تکنیک های فروش در اینستاگرام؛13 نکته برای افزایش فروش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۷ تیر, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۵ تیر, ۱۴۰۲
تکنیک های فروش در اینستاگرام

جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در میان رسانه‌های اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. اگر بتوانیم از اینستاگرام استفاده صحیح کنیم و با تکنیک های فروش در اینستاگرام آشنا شویم به آسانی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم.

تقریبا همه اینستاگرام را می‌شناسند. ساعت‌ها از وقت ایرانیان در این شبکه اجتماعی سپری می‌شود. مردم از اطراف و موقعیت‌های خود پست و استوری می‌گذارند. اما یک دسته از افراد فرصت را غنیمت شمرده و در این برنامه، به بازاریابی و فروش می‌پردازند.

این افراد تکنیک های فروش در اینستاگرام را شناخته و با کمک آن به درآمدی میلیاردی رسیده‌اند. با وجود بیماری کرونا نیز خرید اینترنتی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و همین سبب شده تا کسب و کارها هر روز در این برنامه بیشتر شوند.

همه این کسب و کارها موفق نیستند اما نحوه رشد در این شبکه اجتماعی بسیار آسان است. کافیست تا یکسری تکنیک های فروش در اینستاگرام را آموزش ببینید. در این مقاله با جمع آوری اطلاعات از بهترین آنلاین شاپ‌ها 13 تکنیک را گردآوری کرده‌ایم که با یادگیری آن موفقیت شما تضمین شده است.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

اینستاگرام چیست و تکنیک های فروش در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

اینستاگرام با حدود ۱.۳۸۶ میلیارد کاربر، از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های جهان است. اوایل شروع کار این رسانه اجتماعی، کسب و کار در آن چندان رونق نداشت. اما امروزه بسیاری از افراد خریدهای خود را از این برنامه انجام می‌دهند. با دانستن تکنیک های فروش در اینستاگرام می‌توانید به درآمد بالایی برسید.

چرا که کسب و کارها با کمی دقت در این برنامه رشد می‌کنند. اگر برایتان سوال شده که چرا برخی در اینستاگرام درآمد خوبی دارند باید بگوئیم که آن‌ها با تکنیک‌های فروش در اینستاگرام آشنا هستند.

شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدودی می‌توانید در اینستاگرام فروش داشته باشید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، می‌توان گفت یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته‌اید.

شیوه‌های جدید فروش اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است عامل هدایت افراد به رسانه‌های اجتماعی است. بعد از آنکه بازدیدکننده تبدیل به دنبال‌کننده یکی از رسانه‌های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می‌توانید پیام‌های بازاریابی را از این طریق برای او ارسال کنیم.

1. لینک اینستاگرام به سایت یا فروشگاه اینترنتی

لینک اینستاگرام به سایت یا فروشگاه اینترنتی

با توجه به این‌که هدف شما از فعالیت فروش در اینستاگرام است، پس باید راهی برای برقراری راحت ارتباط میان خود و مخاطبانتان فراهم کنید.

یکی از این راه ها قرار دادن لینک سایت است. می‌توانید لینک سایت خود را در قسمت بیو پیج اینستاگرام قرار دهید. زیرا در غیر این صورت مشتریان شما راهی برای خرید محصول مورد نظر خود نخواهند داشت.این می تواند راهی برای افزایش فروش اینترنی در کسب و کار شما باشد.

در نظر داشته باشید لینکی که برای دسترسی افراد قرار می‌دهید، کوتاه و قابل خواندن باشد.به عنوان مثال می‌توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت این است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود راهنمایی کنید.

صفحه فرود صفحه‌ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت می‌کنید و در مقابل آن یک هدیه به او می‌دهید. هدیه ممکن است یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگری باشد.

2. عکس های با کیفیت از جمله تکنیک های فروش در اینستاگرام

با توجه به این که اینستاگرام همه چیز را در قالب تصویر توصیف می‌کند، برای فروش در اینستاگرام و جذب توجه فالور‌ها ، انتشار تصاویری با کیفیت بالا، اهمیت بسیار زیادی دارد.

بنابراین اگر تصاویر منتشر شده دراینستاگرام شما کیفیت خیلی خوبی ندارند، اولین کاری که باید انجام دهید تغییر و افزایش کیفیت تصاویر است.

دقت کنید که برای گرفتن تصاویر خوب به دوربین فوق حرفه‌ای و شگفت‌انگیزی نیاز ندارید. شما می توانید با همین گوشی‌های هوشمندی که امروزه در دسترس هستند و کیفیت دوربین تقریبا بالایی دارند، تصاویر با کیفیتی بگیرید.

برای داشتن یک تصویر خوب نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

  1. تم مناسبی برای مطلب مورد نظرتان انتخاب کنید.
  2. به صورت پیوسته و با برنامه پست بگذارید.
  3. تصاویر زیادی بگیرید. این کار تمرینی برای گرفتن تصاویر خوب است.
  4. نیازی نیست تمام تصاویر گرفته شده را در پیج خود قرار دهید، بلکه تنها تصاویر مناسب و با کیفیت کافی است.
  5. عکس ها را ساده ویرایش کنید.
  6. از زاویه های متفاوت عکس‌ برداری کنید و از نور مناسب بهره گیرید.

عکس‌هایی را مورد استفاده قرار دهید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکس‌هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید انگیزه‌ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمی‌کنید.

بیشتر بخوانید : آشنایی با تبلیغات تصویری و میزان تاثیر آن بر کسب و کار

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

افراد معمولا با عکس‌های زیادی روبه‌رو هستند و تنها چیزی که موجب توقف بر یک عکس خاص می‌شود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از یک محصول از فاصله‌ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به آسانی قابل حدس زدن نیست.

ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه‌ای نامتداول است. وقت بیشتری بگذارید و بر خلاقیت عکس‌ها کار کنید و ببینید تا چه اندازه بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

3. نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن(Bio)

در قسمت توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می‌شود بدیهیات و موارد کلیشه‌ای ننویسید. همچنین از خودتان و کسب‌و‌کارتان تعریف نکنید. بلکه تنها بر پاسخ یک سوال تمرکز کنید.

چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم‌ترین موضوعی که باعث فالو شدن شما می‌شود ارائه دلیلی قانع‌کننده برای این کار است. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی کسب می‌کنند.

  • مثال نامناسب: بزرگترین شرکت آموزشی در حیطه بازاریابی و مدیریت
  • مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه با نکات و تکنیک‌های مدیریتی آشنا شوید و برای خرید از سایت کوپن‌های تخفیف دریافت کنید.

4. پاسخ دادن به کامنت ها یکی از تکنیک های فروش در اینستاگرام

پاسخ دادن به کامنت ها یکی از تکنیک های فروش در اینستاگرام

در این مقاله از سایت socialmediaexaminer به نکات استفاده از نظرات اینستاگرام برای تبدیل افراد به مشتری اشاره شده است که یکی از تکنیک های فروش در اینستاگرام می باشد.شما می‌توانید از نظرات فالورهای خود برای بهبود محصول خود استفاده کنید.

کامنت‌ها نشان دهنده میزان علاقه مخاطبان به برند شماست. پس همین نکته می‌تواند قدمی برای افزایش فروش باشد. شما باید سعی کنید به سرعت به نظرات پاسخ دهید.

دیر پاسخ دادن شما به کامنت‌ها  باعث می شود فالورها احساس کنند که در اولویت نیستند یا اینکه شما برای نظرات آن‌ها اهمیتی قائل نیستید.

5. ارسال پیام مستقیم به مخاطبان

گاهی به منظور گسترش کسب و کار و افزایش فروش در اینستاگرام، پیام دادن به ده‌ها یا صدها نفر می‌تواند وقت‌گیر و خسته کننده باشد ولی می‌تواند نتیجه‌ای بسیارخوب به همراه داشته باشد. نمونه ای از پیام ها:

با سلام. بخاطر دنبال کردن کسب و کار ما در اینستاگرام از شما متشکریم. تمایل داریم آن دسته از تصاویر شما را که مرتبط با محصولات ما هستند، در صفحه خودمان به اشتراک بگذاریم. مخاطبان خوبی مانند شما باعث بیشتر دیده شدن ما می‌شوند. اگر تمایل داشته باشید با کمال میل آماده‌ی همکاری با شما و استفاده از ایده‌های نابتان هستیم.

توجه کنید این یک بازی با اعداد است مردم هرچه بیشتر با شما در ارتباط باشند، شانس موفقیت شما بیشتر می شود و در نتیجه موجب افزایش فروش می شود و کمک می کند بازرایابی در اینستاگرام نتیجه بخش باشد.

6. تکنیک های فروش در اینستاگرام با استفاده از هشتگهای مناسب

برای افزایش فروش در اینستاگرام می توانید از هشتگ‌های مناسب سبب افزایش تعامل با  کاربران اینستاگرام استفاده کنید. بنابراین تلاش کنید از هشتگ‌های قابل استفاده برای تصاویر و ویدیو‌های خود نهایت استفاده را داشته باشید.

اگر نمی دانید که باید از چه هشتگی استفاده کنید می‌توانید هشتگ صفحات رقبای خود را بررسی کنید. یا از هشتگ‌های پرکاربرد مرتبط برای این کار استفاده کنید. همچنین می‌توانید دریابید که مخاطبان شما، برای دیدن مطالب مورد علاقشان بیشتر از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند.

7. ارائه تخفیف فقط در اینستاگرام

تصور کنید که می‌خواهید برای اعضای اینستاگرام خود یک فروش ویژه بگذارید و ۲۰ درصد تخفیف بدهید. اعلام این مسئله که محصولات ۲۰ درصد تخفیف دارند جذابیت زیادی ایجاد نمی‌کند.

بهترین کار آن است که یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی به شکل کاملا انحصاری در اختیار دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام قرار دهید. در سایت و جاهای دیگر هیچ حرفی از این تخفیف نزنید.

 8. ارائه مطالب انحصاری

 ارائه مطالب انحصاری instagram

یکی از کارهای نادرست که توسط بسیاری از بازاریاب صورت می‌گیرد، منتشر کردن تمامی پست‌ها در تمام رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی است. یعنی تصور کنید شما یک فروش ویژه دارید.

این مطلب را در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می‌کنید. بعد از مدتی کاربران می‌بینند که رسانه‌های اجتماعی شما کپی یکدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می‌رسند که نیازی نیست تمام آن‌ها را دنبال کنند.

کافی است گاهی به یکی از آن‌ها نگاه کنید. البته گاهی نیاز است مطلبی را در تمام رسانه‌ها منتشر کنید، اما در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

9. تغییر ماهانه عکس پروفایل

سعی کنید عکس پروفایلتان را ماهی یک بار عوض کنید. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، ولی این کار موجب می‌شود از دید اینستاگرام کاربر فعال‌تری محسوب شوید.

هرچقدر کاربر فعال‌تری باشید، عکس‌های شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن عکس‌هایتان و فالو شدن شما بالا می‌رود.

شاید بگویید اکانت من کاملا تجاری است و مثلا لوگوی شرکت را به عنوان عکس پروفایل گذاشته‌ام. چطور می‌توانم هر ماه آن را عوض کنم؟ با کمی خلاقیت این کار امکان پذیر است.

می‌توانید به مناسبت‌های مختلف لوگو را کمی تغییر دهید. مثلا با آغاز فصل زمستان می‌توانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی اوقات می‌توانید بر عکس پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!

10. ابتدا آموزش، بعد فروش

تکنیک فروش در اینستاگرام

سعی کنید برای فروش در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بگویید کار من آموزش نیست. مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می‌فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته هدف از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درمورد لوازم اتومبیل است.

همچنین می‌توانید نکاتی را بیان کنید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش‌ها توضیح دهید چطور می‌توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر.

درواقع اکثر خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می‌دهند محصول یا خدمات را از کسی بخرند که آموزش بهتری می‌دهد. یکی از علت‌های موفقیت دیجی‌کالا همین است. بیشتر افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

پادکست - مهارت های افزایش فروش اینترنتی

11. فروش در اینستاگرام با بهره گیری از افراد مشهور (بلاگرها)

استفاده از بلاگرها یکی از تکنیک های فروش در اینستاگرام است. در زمان جستجو برای یافتن افراد مناسب، سعی کنید از افرادی با تعاملات بالا بهره گیرید.

12. از زبان اینترنت استفاده کنید

اینترنت یک زبان نو است و چیزی فراتر از علامت‌هاست. این زبان پر از زبان ایموجی‌ها است. با نصب صفحه‌کلید ایموجی‌ها، استفاده از شکلک‌ها در اینستاگرام نیز بسیار فراگیر شد.

بنابراین تلاش کنید از ایموجی مرتبط در ارتباط خود با مخاطبان استفاده کنید. نتیجه تحلیل ۲۵۰۰ پست در اینستاگرام نشان می‌دهد که “قلب” بیشترین کاربرد را در تعاملات مخاطبان دارد.

13. برای افزایش فروش در اینستاگرام تبلیغات کنید

تبلیغات در اینستاگرام امروزه یکی از بهترین روش ها برای افزایش بازدید و تعامل با مخاطب محسوب می‌شود. اینستاگرام برای برندها اهمیت زیادی دارد پس به تبلیغات در اینستاگرام ایمان بیاورید و آن را شروع کنید. ولی در نظر داشته باشید که برای تبلیغات و هزینه کردن برای آن باید خیلی هوشمند باشید.

سخن پایانی

بازاریابی خدمات و محصولات در اینستاگرام مدتی است که رواج زیادی یافته است. اینستاگرام امروزه آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلتفرمی برای تبلیغات از آن استفاده می‌شود.

این پلتفرم برای انواع مختلف شرکت‌ها به خوبی عمل می‌کند؛ چه در زمینه کیف و کفش باشند یا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و‌ گذار باشد یا تجارت الکترونیک و … اینستاگرام بیشتر برنده بوده است.بنابراین صاحبان کسب و کار باید با تکنیک‌های فروش در اینستاگرام آشنایی داشته باشند.

دوره های آکادمی بازار برای ارتقای کسب و کار شما

آکادمی توسعه کسب و کار آکادمی بازار با بهره گیری از دانش به روز و تجربیات منحصر به فرد استاد محمدی و با ارائه مشاوره تخصصی در حوزه کسب و کار، توانسته موجب شکوفایی و بالندگی دهها سازمان و کسب و کار گوناگون شود. همچنین بیش از هزاران نفر با بهره گیری از دوره های جامع بازاریابی و فروش، دوره مشتری مداری، دوره اصول و فنون مذاکره، دوره آموزشی حرفه ای بازاریابی و فروش تلفنی و مشاوره فروش، توانسته اند موانع موجود در مسیر شغلی خود را برطرف کنند و به سوی آینده شغلی روشن خود گام بردارند.

5/5 - (9 امتیاز)
درسنامه تکنیک های فروش

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز شما هم از طریق صفحه اصلی سایت و بخش دوره‌ها و هم با تماس با کارشناسان ما می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی