آموزش تخصصی بیمه راهی برای موفقیت فروشندگان بیمه

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۴ اسفند, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر, ۱۴۰۱
آموزش تخصصی بیمه

آموزش بیمه نیازمند فردی است که در این کار متخصص باشد. خیلی از افراد تصور می‌کنند که آموزش بیمه بسیار آسان است اما اینگونه نیست.

برای فهمیدن بیمه به‌صورت تخصصی باید با افراد خبره در ارتباط باشید.

در این مقاله سعی داریم شما را با آموزش تخصصی بیمه و موارد مورد نیز در این راه آشنا کنیم.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آموزش تخصصی بیمه

گذراندن دوره آموزش بیمه مناسب می‌تواند تفاوتی در موفقیت روز افزون یک کار بیمه در یک آژانس ملی بزرگ و عدم دریافت مجوز فروش آموزش تخصصی بیمه برای شما ایجاد کند.

اگر می‌خواهید یک نماینده موفق شوید و در فروش بیمه و بازاریابی بیمه سرآمد شوید، باید چند دوره را بخاطر بسپارید که می‌تواند به شما در مسیر شغلیتان کمک کند.

دوره‌های آموزش تخصصی بیمه

دوره‌های آموزش تخصصی بیمه

دوره‌های آموزش تخصصی بیمه عبارتند از:

الزامات آموزش

حداقل شرط لازم برای تبدیل شدن به نماینده بیمه به طور معمول یک مدرک دیپلم متوسطه یا معادل آن است. اگرچه هیچ مدرک دانشگاهی لازم نیست، بسیاری از کارفرمایان مدرک تحصیلی را لازم دارند یا ترجیح می‌دهند.

گرفتن مدرک در یک موضوع مرتبط مانند امور مالی، اقتصادی یا مدیریت بازرگانی به شما کمک می‌کند تا مورد توجه کارفرمایان قرار بگیرید.

دوره‌های دانشگاهی که در رزومه شما خوب به نظر می‌رسند شامل قانون تجارت، ارتباطات تجاری، مدیریت ریسک، بیمه، مدیریت مالی، حسابداری مالی، رهبری و بازاریابی هستند.

توسعه مهارت

از فروشندگان بیمه به طور معمول انتظار می‌رود سه تا پنج سال تجربه مرتبط داشته باشند. این تجربه را می‌توان از طریق بیمه، خدمات بانکی، مالی یا تجربه فروش مستقیم بدست آورد.

استاد احمد محمدی
موفقیت‌ها در ذهن آغاز و با تلاش به‌ثمر می‌رسند.
استاد احمد محمدی

بسیاری از شرکت‌های بیمه، کارآموزی یا موقعیت‌‌های آموزشی را برای کمک به توسعه مهارت‌های لازم برای موفقیت در کارگزاری بیمه ارائه می‌دهند.

چنین مهارت‌هایی می‌تواند شامل سخنرانی عمومی، تیم سازی و بازاریابی باشد.

مجوزهای دولتی

مهم‌ترین دوره برای یک نماینده جدید بیمه دوره آموزش مجوز است. صرف نظر از نوع بیمه‌ای که می‌فروشید، باید به عنوان نماینده بیمه در ایالت خود ثبت شده باشید.

برای انجام این کار، شما باید در یک دوره آموزشی مورد تایید دولت در نوع بیمه مورد نظر خود ثبت نام کرده و در یک آزمون آزمایشی شرکت کنید.

می‌توانید در زمینه بیمه‌های زندگی، بهداشت، تصادف و اتومبیل امتحان دهید. پس از قبولی در آزمون، مجاز به فروش بیمه در نمایندگی‌های قانونی خود خواهید بود.

ادامه تحصیل

هر دو سال یکبار پس از قبولی در آزمون، باید یک دوره آموزش مداوم را که برای حفظ مجوز خود گذرانده‌اید، به اداره مربوطه خود گزارش دهید.

از آنجا که بسیاری از شرکت‌های بیمه به انواع دیگر بیمه تنوع می‌یابند، ممکن است مجبور شوید چندین پروانه بیمه داشته باشید.

شرکت‌های بزرگ بیمه، برنامه‌های مالی و آموزش مدیریت ثروت را برای نمایندگان پردرآمد ارائه می‌دهند. این نمایندگان ممکن است ملزم به کسب گواهینامه‌های مالی در حیطه برنامه ریزی مالی یا به عنوان یک بیمه کننده برای پیشرفت در شرکت شوند.

آموزش تخصصی بیمه

آموزش تخصصی بیمه

بیشتر نمایندگان بیمه در آژانس‌های بیمه یا کارگزاری‌هایی که محصولات بیمه و مالی را به مردم می‌فروشند کار می‌کنند. سایر انواع نمایندگان بیمه در پشت صحنه برای حل و فصل مطالبات، محاسبه نرخ و تولید محصولات جدید کار می‌کنند.

نمایندگی‌های فروش بیمه در صورتی که فقط برای یک شرکت بیمه محصولات بفروشند یا در نمایندگی‌های مستقلی که برای کارگزاری‌هایی که پیشنهاد می‌دهند، نمایندگی‌های مستقلی بفروشند، یعنی برای دیگران کار می‌کنند و برخی نیز به صورت مستقل نمایندگی خود را راه‌اندازی می‌کنند.

بیشتر نمایندگان بیمه دفتر مستقر هستند، اگرچه برخی از آن‌ها برای ملاقات با مشتری سفر می‌کنند.

شرایط مهم برای داشتن یک نماینده بیمه

شرایط مهم برای داشتن یک نماینده بیمه

اگر مهارت تحلیلی خوبی دارید، مشتری مدار هستید و ابتکار عمل، اعتماد به نفس لازم برای تماس تلفنی و برنده شدن در تجارت جدید را دارید، شغل نمایندگی فروش بیمه می‌تواند برای شما مناسب باشد.

شما برای تبدیل شدن به یک نماینده بیمه باید آموزش مناسب ببینید، اما حقوق فروش بیمه می‌تواند چشمگیر باشد.

مشاوران مالی انواع پوشش‌های بیمه با مشتریانی که علاقمند به تامین آینده مالی خانواده خود هستند روابط طولانی مدت با مشتریان خود برقرار می‌کنند.

تفاوت بین تنظیم کننده ادعا و یک پذیره نویس

افرادی که علاقمند به فعالیت در صنعت بیمه هستند باید تفاوت بین موقعیت‌های مختلف موجود را بدانند. درک صلاحیت‌ها، الزامات و مسئولیت‌های هرکدام می‌تواند به داوطلب کمک کند تا تصمیم بگیرد کدام مسیر را دنبال کند.

واسطه‌ها و پذیره نویسان بیمه هر دو موقعیت اصلی صنعت بیمه هستند. اما وظایف آن‌ها به طور قابل توجهی متفاوت است.

کارگزاران چه وظایفی در یک نمایندگی بیمه دارند؟

کارگزاران چه وظایفی در یک نمایندگی بیمه دارند؟

کارگزاران بیمه مستقیما با بیمه شدگان معامله می‌کنند. کارگزار یک نماینده تجاری است که به عنوان نماینده طرف‌های دیگر عمل می‌کند. کارگزاران نمایندگی شرکت‌های بیمه هستند. یک کارگزار ممکن است فقط برای یک شرکت بیمه بفروشد یا نمایندگی چند شرکت را داشته باشد.

علاوه بر این، یک کارگزار ممکن است انواع مختلفی از بیمه مانند خودرو، بهداشت و زندگی را به فروش برساند. کارگزاران بیمه سعی می‌کنند ضمن تامین نیازهای بیمه شدگان موجود، از جمله کمک به بیمه شدگان در تشکیل پرونده و تسویه مطالبات، مشتریان جدیدی را جمع آوری کنند.

یک کارگزار بیمه به مشتریان کمک می‌کند تا نیازهای شخصی سازی بیمه را ارزیابی کرده و متناسب با شرایط بیمه نامه تهیه کنند. پس از اتمام برنامه، متعهد تمامی موارد را مرور می‌کند.

پذیره نویسان چه وظایفی در یک نمایندگی بیمه دارند؟

پذیره نویسان چه وظایفی در یک نمایندگی بیمه دارند؟

یک شرکت بیمه ای که مسئولیت پرداخت خسارت بیمه نامه را بر عهده می‌گیرد، معمولا بیمه نامه خوانده می‌شود. با این حال، بیمه پذیر می‌تواند یک تجارت یا شخص باشد.

به عنوان یک انتخاب شغلی، پذیره نویسی شخصی است که ریسک‌های یک شرکت بیمه را ارزیابی می‌کند. این ارزیابی به شرکت بیمه کمک می‌کند حق بیمه‌‌هایی را که بیمه گر باید براساس ریسک پرداخت کند، تعیین کند.

پذیره نویس ممکن است به عنوان یک محتکر عمل کند، یک آمارگیر بیمه که احتمالات را براساس آمار تجزیه و تحلیل می‌کند. از این نتیجه گیری، نرخ بیمه محاسبه می‌شود.

پادکست - ترفندهای فروش حرفه ای بیمه

در پایان آموزش تخصصی بیمه

پذیره نویسان تصمیم می‌گیرند که آیا یک شرکت باید متقاضی بیمه نامه را تایید کند یا خیر. پذیره نویسان بیمه معمولا در یک نوع بیمه مانند بیمه اموال و تلفات یا بیمه عمر متخصص هستند.

در دارایی و تلفات، متعهد ممکن است فقط روی بیمه وسیله نقلیه تمرکز کند یا فقط برنامه‌های مربوط به بیمه صاحبان خانه را بررسی کند. اما پذیره نویسان نمایندگان بیمه را با شرکت‌های بیمه متصل می‌کنند.
 

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی