عادت ها – برنامه فکرانه – دکتر احمد محمدی – قسمت دوم

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ مرداد, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۲۱ مرداد, ۱۴۰۰
عادت ها
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - عادت 2

طبق آمار، یکی از عادت هایی که افراد بسیاری چه کودک چه بزرگسال درگیر آن هستند، جویدن ناخن می باشد. مسئول انجام چنین رفتارهایی، ذهن ناخودآگاه است و به طور غیر ارادی و با قدرت آن را انجام می دهد. بنابراین ترک این شکل عادات برای افراد، بسیار دشوار است.

استاد احمد محمدی
برای موفقیت باید همه تصمیمات و انتخاب‌های بزرگ و کوچک بهبود یابند؛ مخصوصا تصمیمات کوچک.
استاد احمد محمدی

عادت‌ها چگونه شکل می‌گیرند؟

مغز از میلیاردها سلول عصبی (نورون) تشکیل شده است. این سلول‌ها برای یادگیری انجام کار یا رفتار یا عادتی جدید مسیرهایی را در مغز شکل می دهند.

برای مثال هنگام شروع یادگیری نوشتن، با صرف زمان و تمرین، یک سری مسیرهای جدیدی در مغزتان تشکیل می شوند که حاصل از بهم پیوستن نورون های عصبی می باشند.

این مسیرها شبیه یک لوله باریک هستند و با هر بار تمرین و تکرار، ضخامت این لوله بیشتر و درشت تر می شود. با اینکه در ابتدای کار نوشتن، انرژی زیادی می طلبید، ولی اکنون که تمرین زیادی داشته اید، حتی با چشمانی بسته هم می توانید به سرعت و ناخودآگاه بنویسید.

دیگر سریع نوشتن برای شما تبدیل به عادت شده است و هیچ نیازی به فشار به خود ندارید. زیرا تکرار نوشتن در مغز شما مسیری ضخیم ساخته که باعث شده کار نوشتن برای شما بسیار ساده گردد.

این رویداد برای همه یادگیری‌های انسان به این صورت اتفاق می افتد. تفاوتی هم ندارد که این یادگیری مطلوب (نوشتن) باشد یا نامطلوب (ناخن جویدن).

برای مغز شما تفاوتی ندارد که شما چه چیزی را تمایل دارید بیاموزید. بنابراین اگر انسان آگاهانه و ارادی زندگی نکند، به صورت غیر ارادی و ناخودآگاه چیزهایی را می آموزد که تمایلی به انجام آن ها ندارد یا برای وی مضر هستند.

اگر عادت به انجام کار یا رفتاری دارید، این بدان معناست که شما آن کار یا رفتار را زیاد تکرار کرده اید و مسیر انجام آن را هم به خوبی آموخته اید.

مغز توانایی زیادی برای یادگیری کارها و رفتارها دارد، گاهی اوقات این موضوع مسأله ساز می شود و ما کارها یا رفتارهای بد و نامطلوب را هم خیلی زود یاد می گیریم.

یکی از انواع این یادگیری های نامطلوب، یادگیری ترس است. ترس ها و وسواس ها هم به علت قدرت بالای یادگیری مغز خیلی سریع جا می افتند.

پس چرا به جای یادگیری سریع عادات نامطلوب و بد مثل ترس، وسواس و اضطراب؛ سراغ یادگیری عادات خوب نرویم؟!

بنابراین ما باید یاد بگیریم که چگونه مغز خود را مدیریت نماییم و از توانمندی های مغز خود به صورت آگاهانه در جهت مفید و مثبت بهره بگیریم. بدین گونه دیگر اسیر عادت ها و وسواس ها و ترس ها و موارد نامطلوب و بد دیگر نخواهیم شد.

با توجه به مطالب فوق و همچنین برنامه فکرانه امروز متوجه می گردیم که عادت چیزی است که بر موفقیت و شکست ما بسیار اثرگذار می باشد. در نتیجه باید سعی در ترک عادت های بد خود و جایگزینی آنان با عادت های خوب و جدید نماییم. به این شیوه است که می توان راه موفقیت و دست یابی به اهداف را هموار نمود.

استاد احمد محمدی، کارشناس برنامه ی رادیویی فکرانه، در سمینار موفقیت، در مورد تأثیر عادت های خوب و پسندیده بر روی موفقیت های ما صحبت و به ما مطالب و نکاتی را در مورد راه های موفقیت از جمله ترک عادت های بد ارائه خواهند نمود. می توانید جهت آشنایی با نحوه ی ثبت نام در این سمینار و با محتوای آموزشی آن، روی لینک زیر کلیک نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی