرنویس تصویر تبلیغاتیتان این موضوع ذکر شود تا کاربران به راحتی بتوانند وارد سایت شما شوند.
۴. با خرید تبلیغات طولانی مدت تخفیف بگیرید
قبل از این که این مورد را شرح دهیم، بدانید که بهتر است برای تبلیغات در اینستاگرام قبل خرید یکباره و طولانی مدت، پیجهای مختلفی را امتحان کنید و هرکدام که بازدهی بیشتری داشت برای این کار انتخاب کنید.
در ابتدا باید از اینستاگرامر بپرسید که هزینه یک پست برای مدت مشخص چقدر میشود.
زمانی که قیمت دستتان آمد، از او بپرسید که آیا برای خرید هفتگی یا ماهیانه تخفیفی در نظر گرفته است یا خیر.
بیشتر اینستاگرامرها این تخفیف را در نظر میگیرند و آگهی شما را یک روز در میان یا هفتهای چند بار به نمایش در میآورند.
۵. برای تبلیغات در اینستاگرام در مورد دیگر آگهی دهندگان سوال کنید
شاید برایتان مهم باشد که چه برندهای دیگری با اینستاگرامر کار میکنند.
اگر در این باره سوال نکنید ممکن است روزی ببینید که آگهی شما بعد از آگهی رقیب اصلیتان قرار گرفته است!
۶. قیمتها به شدت متنوع است
تبلیغات در اینستاگرام بسیار گسترده است و هر فرد قیمت و تعرفه خاص خودش را دارد و این تعرفهها به شکل چشمگیری با هم تفاوت دارند. حواستان باشد که در ازای چه خدماتی چه پولی میدهید.
۷. انواع حسابهای کاربری در اینستاگرام
حسابهای مختلفی در اینستاگرام وجود دارد. شما اگر میخواهید خودتان تبلیغات در اینستاگرام خود را بر عهده بگیرید، باید حواستان به موارد زیر باشد:
- پیجهای موضوعی: تبلیغات در این پیجها معمولا از پیجهای دیگر ارزانتر است. پیجهای موضوعی بر روی موضوع خاصی متمرکز هستند و به شخص خاصی وابستگی ندارند. آنها ممکن است فقط عکسهایی از حیوانات، طبیعت، عکسهای کارتونی، جوک و لطیفه یا عکسهای آموزشی ارسال کنند.
- پیجهای فروشگاهی: تعرفه تبلیغات در این پیجها معمولا در حد وسط قیمتها قرار دارد. تعداد فالوئر زیاد یکی از ویژگیهای این پیجهاست و البته باید توجه داشته باشید که تعداد آگهیهایی که این اینستاگرامرها ارسال کنند نیز زیاد است.
- پیجهای شخصی وبلاگ نویسان یا دیگر افراد مشهور: اینگونه پیجها اغلب بیشترین میزان قیمت در اینستاگرامرها را دارند. دلیل این موضوع نیز تاثیر زیاد این افراد روی کاربرانشان است. به طوری که احتمالا تبلیغات در این پیجها بازدهی بیشتری خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که معمولا این افراد آگهی کمی ارسال میکنند و تا خودشان از کیفیت کالای شما اطمینان نداشته باشند، آن را تبلیغ نخواهند کرد.
امروزه فروش و بازاریابی به شیوه های قدیمی کافی نمی باشد، بلکه باید از روش های علمی و اصولی امروزی نیز بهره جست.
تبلیغات یکی از شاخه های بسیار مهم در علم فروش و بازاریابی می باشد و به هنگام انجام آن باید شرایط زمانی و مکانی و مخاطبان را نیز در نظر گرفت.
به علت تأثیر زیاد اینستاگرام بر روی مخاطبان آن، و دنبال کردن آن توسط قشر کثیر و متنوعی از مردم سراسر جهان، این شبکه اجتماعی تبدیل به یک مکان بسیار مؤثر جهت تبلیغات برند و محصولات گشته است.
از این رو در مقاله فوق تعدادی نکات طلایی که باید به هنگام تبلیغات در اینستاگرام به آن توجه کرد آورده شده است، که رعایت آنان می تواند سبب افزایش فروش و سود برای شرکت شما گردد.
آکادمی بازار با هدف توسعه علم بازاریابی و فروش و آشکار کردن رازهای موفقیت برندهای برتر جهان، سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید که در آن استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه کسب و کار، نکاتی در خصوص مدیریت یک کسب و کار یا شرکت به صورت موفقیت آمیز و اصولی و همچنین ویژگی های منحصر به فرد انسان ها و کارآفرینان موفق جهان که به شیوه های نوین ثروت خود را به دست آورده اند، را به شما آموزش خواهند داد. جهت ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن، می توانید بر روی لینک زیر کلیک نمایید.
سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی