جذابیت درونی خود را با ترفندهای ساده و کاربردی افزایش دهید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۵ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۹ خرداد, ۱۴۰۱
جذابیت درونی

انسان‌ها به طور روزانه سعی دارند با کمک انواع عمل‌های زیبایی، لوازم آرایشی یا لباس‌های مختلف جذابیت ظاهری خود را افزایش دهند و چهره بهتری را از خود به جا بگذارند. بعضا هزینه‌هایی که صرف ظاهر می‌شود بسیار سرسام آور است و هرکسی از پس این مخارج برنمی‌آید.

افرادی که سعی در تغییر ظاهر خود دارند در واقع در تلاشند تا خلاء جذابیت درونی که ندارند را پر کنند. شاید در برخورد اول با هر شخصی اولین چیزی که شما را به سمت فرد جذب کند ظاهر اوست اما چیزی که سبب ادامه ارتباط شما با اشخاص می‌شود در واقع جذابیت درونی است.

چه بسا افرادی که ظاهری بسیار ساده‌ایی دارند اما چهره درونی آن‌ها آنقدر زیباست که شما را جذب می‌کند و حتی سبب افزایش جذابیت بیرونی این فرد در چشم شما می‌شود. خوشبختانه افزایش جذابیت درونی نیاز به هیچ هزینه‌ای به جز تمرین ندارد. با ما همراه باشید تا بهترین راه‌های افزایش جذابیت درونی را به شما آموزش دهیم.

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

جذابیت چیست

طبق علم روانشناسی امروزی، آن چه که سبب جذابیت شما در بین سایرین می‌گردد، چهره بیرونی شما نیست. بلکه جذابیت درونی شما اهمیت دارد. مهم نیست که شکل ظاهری شما چگونه است، بلکه شکل باطنی شما برای دیگران مهم است.

معمولا هر چه بیشتر در مورد جذابیت ظاهری و بیرونی خود نگران باشیم و کوشش ما این باشد که آن را با روش‌های گوناگونی بهتر نماییم، از جذابیت درونی خود غافل می‌گردیم. در این حالت، احساس ناامنی می‌نماییم و گاهی ممکن است نسبت به افراد دیگر و جامعه احساس خشم زیادی نماییم.

زمانی که نگران این باشیم که ظاهر ما برای دیگران جذابیت دارد یا نه، از اعتماد به نفس کودکان ما تا اعتماد به نفس خودمان کاهش و در نتیجه شادی زندگی از بین می‌رود. جذابیت به زیبایی ظاهر نیست، به نوری وابسته است که درون شما وجود دارد و می‌درخشد. 

8 راه طلایی افزایش جذابیت درونی 

جذابیت درونی  مردان

جذابیت درونی با ترفندهای ساده زیر حاصل می‌آید. این ترفندها را تمرین کرده و به یک عادت در زندگی تبدیل کنید تا اثر آن‌ها را ببینید.

۱. الگوبرداری کنید

اولین قدم جهت دستیابی به جذابیت درون، الگوبرداری از افرادی است این جذابیت درونی را در آنان می‌بینید. زندگی و رفتار آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید و نشانه‌های جذابیت را در آنان بیابید.

استاد احمد محمدی
برای به دست آوردن نتایج جدید باید به آدم جدیدی تبدیل شویم.
استاد احمد محمدی

سپس سعی نمایید نشانه‌های منفی که سبب راندن افراد دیگر می‌شود را حذف نمایید و در عوض نشانه‌های جذابیت افراد با درون جذاب را در خود ایجاد نمایید. برخی از این نشانه‌ها عبارتند:

  •  لبخند زدن
  • ملیح بودن
  • خوش برخوردی
  • شادابی

۲. همیشه لبخند بزنید

نکته بسیار مهمی که وجود دارد، این است که لبخند زدن یکی از عادت‌های رفتاری بسیار خوب و مثبت و نشان دهنده جذابیت درونی شما می‌باشد. داشتن لبخند روی صورت سبب می‌گردد که دیگران جذب شما شوند و همواره احساس خوشایند و مثبتی را در اطرافیان شما ایجاد می‌نماید. لبخند زدن در شرایط ناگوار را بیاموزید.

۳. توجه کنید تا به شما نیز توجه شود

هنگامی که قصد دارید با جذابیت درونی خود فردی را به سوی خود جذب نمایید، باید به او توجه داشته باشید تا او هم به شما توجه نماید! فرد مقابل با دریافت توجه و احترام از سوی شما، جذب جذابیت درونی شما می‌گردد و در نهایت می‌تواند به شما اعتماد و با شما ارتباط برقرار نماید.

۴. خودباوری

ابدا نیازی نیست که برای افزایش جذابیت درونی خود، خودتان را تغییر دهید. اینکه خودتان را به خاطر جذب و توجه دیگران تغییر دهید، تصور کاملا اشتباهی است.

تنها نکته کافی و مهم این است که سعی نمایید همان چیزی باشید که واقعا هستید، ظاهر سازی نکنید. شما می‌توانید با ارائه توجه و احترام به اطرافیان از آنان توجه و احترام نیز دریافت نمایید.

۵. افزایش مهارت‌ها

افزایش مهارت‌ها گیتار زدن

کاملا واضح است که برای جذب دیگران و نشان دادن جذابیت درونی خود به آنان، باید با آنان ارتباط موثری برقرار نمایید. اینجاست که لزوم تقویت و بهبود مهارت‌های ارتباطی مشخص می‌گردد.

توجه به این موضوع شما را به سوی جذابیت درونی و اجتماعی سوق می‌دهد و سبب می‌گردد ارتباطات سازنده و ماندگاری با سایرین برقرار نمایید.

۶. حفظ سلامت

سلامت بودن از لحاظ روحی و جسمی علاوه بر بهبود جذابیت ظاهری، سبب می‌گردد که به لحاظ روحی نیز شادتر و سالم‌تر باشید و با دیگران ارتباطات موثرتر و صحیح‌تری برقرار نمایید و توجه آن‌ها را به سوی خود و جذابیت درونی خود جلب نمایید.

۷. نشان دهید که انسان امیدوار و موفقی هستید

صحبت از شکست‌ها تنها از جذابیت شما می‌کاهد و نتیجه عکسی خواهید گرفت. بنابراین به جای صحبت از شکست‌ها و تجربه‌های تلخ گذشته که سبب می‌گردد شما در نظر فرد مقابل فردی ناامید و غیر جذابی به نظر آیید، از موفقیت‌های خود با کمک دوره اعتماد به نفس صحبت نمایید، در این صورت جذابیت درونی شما نیز افزایش می‌یابد.

۸. جسارت جذابیت می‌آورد

نشان دهید که انسان جسور و شجاعی هستید. این تکنیک یکی از مهم‌ترین عوامل مهم در جذابیت درونی افراد می‌باشد. انسان‌هایی که خودشان را باور دارند، قدرتمند و جسور هستند، به راحتی می‌توانند جذابیت درونی خود را به سایرین نشان دهند و به اثبات برسانند.

شگردهای جذابیت درونی

شگردهای محبوبیت  و زیبایی

جهت برقراری ارتباط موثر با دیگران، به آن‌ها نشان دهید که ظاهر آنان برای شما اهمیتی ندارد و اینکه آن‌ها چه قضاوتی در مورد ظاهر شما دارند، هم برای شما مهم نیست! به این روش اهمیت دادن‌ها را متوقف می‌نمایید.

با دور کردن این افکار از ذهن خود، از شر خشم و استرس، رهایی می‌یابید و در نتیجه زندگی‌ شما، چه در زمینه شخصی و چه شغلی، بهبود می‌یابد. شما صاحب دیدگاه جدیدی نسبت به خودتان می‌گردید، یعنی اعتماد به نفستان افزایش می‌یابد و این اعتماد به نفس سبب موفقیت شما در زندگی می‌گردد.

افراد اغلب جذب شخصیت افراد می‌گردند، نه جذب چهره ظاهری آنان! درون خود را جذاب سازید، زیرا این جذابیت درونی است که ماندگار می‌شود، ولی زیبایی بیرون به مرور زمان ناپدید می‌گردد.

  • افراد جذاب دیگر چه خصوصیاتی دارند؟
  • از نظر شما هم جذابیت درونی از جذابیت بیرونی یا ظاهری مهم‌تر است؟
  • آیا افرادی را می‌شناسید که علی رغم نداشتن جذابیت بیرونی، به خاطر جذابیت درونی خود در بین مردم محبوب باشند؟
  • شما که جذابید! شما چطور؟ شما برای نشان دادن جذابیت درونی خود به سایرین چه کرده‌اید؟

سخن آخر درباره جذابیت درونی

سخن آخر درباره جذابیت و زیبایی

هنگامی که درون جذابی داشته باشید و بتوانید با تمام وجود خودتان را دوست بدارید، سایرین هم شما را به خاطر جذابیت درونی دوست خواهند داشت و تمایل بیشتری جهت معاشرت با شما خواهند داشت. زمانی که تلاش می‌نمایید تا:

  • اعتماد به نفس و عزت نفس خود را افزایش دهید؛
  • عادت‌های مثبت و سازنده‌ای در خود ایجاد نمایید؛
  • واگویه‌های خود را مثبت نمایید؛
  • روحیه و اراده خود را بهبود بخشید؛
  • باورهای توانمندسازی در خود ایجاد نمایید؛
  • و …
دکتر احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - دوست داشتن خود

جذابیت درونی شما افزایش می‌یابد، در این صورت ارتباطات شما افزایش و در نهایت موفقیت‌های شغلی و خانوادگی شما نیز افزایش می‌یابد. اما چگونه می‌توان عادت‌های مثبت و سازنده و مهارت‌های فوق را در خود ایجاد و تقویت نماییم؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید.

آکادمی بازار جهت تسهیل مسیر موفقیت شما در هر زمینه‌ای که خواهان آن هستید و همچنین صرفه جویی در وقت و هزینه شما، دوره‌های غیر حضوری را برگزار می‌نماید. در این دوره شما راه‌هایی را جهت ایجاد انگیزه و عادت‌های موثر و به طور کلی چگونگی افزایش جذابیت درونیتان را آموزش می‌بینید، که به شما کمک خواهد نمود که خیلی سریع و ساده‌تر مسیر پیشروی به سوی اهداف و رویاهایتان و ایجاد تحولات اساسی و مثبت در زندگی‌تان را بپیمایید.

4.6/5 - (80 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

18 پاسخ

  1. سلام،بیشتر چیزایی که گفته بودین واقعا عالی بودن و من بیشتر این شخصیت هارو تو خودم احساس میکردم
    و از این قسمت که گفته بود جسور بودن باعث افزایش جذابیت میشه واقعا موافقم
    چون خودم هم اکثر اوقات جذب همچین ادمایی میشم و با اینکه خودمم ادم جسوریم سعی میکنم این قسمت از شخصیتمو بیشتر تقویتش کنم تا نتیجه بیشتری ازش بگیرم

    واقعا مرسی از مطالبی که در اختیارمون گذاشتین

    1. سلام کاربر عزیز
      از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید ممنونیم.
      خوشحالیم که شماهم موافق بودید و از مقاله ما لذت بردید…

  2. سلام
    یه بنده خدایی میگفت برای جذابیت باید با جنس مخالفت خیلی صمیمی بشی تا همیشه محبوب باشی…
    بنیان زندگیشو متلاشی کرد که به این جذابیت برسه.
    ای کاش یاد بگیریم عزت رو خدا میده، نه بنده ی خدا…
    اگه خدا بخواد، عزیز میشی و اگه خدا بخواد ذلیل….

    1. سلام کاربر عزیز
      کاملا حق با شماست. یک سری جذابیت ها رو نباید به هر قیمتی که شده به دست آورد. عزت اصلی پیش حق تعالی است. ممنون از اینکه نظر و تجربه تون رو با ما به اشتراک گذاشتید.

  3. جذابیت به زیبایی ظاهر نیست، به نوری وابسته است که درون شما وجود دارد و می درخشد.

    با ایت بخش مقاله کاملا موافقم
    عالی بود… ممنونم

  4. توی گزینه ای گفتید حفظ سلامتی واقعا موافقم
    همیشه هم به خانومم میگم که به فکر خودت باش وبه خودت برس همیشه تا مریضنشی
    حالا بخاطر شرایطهای مختلف ممکنه آدم از خودش غافل بشه ولی بازم جذابیت خوبی داره

  5. اینکه نوشاید جسارت جذابیت میاره، واقعا همینطوره
    من خیلی از آدم های جسور خوشم میاد، بنظرم قابل اعتماد هستند این آدم ها

    1. سلام کاربر عزیز
      خوشحالیم که صحبت های آقای دکتر خوشتون اومده. شما میتونید بقیه ویدیوها رو در بخش “ویدیو” بلاگ مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی