7 تکنیک کلیدی برای فروش بهتر در اینستاگرام

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
7 تکنیک کلیدی برای فروش بهتر در اینستاگرام
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

جای هیچ شکی نیست که اینستاگرام توانسته رتبه اول را در میان رسانه‌های اجتماعی موبایل به خود اختصاص دهد. اگر بتوانیم از اینستاگرام استفاده صحیح کنیم و با تکنیک فروش در اینستاگرام آشنا شویم به آسانی می‌توانیم برندمان را محبوب‌تر کنیم.

تقریبا همه اینستاگرام را می‌شناسند. ساعت‌ها از وقت ایرانیان در این شبکه اجتماعی سپری می‌شود. مردم از اطراف و موقعیت‌های خود پست و استوری می‌گذارند. اما یک دسته از افراد فرصت را غنیمت شمرده و در این برنامه، به بازاریابی و فروش می‌پردازند.

این افراد تکنیک فروش در اینستاگرام را شناخته و با کمک آن به درآمدی میلیاردی رسیده‌اند. با وجود بیماری کرونا نیز خرید اینترنتی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده و همین سبب شده تا کسب و کارها هر روز در این برنامه بیشتر شوند.

همه این کسب و کارها موفق نیستند اما نحوه رشد در این شبکه اجتماعی بسیار آسان است. کافیست تا یکسری تکنیک فروش در اینستاگرام را آموزش ببینید. در این مقاله با جمع آوری اطلاعات از بهترین آنلاین شاپ‌ها ۷ تکنیک را گردآوری کرده‌ایم که با یادگیری آن موفقیت شما تضمین شده است.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

اینستاگرام چیست و تکنیک فروش در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟

اینستاگرام با حدود ۱.۳۸۶ میلیارد کاربر، از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های جهان است. اوایل شروع کار این رسانه اجتماعی، کسب و کار در آن چندان رونق نداشت. اما امروزه بسیاری از افراد خریدهای خود را از این برنامه انجام می‌دهند. با دانستن تکنیک فروش در اینستاگرام می‌توانید به درآمد بالایی برسید.

چرا که کسب و کارها با کمی دقت در این برنامه رشد می‌کنند. اگر برایتان سوال شده که چرا برخی در اینستاگرام درآمد خوبی دارند باید بگوئیم که آن‌ها با تکنیک‌های فروش در این سوشال مدیا آشنا هستند. با شناخت و یادگیری ۷ تکنیک فروش در اینستاگرام می‌توانید درآمد کسب کنید.

شما حتی اگر سایت نداشته باشید باز تا حدودی می‌توانید از تکنیک‌های فروش در اینستاگرام استفاده کنید. اگر فرصت بازاریابی با رسانه‌های اجتماعی را از دست بدهید، می‌توان گفت یک ابزار تبلیغاتی رایگان و بسیار قدرتمند را کنار گذاشته‌اید.

شیوه‌های جدید فروش اینترنتی که روز به روز در حال رایج شدن است، هدایت افراد سایت به رسانه‌های اجتماعی است. بعد از آنکه بازدیدکننده دنبال‌کننده یکی از رسانه‌های اجتماعی شد، به او دسترسی داریم و می‌توانید پیام‌های بازاریابی را از این طریق برای او ارسال کنیم.

1. استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل

استفاده بهتر از آدرس سایت در پروفایل از تکنیک فروش در اینستاگرام

اینستاگرام به شما این امکان را می‌دهد که آدرس وب‌سایت را در پروفایلتان وارد کنید. اگر وب‌سایت ندارید بهتر است آن قسمت را خالی نگذارید.

به عنوان مثال می‌توانید آدرس پروفایل لینکدین خود را وارد کنید. اگر سایت دارید بهترین حالت این است که به جای وارد کردن آدرس صفحه اصلی سایت، افراد را به صفحه فرود خود راهنمایی کنید.

صفحه فرود صفحه‌ای است که در آن ایمیل مخاطب را دریافت می‌کنید و در مقابل آن یک هدیه به او می‌دهید. هدیه ممکن است یک کتاب الکترونیکی رایگان، آموزش صوتی، فیلم یا هر اطلاعات جذاب دیگری باشد.

2. ایجاد توقف بر عکس ها از جمله تکنیک فروش در اینستاگرام

عکس‌هایی را مورد استفاده قرار دهید که باعث کنجکاوی شود. اگر عکس‌هایی بسیار معمولی و حتی با کیفیت عالی منتشر کنید انگیزه‌ای برای توقف بر عکستان ایجاد نمی‌کنید.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کار کردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

افراد معمولا با عکس‌های زیادی روبه‌رو هستند و تنها چیزی که موجب توقف بر یک عکس خاص می‌شود حس کنجکاوی است. برای ایجاد کنجکاوی راه‌های بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از یک محصول از فاصله‌ای بسیار نزدیک عکس بگیرید که به آسانی قابل حدس زدن نیست.

ایده دیگر گرفتن عکس از زاویه‌ای نامتداول است. وقت بیشتری بگذارید و بر خلاقیت عکس‌ها کار کنید و ببینید تا چه اندازه بیشتر موردتوجه قرار می‌گیرند.

3. نوشتن توضیحات پروفایل برای فالو شدن

در قسمت توضیحات پروفایلتان که Bio نامیده می‌شود بدیهیات و موارد کلیشه‌ای ننویسید. همچنین از خودتان و کسب‌و‌کارتان تعریف نکنید. بلکه تنها بر پاسخ یک سوال تمرکز کنید.

چرا دیگران باید شما را فالو کنند؟ مهم‌ترین موضوعی که باعث فالو شدن شما می‌شود ارائه دلیلی قانع‌کننده برای این کار است. در واقع خیلی واضح بگویید که با فالو کردن شما چه مزیتی کسب می‌کنند.

  • مثال نامناسب: بزرگترین شرکت آموزشی در حیطه بازاریابی و مدیریت
  • مثال مناسب: با فالو کردن این صفحه با نکات و تکنیک‌های مدیریتی آشنا شوید و برای خرید از سایت کوپن‌های تخفیف دریافت کنید.

4. ارائه تخفیف فقط در اینستاگرام

تصور کنید که می‌خواهید برای اعضای اینستاگرام خود یک فروش ویژه بگذارید و ۲۰ درصد تخفیف بدهید. اعلام این مسئله که محصولات ۲۰ درصد تخفیف دارند جذابیت زیادی ایجاد نمی‌کند.

بهترین کار آن است که یک کوپن تخفیف ۲۰ درصدی به شکل کاملا انحصاری در اختیار دنبال‌کنندگان شما در اینستاگرام قرار دهید. در سایت و جاهای دیگر هیچ حرفی از این تخفیف نزنید.

 5. ارائه مطالب انحصاری

 ارائه مطالب انحصاری instagram

یکی از کارهای نادرست که توسط بسیاری از بازاریاب صورت می‌گیرد، منتشر کردن تمامی پست‌ها در تمام رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های اجتماعی است. یعنی تصور کنید شما یک فروش ویژه دارید.

این مطلب را در فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و … اعلام می‌کنید. بعد از مدتی کاربران می‌بینند که رسانه‌های اجتماعی شما کپی یکدیگر هستند. بنابراین به این نتیجه می‌رسند که نیازی نیست تمام آن‌ها را دنبال کنند.

کافی است گاهی به یکی از آن‌ها نگاه کنید. البته گاهی نیاز است مطلبی را در تمام رسانه‌ها منتشر کنید، اما در هر رسانه مطالب اختصاصی هم داشته باشید.

6. تغییر ماهانه عکس پروفایل

سعی کنید عکس پروفایلتان را ماهی یک بار عوض کنید. شاید این موضوع کمی عجیب به نظر برسد، ولی این کار موجب می‌شود از دید اینستاگرام کاربر فعال‌تری محسوب شوید.

هرچقدر کاربر فعال‌تری باشید، عکس‌های شما در نتایج جستجوی اینستاگرام جایگاه بهتری خواهد داشت و احتمال دیده شدن عکس‌هایتان و فالو شدن شما بالا می‌رود.

شاید بگویید اکانت من کاملا تجاری است و مثلا لوگوی شرکت را به عنوان عکس پروفایل گذاشته‌ام. چطور می‌توانم هر ماه آن را عوض کنم؟ با کمی خلاقیت این کار امکان پذیر است.

می‌توانید به مناسبت‌های مختلف لوگو را کمی تغییر دهید. مثلا با آغاز فصل زمستان می‌توانید چند دانه برف به لوگو اضافه کنید. یا با شروع بهار زمینه لوگوی شما گل و گیاه باشد. حتی گاهی اوقات می‌توانید بر عکس پروفایلتان بنویسید: فروش ویژه!

7. ابتدا آموزش، بعد فروش

تکنیک فروش در اینستاگرام

سعی کنید برای تکنیک‌‌های بازاریابی و فروش در اینستاگرام به آموزش بپردازید. شاید بگویید کار من آموزش نیست. مثلا فروشگاه لوازم اتومبیل دارم. حتی اگر لوازم اتومبیل می‌فروشید کار اصلی شما آموزش است. البته هدف از آموزش ارائه نکات و ترفندهایی درمورد لوازم اتومبیل است.

همچنین می‌توانید نکاتی را بیان کنید تا مخاطب با خواندن آن بتواند خرید بهتری انجام دهد. در آموزش‌ها توضیح دهید چطور می‌توان تشخیص داد محصول کیفیت مناسبی دارد یا خیر.

درواقع اکثر خریداران به کمک و آموزش نیاز دارند و ترجیح می‌دهند محصول یا خدمات را از کسی بخرند که آموزش بهتری می‌دهد. یکی از علت‌های موفقیت دیجی‌کالا همین است. بیشتر افراد برای کسب اطلاعات درباره محصول و مقایسه محصولات به سایت مراجعه می‌کنند، سپس به خریدار تبدیل می‌شوند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

تدابیر آکادمی بازار برای آشنایی شما با تکنیک فروش در اینستاگرام

بازاریابی خدمات و محصولات در اینستاگرام مدتی است که رواج زیادی یافته است. اینستاگرام امروزه آخرین معدن طلایی است که به عنوان پلتفرمی برای تبلیغات از آن استفاده می‌شود.

این پلتفرم برای انواع مختلف شرکت‌ها به خوبی عمل می‌کند؛ چه در زمینه کیف و کفش باشند یا تناسب اندام؛ چه موضوع کارشان گشت و‌ گذار باشد یا تجارت الکترونیک و … اینستاگرام بیشتر برنده بوده است.

بنابراین صاحبان کسب و کار باید با تکنیک‌های این شیوه نوین فروش آشنایی داشته باشند. پیشنهاد آکادمی بازار به شما برای آشنایی با اصول بازاریابی و فروش شرکت در سمینارهای بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه کسب و کار است تا با استفاده از راهکارهای طلایی ارائه شده در این سمینارها گام‌های بلندی در جهت پیشرفت تجارت خود بردارید.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

4 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز شما هم از طریق صفحه اصلی سایت و بخش دوره‌ها و هم با تماس با کارشناسان ما می‌توانید اطلاعات لازم را کسب کنید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *