معجزه کلمات را جدی بگیرید؛ همبستگی کلمات و تاثیر آن بر سلامتی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۱ بهمن, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱ آبان, ۱۴۰۰
معجزه کلمات را جدی بگیرید؛ همبستگی کلمات و تاثیر آن بر سلامتی

معجزه کلمات یعنی آنچه بر زبان می‌آوریم یا در ذهن خود درمورد آن فکر می‌کنیم، بر سلامتی، وضعیت و زندگی ما تاثیرگذار است. همبستگی کلمات را جدی بگیرید. معجزه کلمات را باید در زندگی جدی بگیریم. باید با دقت ببینیم چه کلماتی را بر زبان می‌آوریم.

آیا کلام ما مثبت و سرشار از انرژی است یا اینکه کلام ما منفی است؟ یادمان باشد که عبارات تاکیدی کلمات سحرآمیز ذهن ما هستند. عبارات تاکیدی نقش مهمی در زندگی ما دارند. کلام منفی و کلام مثبت هر کدام می‌توانند وضعیت‌های متفاوتی را برای ما ایجاد کنند.

محققان، نویسندگان و افراد بسیاری در مورد تاثیر کلمات بر زندگی و سلامتی ما بررسی کرده و نتایج خود را منتشر کرده‌اند. آنچه بر زبان می‌آوریم، پیش از آن در ذهن خودمان، آن کلام ر پرورش داده‌ایم و آنچه در ذهن ما است، نمایانگر نوع نگرش و بازتاب وضعیت ما در زندگی است.

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

معجزه کلمات

برای بررسی اینکه ببینید کلام و معجزه کلمات شما مثبت یا منفی است، لازم نیست معادلات چند مجهولی و پیچیده را حل کنید. بررسی وضعیت کلام‌تان آنقدرها هم کار پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است به وضعیت فعلی خودتان توجه کنید، ببینید در چه وضعیتی هستید؟ آیا همه چیز خوب پیش می‌رود و زندگی شما قدم به قدم به موفقیت نزدیک‌تر می‌شود یا اینکه در وضعیتی هستید که شکست پشت شکست را تجربه می‌کنید؟

در چه وضعیتی هستید؟ 

در چه وضعیتی هستید؟

قبل از هر چیز باید ببینید در حال حاضر در چه وضعیتی هستید؟ آیا از وضعیت فعلی خود راضی هستید؟ شاید ظاهرا در شرایط سختی قرار داشته باشید ولی اگر قدم به قدم به خواسته‌ها و آرزوهایتان نزدیک تر می‌شوید، نگران نباشید. ابتدا باید ببینید در چه مختصاتی از زندگی خودتان قرار دارید؟ حرکت شما از آن نقطه به بعد سیر نزولی دارد یا صعودی؟

وقتی زندگی سیر صعودی را طی می‌کند، حتی سختی‌‌ها هم آسان می‌شوند. اما وقتی زندگی در سیر منفی و نزولی خودش حرکت می‌‌کند، اوضاع بر وفق مرادمان نخواهد بود.

مثلا فردی را تصور کنید که برای شرکت در آزمون استخدامی مهمی سخت مشغول مطالعه و تحقیق است. روزها و شب‌های پرفشاری را می‌گذراند ولی با وجودی که شب‌ها کمتر می‌خوابد، تمام روز سخت مشغول است، ولی امید به آینده دارد و برای همین اصلا احساس خستگی نمی‌کند. چنین فردی در سیر صعودی زندگی خودش قرار دارد و مسیر رشد و پیشرفت را طی می‌کند.

حتی اگر پرفشارترین روزهای زندگیش را سپری کند، باز هم به این دلخوش است که زندگی و زمانش را بیهوده به هدر نداده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی و قبولی در آزمون استخدامی می‌تواند فرداهای بهتری را برای زندگی خودش بسازد.

فرد دیگری را تصور کنید که مسائل مالی و اقتصادی فراوانی دارد و این فشار بر همه‌ ابعاد زندگیش چیره شده است. چنین فردی به‌جای آنکه این فشار را به شکلی حل و فصل کند، به دنیال کار خاصی نمی‌رود و خانه نشین شده است. فشار زیادی را از بی‌پولی و مسائل مالی تحمل می‌‌کند ولی درنهایت اتفاق خاصی هم نمی‌افتد.

فشاری که فرد اول در زندگی تحمل می‌کند بسیار متفاوت با فشاری است که روی فرد دوم قرار دارد. باید ببینید در چه وضعیتی هستید و به زندگی خودتان سامان بدهید.

معجزه کلمات و تغییر وضعیت زندگی

وقتی به زندگی فرد اول و دوم با دقت بیشتری نگاه کنید، متوجه می‌شوید که هر کدام از این دو فرد گفتگوهای درونی و ذهنیاتی دارند که با آن زندگی را می‌گذرانند. کلمات هر کدام از این دو فرد زندگی آن‌ها را شکل داده و باعث شده در وضعیتی فعلی قرار بگیرند.

کلماتی که بر زبان می‌آوریم هر روز ما را شکل می‌دهند. کلماتی که ریشه‌ آن‌ها در ذهن و نوع تفکر ما است، باعث می‌شود زندگی ما شکل بگیرد. اگر به زندگی فرد اول که سخت مشغول مطالعه و تلاش است دقت کنیم می‌بینیم که این فرد با نگاهی مثبت و کلماتی مثبت به موضوع آزمون استخدامی نگاه می‌کند.

مگر می‌شود که فردی امیدی به قبولی در آزمون استخدامی نداشته باشد ولی این همه با انرژی تلاش کند؟ مطمئن باشید که پشت هر فرد تلاشگری نگاهی مثبت و کلماتی مثبت وجود دارد. با دیدن تلاش و کوشش افراد می‌توانید متوجه شوید که وضعیت کلمات و ذهنیات فرد به‌ چه صورتی است.

اگر به زندگی فردی که منزل نشسته و کار خاصی انجام نمی‌دهد دقت کنید، متوجه می‌شوید که کلمات وی برای یافتن شغل منفی است. اگر وی کلماتی مثبت داشته باشد، قطعا از منزل بیرون می‌زند و کار پیدا می‌کند. اغلب افرادی که بیکار هستند، دائما با این کلمات کلیدی منفی با خود گفتگوی درونی منفی دارند که کار پیدا نمی‌شود، اگر هم کار پیدا شود حقوق خوبی ندارد. کار پیدا کردن پارتی می‌خواهد.

حال به کلمات فرد اول که تلاش می‌کند دقت کنید. چنین فردی که با انرژی تلاش می‌کند معمولا در درونش و در کلماتش می‌بینید که امید موج می‌زند. وی در درون خود و با کلمات خود انرژی مثبتی را به زندگی‌اش تزریق می‌کند.

همبستگی معجزه کلمات و وضعیت سلامتی 

همبستگی معجزه کلمات و وضعیت سلامتی

کلمات ما بر سلامتی ‌مان نیز تاثیرگذار است. کلماتی که بر زبان می‌آوریم روی سلامتی ما تاثیرگذار است. دکتر احمد محمدی مشاور و مدرس آکادمی بازار در ویدئوی انگیزشی به این موضوع پرداخته و همبستگی کلمات و تاثیر آن بر سلامتی را مطرح کرده‌اند. همچنین دکتر احمد محمدی در پادکست معجزه کلمات بر اهمیت کلمات در زندگی ما اشاره دارند. همچنین در برنامه فکرانه دیگری تحت عنوان کلمات مثبت – برنامه فکرانه به این موضوع پرداخته شده است.

می‌توانید برنامه‌ رصد و بررسی کلام خودتان را در برنامه‌ روزانه‌ خود قرار دهید و روی آن مراقبه کنید. مثلا می‌توانید دفترچه بردارید و کلمات مثبت و کلمات منفی که هر روز به زبان می‌آورید یادداشت کنید. در این صورت بهتر می‌توانید ببینید در چه وضعیتی هستید. گاهی ما تصور می‌کنیم که اصلا کلام منفی به زبان نمی‌آوریم ولی با دقت و مراقبه می‌بینیم که در ساعت‌های بسیاری از شبانه‌روز در حال به کار بردن کلمات منفی هستیم.

استاد احمد محمدی
اگر انسان می‌دانست که چه قدرتی دارد، از نتایج زندگی‌اش شرمگین می‌شد.
استاد احمد محمدی

کلام منفی برای ما انرژی منفی به همراه می‌آورد و چون گمان می‌کنیم کلام ما مشکلی ندارد، درنتیجه به فکر درمان هم نیستیم. با کلام منفی زندگی می‌کنیم و همان وضعیت را به زندگی خودمان جذب می‌کنیم.

قانون جذب و قدرت کلمات مثبت و کلمات منفی 

قانون جذب هم از جزو موضوعاتی است که ارتباط تنگاتنگی با وضعیت زندگی ما دارد. می‌توانید خلاصه کتاب «کلید کاربردی قانون جذب » نوشته جک کانفیلد را مطالعه کنید.

براساس قانون جذب، کلامی که بر زبان می‌آوریم بر وضعیت زندگی ما تاثیرگذار است. ما همان چیزی را در زندگی جذب می‌کنیم که هم فرکانس و هم ارتعاش خودمان است. اگر ارتعاشات ما منفی باشد، پس باید منتظر اتفاقات منفی باشیم ولی اگر ارتعاشات و فرکانس ذهنی ما مثبت است، همان فرکانس و ارتعاش را جذب خواهیم کرد.

باید فضایی برای رخدادهای مثبت و خوب در زندگی خودمان باز کنیم. وقتی منتظر نشسته‌ایم و باور داریم که قرار است اتفاقات بدی بیفتد، خب هستی هم همان چیزی را به ما می‌دهد که منتظرش هستیم.

ببینید منتظر چه هستید، همان اتفاق می افتد

ببینید منتظر چه هستید، همان اتفاق می افتد

باید ببینیم در زندگی به انتظار چه رخدادهایی نشسته‌ایم. همان رخدادها برای به‌وجود می‌آید و رخ می‌دهد. اگر منتظر اتفاقات بد و ناخوشایند باشیم و با کلمات منفی همان اتفاقات را فراخوانی کنیم، خب همان می‌شود. شاید بگویید «من منتظر چیزهای خوب هستم ولی بدشانسم و همواره اتفاقات بدی برایم می‌افتد.» به این جمله دقت کنید: «من منتظر چیزهای خوب هستم ولی بدشانسم و همواره اتفاقات بدی برایم می‌افتد.»

کاملا واضح است که فردی که چنین جمله‌ای را به زبان می‌آورد با کلام منفی زندگی می‌کند. بدشانس بودن و باور داشتن به بدشانسی یعنی کلام منفی، باور منفی و نتیجه‌ آن هم اتفاقات منفی و بازتابی از همان چیزی است که باور داریم.

باید با خودتان رو راست باشید. بسیاری را می‌بینیم که اصلا باور ندارند کلام‌شان منفی است. اصلا باور ندارند ذهنیات منفی دارند. اصلا نمی‌خواهند بپذیرند که در حال فراخوانی و جذب اتفاقات منفی و بد هستند.

دائما در حال ناله و شکایت و گله هستند و می‌گویند اگر درد دل نکنم خفه می‌شوم. درد دل کردن و دیدن سختی‌ها به‌صورت 24 ساعته و هر روز هفته، کار نه تنها درستی نیست بلکه با چنین رویکردی هیچ اتفاق خاصی هم برای آن فرد نمی‌افتد جز آنکه مشکلات بیشتر می‌شود.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
نقش کلمات در زندگی ما؛ کلمات موثر

به زندگی خودتان توجه کنید، هیچ کس و واقعا هیچ کس مسئول خوشبختی یا بدبختی شما نیست جز خودتان. پس اگر مسئولانه به زندگی خودتان توجه کنید، می‌بینید که باید برای خودتان و زندگی‌تان کاری کنید. کلمات خود را تغییر دهید، منتظر باشید تغییرات رخ بدهند.

تغییر با معجزه کلمات یک شبه اتفاق نمی افتد

باید یادمان باشد که تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد. افرادی را می‌شناسم که سال‌ها و سال‌ها با کلام منفی زندگی کرده‌اند و تمام سلول‌های بدنشان از همین کلام منفی تغذیه می‌‌کند. بعد تصمیم می‌گیرند که کلام مثبت به کار ببرند. چند ساعت اولی که چنین تصمیمی می‌گیرند منتظر نشسته‌اند که همه‌ مشکلات حل شود.

بعد از چند روز چنین افرادی منتظر هستند که زندگی‌‌شان کن فیکون شود. فردی که ۲۰ یا ۳۰ یا ۴۰ سال یا حتی بیشتر از عمر خود را با چنین کلام منفی زندگی کرده، آیا واقعا یک شبه همه چیز برایش تغییر می‌کند. از لطف خداوند نباید ناامید شد و هر معجزه‌ای امکان پذیر است ولی در حالت عادی و زمینی و بدون امدادهای غیبی باید برای هر تغییری تلاش کرد.

تلاش مستمر و متوقف نشدن به فرد کمک می‌‌کند زندگی خودش را تغییر دهد. ولی برای هر تغییری گام‌هایی وجود دارد که باید فرد آن مراحل را طی کند. اگر به فکر تغییر زندگی خودتان هستید به راحتی می‌توانید از تغییر کلام شروع کنید. ولی نباید فراموش کنید که تغییر کلام هم یک شبه اتفاق نمی‌افتد. پس تغییر کلام یعنی تغییر ذهنیات و تغییر ذهنیات تغییر زندگی را در پی خواهد داشت.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی