زندگینامه کلنل ساندرز و راز مرغ کنتاکی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
زندگینامه کلنل ساندرز و راز مرغ کنتاکی

زندگینامه کلنل ساندرز و راز مرغ کنتاکی را در این مقاله مطالعه کنید. در زندگینامه کلنل ساندرز می‌بینیم که او تا سال ۱۹۶۴ با بیش از ۶۰۰ رستوران در آمریکا و کانادا قرارداد بسته بود. در نهایت در این سال او امتیاز مرغ کنتاکی خود را به قیمت ۲ میلیون دلار به گروهی از سرمایه‌داران واگذار کرد. جالب است بدانید سالیانه بیش از یک میلیارد مرغ کنتاکی در آمریکا و بیش از هشتاد کشور دنیا برای مشتریان سرو می‌شود.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

نام و نام خانوادگیکلنل هارلند دیوید ساندرز
متولد1890
زادگاههنریویل، ایندیانا، ایالات متحده
ملیتآمریکایی
پیشهکارآفرینی

زندگینامه کلنل ساندرز

آکادمی بازار در این مقاله شما را با زندگینامه کلنل ساندرز (Colonel sanders) آشنا می‌کند. ساندرز در سال ۱۸۹۰ در ایالت ایندیانا به دنیا آمد. او شغل‌های مختلفی مانند: فروشندگی، کارمندی، کار در مزرعه و پمپ بنزین را تجربه کرد. ساندرز در سن ۴۰ سالگی یعنی در سال ۱۹۳۰ کار خود را با احداث یک رستوران بسیارکوچک بین راهی و اتاقکی در یک پمپ بنزین آغاز کرد و از اول کار خودش سر آشپز و صاحب امتیاز بود.

رستوران کلنل ساندرز خیلی زود معروف شد و در سال ۱۹۳۶ فرماندار ایالت به ساندرز لقب افتخاری کلنل داد و به همین خاطر او را به اسم سرهنگ ساندرز می‌شناسید، در سال ۱۹۳۷ او یک متل بسیار شیک و مجلل در کنار مجتمع رستورانش احداث کرد. 

ساندرز در سال ۱۹۴۰ نخستین دستور مرغ کنتاکی را آفرید و در حدود نه سال بعد در حالی که دراوج ثروت و شهرت بود با همسرش کلودیا ازدواج کرد. با ما برای مطالعه ادامه زندگینامه کلنل ساندرز همراه باشید.

 زندگینامه Colonel sanders

 زندگینامه Colonel sanders

کلنل ساندرز (Colonel sanders) در سال ۱۹۸۰ وقتی که حدود ۶۰۰۰ شعبه در سراسر دنیا احداث کرده بود به علت عوارض حاصل از سرطان خون، از دنیا رفت و حتی تمام پرچم‌های ایالت کنتاکی به مدت ۴ روز به احترام او درحالت نیمه افراشته درآمد. 

هارلند دیوید ساندرز مشهور به کلنل ساندرز از نظر دوره ثروت و هوش جزو یکی از افرد معمولی و ساده‌ بود. ساندرز دارای مهارت، یقین و پشتکار داشت.

او در نهم سپتامبر سال ۱۸۹۰ به دنیا آمد. تنها شش سال داشت که پدر فوت کرد و مجبور شد به همراه مادرش مشغول به کار شود. در نهایت این ساندرز بود که می‌بایست به تنهایی برای خانواده آشپزی کند و بار مشکلات را بر دوش بکشد.

فعالیت های کلنل ساندرز

در زندگینامه کلنل ساندرز می‌خوانیم که او تنها ده سال داشت که نخستین شغل خود را با حقوق ماهیانه ۲ دلار در یکی از مزرعه‌های نزدیک خانه‌شان شروع کرد. پانزده سال داشت که راننده تراموا شد و در شانزده سالگی نیز در کوبا سرباز بود.

پس از شانزده سالگی در شغل‌هایی مانند : آتش نشانی راه آهن، مسئول فروش بیمه، کارگر کشتی‌های کوچک بخاری، فروشنده لاستیک و کارگر پمپ بنزین فعالیت کرد. در سن ۴۰ سالگی ساندرز برای مشتریان یک پمپ بنزین و فروشگاه میان راهی در کوربین در ایالت کنتاکی خوراک مرغ درست می‌کرد.

رفته رفته او نحوه پخت مرغ خود را که شامل یازده ادویه مختلف بود را به صورت خیلی حرفه‌ای رساند. ساندرز که از زمان کودکی به آشپزی علاقه داشت و در این زمینه تجربه و هم استعداد خوبی در این کار پیدا کرده بود و هم کنجکاوی کودکانه آن دوران، هنوز هم در کار او به جای مانده بود.

ساندرز مرغ‌ها را دریک اجاق فشاری، که غذا را با فشار بخار طبخ می‌نمود، درست می‌کرد. به همین خاطر هم سرعت پخت غذا افزایش می‌یافت و هم طعم بسیارمتفاوت و لذیذتری را پیدا می‌کرد.

شهرت و محبوبیت کلنل ساندرز

این محبوبیت و شهرت او تا جایی ادامه داشت که در سال ۱۹۳۵ رابی لافون، فرماندار ایالت، نشان افتخاری «کلنل کنتاکی» را به ساندرز اعطا نمود. او خود را از آن به بعد با نام «کلنل» می‌خواند.

او که به کیفیت بالا و امتیاز مرغ سرخ کرده خود ایمان داشت، در سال ۱۹۵۲ شروع به انجام بازاریابی بیمه برای غذای خود کرد. ساندرز که ۶۵ سال داشت با ماشین خود به سراسر کشور سفر کرد و به بسیاری از رستوران‌ها سر می‌زد و برای رییس و کارمندان رستوران‌ها مرغ خود را درست می‌کرد. 

استاد احمد محمدی
اصول موفقیت آن‌قدر ساده و قابل دسترس‌اند، که عموم افراد ناباورانه از آن‌ها چشم پوشی می‌کنند.
استاد احمد محمدی

اگر کلنل نشانه‌ای از رضایت در آن‌ها می‌دید، پیشنهاد خود را مطرح می‌کرد. اینگونه کلنل به موفقیت دست یافت و زندگینامه کلنل ساندرز تحت تاثیر قرارگرفت.

پیشنهاد او ۵ سنت به ازای هر مرغی که فروخته می‌شد بود. گفته شده است که کلنل ساندرز هزار و نه بار جواب منفی شنید، اما او هرگز ناامید نشد و عاقبت هزار و دهمین نفر در سالت لیک سیتی دستور غذای او را پذیرفت و کسب و کار او شروع گردید. 

او به این کار ادامه داد و کم کم تعداد رستوران‌هایی که پیشنهاد محصول او را پذیرفتند افزایش یافت. خیلی نگذشت که مرغ سوخاری کنتاکی به یکی از بزرگترین غذاهای فوری موجود در رستوران‌ها تبدیل شد.

واگذاری امتیاز مرغ کنتاکی

واگذاری امتیاز مرغ کنتاکی

در زندگینامه کلنل ساندرز می‌بینیم که او تا سال ۱۹۶۴ با بیش از ۶۰۰ رستوران در آمریکا و کانادا قرارداد بسته بود. در نهایت در این سال او امتیاز مرغ کنتاکی خود را به قیمت ۲ میلیون دلار به گروهی از سرمایه‌داران واگذار کرد. جالب است بدانید سالیانه بیش از یک میلیارد مرغ کنتاکی در آمریکا و بیش از هشتاد کشور دنیا برای مشتریان سرو می‌شود.

پیرمرد ۶۵ ساله‌ای که با چک تامین اجتماعی خود به مبلغ ۱۰۵ دلار زندگی خود را می‌گذراند، موفق شده بود با مهارت و نوآوری خود بر رژیم غذایی مردم جهان تاثیرشگرفی بگذارد. زندگی و درآمد خود را بهبود بخشد و نیز کسب و کار راه‌اندازی کند که امروزه از قیمتی در حدود یک میلیارد دلار برخوردار است.

4.6/5 - (7 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

23 پاسخ

  1. بسیار عالی.قابل توجه جوانان بی انگیزه و افسرده حال… احساس می‌کنم یک همزاد پنداری با ایشون دارم. 54ساله هستم و چند بار در مصاحبه دکتری تخصصی پذیرفته نشدم و لی با پشتکاری که دارم میدونم اگر تلاشم رو بیشتر کنم موفق خواهم بود انشاالله. ممنون از شما

    1. سرکار خانم مستوفی فر
      درود بر شما بخاطر پشتکار و ممارست در رسیدن به اهداف مهم زندگیتون
      ارزومندیم که به زودی در ازمون دکترا قبول بشید.

  2. ممنون از اینکه زندگی نامه بزرگان و افراد موفق رو به اشتراک میگذارید سراسر زندگی این عزیزان سرشار از پند هست برای ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی