اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۳ آبان, ۱۴۰۰
اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود

ما می‌توانیم از طبیعت چیزهای زیادی بیاموزیم. به همین دلیل است که در قرآن به این نکته اشاره شده که خداوند در هستی آیات و نشانه‌های بسیاری برای خردمندان و آن‌هایی که تفکر می‌کنند، آفریده است.

آیا ما به‌ صورت جدی و دقیق در مورد آیات و نشانه‌های خداوند فکر می‌کنیم؟ فصل زمستان که از راه می‌رسد از بارش برف و سفید شدن طبیعت خوشحال می‌شویم. از دیدن زیبایی‌ها عکس می‌گیرم و خاطره‌ای را به خاطرات قبلی خودمان اضافه می‌کنیم.

اما در همین برف، نعمت خداوند چه درس‌ها و نکاتی برای ما می‌تواند داشته باشد. برف سفیدی که از آسمان می‌بارد می‌تواند چه پیام‌هایی را برای ما با خود آورده باشد؟

کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

به دانه های برف نگاه کنید و بیاموزید 

شنیده‌اید که می‌گویند اندک اندک جمع گردد وانگهی دریا شود. آیا می‌دانید در زندگی واقعی چطور می‌توان این مثل را اجرایی سازی کرد؟

به دانه‌های برف نگاه کنید، می‌رقصند و از آسمان پایین می‌آیند. وقتی از دور نگاه می‌کنیم، ظاهرا همه‌ دانه‌های برف هم اندازه و هم شکل هستند. ولی وقتی با دقت و حتی زیر میکروسکوپ نگاه کنید، هیچ‌‌گاه دو دانه‌ برف شبیه هم نیستند. خداوند حتی دو دانه‌ برف را هم در این هستی شبیه به یکدیگر نیافریده است.

وقتی دانه‌های برف با هم تفاوت دارند، چرا نمی‌توانیم بپذیریم که ما انسان‌ها نیز با یکدیگر متفاوت هستیم؟ گاهی اوقات در ارتباطات خود از دیگران رنجیده می‌شویم.

گاهی اوقات با خودمان می‌گوییم چرا فلان فرد با فلان لحن با من حرف زد. فارغ از اینکه ما متفاوت و متنوع هستیم. دانه‌های برف به ما نشان می‌دهد که به اندازه‌ تمام دانه‌های برف در تمام کشورهای دنیا، آدم‌ها می‌توانند متفاوت با یکدیگر باشند.

به دانه های برف نگاه کنید و نترسید

به دانه های برف نگاه کنید و نترسید

تصور کنید دانه‌های برف می‌توانستند حرف بزنند. اگر از یکی از دانه‌‌های برف بپرسیم چقدر زور و قدرت داری، ممکن است بگوید من دانه‌ کوچکی هستم که قدرتی ندارم.

استاد احمد محمدی
اثرات کارهای درست مانند دانه‌های برف است، اگر تحمل کنی که ببارند و ببارند، به‌زودی بهمنی خواهند شد که هر مشکلی را از پیش روی خود بر می‌دارد.
استاد احمد محمدی

یه دانه‌ برف روی یه سطح داغ بیفتد سریع آب می‌شود و از بین می‌رود. در ظاهرا دانه‌های برف قدرت خاصی ندارند، ولی ببینید وقتی همین دانه‌های برف با هم و در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، می‌توانند بهمن عظیمی ایجاد کنند و همه چیز را ویران کرده و از بین ببرند.

به دانه های برف نگاه کنید و تلاش کنید

دانه‌های برف خیلی ریز هستند، ولی وقتی همین دانه‌های کوچک روی هم قرار می‌گیرند می‌توانند کوه‌‌های بزرگ را بپوشانند، درختان را سفید پوش کنند. وقتی دانه‌های برف یکی یکی روی هم قرار می‌گیرند ارتفاع پیدا می‌کنند و بزرگ می‌شوند. تلاش انسان‌ها هم همین‌طور است. تصور کنید، هر روز ۵ کلمه انگلیسی یاد بگیرید. در پایان ماه اول ۱۵۰ کلمه انگلیسی فرا گرفته‌اید. در پایان سال اول این رقم به ۱۸۲۵ کلمه می‌رسد. به ‌مرور این رقم افزایش پیدا می‌کند.

ممکن است یادگیری پنج کلمه در روز کار کوچکی به نظر برسد ولی همین کارهای کوچک همانند دانه‌های برف روی هم انباشته شده و بزرگ می‌شوند و ارتفاع می‌گیرند. هر وقت از انجام کارهایی در مسیر موفقیت خسته شدید، به یاد دانه‌های برف بیفتید.

ما نیاز داریم کسی یا چیزی گاهی به ما یادآوری کند که خسته نشویم. بیاید همین الان با الگو گرفتن از دانه‌های برف، قلم و کاغذی بردارید و کارهای کوچکی که می‌توانید انجام دهید و در دراز مدت می‌تواند برای شما تبدیل به سرمایه‌ مهارتی شود، فهرست کنید. مثلا ده دقیقه نرمش کنید. ۳۰ دقیقه ورزش کردن یا خیلی کارهای کوچک دیگر، ظاهرا کوچک هستند ولی می‌توانند به سرمایه عظیمی برای شما تبدیل شوند.

به دانه های برف نگاه کنید و ذهن خود را از آلودگی ها پاک کنید 

تصور کنید برف به جای آنکه سفید بود دانه‌هایی مشکی و ذغالی رنگ داشت. چهره شهر پس از باریدن برف سیاه به چه صورتی در می‌آمد. یه لحظه تصور کنید برف سیاه رنگ به شکل قیر همه‌ شهر را پوشانده باشد، آیا دیدن چنین صحنه‌ای لذت دارد؟

دانه‌های برف سفید هستند. ما دانه‌های برف را می‌بینیم. تصور کنید هر دانه برف یک فکری است که از ذهن شما عبور می‌کند. افکار مثبت بشوند دانه‌های سفید برف و افکار منفی بشوند دانه‌‌های مشکی رنگ. به نظر شما سرزمین ذهن شما الان پر از دانه‌های سفید برف است یا انبوهی از سیاهی و افکار منفی آن را پر کرده است؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
رسیدن به سقف آرزوها

هر زمان افکار منفی به سراغتان آمد یادتان باشد که سرزمین ذهن شما نیز همانند شهرتان است. آیا خوشتان می‌آید دانه‌های سیاه برف همه‌ سرزمین ذهن شما را پر کرده باشد؟ یا اینکه دوست دارید برفی سفید و با برکت در ذهنتان باشد؟ به دانه‌های برف دقت کنید و خودتان را از شر دانه‌های سیاه برف رها کنید.

به دانه های برف نگاه کنید و سپاسگذار خداوند باشید

به دانه های برف نگاه کنید و سپاسگذار خداوند باشید

وقتی به دانه‌های برف نگاه می‌کنیم، یادمان نرود که سپاسگذاری خداوند را فراموش کنیم. یادمان باشد خداوند منشا همه‌ خیر و برکات زندگی ما است. برکت در دستان خداوند است و نباید نگران چیزی باشیم.

به طبیعت نگاه کنیم، خداوند روزی طبیعت را می‌رساند. خداوند هوالرزاق است و همان‌طوری که به همه‌ی کائنات توجه دارد، بی‌شک ما نیز یکی از مخلوقات خداوند هستیم و ما را نیز مورد توجه قرار می‌دهد. نباید از تنگناها، سختی‌ها، کمبودها و … بترسیم. شکر نعمت، نعمتت افزون کند را فراموش نکنیم. قدرشناس نعمت‌های خداوند باشیم.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی