بازاریابی غیرمستقیم (Indirect Marketing)چیست | 7 تا از بهترین روش ­ها + نمونه های موفق

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۴ مهر, ۱۴۰۱
بازاریابی غیرمستقیم چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

بازاریابی غیرمستقیم روشی است برای نشان دادن محصولات، خدمات و حتی هویت یک کسب و کار، بدون اینکه توجه زیادی به موارد تبلیغاتیی داشته باشد.

هر شرکتی اهداف خاص خود و مشتریان هدف خود را دارد که به یک برنامه بازاریابی مناسب و منحصر به فرد نیاز دارند و هنگامی که در مورد بهترین راه برای دستیابی به مشتریان ایده آل خود تصمیم می‌گیرید، می‌توانید دو راه را دنبال کنید: بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم.

درک تفاوت این دو روش و بهترین عملکرد آن‌ها در موفقیت و نتایج شما تاثیر بسزایی خواهد داشت. یک راه ساده و بسیار موثر برای جذب مشتریان “بازاریابی غیرمستقیم” است. بنابراین بدون هیچ‌گونه توضیح بیشتر، بیایید دقیقا ببینیم بازاریابی غیرمستقیم چگونه به شما کمک می‌­کند.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بازاریابی غیرمستقیم چیست؟

بازاریابی غیرمستقیم متکی بر ایده ایجاد مخاطبان و مشتریان وفادار است که به مرور زمان از شما خرید خواهند کرد. بازاریابی غیرمستقیم بازاریابی متمرکز بر جلب اعتماد مشتریان بالقوه است. هدف آن افزایش آشنایی با نام تجاری شما و پرورش مشتریان احتمالی است تا در نهایت از شما خرید کنند.

برخلاف یک تماس فروش مستقیم یا تجاری، بازاریابی غیرمستقیم فرض می‌کند که ممکن است مخاطبان شما تا مدت کوتاهی از شما خرید نکنند. این فرآیند بسته به محصول و مخاطب، ممکن است هفته‌ها یا حتی ماه‌ها طول بکشد.

بازاریابی مستقیم شامل درخواست مستقیم از شخصی برای خرید محصول یا خدمات از شما است. نمونه‌های رایج بازاریابی مستقیم تبلیغات تجاری، تبلیغات چاپی، تماس‌های فروش و موارد مشابه است.

در شرایط مناسب، بازاریابی و فروش مستقیم یک تاکتیک بسیار موثر است. با این حال، اگر به اشتباه مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند موجب اتلاف وقت و سرمایه شود یا حتی در بدترین موارد به نام تجاری شما آسیب برساند. برخی از مثال‌های بازاریابی غیرمستقیم خوب ممکن است سیستم‌­های ارجاع یا وبلاگ‌ها باشند.

این‌ها تاکتیک‌های بسیار مناسبی هستند و مانند روش‌های مستقیم مزاحم مشتریان نیستند و این از مزایای بسیار مهم بازاریابی غیرمستقیم است.

مزایای بازاریابی غیرمستقیم

مزایای بازاریابی غیرمستقیم

از آنجا که بازاریابی غیرمستقیم اغلب به شکل محتوای آنلاین و استفاده از رسانه‌های مختلف است، می‌توانید هزینه‌های بیشتری را بدون خطر آزار مشتریان احتمالی خود انجام دهید و این به شما این فرصت عالی را می‌دهد تا یک پایگاه مشتری ایجاد کنید که با برند شما مطابقت داشته باشد. این قدرت واقعی بازاریابی غیرمستقیم است.

یک وبلاگ، کاملا متفاوت از تبلیغات تجاری مستقیم است زیرا افراد تا زمانی که محتوای خوبی ارائه می‌دهید به بازدید از وبلاگ شما ادامه می‌دهند و مطالب را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.

پس از گذشت زمان کافی، مردم نوعی رابطه لذت‌بخش با نام تجاری شما ایجاد می‌کنند که به معنی سود بیشتر برای شما است. علاوه بر این، از آنجا که بازاریابی غیرمستقیم به دنبال جذب مشتری وفادار است، مقرون به‌صرفه‌ترین شکل بازاریابی است.

در حقیقت، برخی از انواع بازاریابی غیرمستقیم کاملا رایگان است. به همین دلیل است که بازاریابی غیرمستقیم به شما کمک می‌کند تا یک جریان فروش بلندمدت و سازگارتر از بسیاری از انواع بازاریابی مستقیم ایجاد کنید.

معایب بازاریابی غیرمستقیم

معایب بازاریابی غیرمستقیم

بسیار بعید است که با بازاریابی غیرمستقیم نتایج سریعی را مشاهده کنید. بازاریابی غیرمستقیم قبل از اینکه نتایج قابل توجهی را از آن مشاهده کنید به زمان نیاز دارد تا شتاب بیشتری ایجاد کند.

زمانی که در حال ایجاد شتاب برای بازاریابی غیرمستقیم خود هستید، باید تلاش مستمری برای تقویت آن انجام دهید. شما از یک پست وبلاگ در سال سود چندانی نخواهید برد.

این بدان معناست که شما یک دوره زمانی خواهید داشت که در آن پاداش زیادی برای تلاش خود نمی‌بینید. هنگامی که پاداش‌ها شروع می‌شود، به ضربه زدن ادامه دهید، اما به دلیل زمان‌بر بودن ظاهر شدن نتایج در بازاریابی غیر مستقیم، این روش می‌تواند دلسرد کننده باشد.

استاد احمد محمدی

اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.

استاد احمد محمدی

نحوه انجام بازاریابی غیرمستقیم

بازاریابی غیرمستقیم تمرکز کمتری بر جذب مشتریان فعلی دارد و بیشتر بر ایجاد شهرت برای نام تجاری تمرکز دارد. به این ترتیب، ابتدا اعتماد مشتری را جلب می­‌کنید و سپس او را وارد مرحله خرید می‌­کند. در مراحل بعدی ارتباط بلند مدت ایجاد می‌­کنید تا آن­‌ها در آینده هم خرید مستمر داشته باشند.

7 تا از بهترین روش ­های بازاریابی غیرمستقیم که باید استفاده کنید

7 تا از بهترین روش ­های بازاریابی غیرمستقیم که باید استفاده کنید

یک استراتژی بازاریابی غیرمستقیم خوب، استراتژی‌های مختلف را ترکیب می‌کند. برای مثال برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود، بهتر است به مشتریان بالقوه خود در چندین کانال مانند تبلیغات یوتیوب، ویدیو مارکتینگ و تبلیغات اینستاگرام دسترسی داشته باشید. برای این مقاله، ما بازاریابی غیرمستقیم را در زمینه اجرای تبلیغات آنلاین بررسی می‌کنیم.

در اینجا چندین شکل بازاریابی غیرمستقیم وجود دارد که می‌توانید برای تجارت خود استفاده کنید:

  1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)
  2. بازاریابی محتوا
  3. روابط عمومی
  4. رسانه‌های اجتماعی
  5. محتوای حمایت شده
  6. بازاریابی تاثیرگذار
  7. ارجاعات

در حالی که بازاریابی غیرمستقیم نسبت به همتای مستقیم خود ظریف‌تر است، اما این موضوع چیزی از ارزش آن کم نمی‌کند. درواقع، همان‌طور که قبلا گفتیم، این ظرافت به شما امکان می‌دهد تا با آن سازگار شوید و اقدامات با ثبات داشته باشید.

این سازگاری می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت بازاریابی غیرمستقیم باشد. یکی از بهترین نمونه‌های بازاریابی غیرمستقیم بازاریابی محتوا است.

1. بازاریابی غیرمستقیم با بازاریابی محتوا

در انواع بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوا یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که در اختیار هر کسب‌ و کاری است. بازاریابی محتوا به شما امکان می‌دهد وبلاگ ،وب‌سایت را به دستگاهی برای فروش تبدیل کنید. برخی از کلیدهای موفقیت یک وبلاگ موفق، ثبات و ارائه ارزش واقعی برای مخاطبان است.

اگر می‌توانید نکات و اطلاعات ارزشمندی را به‌طور منظم به مخاطبان خود بدهید، خیلی طول نمی‌­کشد که بسیاری از آن‌ها به طرفداران وفادار برند شما تبدیل می‌شوند.

این نوع کمپین بازاریابی زمانی موفق است که محتوای ارزشمندی را ایجاد می‌کنید تا توجه مخاطبان موردنظر خود را جلب کنید. شما نمی‌فروشید شما اطلاع رسانی می‌کنید یا سرگرم می‌کنید. در اینجا چند نمونه از بازاریابی محتوا آورده شده است:

  • وبلاگ نویسی
  • پادکست‌ها
  • ویدیو
  • ابزارهای رایگان
  • بازی‌های آنلاین
  • آزمون‌ها
  • اتفاقات زنده

در هر یک از این مثال‌ها، شما چیزی را به صورت رایگان هدیه می‌دهید که مخاطبان شما را آگاه یا سرگرم می‌کند. در مقابل، شما توجه افراد علاقمند به صنعت خود را جلب می‌کنید. می‌توانید ایمیل‌های آن‌ها را بگیرید تا بعدا برای آن‌ها ارسال کنید.

2. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO)

پس از ایجاد محتوا، باید آن را در اختیار و معرض دید افراد مناسب قرار دهید. اینجاست که بهینه سازی موتورهای جستجو می‌تواند کمک کننده باشد.

تحقیقات نشان داده است که سئو 3 برابر بازدهی بیشتری را نسبت به روش­‌های سنتی ارائه می‌دهد در حالی که 62 درصد هزینه کمتری نسبت به برنامه‌های بازاریابی سنتی دارد.

به همین دلیل است که 91 درصد از کسب­‌و­کارهای سراسر جهان آن را با جدیت اجرا می‌کنند. سئو به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که به شما کمک می‌کند هنگامی که مشتریان احتمالی در جستجوی خدمات هستند مشاغل شما به عنوان بالاترین رتبه در نتایج مربوط به موضوع جستجو شده نشان داده شود. سئو به دو دسته تقسیم می‌شود:

سئو داخلی

درک وب سایت خود را برای گوگل آسان کنید. مرتبط کردن محتوای وب سایت با پرسش‌هایی که افراد هنگام تلاش برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصول یا بازار شما جستجو می‌کنند.

سئو خارج از صفحه

با داشتن وب سایت‌های معتبر دیگر که فضایی برای پیوند به شما دارند، Google متوجه می‌شود که مردم درباره شما صحبت می‌کنند. این به شما کمک می‌کند رتبه خود در نتایج جستجو افزایش دهید.

شما می‌توانید با به اشتراک گذاشتن مطالب ارزشمندی که مخاطبان دوست دارند با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارند تا حدی بک لینک دریافت کنید.

SEO می‌تواند محتوای شما را برای افراد بیشتری قابل کشف کند، افرادی که به محتوای شما علاقه‌مند هستند. اگر SEO به‌درستی انجام شود، می‌تواند فروش شما را افزایش دهد. این بخش مهمی از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است.

پادکست - مزایای بازاریابی درونگرا و برونگرا

3. صفحات شبکه­ های اجتماعی

در عصر کنونی، عملا همه حداقل در یک یا دو شبکه اجتماعی حضور دارند. مردم دائما این شبکه‌­ها را برای به روزرسانی و محتوای جدید بررسی می‌کنند، به همین دلیل است که هر کسب و کاری که از رسانه‌های اجتماعی استفاده نکند، مقدار زیادی از فروش بالقوه خود را از دست می‌دهد.

فعالیت مستمر در شبکه‌­های اجتماعی همراه با ایجاد تجربه خوب برای مخاطبان می‌تواند یکی از ارزشمندترین اشکال بازاریابی غیرمستقیم در دسترس شما باشد؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا در ذهن کسانی که شما را دنبال می‌­کنند بمانید.

از ترفندهای عالی و کاربردی ایجاد موفقیت در رسانه‌های اجتماعی این است که ارزش افزوده ایجاد کنید و با ثبات و سازگار باشید. اگر محتوای مفیدی را منتشر می‌کنید که مخاطبان شما آن­ را با دیگران به اشتراک بگذارند، تعداد دنبال کنندگان شما افزایش خواهد یافت.

ثبات داشتن به مشتریان شما می‌گوید که حرفه‌ای هستید و ارزش کار با آن­‌ها را دارید. این یک راه عالی برای افزایش شناخت و وفاداری به نام تجاری است.

4. محتوای حمایت شده

در مقاله Direct vs Indirect Marketing از سایت stevens-tate.com اشاره شده که یکی دیگر از روش‌های رایج بازاریابی غیرمستقیم، محتوای حمایت شده است. در حالی که بسیاری از استراتژی‌های بازاریابی غیرمستقیم شما را ملزم می‌کنند تا برای مدتی روی ایجاد اعتماد در مخاطبان خود کار کنید، محتوای حمایت شده بسیار خوب عمل می‌­کند.

زیرا می‌توانید با اینفلوئنسرهایی که قبلا اعتماد مخاطبان را جلب کرده‌­اند کار کنید. کار با اینفلوئنسرهای معتبر به برند شما اعتبار بیشتری می‌بخشد و موجب تاثیرگذاری روی طرفداران شما و جلب مضاعف اعتماد آن‌ها می‌شود.

5. برنامه های ارجاع

برنامه های ارجاع

راه دیگری که برای ایجاد اعتماد فوری در مشتری احتمالی وجود دارد این است که خدمات شما توسط یکی از دوستان یا خانواده آن‌ها به ایشان توصیه شود.

تشویق و ارجاع از طریق برنامه‌های پاداش، یک راه عالی برای تبدیل هر مشتری به مشتریان بیشتر است. فکرش را بکنید؛ این یک وضعیت برد-برد است. مشتریانی که شما را به دوست خود توصیه می‌کند، پاداشی دریافت می‌کند و شما مشتری جدیدی دریافت می‌کنید.

6. روابط عمومی و اثبات اجتماعی

اگر مردم به شما اعتماد کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که از شما خرید کنند. روابط عمومی یکی از ارزشمندترین روش‌ها برای اثبات اجتماعی و نشان دادن میزان تاثیرگذاری شما برای مشتریان است.

روابط عمومی ارزشمندترین ابزار برای کسب جایگاه و اثبات اجتماعی در تبلیغات و صفحات وب شما است. اگر مردم به شما اعتماد کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که از شما خرید کنند.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»: به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

7. بازاریابی تاثیرگذار

بازاریابی دهان به دهان همیشه یکی از کارآمدترین انواع بازاریابی بوده است زیرا مردم بیش از آنکه به تبلیغات اعتماد کنند به تجربیات دیگران اعتماد دارند.

ارائه محتوا و اطلاعات مناسب به مشتریان در وب سایت، شبکه­‌های اجتماعی و … باعث می­‌شود اطلاعات آن‌­ها درباره شما بیشتر می­‌شود و از این اطلاعات در گفتگوهای خود با دوستانشان استفاده می‌­کنند و شما را به آن­‌ها معرفی می‌­کنند. اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی با فالوورهای وفادارشان می‌توانند به شما در افزایش آگاهی از برند و افزایش فروش کمک کنند.

مقایسه بازاریابی غیرمستقیم با بازاریابی مستقیم

مقایسه بازاریابی غیرمستقیم با بازاریابی مستقیم

بازاریابی مستقیم به فعالیت‌هایی در بازاریابی اطلاق می‌شود که در آن شما با شخصی تماس می‌گیرید و قصد دارید او را در اسرع وقت وادار به خرید کنید.

این روش می‌تواند شامل کانال‌های بازاریابی مانند موارد زیر باشد:

  • کمپین‌های پست مستقیم
  • بازاریابی تلفنی
  • تبلیغات چاپی
  • تبلیغات کلیکی

بازاریابی مستقیم و غیرمستقیم دست در دست هم دارند. تاکتیک‌های بازاریابی مستقیم می‌تواند نتایج سریعی به همراه داشته باشد، در حالی که کسب نتیجه از بازاریابی غیرمستقیم زمان زیادی طول می‌کشد.

این دو بخشی از یک استراتژی بازاریابی کامل هستند که هم برای کوتاه‌ مدت و هم برای بلند مدت مفید است. در مورد بازاریابی غیرمستقیم و بازاریابی مستقیم چند تفاوت اساسی وجود دارد.

هزینه و اندازه گیری در بازاریابی غیرمستقیم و مستقیم

هزینه و اندازه گیری در بازاریابی غیرمستقیم و مستقیم

در بازاریابی مستقیم، هزینه‌ها و مزایای آن مشخص است. اگر شما به طور مستقیم پستی ارسال می‌کنید، می‌دانید که هزینه جمع‌آوری نامه‌نگاری و ارسال آن‌ها چقدر است. سپس، کارآیی کمپین را با استفاده از پیوند و شماره تلفن منحصر به فرد در بروشورهایی که به کمپین شما بازمی‌گردند، اندازه گیری می‌کنید.

اندازه­‌گیری کمپین‌های بازاریابی غیرمستقیم کمتر مشخص است. بازاریابی غیرمستقیم در مورد ایجاد اعتماد است و این نیازمند زمان است. کسی می‌تواند یک پست وبلاگ شما را بخواند، سپس در خبرنامه شما ثبت‌نام کند، سپس به مدت یک سال خرید نکند.

از آنجا که قصد تبدیل فوری خریداران در این روش وجود ندارد، نسبت دادن نرخ تبدیل به این تلاش‌ها دشوار است. در زمان خرید شخص در آینده، شما روش روشنی برای پیگیری اینکه آیا در وهله اول در معرض بازاریابی غیرمستقیم شما قرار گرفته است ندارید.

شما می‌­توانید در کسب و کارخود برای اجرای بازاریابی غیرمستقیم به ‌راحتی از ابزارهای آن استفاده کنید. شیوه بازاریابی غیرمستقیم در سالیان اخیر بسیار تغییر کرده است، بنابراین مهم است که در هنگام بازاریابی غیرمستقیم، یک روش موثر را اجرا کنید.

بازاریابی غیرمستقیم شتاب دهنده پر قدرتی برای تجارت شما است. بازاریابی غیرمستقیم بسیار مقرون به صرفه، سریع و متمرکز است و به شما این امکان را می­‌دهد که اعتماد شمار زیادی از مشتریان بالقوه را جلب کنید و آن‌ها را به مرحله خرید ببرید و فروش خود را افزایش دهید. هدف نهایی در بازاریابی غیرمستقیم این است که با هدف‌گذاری دقیق، جلب اعتماد مشتری و کمترین هزینه، بهترین نتایج را دریافت کنید و مشتریان وفادار داشته باشید.

نمونه های موفق بازاریابی غیر مستقیم، برگرفته از دوره آموزش کارشناس فروش

بخشی از دوره آموزش کارشناس فروش به مطالعه موردی نمونه های موفق بازاریابی غیر مستقیم اختصاص دارد. در ادامه دو نمونه جذاب از بازاریابی غیر مستقیم را به شما معرفی می کنیم.

بازاریابی غیر مستقیم لیسترین (Listerine)

بازاریابی غیر مستقیم لیسترین (Listerine)

کمپین شرکت دهانشویه لیسترین، ترکیبی عالی از بازاریابی غیر مستقیم به همراه یک سناریو آگاهی بخشی است.

لیسترین یک برند دهانشویه ضد عفونی کننده است که با شعار ” لیسترین میکروب هایی که باعث بوی بد دهان می شوند را می کشد” تبلیغ می شود. نام لیسترین از جوزف لیستر، اولین بارون لیستر، پیشگام در جراحی استریل، الهام گرفته است. این شرکت در سال 1879 توسط جوزف لارنس، شیمیدانی در سنت لوئیس، میسوری تاسیس شد.

پیش از سال 2005، لیسترین در تبلیغات دهانشویه اش ادعا می کرد که می تواند جایگزین نخ دندان شود و روشی موثر برای جلوگیری از پوسیدگی دندان باشد.

در یک کمپین بازاریابی غیرمستقیم گسترده، لیسترین مشتریان را متقاعد کرد که دهانشویه اش به اندازه نخ دندان کشیدن موثر است.

مانند تمام بازاریابی های غیرمستقیم بزرگ، این کمپین به خوبی گسترش پیدا کرد و نام تجاری لیسترین را مترادف با تمام دهانشویه ها کرد.

هر چند در آن سالها دادگاه لیسترین را متهم به تبلیغات گمراه کننده کرد و شرکت مجبور شد که تبلیغاتش را متوقف کند، اما کمپین آنها کار خود را انجام داده بود.

بازاریابی غیر مستقیم تامز Toms

بازاریابی غیر مستقیم تامز Toms

مسئولیت اجتماعی یکی دیگر از ویژگی های بازاریابی غیر مستقیم است.

شرکت کفش تامز از کمپین تبلیغاتی (One For One) برای به دست آوردن یک موفقیت بزرگ و انجام کاری مفید برای کودکان نیازمند استفاده کرد.

شرکت تامز در سال 2006 توسط Blake Mycoskie، کارآفرینی از آرلینگتون، تگزاس تاسیس شد. این شرکت عینک ها و کفش هایش را بر اساس طرح آلپارگاتا آرژانتینی طراحی و به فروش می رساند. در این کمپین تامز متعهد شد که به ازای هر جفت کفشی که می‌فروشد، یک جفت کفش نو به یک کودک فقیر بدهد. همچنین به ازای هر عینکی که می فروشد، بخشی از سود آن را صرف درمان بیماری های چشم و اهدای عینک به مردم کشورهای در حال توسعه کند.

تامز به عنوان بخشی از پلتفرم مسئولیت اجتماعی شرکتی خود، در بیش از 70 کشور به کودکان کفش و عینک می دهد.

به عنوان یک روش بازاریابی غیرمستقیم، بشردوستی راهی عالی برای به رسمیت شناختن نام تجاری، ایجاد حس مثبت و افزایش وفاداری در میان مشتریان است.

زمانی که بازاریابی غیرمستقیم به درستی انجام شود، می‌تواند نتایج بلند مدتی روی برند داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با تکنیک های پیاده سازی بازاریابی غیرمستقیم، پیشنهاد می کنیم در دوره آموزش کارشناس فروش شرکت کنید.

5/5 - (14 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی