همانطور که میدانید در بازار و تجارت، بخش فروش و عرضه محصولات مختلف به مشتری، یکی از بخشهای بسیار مهمی قلمداد میشود که در حوزه بیزینس و تجارت از اهمیت خاصی برخوردار است. مشاوره فروش یکی از همان راهکارهایی است که عمدتا از آن به عنوان راهکار افزایش فروش برای هر تاجر و صاحب کسب و کاری توصیه شده است. راهکاری که میتوان به کمک آن استراتژیهای مختلفی را برای فروش بهتر و بالاتر کسب نمود.
چرا به مشاوره فروش و بازاریابی نیاز داریم؟
مشاوره فروش (Sales consulting) مثل رفتن نزد یک روانشناس در زمینه فروش و بازاریابی است. تصمیمگیری برای همکاری با یک مشاور فروش نیاز به پاسخ به یک سری سوالات دارد : واقعا نیاز دارم؟ آیا خودم نمیتوانم مشکلاتم را حل کنم؟ آیا این روزها زمان مناسبی برای مراجعه به تراپیست است؟
فقط کافی است احساس کنید چیزی را از قلم انداختهاید و راه حل آن دیدن چشماندازی وسیعتر است تا آن نقطهٔ پنهان شده را بازیابید؛ این نقطه دقیقا همان مرحلهای در کسب و کارتان است که به یک مشاور نیاز دارید.
صاحب کسب و کاری کوچک باشید یا یک سازمان بزرگ را هدایت کنید، اگر هر روز با سوالات زیر درگیر هستید یعنی به نقطهای رسیدهاید که به یک مشاوره فروش حرفه ای نیاز دارید:
- چه فرصتهای پنهانی وجود دارد که به رشد فروش کمک میکند؟
- چگونه میتوانیم در فضای بحرانی و بیثبات امروز کسب و کار موفق شویم؟
- مشکلات فروش و بازاریابی را چگونه شناسایی و اولویتبندی کنیم؟
- راه حل حرکت به سمت خروج از بحران و پس از آن، پیشرفت و موفقیت چیست؟
- محصولات و خدماتی با پتانسیل بالا برای عرضه به بازار دارید، ولی توانایی بازاریابی و فروش ندارید.
- کسب و کار شما پیشرفت خوبی نداشته و عملا در وضعیت بحرانی قرار دارید.
- مطمئن هستید محصول شما در بازار باید فروش خوبی داشته باشد ولی عملا فروش نمیرود.
- از مسیری که برای بازاریابی و فروش انتخاب کردهاید، مطمئن نیستید.
- جایگاه خود در میان رقبا را نمیشناسید.
- هزینههای شما بیشتر از درآمدتان شده و دیر یا زود به وضعیت بحرانی خواهید رسید.
- کاهش سود داشتهاید و بازارهای قبلی خود را از دست دادهاید.
- تا پیش از این روشهای سنتی را برای فروش در پیش گرفته بودید ولی شرایط بازار تغییر کرده و نیاز به تغییرات اساسی دارید.
- در فکر توسعهٔ کسب و کار خودتان برای فروش در بازارهای بزرگتر هستید.
- رقابت تنگاتنگ بازار شما و مجموعهتان را خسته کرده و برای ادامه نیازمند دنبال کردن روشها و استراتژیهای جدید هستید.
سوالاتی که ذهن شما را درگیر کرده است یک پاسخ جامع و کاربردی دارد؛ در اصل شما در حال بیان وظایف یک مشاور فروش و بازاریابی هستید.
اگر در دنیای کسب و کار جستجو کنید، حتی باثباتترین سازمانها نیز موقعیتهای بحرانی را تجربه و احساس ناتوانی برای حل مشکلات کردهاند. اما یادتان نرود شما در این شرایط فقط قطبنمای خود را گم کردهاید، مشاور فروش و بازاریابی جهت درست را به سازمان نشان داده و با توجه به ساختار کسب و کار شما برنامهریزی میکند.
امروز وقت آن رسیده است که نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنید، بازار ایران را بهتر بشناسید، برنامهریزی کرده و یک قدم رو به جلو بردارید.
با مشاوره کسب و کار نیز بیشتر آشنا شوید.
پادکست مشتری مداری
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی - مدرس و مشاور کسب و کار
و تجربه مشاور کسب وکار استفاده کرده اند بیش از 5 سال سرپای مانده و شانس رقابت با سایر رقبای را داشته اند.
و در کارها به سرعت لازم رسیده اند.
کسب و کار تصمیمات بهتری گرفته اند.
با مشاوره آنلاین کسب و کار بهبود یافته است.
چرا مشاوره بازاریابی و فروش آکادمی بازار را انتخاب کنیم؟
بگذارید اول در یک جملهٔ کوتاهِ آکادمیک، مشاور بازاریابی را توضیح دهیم.
مشاوران فروش و بازاریابی درک و دانشی عمیق از انگیزههای مشتریان دارند؛ همین طور آنها به مهارت استفاده از این اطلاعات برای تدوین استراتژی بازاریابی کسب و کار، مسلط هستند.
بله درست است، تمامی نیازهای یک کسب و کار کوچک و بزرگ، سنتی و مدرن در همین یک جمله میشود.
درک انگیزهها و نیازهای مشتری یا همان مخاطب هدف؛ مهارت استفاده از اطلاعات جمعآوری و تحلیل شده از بازار و مخاطب و در نهایت تدوین استراتژی بازاریابی.
اما سوال بزرگ این است، آیا هر مشاور فروشی میتواند به کسب و کار ما در ایران کمک کند؟
آنچه ما را از سایر مشاوران افزایش فروش و بازاریابی متمایز میکند، همراهی و هماهنگی این دو بخش است.
۱. تجزیه، تحلیل و شناخت بازار ایران
۲. تسلط بر دانش و تکنیکهای فروش
اولویتها
برخلاف سازمانهای بیرون از ایران، کارمندان و مدیران زمان زیادی از روز درگیر کارهای روزانه هستند و اهداف سالانه یا فصلی یا ماهانه خود را از دست میدهند؛ مشاوران آکادمی بازار «اولویتها» را شناسایی میکنند و مانع غفلت از هدف نهایی خواهند شد.
اهرم
هدف ما استفادهٔ درست از زمان برای نتیجهگیری است نه کش دادن زمان و وعدهٔ دستیابی به اهداف بلند مدت دادن. بنابراین هدف ما درک این نکته است که: چگونه میتوان با کمترین هزینه و اتلاف انرژی، محکمترین ضربه را زد.
پیشرفت
تغییر بزرگ نه امکانپذیر است و نه قابل پذیرش؛ مشاوران افزایش فروش آکادمی بازار پس از سالها تجربه و شناخت بازار ایران به این نتیجه رسیدهاند که مجموعهای از بردهای کوچک، کسب و کارهایی با پیشرفتهای پایدارتر میآفریند.
سیستمها
سازمان شما افراد، سیاستها و فرآیندهای زیادی دارد که وضعیت موجود را حفظ کرده و مانع تغییر میشود. اگر تغییراتی با اثرگذاری طولانی مدت میخواهید، باید به مجموعهٔ افراد، سیاستها و فرآیندهای کسب و کارتان نگاه کنید و این فراتر از این است که از همه بخواهید، سختتر کار کنند.
گزینهها
بیش از یک راه برای پیشرفت یا حل مشکلات وجود دارد. یک مشاور خوب این انعطاف را دارد که همهٔ گزینهها را در نظر بگیرد و گزینهای را پیشنهاد دهد که هماهنگ با اجزای آن سازمان و شرایط کسب و کار ایران باشد.
مشاور فروش کدام کسب و کارها بوده ایم؟
چه خدماتی در قالب مشاوره فروش آکادمی بازار دریافت می کنید؟
از زمانی که تصمیم به مشاوره بازاریابی و فروش با آکادمی بازار می گیرید، مراحل زیر پیموده میشود:
پس از شناخت کسب و کار و در نظر گرفتن بازار ایران راه حلهای منطبق بر فرصتها و مشکلات در اختیار کارکنان واحد فروش و حتی بازاریابی گذاشته میشود.
راهکارهایی برای تغییر و نوآوری در محصولات و خدمات با هدفهای سالانهٔ تعریف شده پیشنهاد داده خواهد شد.
مشاوران بازاریابی آکادمی بازار، تکنیکها، ابزارها و روشهایی منطبق بر نوع کسب و کار و اهداف را در اختیار مشاوران فروش مجموعه قرار خواهند داد.
از آنجایی که واحد بازرگانی و بازاریابی بازوی کمکی واحد فروش است؛ مشاور فروش آکادمی بازار برای بخش بازاریابی و بازرگانی نیز برنامههایی با هدف شناخت بازار و معرفی محصول در نظر خواهد گرفت.
نمایش ارزش ذاتی محصول و خدمت به مخاطب یا همان تبلیغات، مرحلهٔ نهایی است. مشاور بازاریابی کمک فکری لازم را در زمینهٔ پیام و رسانهها یا همان ابزارهای تبلیغاتی به مجموعه خواهد داد.
با مشاور فروش و بازاریابی آکادمی بازار آشنا شوید.
استاد احمد محمدی، مدرس بازاریابی و فروش در ایران با 23 سال تجربه
- متولد 1355 - شهر تهران
- مهندس صنایع (تحلیل سیستمها)
- کارشناسی ارشد (بازاریابی) MBA
- دکتری (بازاریابی) DBA
سوابق کاری
- کارآفرین و بنیان گذار آکادمی بازار با 1,000,000 کاربر
- موسس استارت آپ ستاره یاب
- 23 سال سوابق کاری (اجرایی ، تدریس و مشاوره) در بیش از 200 برند و 25 صنعت بزرگ کشور
- محقق، مدرس و مشاور ی مسلط به فضای کسب و کار کنونی ایران
- برگزاری صدها سمینار و دوره های متعدد در حوزه بازاریابی فروش، کسب و کار ، توسعه فردی و توانمند سازی کارکنان و مدیران
- عضو انجمن بازاریابی ایران و اروپا
- پرورش بیش از 20,000 فروشنده، 7000 فروشنده تلفنی و واحد ارتباط با مشتری، 10,000 ویزیتور، 7,000 نماینده فروش و برگزاری 150,000 ساعت آموزش در 31 استان کشور
- کارشناس رادیو اقتصاد
- نویسنده و مترجم چند کتاب از جمله: "نقشه فروش" ، "خلق برند برتر" ، "مذاکره برای حقوق دلخواه" ، " سفر به معدن درون" ، "از عادت تا موفقیت و ثروت" ، "فنون بیان نافذ"
- مطالعه و تحقیق از 1000 جلد کتاب و 300 سمینار روز دنیا
- انجام بزرگترین کار تحقیقاتی در حوزه فروش ایران جهت شناخت فرهنگ فروشندگی با جامعه آماری چند هزار فروشنده
دلیل موفقیت ما در خدمات رسانی به 150 برند برتر کشور، ارائهی مشاوره با بهره از تکنیک های علمی، متناسب با بازار ایران، آزموده شده و خلاقانه است.
مورد اعتماد شما هستیم
سوالات متداول
مشاور بازاریابی و فروش کیست؟
مشاوران فروش و بازاریابی سازمانها را راهنمایی میکنند تا درستترین استراتژی فروش، فرآیند فروش، ابزار فروش و تکنیکهای بازاریابی را با هدف رشد اقتصادی، خروج از بحران و کسب درآمد بیشتر بکار گیرند.
مشاوره بازاریابی مناسب چه افراد یا کسب و کارهایی است؟
تمامی کسب و کارها در هر مرحلهای نیاز به مشاور بازاریابی و فروش دارند.
هزینهٔ مشاوره فروش آکادمی بازار چقدر است؟
برای آگاهی از تعرفهٔ مشاوره بازاریابی و فروش با آکادمی بازار تماس بگیرید.
جهت مشاوره و راهنمایی لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس حاصل نمایند.
با سلام و وقت بخیر،
لطفاً سئوالات ذیل را پاسخ دهید:
سرفصل مطالب دوره
نحوه تدریس مطالب
طول زمان تشکیل دوره
هزینه تشکیل دوره
سپاسگزارم
سلام کاربر عزیز
برای اطلاع از هزینه و شرایط دوره با شماره 02188993288 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی بازار شما را راهنمایی کنند.