5 عامل بازدارنده از ثروتمند شدن – قسمت دوم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

پنج دلیل عدم ثروتمندی اکثر افراد

اگر می‌خواهید به ثروت واقعی برسید، باید تمایل داشته باشید کارهای لازم برای دستیابی به آن را انجام دهید. چندی پیش، مقاله‌ای درباره دلایل عدم ثروتمندی اکثر افراد، در همین سایت منتشر کردیم. در آن مقاله، برایان تریسی به 5 دلیلی که اکثر افراد نمی‌توانند ثروتمند شوند پرداخت.

در این مقاله، قرار است به 5 دلیل دیگر عدم ثروتمندی اکثر افراد بپردازیم. اگر مقاله قبلی را مطالعه نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم داخل سایت به دنبال آن تحت عنوان «پنج دلیل عدم ثروتمندی اکثر افراد» بگردید.

برایان تریسی پنج دلیل بعدی را اینگونه بیان می‌کند:

کمبود اعتماد به نفس

اکثر افراد، اعتماد به نفس پایینی دارند، به همین دلیل ثروتمند نمی‌شوند! میزان اعتماد به نفس کودکان ما، قطعاً عامل مهمی در انجام همه کارهاست. همچنین، میزان اعتماد به نفس شما تعیین می‌کند که در آن کار، موفق خواهید بود یا خیر. زیرا اگر شما اعتماد به نفس کافی داشته باشید، تقریباً هر کاری را امتحان می‌کنید.

و از آنجا که موفقیت، تا حدود زیادی بستگی به قانون احتمالات دارد، پس هرچه چیزهای بیشتری را امتحان کنید، احتمال موفقیت‌تان بیشتر است. زیرا در این صورت، احتمال اینکه کاری درست را در زمان درست انجام دهید، بسیار بیشتر است. اگر به افراد ثروتمند نگاه کنید، متوجه می‌شوید که همگی آن‌ها از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

آن‌ها افرادی هستند که به محض ورود به یک جا، توجه همه را به خود جلب می‌کنند. زیرا آن‌ها ارتعاش دوره اعتماد به نفس را از خودشان ساطع می‌کنند. آن‌ها با اعتماد به نفسی که دارند، خودشان را تحت فشار قرار می‌دهند تا هر چیز و هر کاری را امتحان کنند و به آن ثروت و خوشحالی که لیاقتش را دارند، برسند. و البته که شما هم به همان اندازه لیاقت دارید!

کمبود انگیزه

دلیل بعدی، کمبود انگیزه است. جهان مملو از آدم‌هایی است که منتظر می‌نشینند تا یک نفر پیدا شود و در آن‌ها انگیزه ایجاد کند تا تبدیل به فردی شوند که آرزویش را دارند! و مشکل اینجاست که هیچ کس برای نجات شما نمی‌آید! درست انگار همه افراد در جایی منتظر اتوبوس ایستاده‌اند که اصلاً اتوبوسی از آنجا رد نمی‌شود!

در نتیجه، این افراد اگر خودشان به خودشان کمک نکنند و مسئولیت زندگی‌شان را نپذیرند، برای همیشه منتظر می‌مانند! و این اشتباه دومی است که اکثر افراد انجام می‌دهند و هرگز به ثروتی که می‌خواهند، نمی‌رسند! اگر می‌خواهید موفق و ثروتمند شوید، باید بدانید که مسیری سخت و طولانی در پیش دارید؛ و افرادی که انگیزه کافی ندارند، هرگز در مسیر باقی نمی‌مانند و دیر یا زود از آن خارج می‌شوند!

واضح نبودن هدف

یکی دیگر از ویژگی‌های افرادی که ثروتمند نمی‌شوند، واضح نبودن هدفشان است. حتماً برای این که می‌گوییم «موفقیت، فقط اهداف ما هستند و باقی چیزها، تفسیر همین اهداف است» دلیلی وجود دارد. افرادی با اهداف واضح و مکتوب، در زمان کمتر می‌توانند کارهای بیشتری را انجام دهند؛ کارهایی که افراد بی هدف، حتی قادر به تصورش هم نیستند!

این امر، در هرکجا و تحت هر شرایطی صادق است. پس اگر هدف شما ثروتمند شدن است و می‌خواهید کسب و کار موفق خودتان را راه اندازی کنید یا شغلی با درآمد بالا داشته باشید، اما قدم‌های رسیدن به آن را به طورکاملاً واضح و شفاف برای خود مشخص نکرده‌اید، باید بگوییم که شما همواره به دور یک دایره خواهید گشت و به جایی نمی‌رسید!

تنبلی

چهارمین دلیل، این است که بشر ذاتاً موجودی تنبل است! این ویژگی، به خودی خود نه بد است و نه خوب! اما بسته به اینکه کجا و چه زمانی در ما آشکار می‌شود، می‌تواند مثبت یا منفی باشد. اگر ما در تمایلات ذاتی‌مان برای تنبل بودن، توازن ایجاد نکنیم، و ویژگی سخت کوش بودن و مصمم بودن که لازمه موفقیت است را نداشته باشیم، پس هرگز ثروتمند نخواهیم شد!

برای ثروتمند شدن، باید تمایل‌تان برای تنبلی را کنار بگذارید و فقط روی یک هدف تمرکز کنید. بدیهی است که در مسیر رسیدن به استقلال مالی، شما نیاز به استراحت، نفس کشیدن، خوردن و آشامیدن دارید؛ اما افراد تنبل، تنها برای مدت کوتاهی ثابت قدم هستند و بیشتر سعی می‌کنند استراحت کنند! این افراد، به اندازه کافی ثابت قدم نیستند که بتوانند ثروتشان را بسازند.

فقدان سیستم پشتیبانی

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پرسودترین سرمایه گذاری عمر

و دلیل آخر، این است که اکثر افراد، هیچ سیستم پشتیبانی ندارند! با اینکه بیشتر موفقیت و ثروتی که به دست می‌آورید، حاصل تلاش خودتان است، ولی با این حال مهم است که اطراف خود را با افرادی پر کنید که از هدف شما حمایت می‌کنند و به شما کمک می‌کنند.

اگر اطراف خود را از افرادی پر کرده‌اید که منفی هستند، و سعی می‌کنند تا تمرکز شما را بر هم بزنند یا توجه تان را به سمت برنامه‌های تلویزیونی اخیر ببرند، در این صورت شما هرگز فرصتی برای رشد کسب و کارتان یا ترفیع سمت در        شغل‌تان نخواهید یافت! زیرا تمام تمرکز و انرژی شما صرف چیزهای غیر مفید و منفی می‌شود.

آیا هیچ یک از این ویژگی‌ها در شما وجود دارد؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است، بیایید همین حالا تصمیمی بگیرید تا آن را تغییر دهید.

اگر می‌خواهید به دوره ثروت واقعی برسید، باید تمایل داشته باشید کارهای لازم برای دستیابی به آن را انجام دهید.

شاید بزرگترین دغدغه و سوال هر فرد برای بدست آوردن پول و ثروت، چگونگی آن است و اینکه باید چه کارهایی انجام دهد تا به موفقیت و سربلندی برسد! تیم آکادمی بازار با سمینارهایی که برگزار می‌کند، کمک شایانی به شما در رسیدن به موفقیت می‌کند…

1/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی