دختر بی اعتماد به نفس خود را چگونه به فردی موفق تبدیل کنیم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
دختر بی اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس از درون هر فرد ناشی می‌شود. عشق به خود بخشی اساسی در یادگیری، رها کردن و بازگشت به حالت واقعی خود فرد است؛ نه آنچه پدر و مادر یا جامعه به شما گفته‌اند. انجام این کار به معنای این است که با همه آن تصورات منفی روبه‌رو شوید، آن‌ها را رها کنید و سپس به همه قسمت‌های زندگی خود عشق بورزید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

دختر بی اعتماد به نفس

داشتن اعتماد به نفس کافی آسان است وقتی شما می‌دانید که چه کسی هستید. برای اینکه اعتماد به نفس کودکان تا نوجوانی، جوانی، میانسالی در کنترل خودشان باشد می‌توانند دوره اعتماد به نفس را بگذرانند تا به افزایش اعتماد به نفس حتی در دختر بی اعتماد به نفس کمک کند.

ویژگی دختر بی اعتماد به نفس

دختر بی اعتماد به نفس - آکادمی بازار

عقل و ظاهر از عوامل اعتماد به نفس نیستند. در هسته دفن شده هویت دختران، یک خود متمایز و حیاتی وجود دارد که اولین بار در کودکی نمایان می‌شود.

یک هویت ریشه‌ای که در روند رشد دختر ممکن است از بین برود. عواملی وجود دارد که که طی آن یک کودک با اعتماد به نفس می‌تواند تبدیل به یک دختر بی اعتماد به نفس شود، که اغلب به نظر می‌رسد یک تغییر شکل یک شبه و بسیار مأیوس کننده است.

والدین و معلمان از این روند با توصیف‌هایی مانند “از دست دادن انرژی مثبت”، “شکاف اعتماد به نفس” یا “برخورد به موانع” نام می‌برند و برای درک تجربه منحصر به فرد رشد دختران مسئله‌ای محوری است.

اگرچه تجربیات دوران کودکی برای یک دختر با توجه به پیشینه خانوادگی، میراث فرهنگی و محیط اطراف متفاوت است. معمولا خصوصیاتی از ابتدا و در کودکی، شخصیت محوری آن‌‌ها را در جوانی مشخص می‌کند.

اهمیت سنین نوجوانی در اعتماد به نفس

اهمیت سنین نوجوانی در اعتماد به نفس

در سنین نوجوانی است که دختر اولین ساعت مچی خود را انتخاب می‌کند، ساعت زنگ دار خود را تنظیم می‌‌کند و لباس‌های خود را نیز خودش انتخاب می‌کند. در کل شروع به انتخاب و تصمیم گیری برای زندگی‌اش می‌کند.

در این دوران است که به دلیل هوشمند و قوی بودن مورد تحسین قرار می‌گیرد. اما زمانی که خانواده و محیط اطراف این امکان را به او ندهند، از همین زمان اعتماد به نفس او دچار اختلال می‌شود و در آینده از او یک دختر بی اعتماد به نفس می‌سازد.

استاد احمد محمدی
اگر تغییر از خود را بپذیری و شروع کنی، بخش اعظم راه موفقیت را پیموده‌ای.
استاد احمد محمدی

دختران در این سن و سال آرزو می‌کنند که بتوانند اهداف گسترده‌ای برای خود داشته باشد. یک قلمرو درونی جدید و خصوصی که شخص دیگری در آن جا ندارد. جاه طلبی‌های یک دختر در سنین نوجوانی بی حد و مرز است.

در این سن و سال باید به دختر نوجوان کمک کرد تا تصمیم‌های درستی برای آینده‌اش بگیرد و برای زندگی خود هدف تعیین کند. تحت این شرایط، این دختر با داشتن اعتماد به نفس می‌تواند آینده خوبی خود را متصور شود و به عقاید خود ایمان نیز داشته باشد.

مواجه شدن با موانع در دختر بی اعتماد به نفس

مواجه شدن با موانع در دختر بی اعتماد به نفس

به گفته روانشناسان، از دست دادن اعتماد به نفس چیزی بیش از روند طبیعی رشد یک دختر و درک این موضوع نیست که آنچه روزی مورد احترام و ستایش قرار می‌گرفت دیگر تحمل پذیر نمی‌شود. این تحقق باعث می‌شود بسیاری از دختران تغییرات چشمگیری در رفتار خود ایجاد کنند.

این روند “مواجه شدن با موانع” نام می‌گیرد که از مشخصه‌های رفتاری‌ تشکیل شده است که حاوی تمام پیام‌های منفی برای دختران است، که در مورد بدن، ذهن و ارزش خود از جامعه دریافت می‌کند.

از طریق این روند، آن‌ها شروع به درک این می‌کنند که جهان در حال پویایی و پیشرفت است و آن‌ها هستند که از قدرت و توانایی شکوفایی خود در آن برخوردار نیستند.

با ورود به سال‌های جوانی دختر مجبور است مسئولیت‌ها و حقوق بزرگسالی را به عهده بگیرد. پس رفتارهایی که باعث افزایش اعتماد به نفس آن‌ها شود بسیار مهم است.

چگونه اعتماد به نفس دختران را افزایش دهیم؟

دختر بی اعتماد به نفس - استاد احمد محمدی

در ادامه با راه‌های افزایش اعتماد به نفس آشنا خواهیم شد.

1. تلاش‌ها را تشویق و تحسین کنید

به جای اینکه از نوجوان خود به دلیل کسب نمره خوب در امتحان تعریف کنید، او را به خاطر تمام تلاشی که کرده است، ستایش کنید. به او نشان دهید که تلاش سخت مهم است و اگر همیشه موفق نشوند آنچنان مهم نیست.

دختر شما می‌تواند تلاش خود را کنترل کند اما همیشه نمی‌تواند نتیجه را کنترل کند. اذعان به انرژی و تلاش آن‌ها مهم است تا آن‌ها فکر نکنند که فقط در صورت موفقیت شایسته ستایش هستند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - اعتماد به نفس

نوجوان خود را برای کاوش در فرصت‌های جدید تشویق کنید. سعی در انجام فعالیت‌های جدید، کشف استعدادهای نهفته و به چالش کشیدنشان می‌تواند به رشد اعتماد به نفس دختران کمک کند. اما بسیاری از آن‌ها از شکست می‌ترسند و نمی‌خواهند خود را شرمنده کنند.

2. سرکوب نکنید

دختران بیشتر از اعتماد به نفس براساس آنچه انجام می‌دهید از شما یاد می‌گیرند، نه آنچه که می‌گویید. والدین اگر از توانایی‌های خود انتقاد کنند، به دختر جوان خود نیز یاد می‌دهند که همین کار را در مورد خودش انجام دهد.

در نتیجه دختر با سرکوب خود و ندیدن مهارت‌ها و توانایی‌هایش اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهد. مادران دختران جوان باید در مورد زمان‌هایی که شجاع بوده‌اند یا کارهایی که در زندگی انجام داده‌اند برای کمک به تقویت اعتماد به نفس با آن‌ها صحبت کنند.

3. ارزش‌ها را آموزش دهید

به نوجوان خود کمک کنید بنیادی سالم و پایدار برای ارزش‌های خود ایجاد کند. بر ارزش‌های خود تاکید کنید و بیاموزید که ارزش والای واقعی زندگی طبق آن ارزش‌هاست.

به عنوان مثال، به دختر جوانتان کمک کنید تا ببینند که مهم‌تر از هر چیزی در ظاهر، داشتن شخصیت و درون والا است.

4. شیوه صحبت را یاد دهید

دختران باید بدانند که چگونه به شیوه‌ای مناسب حرف خودشان را بزنند. دختری که می‌تواند بلند و با صلابت صحبت کند نیز کمتر ممکن است توسط اطرافیان برخورد منفی دریافت کند.

فرصت‌های زیادی را برای تمرین مهارت‌هایی که به آن‌ها آموخته‌اید در اختیار دختر جوان خود قرار دهید. بگذارید عواقب طبیعی را تجربه کنند و از اشتباهات خود یاد بگیرند. با گذشت زمان، اعتماد به نفس و توانایی بیشتری در انتخاب‌های مناسب پیدا می‌کنند.

سخن پایانی

دختر بی اعتماد به نفس - آکادمی بازار

در نتیجه؛ به دختر بی اعتماد به نفس خود بیاموزید که بتواند در مورد خودش با افتخار صحبت کند. به افکار صحیح اشاره کرده و به آن‌ها کمک کنید تا ببینند سختگیری بیش از حد می تواند برایشان مضر باشد. به او بیاموزید که افکار غیر منطقی مانند: “من شکست می‌خورم چون احمق هستم” را از ذهنشان دور کنند و با جملاتی واقع بینانه‌تر مانند: “اگر سخت کار کنم می‌توانم به این هدف برسم” برای رسیدن به هدفشان تلاش کنند.
 

3.3/5 - (9 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی