زندگینامه مایکل جردن و بررسی روش ثروتمند شدن وی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۶ آبان, ۱۴۰۰
مایکل جردن ( Michael Jordan )

از مطالعه زندگینامه مایکل جردن (Michael Jordan) درمیابیم که خیلی‌ها او را بسکتبالیستی بزرگ و از ماهرترین بازیکنان این رشته از ورزش می‌دانند. او الگوی تمام بسکتبالیست‌های جهان است او ستاره‌ای بود که دوبار از دنیای بسکتبال خدافظی کرد اما به دلیل عشق و علاقه‌اش به این ورزش بازگشت.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیمایکل جردن
متولد1963
زادگاهبروکلین، نیویورک، آمریکا
ملیتآمریکایی
پیشهبازیکن بسکتبال

زندگینامه مایکل جردن

در این مقاله به تشریح زندگینامه مایکل جردن ( Michael Jordan ) و راه ثروتمند شدن او می‌پردازیم.

مایکل جردن در ۱۷ فوریه ۱۹۶۳ در نیویورک به دنیا آمد. او در یک خانوداه پرجمعیت به دنیا آمد و پنجمین فرزند خانواده بود. او در حدود ۱.۹۸ سانتیمترقد داشت و وزنش ۹۸ کیلوگرم بود.

پدرش به عنوان ناظر فنی در کارخانه جنرال الکتریک مشغول به کار بود و مادرش نیز کارمند بانک بود. پدر مایکل جردن به او آموخت که در زندگی از تلاش و کوشش دست نکشد و به زندگی خیابانی آلوده نشود.

مایکل جردن، بسکتبالیست معروف

مایکل جردن از سن کودکی به ورزش بسکتبال علاقه بسیاری داشت و وقتی وارد دبیرستان شد نتوانست در تیم بسکتبال مدرسه عضو شود. 

اما این باعث نشد که تلاشش را کنار بگذارد بلکه سبب شد تمرینات خود را جدی‌تر دنبال کند و موفق شد سال بعد عضو تیم بسکتبال شود. 

او بعد از اتمام دوران دبیرستان وارد تیم بسکتبال دانشگاه کارولینای شمالی شد و زیره نظر (دین اسمیت) به بازی پرداخت.

مسابقات مایکل جردن

مسابقات مایکل جردن

در زندگینامه مایکل جردن می‌خوانیم که او اوایل سال حضورش در تیم بسکتبال دانشگاه کارولینای شمالی عنوان بهترین بازیکن را از سوی کنفرانس غرب برای خود کرد و در همان سال بود که همراه با تیمش به مقام قهرمانی کنفراس غرب دست یافت. 

تیم دانشگاه کارولینای شمالی موفق شد با جامپ شات جردن مقابل دانشگاه جورج تاون پیروز شود و قهرمان رقابت‌های انجمن ملی ورزشکاران دانشگاهی شود.

مایکل جردن درمسابقات کنفرانس غرب لیگ دانشگاهی به عنوان امتیازآورترین بازیکن شناخته شد. نشریه اسپورتینگ نیوز دوسال پیاپی او را بهترین بازیکن انتخاب کرد. مایکل جردن بعد از سه سال تیم را ترک کرد و به شیکاگو در لیگ NBA پیوست. مایکل قبل از پیوستن به تیم شیکاگو در المپیک ۱۹۸۴به عنوان یکی از ملی پوشان بسکتبال آمریکا موفق شد مدال طلا را دریافت کند.

شکست و درخشش در زندگینامه مایکل جردن

وقتی مایکل جردن به تیم شیکاگو بولز ملحق شد، این تیم شکست‌های پی در پی را پشت سر می‌گذاشت و در بازی‌های خانگی تماشاچیان این تیم فقط ۶۰۰۰ نفر بود اما جردن موفق شد خیلی سریع اوضاع را عوض کند سبک خاص و جنگنده بودن او در مسابقات سبب می‌شد که همه یاد جولیوس اروینگ، ستاره بسکتبال دهه بیفتند.

مایکل پرش‌های بلندی داشت و هنگام انداختن توپ در تور از سبد آن آویزان می‌شد که توجه تماشاگران را جلب می‌کرد. مایکل جردن در اوایل حضورش در NBA به عنوان برترین بازیکن شناخته شد و حتی در گروه تیم منتخب ستارگان لیگ هم قرار گرفت. 

مایکل جردن به دلیل شکستگی پا نتوانست نتوانست در ۶۴ مسابقه شرکت کند، اما در اولین بازی پس از بهبودی پایش با تیم بازیپلی‌آف مقابل بوستون سلیتک آماده بازی شد و ۴۹ امتیاز کسب کرد و در دومین بازی پلی‌آف هم موفق شد ۶۳ امتیاز برای تیمش کسب کند.

افتخارات مایکل جردن

افتخارات مایکل جردن

در زندگینامه مایکل جردن می‌خوانیم که او بعد از ویلت چمبرلین یکی از اولین بازیکنانی بود که موفق شد در یک فصل سه هزار امتیاز به دست آورد. در آن زمان بود که مایکل افتخارات پی در پی را به تنهایی به دست می‌آورد اما تیم شیکاگو بولز تا سال ۱۹۸۸ موفق نشد از مرحله اول پلی‌آف بالاتر بیاید.

جردن همیشه برای پیشرفت در بازی‌هایش تمرکز بسیاری می‌کرد که باعث شد در سال ۱۹۸۸ یکی از مدافعان برتر سال در بسکتبال انتخاب شود. او از با ارزش‌ترین بازیکن‌های NBA بود و از نخستین بازیکنانی بود که بیشترین امتیاز را گرفته بود و بیشترین توپ گیری از حریف را در کارنامه خود به ثبت رساند و به همین دلیل از ستارگان با ارزش تیم NBA شناخته شد.

در آن سال‌ها با پیوستن بازیکنان سرشناسی همچون اسکاتی پیپن، بیل کارترایت، هوریس گرانت و جان پاکسون به تیم شیکاگو بولز، این تیم قدرتمندتر شد و در سال ۱۹۹۱ با شکست دادن تیم لس آنجلس لیکرز به عنوان قهرمانی NBA دست پیدا کرد. 

درسال بعد نیز این تیم با پیروزی نهایی در مقابل پورتلند تریل بلیزرز یک بار دیگر قهرمان لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا شد. علاوه بر این جردن در المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا عضو «تیم رویایی» آمریکا بود.

در آن سال‌ها کمیته‌ المپیک تصمیم گرفت که قانون ممنوعیت حضور بسکتبالیست‌های حرفه‌ای در رقابت‌های المپیک را لغو کند. بنابراین تیم آمریکا در آن بازی‌ها به آسانی پیروز شد و مایکل جردن دومین طلای المپیک خود را به دست آورد.

بازنشستگی غیر منتظره

بازنشستگی غیر منتظره

در زندگینامه مایکل جردن بیان می‌شود که او در سال ۱۹۹۳، تیم شیکاگو بولز بعد از پیروزی مقابل تیم نیویورک نیکس در چند بازی پلی‌آف سنگین، به دیدار نهایی راه یافت و مقابل تیم فینیکس سانز قرار گرفت. تیم مایکل جردن برای سومین سال پیاپی قهرمان NBA شد و خود مایکل نیز بار دیگر به عنوان با ارزش‌ترین بازیکن این لیگ برگزیده شد.

متاسفانه در تابستان همان سال، جیمز جردن پدر مایکل توسط دو سارق کشته شد و جردن در غم و اندوه از دست دادن پدرش بسکتبال را کنار گذاشت و در سال ۱۹۹۳ از بازی بسکتبال خداحافظی کرد. اما جردن یک بار دیگر درسال ۱۹۹۴ـ۱۹۹۵ به تیم شیکاگو بولز بازگشت، مردم در طی این مدت از او سوال می‌کردند که آیا می‌تواند مانند قبل بازی کند یا خیر؟

مایکل جردن به خوبی بازی می‌کرد اما دیگر کند و سنگین شده بود تیم شیکاگو بولز در آن سال در بازی با تیم پلی‌آف مغلوب اورلاندو مجیک شد. جردن تصمیم گرفت در سال بعد مصمم‌تر باشد و با قدرت به تمرین‌هایش ادامه دهد و به همه نشان دهد که باز هم می‌تواند مانند گذشته پیروز شود. 

تیم شیکاگو بولز در سال ۱۹۹۵ـ۱۹۹۶ با ۷۲ برد و ۱۰ باخت به عنوان برترین تیم در تعداد بردها در یک فصل NBA دست پیدا کرد. مایکل جردن هم با به دست آوردن قدرت خود و شرایط مناسب موفق شد برای هشتمین بار یکی از امتیاز آورترین ستارگان انتخاب شود. حتی او تبدیل به دهمین بازیکن NBA شد که در دوران بازی حرفه‌ای‌اش ۲۵ هزار امتیاز کسب کرده است.

ثروت Michael Jordan

ثروت Michael Jordan

در زندگینامه مایکل جردن بیان می‌شود که او در این مدت به دلیل موفقیت‌هایش توانست با ثروت زیادی جمع کند. او علاوه‌بر درآمدی که از راه بازی بسکتبال به دست می‌آورد، از تبلیغات تجاری برای شرکت‌ها نیز درآمد بالایی به دست می‌آورد. 

به علاوه جردن مالک یک باشگاه گلف بود و ادکلن‌هایی نیز با نام او روانه بازار می‌شد که در دو ماه اول حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار عدد از آن به فروش رسید. در سال ۱۹۹۷ او با باشگاهش یک قرارداد ۳۰ میلیون دلاری امضا کرد که باعث شد او را تبدیل به پر درآمدترین ورزشکار جهان کند او سالانه حدود ۴۰ میلیون دلار هم از سایر راه‌ها درآمد به دست می‌آورد. 

دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - موفقیت

جردن در سال ۱۹۹۹ یک بار دیگر اعلام بازنشستگی کرد. بسیاری از طرفداران بسکتبال او را بزرگ‌ترین بازیکن تاریخ این ورزش می‌دانند و بازنشستگی او پایان عصر طلایی بسکتبال لقب گرفت. Michael Jordan در سال ۲۰۰۰ سهامدار و رییس باشگاه بسکتبال واشنگتن ویزاردز شد او سومین سیاه پوستی بود که مالک یک تیم NBA می‌شود.

وی همچنین بخشی از سهام تیم هاکی واشنگتن کپیتالز را خرید. در سپتامبر ۲۰۰۱ پس از ماه‌ها شایعه، جردن اعلام کرد که قصد بازی در تیم واشنگتن ویزاردز را دارد و گفت می‌داند که دیگر مانند 25 سالگی‌اش نیست اما هنوز هم می‌تواند خوب بازی کند.

با بازگشت او به تیمش، اعضای تیم روحی تازه گرفتند و جردن پس از این که برای سیزدهمین بار در تیم منتخب ستارگان NBA قرار گرفت، همراه واشنگتن ویزاردز برای حضور در پلی‌آف تلاش کرد، اما به دلیل آسیب دیدگی زانو نتوانست تیمش را در ادامه فصل همراهی کند.

4.6/5 - (169 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. سلام
    من والیبالیست بودم خیلی بازیم خوب بود قرار بود برم برای تیم ملی نوجوانان اما برادرمو از دست دادم و از اون زمان به بعد دیگه نتونستم به زندگی برگردم . اما مایکل بعد از مرگ پدرش هم تسلیم نشد کاش منم مثل اون میتونستم زندگیو از سر بگیرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی