دوره آموزشی مدیریت برگزاری جلسات توسط آکادمی بازار برای شرکت ملی گاز برگزار شد.
هر شرکت، سازمان و مجموعهای، عموما برای پیشبرد کارهای خود جلسههای مختلفی را برگزار میکند. برگزاری جلسات اگر بهشکل اصولی و دقیقی انجام شود میتواند نتایج خوبی را بههمراه داشته باشد. برخی بهاشتباه تصور میکنند که برگزار کردن جلسه کار سادهای است و نیاز به مهارت خاصی ندارد.
اما شرکتهای بزرگ و سازمانهایی که اهداف بزرگی را دنبال میکنند، میدانند که اتفاقا همهی سرنخ اتفاقات بعدی در جلسات میافتد. یک جلسهی خوب میتواند وضعیت سازمان یا شرکت مربوطه را بهصورت کلی تغییر دهد.
آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی مشاور ۱۱۰ برند برتر، تاکنون دورههای آموزشی متنوعی برگزار کرده است. یکی از این دورههای آموزشی مدیریت برگزاری جلسات است که در تاریخ ۲۱ و ۲۲ دیماه برای جمعی از پرسنل شرکت ملی گاز برگزار شد.
هدف دوره آموزشی مدیریت برگزاری جلسه
در این دوره آموزشی شرکت کنندگان با تکنیکها و روشهای برگزاری جلسات آشنا میشوند و مفهوم اهمیت زمان در جلسات، یادگیری تفکر تیمی در جلسات، استفاده از بیان موثر در جلسات و نحوه برگزاری جلسات کارآمد به آنها توضیح داده میشود.
محتوای دوره آموزشی مدیریت برگزاری جلسه
در این دوره آموزشی نکات حائز اهمیت قبل از جلسه، هزینه جلسات، اصول مدیریت زمان، نکات لازم جهت برگزای جلسات، نحوه چیدمان شرکت کنندگان، هدایت جلسه، تمرکز در جلسات، تکنیکهای تمرکز، مشارکت کنندگان در جلسات و نحوه پرسش و پاسخ در جلسات توضیح داده میشود که هر کدام میتواند نقش موثری در کارایی و بهبود جلسات ایفا کند.
از دیگر سرفصلهای دوره آموزشی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:
- نقش های موثر در جلسات
- برقراری ارتباط موثر
- کنترل خشم
- پویایی گروهی
- انگیزش شرکت کنندگان
- آیین نامه جلسات
- نحوه تدوین صورتجلسات
- ……..
برگزاری جلسات یکی از موضوعات مهم و گریزناپذیری است که شرکتها، سازمانها و مجموعهها با آن درگیر هستند و تقریبا نمیتوان مجموعهای را یافت که در آن جلسهای برگزار نشود. لذا وقتی بتوانیم جلسات را بهشکل بهینهای مدیریت کنیم، فرآیندهای بعدی نیز بههمین شکل بهبود پیدا خواهند کرد.