قدرت تجسم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
قدرت تجسم

تمام موجودات دنیا قادر به تولید مثل، غذا خوردن، خوابیدن و … هستند و این موضوع در حیوانات و انسان‌ها یکسان است. اما چه چیزی موجب تفاوت ما با سایر موجودات کره زمین می‌شود؟ انسان قدرت تفکر و تجسم دارد و با ذهن و مغز خود می‌تواند کارهای خارق‌العاده‌ایی انجام دهد.

تمام پیشرفت‌های دنیا و رسیدن به جایی که الان در آن قرار داریم بخاطر وجود ذهن انسان است. قدرت تجسمی که خداوند به انسان داده یک نعمت الهی است. انسان باید سعی کند که از این قدرت به درستی استفاده کند و آن را هدر ندهد. با کمک تجسم می‌توانید به موفقیت‌های بزرگی برسید.

فقط باید سعی کنید تا از این قدرت به درستی استفاده کنید و نحوه به کارگیری آن در راه درست را یاد بگیرید. همه انسان‌ها به یک اندازه خلاق هستند و تنها چیزی که سبب تفاوت آن‌ها می‌شود نحوه استفاده از قدرت تجسم و خیال است. در این مقاله به شما آموزش می‌دهیم تا بهترین راه برای استفاده از قدرت تجسم خود را پیدا کنید و کارهای خارق‌العاده‌ای انجام دهید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تجسم و خیال

ناپلئون هیل، سال‌ها پیش در کتاب خود تحت عنوان «بیاندیشید و ثروتمند شوید» گفته است: «تجسم و خیال، حیرت آورترین، معجزه آساترین و قدرتمندترین نیرویی است که جهان تابحال شناخته است.»

متاسفانه، بسیاری از انسان‌ها اگر هم از این نیرو استفاده کنند، آن را علیه خود به کار می‌برند! آن‌ها اغلب چیزهایی را که نمی‌خواهند، مشکلاتی که ممکن است پیش بیاید یا اتفاقاتی که از وقوع آن‌ها می‌ترسند را تجسم می‌کنند!

اما بیایید آنگونه که خداوند از ما خواسته، از نیروی تجسم استفاده کنیم. این نیرو، قدرتمندترین وسیله‌ای است که ما برای «خلق» در اختیار داریم و هرکاری که بخواهیم، می‌توانیم با آن انجام دهیم.

هرچیز در دنیا، حاصل تجسم و تخیل یک فرد است

هرچیز در دنیا، حاصل تجسم و تخیل یک فرد است

در خانه و محل کار خود، دقت کنید و به هر وسیله یا ابزاری که الان در اختیار دارید اما دو یا پنج سال گذشته آن‌ها را در اختیار نداشتید، نگاهی بیاندازید. حتی 25 سال پیش! آیا می‌دانید که همه این وسایل و ابزار، برای اولین بار در ذهن سازنده آن‌ها تنها یک تجسم و تخیل بوده‌اند؟

آیا می‌دانید که به کمک تجسم می‌توانید به آینده بروید و اتفاقات آن را به زمان حال بیاورید؟ این کاری است که همه انسان‌های موفق انجام می‌دهند. آن‌ها آینده‌ای که برای خود می‌خواهند را تجسم می‌کنند و طبق آن رفتار می‌کنند. یعنی درست مانند فردی که می‌خواهند در آینده باشند، رفتار می‌کنند.

ویلیام جیمز می‌گوید: «این همان تکنیکی است که بازیگران از آن استفاده می‌کنند و مطابق همان شخصیتی که می‌خواهند باشند، رفتار می‌کنند!» حالا چطور می‌توان این کار را انجام داد؟

این یک پدیده عجیب است اما بهترین موهبتی است که خداوند در اختیار ما قرار داده که متاسفانه فقط تا سن 4 یا 5 سالگی از آن به درستی استفاده می‌شود! همیشه می‌خواهیم بدانیم که در ذهن یک کودک چه می‌گذرد؟ آن‌ها از همین قدرت تخیل و تجسمی که ما داریم، استفاده می‌کنند و تصاویر شگفت انگیزی را در ذهن خود خلق می‌کنند.

اما به محضی که به مدرسه می‌روند، همه چیز متوقف می‌شود! کاری که آن‌ها می‌کردند، در واقع تمرین یک قدرت فوق‌العاده بود! اما به محض ورود به مدرسه، این قدرت «خیالبافی» تلقی می‌شود!

ابزارهای شگفت انگیز انسان

ما می‌توانیم ببینیم، بشنویم، بچشیم، ببوییم و لمس کنیم؛ اما تمام این حواس، تا زمانی برای ما سودمند هستند که در دنیای فیزیکی زندگی می‌کنیم و این فاکتورهای حسی به کار ما می‌آیند! اما حیوانات هم می‌توانند همه این کارها را انجام دهند!

استاد احمد محمدی
مغز سیستمی ساده دارد، هرخوراکی را به آن بدهیم، همان را پس خواهد داد، مراقب باش ذهنت را با چه افکاری تغذیه می‌کنی.
استاد احمد محمدی

چیزی که ما را به اشرف مخلوقات تبدیل کرده، قدرت‌های بالاتر ما نظیر قدرت تجسم، فهم، اراده، درک و منطق است. این‌ها ابزار شگفت انگیزی هستند. ما می‌توانیم با استفاده از نیروی تجسم، تصویری از زندگی دلخواه خود را بسازیم.

شرایط کنونی خود را کنار بگذارید؛ هرگز اجازه ندهید نتایجی که تا کنون به دست آورده‌اید، مانع ساختن تصاویر دلخواهتان شود. به این فکر کنید که چگونه دنیای ما تغییر کرده است. دنیای ما، توسط اختراعاتی که در ابتدا در ذهن سازنده‌های آن‌ها فقط یک تجسم بوده‌اند، تغییر کرده است و همچنان هم تغییر خواهد کرد.

مفهومی پوچ، به نام «سرنوشت»

مفهومی پوچ، به نام «سرنوشت»

خداوند، این قدرت‌های خارق‌العاده را در اختیار ما قرار داده تا از آن‌ها استفاده کنیم. به ما توانایی «خلق» داده شده است! چیزی به نام سرنوشت وجود ندارد؛ هر یک از ما خالق سرنوشت خود هستیم. اما تنها 2 الی 3 درصد از جمعیت جهان، از این قدرت استفاده می‌کنند!

حقیقتا حیرت آور است که مردم با این میزان قدرت تجسم و توانایی، زندگی خود را بیهوده می‌گذرانند. یک انسان معمولی، مراحل زندگی خود را با احتیاط و به آرامی پشت سر می‌گذارد، به این امید که روزی با خیال راحت به مرگ خوش آمد بگوید!

چنین چیزی واقعا تاسف آور است! این سرنوشت می‌تواند متفاوت‌تر باشد. دلیل این امر، این است که بسیاری از انسان‌ها باور ندارند که توانایی خلق دارند. یا ممکن است اصلا از این توانایی آگاه نباشند!

همه، به یک اندازه خالق هستند!

همه انسان‌ها به یک اندازه خلاق هستند و در این زمینه، هیچ کس نسبت به دیگری برتری ندارد. اگر کیفیت زندگی افراد با یکدیگر متفاوت است، ارتباطی با «سرنوشت» یا «تقدیر» ندارد! تنها بدین دلیل است که انسان‌های اندکی هستند که از قدرت تجسم خود استفاده می‌کنند. زندگی هرکس، بسته به میزان استفاده او از قدرت خلق، متفاوت از بقیه است.

از قدرت تجسم استفاده کن! به راستی از زندگی چه می‌خواهی؟ حقیقتا دوست داری چگونه زندگی کنی؟ تصویر خواسته‌ات را در ذهنت ایجاد کن. قدرتی وجود دارد که از درون تو می‌گذرد. یک قدرت تخیل خلاق و نامحدود، که هنگام خروج از بدنت می‌توان با دستگاه‌های پیشرفته از آن عکس برداری کرد!

زندگی بی نظیر با قدرت تجسم

زندگی بی نظیر با قدرت تجسم

در سال 1930، یک عکاس روسی نوعی از عکاسی را اختراع کرد که به کمک آن می‌توان انرژی و جریان آن در بدن یک شخص را عکس برداری کرد. این انرژی، ارتعاشی دارد که وقتی ساطع می‌شود، زندگی شما را خلق می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
بزرگترین رویات چیه؟

روزانه روی قدرت تخیل و تجسم خودت تمرین کن. تصاویری از زندگی دلخواهت را در ذهن خود بساز و سپس مانند همان تصاویر زندگی کن. تو برای خلق آنچه می‌خواهی، شگفت انگیزترین ابزار را در اختیار داری.

اگر قوه تخیل و تجسم خود را زنده و فعال نگه داری، زندگی بی نظیری خواهی داشت. هرچه بخواهی برای تو فراهم است، به شرط آنکه از قدرت‌های خودت به درستی استفاده کنی.

برای انجام بسیاری از کارها نیاز به انگیزه و یک جهش درونی داریم تا بتوانیم کارها، ایده‌ها و فعالیت‌های خود را به خوبی انجام دهیم و آن‌ها را مدیریت کنیم، تیم آکادمی بازار با سمینارها و کنفرانس‌های موقفیتی که برگزار می‌کند به خوبی در این راه کمک شما می‌کنند و پشتیبان شما خواهند بود.

3/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

22 پاسخ

  1. سلام تشکر فراوان از مطالبی که گذاشتید واقعا عالی بود استفاده کردیم
    در خصوص تجسم متاسفانه از بچگی این باور در ذهن من قرار گرفته که هرچیزی رو تصور کنم آن چیز به نتیجه نمی رسد چطور می توانم این مشکل را حل کنم ممنون

    1. سلام رضا عزیز
      لطفا دوباره مقاله رو بخونید و با استفاده از کتابهای مرتبط ، مسیر تصویر سازی ذهنی خودتون رو اصلاح کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی