ساخت برند شخصی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۷ تیر, ۱۴۰۲
ساخت برند شخصی

نام تجاری شخصی در سال‌های اخیر یک مفهوم مهم در ادبیات مدیریت شده است. نام تجاری شخصی در زمینه بازاریابی آغاز شد. نام تجاری شما تعریفی است که مردم در مورد شما و برند شما می‌گویند. با ظهور سایت‌های اجتماعی و اقتصاد جهانی، نام تجاری شخصی تبدیل به یک نیاز اساسی برای تمامی شغل‌ها و تجارت‌ها شده است.

نام تجاری شخصی ترکیبی منحصر به فرد از مهارت‌ها و تجربیاتی است که شما کسب کرده‌اید و با داشتن آن شما با آن شناخته شده و کسب درآمد می‌کنید. داشتن برند شخصی شما را از رقبا متمایز می‌کند و اعتماد مشتریان و کارفرمایان را برای شما به ارمغان می‌آورد.

در این مقاله از سری مقالات برندینگ آکادمی بازار 9 نکته مهم و تاثیرگذار برای ساخت برند شخصی به روش بزرگان تاریخ را برای شما بیان کردیم، با ما همراه باشید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

ساخت برند شخصی به روش بزرگان تاریخ

مزایای داشتن برند شخصی، هنگامی که به درستی انجام می‌شود داشتن درخواست مصاحبه‌های بیشتر، پیشنهادات شغلی بهتر، تبلیغات، شراکت و تعاملات تاثیرگذار است. این مراحلی است که بزرگان در مسیر موفقیت خود برای ساخت برند شخصی با آن مواجه شده‌اند.

توسعه یک برند شخصی بزرگ یک شبه اتفاق نمی‌افتد. ضروری است که بتوانیم برنامه ریزی برای رسیدن به هدفمان را مدیریت کنیم و با مخاطبان خود به صورت واقعی ارتباط برقرار کنیم.

در اینجا چند نمونه از افراد معروفی که برندهای شخصی بسیار موفق خود را از طریق کار و تلاش سخت، سازگاری و تمرکز طولانی مدت ساخته‌اند را به شما معرفی می‌کنیم.

1. ساخت برند شخصی اپرا وینفری (Oprah Winfrey)

ساخت برند شخصی اپرا وینفری (Oprah Winfrey)

بدون شک اپرا وینفری که یکی از موفق‌ترین مجری‌های تلویزیونی در آمریکاست، ملکه ساخت برند شخصی است. طبق گفته مجله فوربس، او به طور مداوم از برند شخصی خود، ارزش خالص 2.5 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که این رقم به صورت روزانه در حال افزایش است.

این شخص الهام بخش میلیون‌ها نفر در دنیا بوده و از تبلیغات و با داشتن برند شخصی کسب درآمد می‌کند و در صدر افراد ثروتمند در کسب و کار خودش قرار گرفته است. وی با داشتن برند شخصی و سرگرم کردن افراد، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

2. ماری فارولو

ماری فارولو

ماری فارولو یک معلم الهام بخش، نویسنده، کارآفرین و فعال در حوزه فعالیت‌های بشردوستانه است. او توانایی به اشتراک گذاشتن محتوای تاثیرگذار طنز را در شبکه‌های اجتماعی به دست آورد.

ماری در بیش از 195 کشور، طرفدارانش را به چالش می‌کشد تا شیوه زندگی آن‌ها را تغییر دهد. وب سایت او نشان دهنده یک ساخت برند شخصی بسیار موفق برای برجسته کردن اصالت و اشتیاق او برای کمک به دیگران است.

3. ساخت برند شخصی الن دجنرس

ساخت برند شخصی الن دجنرس

الن کار خود را به عنوان یک کمدین و بازیگر در نشست‌های تلویزیونی و فیلم‌ها آغاز کرد. اما او برند شخصی خود را با میزبانی نمایش خود در تلویزیون آغاز کرد.

او به طور مداوم کار می‌کند و مجری آمریکایی اکسپرس آمریکاست. گفته می‌شود که او ملکه توییتر است. با ساخت برند شخصی یکی از ثروتمندترین افراد در رسانه آمریکا است.

4. دیوید بکهام

دیوید بکهام

چه کسی نام دیوید بکهام را نشنیده است؟ احتمالا هیچ کس. او یک افسانه فوتبال است و موفق شده ثروتی بیش از ثروت ملکه انگلیس داشته باشد. از طریق ساخت برند شخصی خود یکی از ثروتمندترین افراد کشور انگلستان شده است.

بسیاری از مارک‌ها و محصولات به دنبال همکاری با او هستند. دیوید بکهام با داشتن برند شخصی خود علاوه بر تبلیغات برای برندهای معروف خود نیز محصولات ورزشی در سراسر جهان به فروش می‌رساند.

5. لوییز هوز

این فرد به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از داستان شخصی خود، الهام بخش دیگران باشید. وی یک بازیکن فوتبال بود که پس از آسیب دیدگی نتوانست در حرفه خود فعالیت کند و به جای ناامیدی شروع به حرکت کرد و الهام بخش و الگوی زندگی بسیاری از افراد شد و در زمینه الگوی روش‌های زندگی سالم کنفرانس‌های مطبوعاتی متعددی برگزار کرد.

در نتیجه همه این افراد با تبلیغات و تمرکز بر یکی از توانایی‌هایشان توانستند الهام بخش افراد باشند و برند شخصی خودشان را راه اندازی کنند و با تبلیغات، کسب درآمد کنند.

در ادامه نکاتی برای رسیدن به نقطه شروع و توانایی ساخت برند شخصی به شما می‌گوییم تا بتوانید به روش بزرگان تاریخ که در زمینه ساخت برند شخصی موفق بوده‌اند، عمل کنید و به اهداف خود دست پیدا کنید.

9 نکته مهم و تاثیرگذار برای ساخت برند شخصی به روش بزرگان تاریخ

برند شخصی، تمرین برجسته کردن توانایی‌های شخصی و حرفه‌ای شما به عنوان یک نام تجاری است. با ایجاد برند تاثیرگذار شخصی، افراد مشهوری که در بالا نام بردیم؛ برای داشتن ارزش‌ها، ویژگی‌ها و ایده‌هایی که دارند معروف هستند. این نکات مهم برای رسیدن به موفقیت در داشتن برند شخصی عبارتند از:

1. نام تجاری خود را تعریف کنید

 نام تجاری خود را تعریف کنید

مشاهیری مانند اپرا وینفری، دیوید بکهام و جاستین تیمبرلیک به طور تصادفی معروف نشدند. این افراد مشهور تلاش کرده‌اند تا برند شخصی خود را برای دیگران تعریف کنند.

برای تعریف ساخت برند شخصی خود، باید خودتان را بشناسید. بدانید برای چه چیزی می‌خواهید شناخته شوید؟ ارزش شما در چیست؟ پاسخ به این سوالات به شما کمک خواهد کرد که برند شخصی خود را شکل دهید.

2. ارائه کار و فعالیتی منحصر به فرد لازمه کارتان است

برای مثال؛ جف بزوس موسس سایت آمازون، پلتفرمی برای فروش از آلبوم‌های موسیقی گرفته تا لباس و وسایل الکترونیک و غیره به وجود آورد و خرید اینترنتی مطمئن و قابل اعتماد را برای افراد در سراسر دنیا آسان کرد و در حیطه موفقیت و چگونگی دستیابی به آن برای افراد جلساتی برگزار می‌کند.

بیل گیتس که جزو ثروتمندترین افراد در دنیاست، کلاس‌های موفقیت در کسب و کار برگزار می‌کند. برخی از افراد مشهور با کمک به خیریه‌ها راه را برای کمک رسانی به افراد بی‌بضاعت باز کرده و الگوی دیگران در ساخت برند شخصی می‌شوند.

هر یک از این افراد مشهور چیزی را ارائه می‌دهند که بالاتر از دیگران در زمینه خود قرار می‌گیرند. چه چیزی باعث می‌شود شما از دیگران متمایز شوید و چیزی برای ارائه داشته باشید؟

3. ابتدا توانایی مورد نیازتان را کسب کنید

ابتدا توانایی مورد نیازتان را کسب کنید

سعی نکنید همه چیز را به مردم ارائه بدهید. ممکن است برند لباس داشته باشید یا سخنرانی انگیزشی، اما برخی نیز به عنوان یک بازیگر شروع به کار می‌کنند.

می‌توانید پس از اینکه اعتبار خود را در زمینه مربوط به دست آوردید، ساخت برند شخصی خود را راه اندازی کرده و سایر فعالیت‌های تجاریتان را دنبال کنید. یکی از چیزهایی را که می‌خواهید برای آن شناخته شوید انتخاب کنید و برای اولین بار در آن بهترین باشید.

4. برای خود فرصت هایی در مسیر موفقیت خود ایجاد کنید

علاوه بر برگزاری کلاس‌ها، گفتگوهای میزبانی نمایشی یا تولید محصولات مختلف، بسیاری از افراد مشهور، از برند شخصی خود برای تبلیغ محصولات دیگر برندها نیز استفاده می‌کنند و از این راه نیز درآمد بالایی کسب می‌کنند.

استاد احمد محمدی
اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.
استاد احمد محمدی

به همین ترتیب، شما باید راهی برای گسترش قرار گرفتن در معرض مخاطبان مختلف پیدا کنید. تاسیس یک وبلاگ یا نوشتن یک کتاب و تولید یک پادکست انتخاب خوبی است. خودتان را به عنوان متخصص در زمینه خود معرفی کنید.

5. با افراد مشهور در تبادل باشید و آنها را تبلیغ کنید تا آنها نیز شما را تبلیغ کنند

با افراد مشهور در تبادل باشید و آنها را تبلیغ کنید تا آنها نیز شما را تبلیغ کنند

مشاهیر با برندهای قدرتمند شخصی با دیگر افراد مشهور ارتباط می‌گیرند و در موفقیت هم تاثیرگذارند. ایجاد ارتباطات باید متقابلا سودمند باشد.

6. رسانه های اجتماعی مهم ترین عامل موفقیت در ساخت و شناخته شدن برند شخصی است

رسانه‌های اجتماعی فوق العاده، فوق العاده مهم هستند. شما می‌توانید میلیون‌ها دنبال کننده در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید. هیچ تبلیغی موثرتر و گسترده‌تر از انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی نیست. پس باید مهارت‌های خود را در این زمینه پرورش داده و همیشه به روز باشید. محتوای تاثیرگذار تولید کنید.

7. در مورد رسانه های اجتماعی باهوش باشید

مشاهیری مانند دیوید بکهام، باراک اوباما و … دارای دنبال کننده‌های میلیونی در رسانه‌های اجتماعی هستند، این به این خاطر است که این دسته از افراد در مورد آنچه که انتخاب می‌کنند و در صفحات مجازی خود منتشر می‌کنند، استراتژیک هستند. آن‌ها می‌دانند که چه می‌خواهند.

8. اعتماد مردم را به دست آورید و همیشه درجه یک باشید

اعتماد مردم را به دست آورید و همیشه درجه یک باشید

اگر می‌خواهید موفق باشید و این موفقیت ادامه بیاید، معتبر باشید. شما همچنین نباید سعی کنید چیزی را که نیستید به مردم نشان دهید. همانطور که این افراد مشهور به خودشان اعتماد دارند و خودشان را می‌شناسند، به خودتان اعتماد کنید.

9. صبور باشید

شما نمی‌توانید یک برند شخصی موفق و تاثیرگذار را یک شبه ایجاد کنید. این پروسه زمان بر است و نیاز به تلاش مداوم دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - برند شخصی

راه ساخت برند شخصی

نام تجاری شخصی می‌تواند حرفه شما را شکل دهد. استراتژی مشخصی برای ساخت برند شخصی خود داشته باشید. یک حرفه و فعالیت خاص را انتخاب کنید که می‌توانید انرژی خود را بر آن متمرکز کنید.

سعی کنید پیام و هدفی منحصر به فرد داشته باشید و فعالیت شبکه‌های اجتماعی خود را گسترش داده و دوستان خود را در صنعت مورد نظرتان پیدا کنید و در نهایت با برنامه ریزی برند شخصی خود را به روش بزرگان تاریخ بسازید. مطمئن باشید که با رعایت نکاتی که گفته شد در این مسیر موفق خواهید شد.

5/5 - (15 امتیاز)
درسنامه برندینگ

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی