رویا داشتن و رسیدن به خواسته و آرزوها

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۲۵ مرداد, ۱۴۰۰
رویا داشتن و رسیدن به خواسته و آرزوها

رویا داشتن را در زندگی جدی بگیرید. اگر فردی رویای بزرگی نداشته باشد، نمی‌تواند از فرصت‌های زندگی بهره لازم را ببرد و بی‌شک از زندگی‌اش چیز بزرگی کم خواهد داشت. داشتن رویا و دنبال کردن اهداف و خواسته‌های خود را جدی بگیرید.

شما لایق بهترین‌‌ها هستید. داشتن رویا زندگی را متحول می‌کند و به زندگی شما سمت و سو می‌بخشد. اگر رویایی داشته باشید برای رسیدن به آن تلاش خواهید کرد و زندگیتان به پوچی و عبث نخواهد گذشت. رویاهای شما، هویت شما هستند و بدون آن‌ها نمی‌توانید پیشرفت کنید.

اگر رویایی ندارید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید نگران نباشید. همین حالا دست به کار شوید و با کمک این مقاله رویای بزرگ خود را در زندگی بیابید. رویای بزرگی را در زندگی دنبال کنید. این رویا، باید رویای واقعی ما باشد و از سوی دیگران به ما تحمیل نشده باشد یا از رویای دیگران کپی برداری نکرده باشیم.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

بزرگترین رویای زندگی شما چیست؟

اگر از شما پرسیده شود: «بزرگ‌ترین رویای زندگی شما چیست؟»، چه پاسخی به این سوال می‌دهید؟ اگر نتوانید به سوال داشتن رویا پاسخ درستی بدهید باید به صراحت به شما می‌گویم که با نداشتن رویا در حق خود اجحاف کرده و نتوانسته‌اید از زمان و انژری خودتان را در این دنیا به خوبی استفاده کنید. حواستان باشد که باید بتوانید در این دنیا رویاهای خود را محقق کنید.

رویاها، آرزوها و خواسته‌های واقعی ما، بسیار اهمیت دارند. اگر بزرگ‌ترین و مهم‌ترین خواسته خودمان را نشناسیم، در واقع نمی‌توانیم از فرصت‌های زندگی بهره لازم را ببریم. یادتان باشد که معجزه مکتوب کردن رویاها و اهداف را فراموش نکنید. به‌صورت کلی مکتوب کردن و نوشتن اهداف، برنامه‌ها و نوشتن در مورد خواسته‌ها و آرزوها بسیار اهمیت دارد و می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند.

شاید این سوال برایتان پیش مطرح شود که چرا باید رویا داشته باشیم؟ اگر رویا نداشته باشیم چه اتفاقی می‌افتد؟ در این مقاله قصد داریم در مورد رویا داشتن و تبعات نداشتن رویا صحبت کنیم.

آیا تنها عده خاص می توانند رویا داشته باشند؟

آیا تنها عده خاص می توانند رویا داشته باشند؟

آیا همه می‌توانند رویا داشته باشند یا فقط عده‌ای خاص با مشخصات و ویژگی‌های خاصی می‌توانند رویا داشته باشند؟ یکی از دلایلی که برخی افراد رویایی ندارند آن است که تصور می‌‌کنند فقط عده‌ای خاص با مشخصات و ویژگی‌های خاص می‌توانند رویا داشته باشند.

در واقع این گروه خود را مستحق و لایق داشتن رویا نمی‌دانند و درونا و ذهنا باور ندارند که می‌توانند رویایی داشته باشند و آن را در زندگی خود محقق کنند.

وقتی خودمان باور نداریم که لایق بهترین‌ها هستیم، چطور می‌خواهیم دیگران و کل هستی و کائنات چنین نگاهی به ما داشته باشد؟ وقتی خودمان بر این باور نیستیم که می‌توانیم خواسته‌ها و اهداف بزرگی را دنبال کنیم، همین فرکانس ارتعاشی را به دیگران نیز منتقل می‌کنیم.

همه می‌توانند رویا داشته باشند. رویا داشتن و دنبال کردن رویاها نه جنسیت می‌شناسد و نه سن و سال. فرقی نمی‌کند چند سال سن دارید، زن هستید یا مرد، فرقی نمی‌کند در کدام قسمت کره‌ خاکی متولد شده باشید، شما می‌توانید و باید رویا داشته باشید. 

با کمک یازده روش رویایتان را به واقعیت تبدیل کنید و این موضوعات را از نظر دور نکنید. پس همه و همه می‌توانند رویا داشته باشند و رویا داشتن فقط مختص افراد خاصی با مشخصات و ویژگی‌های خاصی نیست.

اگر رویا ندارید، علت را در درون خود دنبال کنید

اگر فردی هستید که هنوز رویایی در سر ندارید، هر چه زودتر باید به دنبال پاسخ این سوال باشید که چرا رویایی ندارید؟ چرا آرزویی بزرگ را در زندگی دنبال نمی‌کنید؟ رویای خود را کجا و چه زمانی مدفون کرده‌اید؟ چه دلایلی باعث شده است که رویای شما بمیرد یا از دست برود؟

مگر می‌شود کسی روی کره زمین زندگی کند ولی نفس نکشد؟ مگر می‌شود یک فرد عادی و یک انسان معمولی بتواند ما‌ه‌ها و سال‌ها غذا نخورد؟ در اینجا صحبت از انسان‌های عادی شبیه خودمان است. شاید افراد خاص و بسیار انگشت شماری در دنیا باشند که به شکل‌های دیگری زندگی کنند.

در حالت عادی یک انسان طبیعی، از قدرت تفکر و تعقل بهره‌مند است. می‌خورد و می‌خوابد. برای امرار معاش خود تلاش می‌کند. تشکیل خانواده می‌دهد و صاحب فرزند می‌شود. همه این کارها طبیعی به نظر می‌رسد. ولی اگر همین انسان معمولی رویایی نداشته باشد، کسی نمی‌گوید چه فرد غیر عادی و عجیبی!

برای ما و در فرهنگ ما جا افتاده که کارهایی را به صورت روتین انجام دهیم ولی وقتی پای رویاها به میان می‌آید و از کسی بپرسیم آیا رویایی داری یا نداری و او پاسخ منفی بدهد و بگوید رویایی ندارم، اصلا برایمان عجیب نیست که او رویا نداشته باشد.

اگر رویا ندارید، از زندگی کردن واقعی بهره نمی برید

اگر رویا ندارید، از زندگی کردن واقعی بهره نمی برید

باید با صراحت و جدیت به شما بگوییم که اگر رویایی ندارید و برای رویایی بزرگ نمی‌جنگید، از زندگی بهره کامل را نبرده و نخواهید برد. آنقدر این موضوع شفاف و روشن است که با چنین صراحتی در مورد آن صحبت می‌کنم.

اگر رویایی بزرگ ندارید، در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات ساده هستید. یکی از علایم افرادی که رویایی بزرگ ندارند آن است که زندگی‌شان صرف کارها و مسائل ساده و روزمره می‌شود. درنتیجه نمی‌توانند از زندگی بهره لازم را ببرند.

استاد احمد محمدی
مراقب باش! به زندگی بی‌هدف عادت نکن.
استاد احمد محمدی

اگر رویا ندارید، بی‌شک نمی‌توانید از موهبت‌ها و داشته‌‌های خود به خوبی استفاده کرده و بهره ببرید. یادتان باشد که زندگی بدون رویا و آرزو شبیه «انجمن شاعران مرده» است. قدر زمانی که در اختیار دارید را بدانید. این عمر کوتاه به سرعت می‌گذرد و اگر نتوانیم بهره لازم را از آن ببریم، عمر خود را به هدر داده‌ایم.

رویای بزرگ خود را برای همیشه دنبال کنید. تا لحظه‌ای که جان در بدن دارید، به دنبال تحقق رویای بزرگ خودتان باشید. این گونه زندگی شما تبدیل به شاهکاری هنرمندانه می‌شود که شما قهرمان واقعی آن خواهید بود.

رویاهای بزرگ داشته باشید و برای رسیدن به آن تلاش کنید

شما لایق بهترین‌ها هستید و باید بتوانید از زمان و انرژی خودتان به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. رویاهای بزرگ داشته باشید. برخی افراد به دلیل محیطی که در آن بزرگ شده‌اند، رویا ندارند. برخی دیگر به دلیل طرز فکر اشتباه دچار چین وضعیتی هستند. شاید بهتر بود در کودکی به ما یاد می‌دادند رویا داشته باشیم.

برفرض هم که فردی در محیطی بسیار خشن و بدون توجه به استانداردهای تربیتی بزرگ شده باشد، تکلیف چیست؟ آیا باید بقیه عمرش را هم در مسیر اشتباه سپری کند؟ آیا وقت آن نرسیده که آستین بالا بزنید و برای خودتان، زندگی‌تان، آینده‌تان و همین لحظه و اکنون خود کاری کنید؟

اگر خودتان آستین بالا نزنید، هیچ‌کس و واقعا هیچ‌کس نمی‌تواند کار خاصی برایتان انجام بدهد. رویاهای خود را دنبال کنید و درونا و ذهنا باور کنید که لایق داشتن رویای بزرگ هستید. خودت را بشناس و رویاهایت را محقق کن.

خودتان را دوست داشته باشید و سعی کنید رابطه‌ دوستانه‌ای با خودتان داشته باشید. وقتی خودتان را دوست دارید، به رویاهایتان اهمیت می‌دهید. وقتی خودتان را دوست دارید، برایتان مهم است که چه مسیری را طی می‌کنید و زمان و انرژی خودتان را صرف چه کاری می‌کنید.

وقتی می‌خواهید بدانید چقدر خودتان را دوست دارید، باید ببینید چقدر در مسیر تحقق رویاها و خواسته‌های واقعی خودتان در حرکت هستید. ببینید چقدر از زمان خود را در مسیر محقق کردن خواسته‌ها و آرزوهای خود صرف می‌کنید.

رویای شما، هویت واقعی شما را شکل می دهد

رویای شما، هویت واقعی شما را شکل می دهد

برای آنکه بتوانید شخصی را بهتر بشناسید، می‌توانید ببینید چه رویاهایی در سر دارد؟ به چه چیزهایی بیشتر فکر می‌کند؟ چه موضوعات و کارهایی را بیشتر و دقیق‌تر دنبال می‌کند؟ آرزوها و خواسته‌های هر فردی، هویت واقعی او را شکل می‌دهند. تصور کنید فردی رویای بزرگ زندگیش آن است که در خدمت رسانی به دیگران باشد، هویت و شخصیت خودش را به خوبی نشان می‌دهد.

رویاها و آرزوهای شما به خوبی، شخصیت و هویت واقعی شما را نشان می‌دهند. رویای شما هر چه باشد، زمان و انرژی شما صرف رسیدن به آن می‌شود. پس دقت کنید که رویاهای شما چقدر اهمیت دارند. ارزش‌های واقعی شما مشخص می‌شود.

آرزوها و خواسته‌های شما نشان می‌‌دهند در چه مسیری حرکت می‌کنید و به دنبال چه چیزی هستید. پس مراقب افکار خودتان باشید. مراقب باشید افکار شما چه خط سیری را طی می‌‌کند و به دنبال چه چیزی هستید.

رویاهای شما، هویت واقعی شما را شکل می‌دهند. ما شبیه به آرزوهایمان و چیزهایی که دوست داریم می‌شویم. کشش درونی خودتان نسبت به موضوعات مختلف را دست کم نگیرید. رویاهای شما بسیار ارزشمند هستند، قدر آن‌ها را بدانید.

رویاهای شما، انگیزه حرکت کردن شما برای زندگی

رویاهایی که دنبال می‌کنید به شما انگیزه تاز‌ه‌ای برای حرکت کردن می‌دهید. اگر جزو افرادی هستید که انگیزه لازم برای حرکت کردن در زندگی را ندارید، یادتان باشد که این یکی از علایم نداشتن رویای واقعی در زندگی است. معمولا افرادی که رویای بزرگی ندارند، بی‌انگیزه هستند.

اگر می‌خواهید انرژی تازه‌ای در رگ‌های شما جاری شود، باید رویای بزرگ خودتان را دنبال کنید. وقتی با تمام وجود هدفی را دنبال می‌‌کنید، سرحال‌تر خواهید بود و روحیه بهتری خواهید داشت. نترسید و با قدرت به پیش بروید. تحولی مثبت در زندگیتان ایجاد کنید. در واقع به روش‌های مختلفی می‌توانید زندگی خودتان را متحول کنید. به شما توصیه می‌کنم مقاله پنج روشی که زندگیتان را برای همیشه متحول می‌کند، را حتما مطالعه کنید.

استاد احمد محمدی

آدم‌ها فقیر بی‌پول نیستند، بلکه بدون رویا هستند.

استاد احمد محمدی

از داشتن رویا نترسید. افرادی که رویا دارند، وقتی صبح چشمان خود را باز می‌کنند، انگیزه‌ قوی‌تری برای آغاز یک روز جدید دارند. معمولا با انرژی مثبت و بیشتری روز را آغاز می‌کنند. از نگاه افرادی که هدف بزرگ در زندگی دارند، هر روز فرصتی برای نزدیک‌تر شدن به رویای بزرگ آن‌ها است.

با قدرت به پیش بروید و رویاهای بزرگ خود را دنبال کنید.‌ معمولا افرادی که رویایی ندارند، بیشتر شبیه مردگان متحرک هستند و زندگی را بدان شکل که باید و شاید لمس نمی‌کنند. فرصت زندگی بسیار محدود است، در نتیجه حیف است که این فرصت کوتاه زندگی شبیه به مرده‌های متحرک رفتار کنیم. اگر می‌بینید که احساس سر زنده بودن و شادابی ندارید، باید به دنبال دلایل آن باشید.

برای داشتن رویا از همین امروز وارد عمل شوید و میدان را خالی نکنید

برای داشتن رویا از همین امروز وارد عمل شوید و میدان را خالی نکنید

اگر تا به امروز در مورد رویای بزرگ خود فکر نکرده‌اید و بدان بی‌توجه بوده‌اید، هنوز دیر نشده است. از همین امروز، از همین لحظه و در همین دقیقه تصمیم جدی بگیرید و پیش بروید.

منتظر نباشید دیگران برای شما کاری کنند، خودتان آستین بالا بزنید و اقدام کنید. اگر تصمیم‌تان جدی باشد، همه‌ کائنات به کمک شما خواهد آمد. برای حرکتی بزرگ در زندگی‌تان آماده باشید. اگر نمی‌دانید چه کار باید بکنید به شما توصیه می‌‌کنم مقاله هدفگذاری و برنامه ریزی را حتما مطالعه کنید. درنظر داشته باشید که برای هدفگذاری قدرتمند چهار نکته را در نظر بگیرید.

اگر صبح بیدار می‌شوید و هدف مشخص و برنامه‌ ریزی مشخصی ندارید، باید در شرایط خود بازنگری کنید و با دقت به پیش بروید. همین امروز را دریابید و منتظر فردا نمانید.

امروز و فردا کردن باعث می‌شود که شما از مسیر اصلی زندگی‌تان دور شوید. اگر می‌خواهید واقعا تغییری در زندگی خودتان بدهید، از همین امروز و از همین لحظه شروع کنید و دست از امروز و فردا کردن بردارید. میدان زندگی را خالی نگذارید. شما باید و لازم است برای زندگی خودتان کاری کنید.

اگر رویا نداشته باشید، زندگیتان بی معنی خواهد بود

اگر رویا نداشته باشید، زندگیتان بی معنی خواهد بود

افرادی که رویایی را در زندگی دنبال نمی‌کنند، در واقع معنی واقعی زندگی را درک نخواهند کرد. چنین افرادی نمی‌توانند بهره لازم را از زندگی خود ببرند. درنتیجه از فرصت‌ها و زمان‌‌هایی که در این دنیا در اختیار آن‌ها قرار داده شده است، به بهترین شکل استفاده نمی‌کنند.

در واقع وقتی صحبت از رویا و آرزوی بزرگ زندگی می‌شود، منظور آن چیزی است که درونا و قلبا به آن کشش شدیدی داریم و همه فکر و ذهن ما را به خود مشغول کرده است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
داشتن رویا

رویای بزرگ زندگی هر کسی به زندگی او معنا می‌دهد. اگر احساس پوچی می‌کنید یا انگیزه لازم را ندارید، این نشانه آن است که رویا و هدف بزرگی را دنبال نمی‌کنید. پس به خودتان، زندگی‌تان و برنامه‌هایی که دنبال می‌‌کنید، اهمیت بدهید.

رویای بزرگ زندگی، به شما سمت و سویی می‌دهد و باعث می‌شود از زندگی لذت ببرید. اگر از لحظات زندگی خود لذت نمی‌برید باید به دنبال دلایل و چرایی بروز این وضعیت باشید.

آکادمی بازار با محصولات و بسته‌های آموزشی متنوع در کنار شما است تا بتوانید بهترین‌ها را برای خود در پیش بگیرید. می‌توانید با مراجعه به صفحه فروشگاه آکادمی بازار، بسته‌های آموزشی مورد نیاز را تهیه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی