گاهی معجزه در آخرین لحظه رخ می‌دهد، هرگز نا امید نشو

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
اگه میتونی منو بگیر

کسی چه می‌داند زندگی برایش چه در نظر گرفته، هرگز نا امید نشو، ممکن است همین لحظه که از همه جا بردیده‌ای معجزه زندگیت در حال رقم خوردن باشد. شاید فقط یک قدم دیگر با آنچه می‌خواهی فاصله داشته باشی و اگر تسلیم شوی دیگر نمی‌توانی به آن برسی.

جا نزدن و امید داشتن از ویژگی‌های بارز یک فرد موفق است. اگر از یکی از همین افراد موفق رازشان را بپرسی بی‌شک می‌گویند زمانی که بقیه ایستادن، من ادامه دادم و حتی بیشتر تلاش کردم تا از بقیه جلو بزنم.

زمانی که همه ناامید هستند و دیگر نمی‌خواهند ادامه دهند، دقیقا همان جا نقطه آغاز موفقیت است. همین نقطه سبب تمایز افراد می‌شود. در این راه می‌توانید با اعتماد به آکادمی بازار راه‌های افزایش امید و مقابله با ناامیدی را آموزش ببینید.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

نا امید نشدن در فیلم اگر میتونی منو بگیر

در فیلم سینمایی «اگه میتونی منو بگیر» و ماجراهای جالب و پیچیده این فیلم شاید بتوانیم نکات بسیار مهمی را دریافت کنیم و در زندگی‌مان به کار ببندیم. اینکه زندگی و اتفاقاتش خیلی غیرمنتظره از این است که ما بخواهیم با حساب اینکه روال آن باب میل‌مان نیست و نوبت شانس و اقبال ما نرسیده است، به پایان راه رسیده‌ایم و دیگر امید ادامه دادن را نداریم.

اما درست در همین زمان اتفاقی رخ می‌دهد که همه چیز تغییر می‌کند. پس هرگز ناامید نشو و با دلی قرص و محکم پا به فردا بگذار و چشم امید داشته باش، شاید نوبت تو همین فردا باشد، کسی چه می‌داند چه قرار است اتفاق بیفتد.

زمین خوردن، نشدن، شکست خوردن، ترد شدن و خیلی چیزهای تلخ دیگر، همه بخشی از زندگی ما هستند، ما با نا امید شدن تنها شانس شروع مجدد و رسیدن به خواسته‌هایمان را از خودمان می‌گیریم.

هرگر نا امید نشو، چند قدم برای مقابله با ناامیدی

هرگر نا امید نشو، چند قدم برای مقابله با ناامیدی

هیچ‌کس حق این را ندارد که ناامید شود چرا که زندگی همچنان در جریان است و کسی از لحظه بعد خبر ندارد. مگر اینکه کسی زندگی کاملا جذاب داشته باشد، هیچ کس در بین ما نیست که هرگز در بعضی از نقاط زندگی خود با ناامیدی روبه‌رو نشده باشد. هرگز نا امید نشو.

اما نکته اصلی این است که ما با چه کارهایی و چگونه می‌توانیم آن را اداره کنیم. آیا می‌توانیم ناامیدی را به چیزی مثبت تبدیل کنیم؟

۱. الگو را بشکنید

اولین کاری که با هر الگوی منفی انجام می‌شود، متوقف کردن کارهایی است که می‌کنید. برای تغییر آن باید الگویی را بشکنید. این بدان معناست که خود را از موقعیت عاطفی دور کنید. باید به فکر روابط جدید باشید. گذراندن وقت مفید است. اگر این امکان پذیر نیست، مکانی آرام پیدا کنید که بتوانید در تمام لحظات فراغت به تنهایی عقب نشینی کنید. ناامید نشو، تغییر می‌تواند زندگی تو را دگرگون کند.

۲. ذهن خود را با امید آزاد کنید

در طول وقت آزاد خود، به هیچ وجه به فکر حل مسئله نباشید. روی استراحت، شفابخشی و هدیه دادن با افکار و تجربیات مثبت، تمرکز کنید. فعالیت‌های روزانه خود را از تلویزیون و حواس پرتی‌های دیگر به علاقه‌های آرامش بخش تغییر دهید.

استاد احمد محمدی
زمین خوردن شکست نیست. بلکه بلند نشدن، شکست است.
استاد احمد محمدی

پیاده روی در خارج از منزل. به خواب خود برسید. در صورت امکان زود به رختخواب بروید. ذهن خود را با تمرین سکوت پاک کنید. سکوت باعث کندی افکار شما می‌شود و به شما کمک می‌کند تا سرشار از لحظه‌های خوب و هوشیار باشید.

۳. ایده‌های خود را جمع آوری کنید تا تفکر خود را شروع کنید

بعد از اینکه الگوی خود را خراب کردید، مسئله اصلی را که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید تعیین کنید و یک منبع با کیفیت بالا برای شروع جمع آوری ایده‌ها پیدا کنید. آیا روابط شما در حال فروپاشی است؟ آیا مشکل شما افسردگی است؟ آیا باید یادگیری تفکر مثبت، مدیریت استرس یا مدیریت زمان را یاد بگیرید؟

۴. به اوضاع و احوال خود فکر کنید

 به اوضاع و احوال خود فکر کنید

وقتی ایده‌های تازه و با اراده جدیدی که از مراقبت از خود به دست می‌آورید مسلح شدید، به آرامی تغییرات مثبت را لمس خواهید کرد. بله، نا امید نشو و همینطور ادامه بده.

این مهم است. این کار را با روشی آرام انجام دهید، چه چیز اوضاع و احوال شما را بهتر میکند، این جواب را تنها خودتان می‌دانید، منتظر نباشید کسی که برای شما کاری کند. خودتان دست به کار شوید. این حتی یک الزام هم نیست این یک فرآیند خلاق است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
امید و نقش آن در موفقیت زندگی

۵. به فرآیند اعتماد کنید

هیچ راه حلی برای بازیاب شدن ناامیدی وجود ندارد. ذهن ناخودآگاه، خلاق و حل مسئله برای پردازش صحیح، به زمان نیاز دارد. صبور باش. شما در حال حاضر به همه پاسخ‎‌ها نیازی ندارید، فقط کافی است مقداری سیال شروع کننده برای فکر کردن به مغز خود داشته باشید.

مانند هر فرآیند خلاق، اولین پاسخ‌ها بهترین شما نیستند. بدانید که پاسخ‌های صحیح به موقع فرا می‌رسد، زیرا شما ذهن خود را تغذیه می‌کنید و همه فشارها را برداشته‌اید. اگر اصلا استرس دارید یا در هر لحظه برای پاسخ دادن خیلی سخت تلاش می‌کنید، مرحله 2 را خاموش کنید و از سر بگیرید.

۶. واقعیت خود را از طریق تغییر مجددا تنظیم کنید

هنگامی که ذهن خود را پاک کردید، ورودی را از یک منبع قابل اعتماد جذب کردید می‌توانید تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنید. برای موفقیت در زندگی شما باید ایده‌های جدید را عملی کنید. ناامید نشو و با امید به فردا زندگیت را از نو بساز. ناامیدی دردی را از تو دوا نمی‌کند.

درمان افراد نا امید

درمان افراد نا امید

ناامیدی مانند بیماری است که با تمرین و کمک گرفتن از دیگران می‌توان آن را از وجود خود پاک کرد. ناامیدی می‌تواند عوارض جبران ناپذیری مانند افسردگی به جای بگذارد پس هرچه سریع‌تر باید به فکر درمان آن بود. با راه‌هایی که ارائه شد می‌توان تا حد زیادی ناامیدی را در زندگی کاهش داد و به فرد امیدواری تبدیل شوید. افراد امیدوار زندگی شادتری دارند و درهای رحمت همیشه به سوی آن‌ها باز است. چرا که نمی‌شود همیشه ناامید باشید و از همه چیز شکایت کنید و انتظار نعمت و اتفاقات خوب را داشته باشید. اگر شما نیز راهی برای مقابله با ناامیدی دارید با ما به اشتراک بگذارید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

20 پاسخ

  1. زندگی جریان داره شاید اون اتفاقی که برات افتاده و تو رو ناراحت کرده حکمت خدا بوده شاید قراره بعدا اتفاق خیلی بهتری برات بیفته هیچ وقت امیدتونو از دست ندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی