بهای موفقیت را بپردازید؛ رسیدن به هر خواسته ای بهایی دارد

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۶ شهریور, ۱۴۰۰
بهای موفقیت را بپردازید؛ رسیدن به هر خواسته ای بهایی دارد

همه ما می‌دانیم که برای رسیدن به هر خواسته و آرزویی و موفق شدن در هر کاری علاوه بر تلاش فراوان باید بهایی را نیز بپردازیم این بها برای هر فرد با توجه به شرایط و خواسته او متفاوت است. نمی‌توانید که تنبلی کنید و دست از تلاش بکشید و انتظار موفقیت داشته باشید.

دو فرد را تصور کنید که برای آزمون ورودی دانشگاه تلاش می‌کنند. یکی از تمام تفریحات و میهمانی‌ها و … دست می‌کشد تا بتواند درس بخواند و در دانشگاه مورد علاقه خود قبول شود. فرد دیگر هیچ تلاشی برای این آزمون نمی‌کند و تمام مدت به انجام کارهای مختلف مشغول است. مسلما فرد اول در دانشگاه پذیرفته خواهد شد و فرد دوم خیر‌.

فرد اول توانست با پرداخت بهای موفقیت که دست کشیدن از تفریحات یا خواب کمتر بود به موفقیت برسد. این فقط مثال کوچکی از دنیای واقعی است. هرچیزی بهایی دارد و نمی‌توان انتظار داشت که بدون پرداخت آن بها به چیزی که می‌خواهید برسید.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

بهای موفقیت را بپردازید

مهم‌ترین نکته در رسیدن به موفقیت این است که بهای موفقیت را بپردازید. باید در هر لحظه حاضر باشید تا چیزی را که اکنون هستید، برای چیزی که می‌خواهید باشید، فدا کنید.

وقتی بهای یک چیز را می‌پردازید، یعنی دارید به کائنات اعلام می‌کنید که کاملا مصمم و با اراده هستید. هر چیزی ممکن می‌شود اگر بهای آن را بپردازید. شما در یک حیطه امن قرار دارید؛ حیطه امن شما، شرایطی است که به آن عادت کرده‌اید.

شکستن عادت‌ها از جمله بهای موفقیت است

شکستن عادت‌ها از جمله بهای موفقیت است

وقتی برای یک مدت تقریبا طولانی، در یک شرایط خاص قرار بگیرید یا عادتی را تکرار کنید (مثلا دیر بیدار شدن) ذهن ناخودآگاه شما از این شرایط برایتان یک حیطه امن می‌سازد و اجازه نمی‌دهد تحت هیچ شرایطی از این حیطه امن خارج شوید.

بنابراین، برای ایجاد تغییر در هر یک از جنبه‌های زندگی که از آن‌ها خرسند نیستید، ابتدا باید از این حیطه امن خارج شوید. خارج شدن از این حیطه امن، در ابتدا با کمی سختی همراه است که همان «بهای خواسته» تلقی می‌شود. بهتر است با عادت‌ به تعویق انداختن کارها برای همیشه خداحافظی کنید.

از حیطه امن‌تان خارج شوید

به عنوان مثال، اگر مدت‌ها است که دیر از خواب بیدار می‌شوید، برای داشتن بدنی سالم‌تر و اندامی متناسب‌تر، باید صبح‌ها کمی زودتر بیدار شده و به نرمش بپردازید. این زود بیدار شدن، در ابتدا برای شما سخت و طاقت‌فرسا به نظر می‌آید زیرا ذهن شما اجازه نمی‌دهد که از حیطه امن خود خارج شوید.

اما اگر کمی مقاومت از خود نشان دهید و از حیطه امن‌تان خارج شوید، به خواسته خود می‌رسید زیرا بهای آن را پرداخت کرده‌اید. به شما توصیه می‌کنیم تا خلاصه کتاب قدرت عادت نوشته چارلز داهیگ را نیز مطالعه کنید.

دو کاری که برای رسیدن به هر خواسته‌ای باید انجام داد

دو کاری که برای رسیدن به هر خواسته‌ای باید انجام داد

اریک توماس (سخنران معروف انگیزشی) در یکی از سمینارهایش از مردم خواست تا دو کار را انجام دهند و تضمین کرد که با این دو کار، قادر به انجام هرکاری خواهند بود و به هرچه بخواهند، می‌توانند برسند؛ چه از لحاظ تحصیلی، چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ روابط. 

عشق به کار داشته باشید

نخواهید که فقط زندگی را بگذرانید؛ بلکه خواستار این باشید که تفاوتی ایجاد کنید و به موفقیت برسید. برای این کار باید بهای موفقیت را بپردازید. 

امروزه، اغلب افراد یک زندگی روتین و تکراری دارند و تنها می‌خواهند کار کنند تا پولی به دست آورند که فقط زندگی را بگذرانند. در حالیکه شما باید عاشق کاری که انجام می‌دهید باشید.

کار شما باید طوری باشد که هر روز عاشقش باشید و به عشق آن از خواب بیدار شوید. حتی اگر در این کار، بارها شکست بخورید! همه می‌خواهند کار کنند تا پول در بیاورند و به استقلال مالی برسند. 

همه این‌ها بسیار خوب هستند اما نباید دلیل کاری باشند که انجام می‌دهید! یعنی مولفه اصلی شما برای انتخاب شغل و کاری که انجام می‌دهید، نباید «پول» باشد بلکه باید «عشق و علاقه» باشد.

متمرکز بمانید

شما برای جذب پول و درآمد بیشتر، باید احساس خوبی داشته باشید، پس وقتی کاری را انجام می‌دهید که عاشقش هستید، در هر لحظه از خودتان و کارتان لذت می‌برید و احساس خوبی دارید معلوم است بهای موفقیت را پرداختید.

در نتیجه پول بیشتری به سوی شما جذب می‌شود. ممکن است در کار مورد علاقه‌تان، گاهی پیروز باشید و گاهی شکست بخورید؛ هیچ اشکالی ندارد زیرا شکست، بخشی از طبیعت زندگی است! اگر شما متمرکز بمانید و اگر باور داشته باشید که با کاری که انجام می‌دهید.

استاد احمد محمدی
تمرکز قدرت است. آینده تو محصول چیزهایی است که در حال حاضر به آن‌ها توجه می‌کنی.
دکتر احمد محمدی

در واقع دارید به جامعه بشری خدمت می‌کنید (حالا یا با محصولات‌تان یا با خدماتی که ارائه می‌دهید)، آنگاه جنگیدن با سختی‌ها و لحظات سخت، آسان می‌شود.

زیرا به کاری که انجام می‌دهید باور دارید و به آن عشق می‌ورزید. در حقیقت، شما باید برای کاری که انجام می‌دهید، دلیلی داشته باشید؛ اما این دلیل، نباید صرفا «پول» باشد.

دست کشیدن از برخی عادت‌ها

دست کشیدن از برخی عادت‌ها

اغلب شما، خوابیدن را بیشتر از موفقیت دوست دارید! اغلب شما خوابیدن را به موفقیت ترجیح می‌دهید اما باید به شما بگویم که اگر واقعا می‌خواهید موفق شوید، باید دست از خوابیدن بکشید!

برای رسیدن به موفقیت، باید بپذیرید که گاهی اوقات ممکن است چند روز متوالی بیدار بمانید یا ممکن است حداکثر 2 یا 3 ساعت بتوانید بخوابید! این یعنی پرداختن بهای موفقیت. 

 بهای موفقیت هر چیزی می‌تواند باشد

در واقع برای موفق شدن، باید بهای موفقیت پرداخت شود و این بها هر چیزی می‌تواند باشد ممکن است زودتر بیدار شدن باشد، یا دست کشیدن از یک سری عادت‌ها یا حتی تماشا نکردن برنامه تلویزیونی دلخواه‌تان! به‌هرحال، برای رسیدن به یک خواسته، باید ابتدا بهای آن را به نحوی بپردازید.

برخی از شما لازم است دست از گوشی‌های همراه‌تان بردارید و زمانی را که صرف کار کردن با آن می‌کنید صرف موفقیت‌تان کنید.

 زمانی را که می‌توان بهای موفقیت را داد، با تماس‌های تلفنی بیهوده هدر ندهید! با تماس‌های تلفنی و استفاده بیش از حد از تلفن همراه، چیزی عایدتان نمی‌شود به جز قبض‌های پرداختی سنگین!

بهای خواسته به جای بهانه

بهای خواسته به جای بهانه

موفقیت، نیازمند بهاست، نه بهانه! بهانه‌ها برای آن دسته از افرادی هستند که مدام غبطه می‌خورند که اگر فلان شرایط مهیا بود، فلان کار را می‌کردند .

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اجاره بها موفقیت چند؟

چنین افرادی هرگز به چیزی که می‌خواهند دست نمی‌یابند، زیرا بهانه‌های آن‌ها سر راهشان قرار گرفته و جلوی‌شان را می‌گیرند تا فرصت‌های رسیدن به موفقیت را نبینند. پس اگر واقعا خواستار تغییری در زندگی‌تان هستید، دست از بهانه‌ها بکشید و بهای موفقیت را پرداخت کنید!

بهتر کردن کیفیت سطح زندگی

راه‌های زیادی برای بهتر کردن کیفیت سطح زندگی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم یا به شکلی دیگر، روش‌هایی برای بهتر زندگی کردن وجود دارد.

برخی از آن‌ها را می‌دانیم، اما یا آن‌ها را بکار نمی‌گیریم، یا مشغله‌هایی که داریم، باعث کم‌رنگ‌تر شدن استفاده از آن شده است بهای موفقیت را بپردازید تا بتوانید زندگی رویایی خود را داشته باشید.

شما برای افزایش مهارت‌هایتان جهت موفقیت در زندگی می‌توانید بسته آموزشی «موفقیت دست یافتنی است» را تهیه کنید این محصول، محصولی مطمئن برای تحقق خواسته‌ها و آرزوها در کمترین زمان ممکن است.

4.9/5 - (24 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی