چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۷ آبان, ۱۴۰۰
چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

تعریف و تمجید کردن از افراد بدون چاپلوسی کردن، یک روش مفید و موثر برای پرورش و بهبود روابط است و در نهایت به عمیق‌تر و صمیمی‌تر شدن ارتباط میان افراد کمک می‌کند و فراتر از مزایای روابط، تعریف کردن از دیگران می‌تواند باعث اثرات مثبتی مانند نشاط و افزایش اعتماد به نفس در آن‌ها شود.

تعریف مبتنی بر قدردانی، باعث خوش بینی، رضایت و همبستگی در افراد می‌شود. تعریف کردن از افراد، باعث آزاد شدن اکسیتوسین در مغز آن‌ها می‌شود ضمن این که خودتان نیز احساس خوبی خواهید داشت. اگر می‌خواهید به بهترین شکل ممکن از افراد تعریف کنید، تعریف خود را بر شخصیت یا دستاوردهای فرد، نه تنها ظاهر او، متمرکز کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما بگوییم که به بهترین شکل ممکن، چگونه از دیگران تعریف کنیم؟ تعریفی صادقانه و موثر که روابط شما را تقویت می‌کند و لبخند را به صورت افراد می‌آورد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

3 روش منحصر به فرد برای تعریف کردن از دیگران

چگونه از دیگران تعریف کنیم و از چه کلماتی استفاده کنیم؟ تعریف کردن از دیگران یک شیوه بیان برای تحسین، قدردانی، تایید یا احترام به افراد است. تعریف کردن، یک راه سریع برای نشان دادن قدردانی شما از دیگران است.

اگر می‌خواهید در تعریف و تمجید کردن از دیگران تملق و چاپلوسی نکنید، در نظر بگیرید که باید متفاوت عمل کنید و آن‌ها را به شیوه‌های منحصر به فرد بیان کنید.

لحن صحبت کردن شما نیز از مهم‌ترین نکاتی است که هنگام تعریف کردن از افراد باید به آن توجه کنید. در ادامه 3 روش متفاوت برای تمجید و تعریف کردن از دیگران را به شما می‌آموزیم. این 3 روش عبارتند از:

1. برای تعریف کردن کلمات منحصر به فردی را انتخاب کنید

مردم زمانی که از دیگران تعریف می‌کنند، از کلمات و جملات تکراری استفاده می‌کنند. با انتخاب کلمات و جملات منحصر به فردی که هر روز آن‌ها را نمی‌شنوید، متفاوت عمل کنید.

مثال: همسر شما یک ورزشکار “فوق العاده” است. فقط مطمئن شوید که از کلمات به قول معروف قلمبه سلمبه استفاده نکنید، زیرا در این صورت، تعریف شما ممکن است بیش از حد غیرواقعی و به دور از صداقت باشد.

2. تعریف خود را سفارشی کنید

تعریف خود را سفارشی کنید

تعریف خود را سفارشی کنید و با یادآوری خاطرات منحصر به فردی که با آن شخص خاص دارید، استفاده کنید. با استفاده از جوک‌هایی که تنها شما دو نفر آن را درک می‌کنید و یادآوری آن‌ها.

به عنوان مثال، هنگامی که شما این خاطراتی که با هم داشتید، این تعریف و تمجید را منحصر به آن شخص کنید. با انجام این کار آن فرد احساس خاص بودن خواهد کرد و درمیابد که این تعریف‌ها فقط برای او طراحی شده‌اند.

3. دیگران را با افراد سرشناس و موفق مقایسه کنید

به دیگران بگویید که چقدر جذاب‌تر از فلان شخص مشهور است. به عنوان مثال، به شوهرتان بگویید که او بهتر از “تام کروز” یا جالب‌تر از “جیم کری” است. در این شرایط، ایرادی ندارد که حقیقت را بچرخانید، همسرتان از شما قدردانی می‌کند که این حس خوب را در او به وجود آوردید و علاوه بر گرم شدن روابط و زندگیتان، شما باعث افزایش اعتماد به نفس شخص مقابل می‌شوید.

چگونه از دیگران تعریف کنیم؟

تعریف کردن از دیگران به بهترین شکل ممکن چگونه است؟

مهم است که به یاد داشته باشید که برخی از بهترین تعریف‌ها هیچ ارتباطی با ظاهر افراد ندارند. به عنوان مثال، شما ممکن است بگویید: “شما فرد بسیار شجاع و جسوری هستید.”

چرا تعریف کردن از ویژگی‌های افراد بسیار مهم است؟ زیرا مردم همیشه نمی‌توانند ظاهر خود را کنترل کنند. بنابراین به جای تمرکز بر تعریف کردن از ظاهر افراد، به دنبال راه‌هایی برای تمجید و قدردانی از شخصیت، اقدامات و انتخاب‌های درست آن‌ها باشید.

از دیگر راه‌های تعریف کردن واقعی و مناسب از دیگران، همدلی است. هنگام صحبت کردن با افراد، صادق باشید. به منظور ارائه یک تعریف واقعی، شما باید خود را جای آن شخص قرار دهید. در یک جهان پر از بدبینی و افکار منفی، به دنبال ویژگی‌های مثبت دیگران بودن و برجسته کردن آن‌ها، یک گام بزرگ به سوی زندگی مثبت و شادتر است.

در ادامه جملاتی را به شما می‌گوییم که با بیان کردن آن‌ها ضمن تعریف از دیگران، باعث خوشحالی و افزایش اعتماد به نفسشان خواهید شد. جملاتی مانند:

  • من واقعا از حضور تو در زندگی‌ام قدردانی می‌کنم و وجودت باعث پیشرفت من شده است.
  • تو الهام بخش من در زندگی هستی و من را به فرد بهتر و مفیدتری تبدیل کردی.
  • هر بار که تو را می‌بینم، انرژی و انگیزه‌ام بیشتر می‌شود.
  • اعتماد به نفست را تحسین می‌کنم.
  • تو خیلی با استعدادی و مطمئنم در آینده به موفقیت بزرگی دست پیدا می‌کنی.
  • به عنوان یک دوست به تو افتخار می‌کنم.
  • اگر افرادی مانند شما بیشتر بودند، جهان جای بهتری برای زندگی بود.
  • یاد تو لبخند بر لب‌هایم می‌آورد.

چگونه از دیگران تعریف کنیم و کلید موفقیت چیست؟

کلید موفقیت شما برای تعریف کردن از دیگران چیست؟

اگر شما چیزی در مورد کسی می‌گویید، بسیار مهم است که چگونه آن را می‌گویید. تعریف کردن از افراد یک خصلت خوب است، اما اگر غیر منتظره، بیش از حد مشتاقانه یا ناخواسته باشد، می‌تواند بسیار ناخوشایند باشد و حتی باعث ناراحتی دیگران شود.

استاد احمد محمدی
دیگران با دو چیز ما را به یاد می‌آورند و به ما پاسخ می‌دهند؛ "مشکلاتی که از آن‌ها حل کرده‌ایم" و " مشکلاتی که برای آن‌ها ایجاد کرده‌ایم"
استاد احمد محمدی

هنگام تعریف کردن از دیگران؛ خاص و منحصر به فرد باشید و از لحن مناسب استفاده کنید. این نکته بسیار مهم است. اگر از فردی تعریف می‌کنید، مطمئن شوید که لبخند روی صورت خود دارید سپس لحن خود را مطابق با افراد و موقعیتتان تغییر دهید.

چگونه از دیگران تعریف کنیم و تعریف کردن غیر مستقیم چیست؟

تعریف کردن غیر مستقیم چیست؟

علاوه بر این، ما ممکن است یک تعریف غیرمستقیم از دیگران ارائه دهیم. تعریف غیرمستقیم زمانی اتفاق میفتد که ما به والدین بگوییم که دستاورد یا مشخصه‌های فرزند یا فرزندان خود را تحسین می‌کنیم یا ما به دوستمان می‌گوییم که ما فکر می‌کنیم همسر او یک آشپز واقعا با استعداد است.

تعریف‌های غیر مستقیم یک راه خوب برای ارائه یک تعریف است، زیرا آن‌ها نشان می‌دهند که افراد در زندگیشان موفق بوده‌اند. برای مثال زمانی که ما از فرزند دوستمان تعریف می‌کنیم یعنی او در تربیت و پرورش فرزندش موفق بوده است و به طور غیر مستقیم ما از او نیز تعریف کرده‌ایم.

به یاد داشته باشید که اگر از کسی تعریف کنید، کار بسیار خوبی انجام داده‌اید و باعث خوشحالی او شده‌اید. همچنین سعی داشتید روز کسی را روشن کنید که کار بسیار مهمی است. به همین دلیل است که شما باید به خودتان افتخار کنید.

5 کلمه مهم و تاثیرگذار که چگونه از دیگران تعریف کنیم

5 کلمه مهم و تاثیرگذار که می‌توان در تعریف کردن از دیگران به کار برد

برای تعریف و تمجید کردن از دیگران اغلب از صفاتی استفاده می‌کنیم. هر یک از این مترادف‌های جالب می‌توانند به جای دیگری در تمجید از افراد جایگزین شوند. این ویژگی‌ها و صفات عبارتند از:

  1. استثنایی: یک قطعه کار هنری می‌تواند با عنوان استثنایی توصیف شود. برای مثال: این تابلوی نقاشی شما استثنایی است یا دکور خانه شما به طرز استثنایی چیده شده است.
  2. فوق العاده: این کلمه را می‌توان برای توصیف هر چیزی که برای شما شادی را به ارمغان می‌آورد، استفاده شود. مثلا: من زمان فوق العاده‌ای را با شما گذراندم یا دستپخت شما فوق العاده است.
  3. دوست داشتنی: این کلمه به ویژه برای توصیف چیزهایی که به حواس شش گانه مربوط است، کاربرد دارد. شاخه گلی که شما به من داده اید بسیار خوشبو و دوست داشتنی است.
  4. لذت بخش: لذت بخش برای توصیف لحظاتی است که باعث شادی و لذت بردن در افراد می‌شوند. برای مثال: تماشای هنر شما بسیار لذت بخش بود.
  5. جذابیت: هر چیزی که شما را شگفت زده کند؛ به ویژه یک شخص کاریزماتیک، جذاب است. مثلا: شما بسیار جذاب هستید و من از همنشینی با شما لذت می‌برم.
دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - ارتباطات

استفاده از کلمه خوب در تعریف

“خوب” یکی از آن کلمات است که حتی زمانی که با صداقت کامل گفته می‌شود، اغلب چاپلوسانه به نظر می‌رسد. خوب به معنای “خشنود” یا “قابل قبول” است.

به جای توصیف کسی یا چیزی با عنوان خوب، مترادف‌های بالا می‌توانند جایگزین شوند. کلمات بسیار قدرتمند هستند. از آن‌ها به طور موثر و در زمان مناسب استفاده کنید تا مردم را به طور عمیق تحت تاثیر قرار دهید. از کلمات خود برای گسترش عشق و مهربانی استفاده کنید.

بسیاری از مفاهیم وجود دارد که می‌توانید از آن استفاده کنید تا کسی در مورد خود احساس خوبی داشته باشد، اما برخی از آن‌ها می‌توانند مناسب‌تر از دیگران باشند.

تعریف با اقدامات کوچک

تعریف با اقدامات کوچک

در آخر این که؛ یک لبخند ساده، تمایل به گوش دادن زمانی که کسی می‌خواهد صحبت کند، نگاه کردن در چشمان افراد هنگامی که صحبت می‌کنند؛ همه و همه، روش‌هایی است که باعث همدلی و قوت قلب می‌شود. این اقدامات هم جزئی از تمجید و تعریف از دیگران است. پس هرگز فراموش نکنید که تعریف کردن از دیگران تنها این نیست که جملاتی را در تمجید به آن‌ها بگویید. اهمیت دادن به افراد هم جزئی از تعریف کردن از آن‌هاست.

4/5 - (1 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی