آموزش فروش بیمه با دانستن 7 نکته طلائی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۱ اسفند, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۶ مهر, ۱۴۰۱
آموزش فروش بیمه

این نکات ساده در مورد فروش بیمه می‌تواند به شما در افزایش فروش و تقویت مهارت‌ها کمک کند. بیمه یکی از زمینه‌های پر رقابت است و باید بتوانید از دیگران بهتر و قانع کننده‌تر باشید تا بتوانید بیمه را به فروش برسانید.

فروش بیمه می‌تواند کار مشکلی باشد، به خصوص اگر شما یک نماینده بیمه تازه کار و بی تجربه هستید. هزینه‌های بیمه گاهی اوقات گران است و محصولی نیست که مشتری بتواند آن را با چشم ببیند، نگه دارد یا لمس کند.

این امر می‌تواند فروش بیمه را برای برخی از نمایندگان به یک چالش تبدیل کند. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم تا به بهترین شکل ممکن بیمه را به فروش برسانیم. همراه ما باشید.

پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آموزش فروش بیمه

این نکات آمورشی فروش بیمه می‌تواند به شما در این مسیر کمک کند. برای افزایش مهارت‌های خود با گذراندن دوره آموزش بیمه و آموزش ترفندهای فروش بیمه می‌توانید در بازاریابی بیمه، هر روز مسیر پیشرفت را طی کنید.

7 نکته طلایی در آموزش فروش بیمه

در ادامه با هفت نکته طلایی در آموزش فروش بیمه آشنا می‌شویم.

1. اعتماد و اطمینان در مشتریان حضوری را با آراستگی ایجاد کنید

آموزش فروش بیمه - آکادمی بازار

در اینجا اولین نکته‌ای که در مورد بازاریابی و فروش موفق بیمه وجود دارد این است که، در دنیای بیمه شما اعتماد می‌فروشید.

مشتریان شما اگر قصد خرید از شما را دارند باید به شما اطمینان و ایمان داشته باشند. ظاهر حرفه‌ای موفقیت را تضمین می‌کند.

از نظر مشتریان شما، شخصی که به عنوان یک نماینده بیمه به نظر می‌رسد باید بداند چگونه لباس بپوشد. بنابراین پوشیدن لباس حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا مشتریان شما را جدی‌تر بگیرند.

2. در آموزش فروش بیمه دانشتان را به نمایش بگذارید و از گفتگو با زبان عامیانه و استفاده از اصطلاحات نامناسب بپرهیزید

آموزش فروش بیمه - استاد احمد محمدی

گرچه این مورد باید واضح باشد، اما به دلیل اهمیت در لیست آموزش فروش بیمه همیشه همچنان وجود دارد.

همواره از واژگان مناسب استفاده کنید و از کلمات عامیانه یا اصطلاحاتی که در پیام‌های متنی، چت‌های آنلاین یا ایمیل با دوستان خود استفاده می‌کنید استفاده نکنید.

هنگام فروش خدمات بیمه، باید از کلماتی استفاده کنید که باعث ایجاد و حفظ اعتماد در مخاطبان شما شود.

3. راهی برای ارتباط با مشتریان خود پیدا کنید

 راهی برای ارتباط با مشتریان خود پیدا کنید

فروشندگان حرفه‌ای این نکته فروش بیمه را می‌دانند که همیشه باید با مشتریان خود نقاط مشترکی پیدا کنند. شاید شما 25 ساله باشید اما مشتری شما 63 سال دار و در شرف بازنشستگی است.

چه چیزی ممکن است میان شما مشترک باشد؟ ممکن است هر دوی شما یک تیم ورزشی مورد علاقه داشته باشید، شاید در شرایط یکسان زندگی کرده باشید یا شاید هر دوی شما عشق به دوستان و خانواده در خود داشته باشید.

با کمک آموزش فروش بیمه موارد مشترک را پیدا کنید و از آن برای ایجاد روابط صمیمی‌تر با مشتریان خود استفاده کنید که باعث افزایش وفاداری آن‌ها به شما می‌شود.

4. از همکاران باتجربه خود بیاموزید

از همکاران باتجربه خود بیاموزید

همه باید از جایی شروع کنند. یکی از نکات آمورشی جالب فروش بیمه یا Insurance این است که می‌توانید از همکاران باتجربه خود، حتی کسانی که لزوما اهل فن نیستند، بیاموزید.

یکی از نمایندگان بیمه شرکت شما ممکن است در زمینه رایانه مهارت چندانی نداشته باشد، اما او دهه‌های طولانی‌تری از شما در بیمه کار می‌کند.

با افزایش سن، خرد و تجربه به وجود می‌آید. از ماموران باتجربه تر سوال کنید و یادگیری مشاوره و انتقاد سازنده را بیاموزید.

در پایان این تعامل، شما را به یک نماینده بیمه حرفه‌ای و با تجربه‌تر تبدیل خواهد کرد.

5. در آموزش فروش بیمه با ضبط کردن و گوش دادن به مکالمات خودتان با مشتریان، به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا می کنید

 با ضبط کردن و گوش دادن به مکالمات خودتان با مشتریان، به نتایج شگفت انگیزی دست پیدا می‌کنید

برای کسانی که به دنبال نکات آموزشی مربوط به فروش بیمه یا آموزش فروش بیمه هستند که قبلا آن‌ها را امتحان نکرده‌اند، در اینجا یک نکته خوب ارائه شده است که آن هم ضبط کردن و گوش دادن به صحبت‌های خودتان هنگام بازاریابی و فروش است.

هدف از انجام این کار شنیدن و دیدن خودتان دقیقا همانطورکه مشتریان شما را می‌بینند، است. در محل کار پیامی را برای خود ضبط کنید مثل اینکه برای مشتری پیامی بگذارید و سپس به آن گوش دهید. آیا شما فردی با اعتماد به نفس و حرفه‌ای به نظر می‌رسید؟

ویدئویی از خود روی تلفن همراه یا کامپیوتر خود ضبط کنید، گویی که در حال صحبت با مشتری در حال معرفی بیمه نامه جدید هستید.

به کاری که انجام می‌دهید و مواردی که باعث حواس پرتی یا کم شدن کیفیت ارائه کلی شما می‌شود، توجه زیادی داشته باشید و آن‌ها را رفع کنید.

6. در آموزش فروش بیمه به حرف مشتریان خود به خوبی و با دقت گوش فرا دهید

به حرف مشتریان خود به خوبی و با دقت گوش فرا دهید

هنگامی که یک نماینده بیمه تاره کار هستید، احتمالا می‌خواهید دانش و مهارت خود را در هر فرصت ممکن نشان دهید.

با این حال، همانطور که هر متخصص بیمه با تجربه به شما می‌گوید، گاهی مهم است که بیشتر گوش دهید تا صحبت کنید.

استاد احمد محمدی
اگر می‌خواهی دانسته‌هایت شگفتی‌ساز شوند، به آن‌ها عمل کن.
استاد احمد محمدی

به مشتریان خود توجه کنید و مطمئن شوید که قبل از پاسخ دادن به هر سوال، از ارائه اطلاعات در آن مورد آگاه هستید.

اگر جواب را نمی‌دانید، تظاهر به دانستن آن نکنید. در این موارد، به آن‌ها اطلاع دهید که از این موضوع آگاهی کافی ندارید اما سوال آن‌ها را یادداشت می‌کنید و پاسخ را پیدا کرده و در اسرع وقت به آن‌ها اطلاع می‌دهید.

7. خود را برای کارهای سخت آماده کنید

به حرف مشتریان خود به خوبی و با دقت گوش فرا دهید

یک نماینده بیمه جوان یا کم تجربه ممکن است باعث شود مشتریان در مواردی احساس سردرگمی کنند. گرچه این قابل درک است، اما یک راه حل برای آن وجود دارد.

برای مبارزه با کمبود دانش یا تجربه، شما باید بیشتر از همکاران قدیمی خود سوال بپرسید، بیشتر بیاموزید، و به آن‌ها عمل کنید.

بنابراین، مرتبا دانش بیمه خود را تقویت کرده و پس از ساعت‌ها متن‌های از پیش نوشته شده فروش را تمرین کنید. پس از مدتی کوتاه نتیجه تاثیرگذار آن را خواهید دید.

پادکست - ترفندهای فروش حرفه ای بیمه

آموزش فروش بیمه را با استفاده درست از اصطلاحات ممکن سازید

در آخر اینکه؛ از اصطلاحات بیمه‌ای فقط برای اینکه هوشمند و مطلع به نظر برسید، استفاده نکنید. در طول این حرفه، افراد با تجربه این مورد را به طور مکرر دیده‌اند و این کاری است که شما باید از آن اجتناب کنید.

فقط اصطلاحات خاص صنعت یا اصطلاحات خاص را برای اثبات هوش خود استفاده نکنید. وقتی استفاده از اصطلاحات بیمه‌ای در بحث شما با مشتری مناسب و منطقی است یا مربوط به مکالمه است، آن را به کار ببرید. با این حال، استفاده نا به جا از برخی اصطلاحات موجب پیچیده شدن مباحث و گمراه شدن مشتری می‌شود.

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی