۷ روش برای خلق زندگی رویایی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۳ اردیبهشت, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۴ مرداد, ۱۴۰۰
خلق زندگی رویایی

آیا به دنبال راهی برای ساخت زندگی هستید؟ چگونه می‌توان به رویا خود دست پیدا کرد؟ از کجا بفهمیم که کدام روش برای دستیابی به اهداف موثرتر است؟ انسان موجود رویاپردازی است و به واسطه این رویاپردازی می‌تواند آرزوها و اهداف خودش را تجسم کند.

یکی از چیزهایی ‌که همه ما تجسم کرده‌ایم زندگی رویایی است. زندگی رویایی هر شخصی با شخص دیگر متفاوت است. ممکن است شخصی زندگی در جنگل و به دور از هرگونه تکنولوژی و تنهایی را در رویای خود داشته باشید یا فرد دیگری زندگی در یک شهر شلوغ مانند نیویورک و با یک خانواده پر جمعیت را هدف خود قرار داده باشد.

مطمئنا شما نیز ایده آلی برای زندگی خود دارید و زمانی که به آن ایده آل‌ها برسید به این معنی است که به زندگی رویایی خود رسیده‌اید. مهم نیست هدف شما و زندگی ایده آل و رویایی شما چیست و چقدر نسبت به دیگران متفاوت است. با کمک هفت روش در این مقاله می‌توانید هر نوع زندگی که در ذهن خود دارید را به واقعیت تبدیل کنید.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی رویایی

آیا زندگی‌ شما همانی است که از کودکی در رویا و آرزویش بودید؟ یا صبح‌ها به محل کارتان می‌روید و بدون انگیزه و هدف زندگی می‌کنید؟ فراموش کردن رویا مساوی است با یکنواخت شدن زندگی. هنگامی که زندگی یکنواخت شود، به سختی خوشحال می‌شوید.

برای داشتن زندگی شاد و موفق باید رویا خود را باور کنید و در راستای آن قدم بردارید تا به زندگی خود معنا بخشید. برای رسیدن به خواسته‌ و رویا خود قدم بردارید و پیش بروید. در این مقاله ۷ روش به منظور خلق یک زندگی رویایی و رسیدن به رویا و اهداف‌تان را به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

۱. از خودتان بپرسید چه می‌خواهید

ابتدا از خودتان بپرسید چه می‌خواهید؟ هدف و خواسته‌تان چیست؟ اگر به خواسته‌تان برسید چقدر خوشحال می‌شوید و این خوشحالی شما چقدر دوام دارد؟ آیا خواسته شما با عرف جامعه یکسان است؟ رویای شما به سود دیگران است یا ضرر دیگران؟

چگونه یادداشت برداری کنیم؟ خواسته‌های‌تان را روی کاغذ بنویسید. سپس مواردی که اهمیت کمتری دارند را خط بزنید یا رو به روی‌شان یادداشت کنید: بعدا. تعیین اولویت‌های زندگی اهمیت بسیاری دارد. زیرا برای این‌که فردی خوشحال باشید نمی‌توانید در عین حال به همه خواسته و رویاهای‌تان رسیدگی کنید.

ابتدا مهم‌ترین رویا را انتخاب کنید. برای‌ خودتان هدف گذاری کنید و طبق برنامه حرکت کنید. پس از آنکه به رویای خود رسیدید، سراغ رویا یا اهداف دیگرتان بروید. چشم انداز و هدف زندگی خودتان را مشخص کنید.

۲. برای رسیدن به رویا‌ زمان تعیین کنید

برای رسیدن به رویا‌ زمان تعیین کنید

این نکته را خوب به یاد داشته باشید: حتما به منظور رسیدن به رویا زمان مشخصی تعیین کنید. چرا که ممکن است رویا یا هدف خود را فراموش کنید و دیگر تلاشی نکنید.

اهداف طولانی مدت را فراموش کنید. اگر مسیر رسیدن به رویاهایتان طولانی بود، حتما به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید. زمان رسیدن به رویای‌تان در زندگی بیشتر از سه ماه نباشد. اگر هدف بزرگی دارید، اهداف کوچک سه ماهه تعیین کنید تا قدم به قدم به هدف نهایی خود برسید. برای هدف گذاری قدرتمند چهار نکته را در نظر بگیرید.

در یک تقویم روز رسیدن به رویایتان را علامت بگذارید و تمام تلاش خود را بکنید تا پیش از فراموش کردن، به رویای‌ زندگی خود دست یابید. اگر در تاریخ معین به هدف‌تان نرسیدید، نگران نباشید، شما چیزی از دست ندادید و دیگر مسیر درست را می‌شناسید.

بیشتر بخوانید: در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی چه باید کرد؟

۳. واقع بین باشید

سعی کنید واقع بین باشید، چرا که در مسیر رسیدن به رویاها ممکن است موانع دشواری سر راه شما قرار بگیرد. شما نمی‌توانید آینده زندگی خود را پیش‌بینی کنید. با این حال سعی کنید نقشه دستیابی به اهداف و رویاها را تهیه کنید و با برنامه ریزی صحیح حرکت کنید.

مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید را یادداشت کنید و برای هر یک راه حلی بنویسید. مشکلات و شکست‌ها سمومی هستند که پادزهرش در دستان ما است.

برای مثال ممکن است زمان رسیدن به رویا و هدف‌تان کوتاه باشد، بنابراین سعی کنید برای مدتی از حواشی دور بمانید و تفریح‌تان را کمتر کنید تا هدف نهایی را دربر بگیرید.

۴. آینده را تصور کنید

با رویا آینده را تصور کنید

زمانی (حتی کوتاه) در روز با خودتان خلوت کنید و آینده خود را تصور کنید. شما می‌توانید دقایقی مدیتیشن کنید یا به پیاده‌روی بروید و به رویا‌یتان فکر کنید. نتیجه‌ مدیتیشن، سکوت ذهن و آرامش درونی است.

پس از آنکه آینده خود را تصور کردید، افکارتان را یادداشت کنید. با این روش هر از چندگاهی رویا و هدف خود را به یاد می‌آورید و آن‌ها را فراموش نمی‌کنید. بنابراین «یادآوری» هم‌چون جرقه‌ایست که شما را وادار به تلاش می‌کند و به سوی هدف‌تان سوق می‌دهد.

۵. به راه حل‌های خلاق فکر کنید

اگر در مسیر دستیابی به رویا خود شکست خوردید، به جای آنکه ناامید شوید به راه حل‌های خلاق فکر کنید. به این فکر کنید که چه چیزی باعث شکست شما شد؟ چه تجربه‌ای آموختید؟ از چه کسانی می‌توانید درخواست کمک کنید؟

استاد احمد محمدی
اگر از شغلت، درآمدت و زندگیت راضی نیستی، باید روی افکار و عادت‌هایت تمرکز کنی که تغییرشان دهی.
استاد احمد محمدی

چه راه حل خلاقی می‌توانید به منظور حل شکست‌تان ارائه دهید؟ از شکست نهراسید، بیشترین شکست‌ها سهم موفق‌ترین انسان‌ها است. اگر به رویاهای خود وفادار باشید، نباید هیچ مانعی شما را ناامید کند. بنابراین به تجربیات خود اضافه کنید و راه حل خلاقی بیابید.

۶. چه چیزهایی را در زندگی می‌توانید از دست دهید

یک رمز دستیابی به رویا و موفقیت این است که فکر کنید به چه چیزی از زندگی‌تان علاقه بیشتری دارید و چه چیزهایی را می‌توانید از دست دهید. به بیان دیگر اگر رویای‌ شما ارزشمند است، چه بهایی را می‌توانید در قبالش پرداخت کنید؟ بهای موفقیت را بپردازید؛ رسیدن به هر خواسته‌ای بهایی دارد.

برای مثال اگر می‌خواهید اندامی متناسب یا سالم داشته باشید، بهایش ورزش کردن است و در قبالش باید غذاهای چرب و پرکالری را از دست دهید. بنابراین هیچ چیزی به سادگی حاصل نمی‌شود و بهایی دارد. این بها می‌تواند مالی باشد یا کار بیشتر یا گذشتن از بسیاری از تفریحات باشد.

۷. به زندگی خود نظم دهید

به زندگی خود نظم دهید

نظم و ترتیب از اساس اصلی رسیدن به هدف و رویای شماست. شما نمی‌توانید با اتاق و ذهنی آشفته فعالیت موثری انجام دهید و انتظار موفقیت داشته باشید. آیا می‌دانید برای رسیدن به موفقیت، نظم از انگیزه مهم‌تر است.

نظم‌دهی را از میز کارتان شروع کنید. سپس سراغ اتاق‌تان بروید و هر چیزی که دیگر استفاده نمی‌کنید، از جمله لباس، کتاب و وسایل اضافه را به دیگران اهدا کنید. با این روش نه تنها به پاکسازی اتاق‌تان کمک می‌کنید، بلکه فرد دیگری می‌تواند از وسایل و ابزاری که کنار گذاشتید، استفاده کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
3 تکنیک رسیدن به آرزو

پاکسازی و نظم‌دهی اتاق به آسایش ذهن‌تان در زندگی کمک می‌کند. هنگامی که به اطراف‌تان نگاه کنید دیگر دچار اضطراب نمی‌شوید و همین قدم بزرگی برای تمرکز بیشتر بر رویا شما است.

پاکسازی ذهن با یاد گرفتن اینکه چگونه آرامش درون را احساس کنیم امکان پذیر است. قدم دوم پاکسازی و نظم‌دهی به ذهن و افکارتان است. هر فکر بی‌ارزشی انرژی و زمان شما را می‌گیرد و ذهن شما را آشفته می‌کند.

اگر به جای حرف دیگران، فکرهای منفی، خودخوری و درگیری ذهنی به رویا و مسیر هدف‌تان فکر می‌کردید، چه موفقیت‌های بیشتری بدست می‌آوردید؟ به منظور آرامش بیشتر ذهن و نظم دهی به افکارتان، روزانه به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه مدیتیشن کنید. مدیتیشن به آرامش شما کمک به‌سزایی می‌کند و ذهن آشفته را تسکین می‌بخشد و می‌توانید به زندگی رویایی خود برسید.

برای خلق زندگی خود باید به اهداف‌تان برسید. به این منظور می‌توانید از بسته آموزشی: چگونه به اهداف خود برسیم؟ استفاده نمایید و در کنار استفاده از این بسته از صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی دیدن فرمائید.

4/5 - (4 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

25 پاسخ

    1. سلام مهدی عزیز
      خیلی از افراد کودکی هوشمندانه ای نداشته اند، ولی در بزرگسالی شروع به تغییرات خوبی در زندگی کرده اند و موفق شده اند.

  1. ادم باید سختی بکشه
    به قول شاعر هرکه طاووس خواهد جور هندوستان کشد
    همینطور الکی که نمیشه به یه زندگی خوب رسید

    1. سلامکاربر عزیز
      شرایط سخت همیشه وجود دارند و ما در هر حال نباید از تلاش و امید دست بکشیم

  2. من برای خودم جعبه ارزو درست کردم و هر هفته یه ارزو میندازم توش اینطوری باعث جذب انرژی مثبت میشم
    شما هم امتحان کنید

    1. سلام همش ی سری ایده جذاب میاد تو مغزم خیلی هم در اون لحظه شوکه و ذوق زدم میکنه حتی بیشتر وقتها پیگیرش میشم اما بعد چند روز ب طور کل ارزشش از ذهنم پاک میشه و سرد میشم نمیدونم منظورمو رسوندم یا نه میتونین کمکی بدین بهم عایا..

      1. سلام رضا عزیز
        همواره همینطوره، ایده ها همیشه در ذهن نمی مانند، بهتر هست به محض فکر به ایده جدید ، اون رو در یک دفترچه یادداشت کنید و به دنبال تحقق بهترین ایدتون برید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی