زندگینامه روبرتو کارلوس ستاره تاریخی فوتبال اروپا

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

آکادمی بازار قصد دارد در این مقاله به تشریح زندگینامه روبرتو کارلوس ( Roberto carlos ) ، ستاره تاریخی فوتبال اروپا آشنا کند.

روبرتو کارلوس دا سیلوا روچا به اسم کامل یکی از بهترین مدافعان چپ دنیا در تاریخ ورزش فوتبال می باشد که در آخرین روزهای خداحافظی اش از فوتبال در تیم فنرباغچه کشور ترکیه بازی می کرد.
روبرتو کارلوس یکی از شش بازیکنی می باشد که تا کنون بیش از ۱۰۰ بازی در جام لیگ قهرمانان اروپا انجام داده است و در سال ۱۹۹۷ بعد از رونالدو به عنوان بهترین بازیکن دنیا در رتبه دوم قرار گرفت و در سال ۲۰۰۴ عنوان یکی از ۱۲۵ بازیکن برتر دنیا که اکنون در قید حیات است یاد شده بود .  روبرتو کارلوس دا سیلوا روچا در ماه اوریل سال ۱۹۷۳ در شهر سائوپائولو کشور برزیل به دنیا آمد . او ورزش فوتبال را در تیم پالمیراس آغاز کرد.

روبرتو کارلوس پس از آن در سن ۲۲ سالگی به تیم اینترمیلان ایتالیا ملحق شد اما توانست فقط یک سال در آن تیم بازی کند و سال بعد با ملحق شدن به رئال مادرید اسپانیا دوران طلایی خود را شروع نمود.

برای مطالعه ادامه زندگینامه روبرتو کارلوس با ما همراه باشید.

روبرتو کارلوس در تیم رئال مادرید

روبرتو کارلوس ( Roberto carlos ) توانست ۱۱ سال در تیم رئال مادرید بازی کند و در مجموع برای این تیم ۵۱۲ بازی را انجام دهد و در این میان روبرتو کارلوس توانست ۶۵ بار گلزنی کند. از ۵۱۲ بازی انجام شده توسط روبرتو کارلوس برای تیم رئال مادرید ۳۷۰ تای آنها متعلق به بازیهای لالیگا بوده که در این تعداد بازی او ۴۶ گل را به نتیجه رساند.

روبرتو کارلوس در ۲ اگوست ۲۰۰۵ پاسپورت کشور های اروپایی را گرفت که این مسئله برای باشگاه رئال مادرید بسیار مهم و قابل توجه بود زیرا از آن دوران به بعد روبرتو دیگر بازیکنی از اتحادیه اروپا به حساب می آمد و از لیست بازیکنان خارجی باشگاه بیرون می آمد.

زندگینامه روبرتو کارلوس

در ادامه بخش ورزشی زندگینامه روبرتو کارلوس در ژانویه ۲۰۰۶ افتخاری دیگر نصیبش شد، و در آن ماه او به عنوان بازیکنی غیر اسپانیایی معرفی گردید که توانسته با انجام دادن 330 بازی بیشترین بازی را در رئال مادرید انجام دهد .

قبل از این، رکورد در دستان الفردو دی استفانو اسطوره و رئیس افتخاری رئال مادرید بود که اهل آرژانتین بود و ۳۲۹ بازی برای باشگاه رئال مادرید در لالیگا انجام داده بود.

خاطره تلخ در زندگینامه روبرتو کارلوس

یکی از تلخترین خاطره های روبرتو کارلوس باز می گردد به بازی رئال مادرید در الیانس که میهمان بایرن مونیخ بود این بازی در چارچوب لیگ قهرمانان اروپا بود و این دو تیم در حالی پای به میدان گذاشتند که بازی رفت را رئال در برنابئو ۳ – ۲ از تیم بایرن برده بود. با سوت شروع بازی توپ به روبرتو کارلوس رسید که پاس او به اشتباه سبب شد توپ به روی ماکای برسد و این بازیکن هلندی نیز با زدن  یک گل ، یکی از سریعترین گل های تاریخ لیگ قهرمانان را به اسم خودش ثبت نمود.

روبرتو کارلوس در ۹ مارس سال ۲۰۰۷ اعلام کرد که دیگر تمایل ندارد قراردادش را با رئال مادرید تمدید کند. ازآخرین گل های روبرتو کارلوس برای رئال مادرید باز می گردد به بازی فصل قبل رئال مادرید و رکرتیوو که در آن بازی رئال اول با زدن ۲  گل از میزبان خودش جلو افتاد اما بعد از آن در ۱۵ دقیقه آخر بازی با به ثمر رساندن دو گل بازی به تساوی کشیده شد.

و اگر این نتیجه باقی می ماند یقینا رئال قهرمانی را از دست می داد ولی در اخرین لحظات بازی بود که روبرتو کارلوس در یک حرکت خارق العاده به سمت دروازه حریف حرکت کرد و در محوطه جریمه با پاس بسیار خوب و زیبای گاگو ،توپ به این بازیکن برزیلی رسید و او نیز پاسخ بسیار خوبی به این توپ داد و با گل کردن آن توپ آخرین گل خود را در رئال به ثمر رساند و این تیم را به قهرمانی نزدیکتر کرد

روبرتو کارلوس

روبرتو کارلوس در فنرباغچه

روبرتو کارلوس ( Roberto carlos ) در ۱۹ ژوئن ۲۰۰۷ با تیم ترکیه ای فنرباغچه قراردادی ۲ ساله بست او در اولین بازی خودش برای تیم فنرباغچه توانست به قهرمانی سوپرکاپ ترکیه دست یابد. در آن بازی که روبرتو کارلوس به صورت اختیاری بازی کرد موفق شد با زدن ۲ گل تیم فنرباغچه را در برابر بشیکتاش به قهرمانی برساند و تیمش را پیروز سوپرکاپ ترکیه کند .

نخستین گل روبرتو کارلوس برای تیم فنرباغچه در لیگ ترکیه در تاریخ ۲۵ اگوست  سال ۲۰۰۷ بود که در مقابل سیوا اسپور به ثمر رساند.

روبرتو کارلوس در تیم ملی برزیل

روبرتو کارلوس ( Roberto carlos ) توانست  ۱۲۵ بار برای تیم ملی کشور برزیل بازی کند و در همین دوران او توانست ۱۹ بار برای این تیم گلزنی کند. در جام جهانی سال  ۱۹۹۸  موفق شد در ۷ بازی جام برای تیم ملی بازی کند. در مسابقات مقدماتی جام جهانی در سال ۲۰۰۲ در قاره امریکای جنوبی تیم ملی برزیل با تیم پاراگوئه مسابقه داشت که در آن بازی دروازه بان معروف تیم پاراگوئه چیلاورت خطای بسیار شدیدی بر روی روبرتو کارلوس انجام داد که به حکم فیفا ، حتی چیلاورت از ۳ بازی آینده تیمش و اولین بازی اش در جام جهانی محروم ماند.

روبرتو کارلوس برزیلی در مسابقات جام جهانی سال ۲۰۰۲ نیز در ۷ بازی برزیل شرکت کرد و موفق شد در مقابل تیم ملی چین با یک ضربه آزاد گلی بسیار زیبا به ثمر برساند و آن بازی را تیم برزیل با نتیجه  ۴ – ۰ برد.

از آخرین بازی های او در تیم برزیل بازمیگردد به بازی در برابر تیم ملی فرانسه در جام جهانی سال ۲۰۰۶ که در آن بازی فرانسه توانست با تک گل تیری هانری که از روی سانتر زیبای زیدان به ثمر رسید برزیل را از جام کنار بزند بعد از آن بازی، او بازنشتگی خود از تیم ملی را اعلام کرد.

در ۱۲ فوریه سال ۲۰۱۱ او با امضای قرار دادی به ارزش ۱۰ میلیون یورو به مدت 2 سال و نیم به تیم آنژی ماخاچکالا در داغستان روسیه ملحق شد و در اوت سال ۲۰۱۲ از دنیای فوتبال  به طور کامل خداحافظی کرد.

ستاره فوتبال اروپا

افتخارات باشگاهی روبرتو کارلوس

افتخارات کسب شده در زندگینامه روبرتو کارلوس شامل:

پالمیراس: قهرمانی در لیگ برزیل در سالهای ۹۳ و ۹۴، قهرمانی در تورنمنت ریو – سائو در سال ۹۳، قهرمانی در جام سائوپائولو در سالهای ۹۳ و ۹۴

رئال مادرید: پیروزی  در لالیگا در سالهای ۹۷ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷، پیروزی در سوپرکاپ اسپانیا در سالهای ۹۷ و ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳، پیروزی در لیگ قهرمانان اروپا در سالهای ۹۸ و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۲،  پیروزی در سوپرکاپ اروپا در سال ۲۰۰۲، پیروزی در جام باشگاههای جهان در سال ۹۸ و ۲۰۰۲

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
استعدادهای خوب را بشناس

فنرباغچه: پیروزی در سوپرکاپ ترکیه در سال ۲۰۰۷

کوپا امریکا در سالهای ۹۷ و ۹۹
پیروزی در جام جهانی در سال ۲۰۰۲

برای مطالعه زندگینامه سایر افراد بزرگ و موفق به صفحه زندگینامه افراد موفق مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی