دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان با حضور دکتر احمد محمدی از آکادمی بازار برای جمعی از پرسنل شرکت سیمیا کابل برگزار شد.
مدیریت ارتباط با مشتریان یا مشتری مداری از موضوعات مهمی است که شرکتها و سازمانها باید به آن توجه ویژهای نشان دهند. از اهداف این دوره آموزشی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- آشنایی شرکت کنندگان با توسعه مهارتهای شناخت مشتریان و نیازهای آنها
- افزایش تکنیکهای ارتباط موثر جهت تاثیر گذاری بر مشتریان
- شیوههای ترغیب مشتریان و تکنیک های حفظ
- ارتقاء و وفادارسازی مشتریان
دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان با حضور دکتر احمد محمدی از آکادمی بازار برای جمعی از پرسنل شرکت سیمیا کابل در تاریخ ۳۰ آبان ۱۳۹۸ برگزار شد. میتوانید در قسمت بلاگ آکادمی بازار، آخرین مقالههای مربوط به بازاریابی و فروش، موفقیت، ذهن قدرتمند و …را مطالعه کنید و درجریان آخرین گزارش دورههای آموزشی آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی قرار بگیرید.
محورهای آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان یا مشتری مداری
در این دوره آموزشی تعریف مشتری، دسته بندی مشتریان، تعاریف رضایت مشتری و اصول و مهارت های رفتار با مشتری توضیح داده میشود. همچنین از دیگر رئوس این دوره میتوان به روانشناسى مشترى، شناسایی صدای مشتری، مدیریت شکایات مشتری، انواع مشتری از جهت میزان رضایت، نحوه دریافت بازخورد از مشتری و شیوه مدیریت رفتار مشتری عصبانی را برشمرد.
یکی از موضوعات مهمی که در مشتری مداری باید به آن توجه کرد، فرآیند خنثی نمودن عصبانیت در مشتری: کنترل، پذیرش، تمرکز و حل مشکل است. باید دلایل اصلی شکایات مشتریان مشخص شود. انواع شاکیان و نحوه برخورد با آنها مشخص شود و دلایل عدم اعلام شکایات مشتریان نیز مشخص شود. راهکارهای رسیدگی به شکایات مشتریان در این دوره آموزشی بررسی میشود.
کارگاههای عملی ارائه شده در دوره
در دوره آموزشی مدیریت ارتباط با مشتریان یا مشتری مداری کارگاههای عملی ارائه شد که شامل تست میزان شنود موثر و راههای افزایش شنوندگی فعال، کارگاه مدیریت خشم و کارگاه فن بیان اثر گذار با مشتریان است. لیست سوالات درست از مشتری مشخص شد و پیگیری مشتریان کم خرید هم آموزش داده شد.