آموزش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری
برای آموزش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری بهترین دوره آموزش بیمه و فروش بیمه و بازاریابی بیمه برای نمایندگان دارای نکات و تقویت مهارتهایی است که در ادامه برای شما نام میبریم.
بهترین آموزش مهارتهای فروش مربوط به این است که شما سوالات درست را بپرسید تا بهترین قرارهای ملاقات فروش را تعیین کنید.
اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید و بهترین راهکارهای فروش را ارائه دهید تا فروش بیشتری داشته باشید.
هدف ما این است که نکات دقیقتری از مهارتهای فروش بیمه را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانیم تضمین کنیم که در 30 روز آینده شما قادر خواهید بود که فروش خود را به سرعت، دو یا سه برابر کنید.
بررسی مشکلات نمایندگان فروش
یکی از راهکارها، شناسایی مشکلات واقعی نمایندگان و مشاوران بیمه است. بیایید در ادامه این مشکلات را بررسی و حل کنیم.
یکی از معضلات، شناسایی مشتریان واجد شرایطتر است. نمایندگان فروش میخواهند بیاموزند که چگونه میتوان مشتریان بیشتری جذب کرد و فروش بیشتری را به دست آورد و در نتیجه درآمد بیشتری کسب کرد.
وقتی نمایندگان فروش بیمه عمر در مورد وضعیت خودشان صحبت میکنند، متوجه میشویم اکثر مکالمههای بازاریابیشان را به فروش تبدیل میکنند.
یعنی مشکلی برای بستن فروش ندارند. تنها مشکل آنها این است که جذب مشتری برایشان دشوار است و مشکلات دیگری که در ادامه برای رفع آنها راهکارهایی را آوردهایم.
8 نکته اصلی در آموزش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری
در ادامه با نکات اصلی در آموزش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری آشنا میشویم.
1. تقویت مهارتهای گفتگو و تقویت اعتماد به نفس
اگر میخواهید درآمد بیشتری بدست آورید، باید بر مهارتهای گفتگو و فن بیان و همچنین اعتماد به نفس خود تمرکز کنید.
با تقویت اعتماد به نفس و شیوه مناسب تماس تلفنی از راه دور میتوانید همه تماسهای بازاریابی را به فروش تبدیل کنید.
یکی از مزایای تماس تلفنی موفق، تبلیغات رایگان از طریق مشتریانی است که جذب کردهاید و این مشتریان میتوانند نمایندگی بیمه شما را به دوستان و اطرافیان خود معرفی کنید.
2. روی فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری تمرکز کنید و بر آن مسلط شوید
یک محصول یا خدمات واحد مانند بیمه عمر را پیدا کنید و آن را از به خوبی یاد بگیرید و مهارت خود را در جزئیات تقویت دهید.
مشتریان تحت تاثیر مشاورانی که دانش کاملی در مورد قراردادهایی دارند که ارائه میدهند، قرار میگیرد. این تمرکز به شما در پیشبرد فرصتهای فروش بیمه عمر کمک میکند.
چرخش بیرویه بین محصولات ممکن است ارائه شما را مختل کند. به جای استفاده از اصطلاحات و توضیحات پیچیده، روشی را در پیش بگیرید که مفاهیم را برای مشتریان ساده کند و آنها نیز بتوانند در مباحث مشارکت کنند.
خریداران باید بدانند چه خدماتی را دریافت میکنند. سردرگمی و عدم شفافیت با مشتری باعث اختلال در فروش میشود.
3. در آموزش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری مهارتهای ارائه خود را تقویت کنید
شفاف بودن و رفتار مناسب با مشتریهای احتمالی در یک قرار ملاقات به معنی نسبت بسته شدن قرارداد است. قبل از شروع به ارائه رسمی، یافتن برخی از علایق مشترک راهی موثر برای ارتباط با خریداران است.
مسیر فروش باید منظم، ساده و مهمتر از همه مختصر باشد. در جلسه فروش از تسلط بر مکالمه خودداری کنید و اجازه دهید مشتریان هم در مباحث اظهار نظر کنند.
از طریق سوالات کارآمد، مشتری را در فرآیند خرید درگیر کرده و از طریق تعامل علاقه خود را به صحبتهای او حفظ کنید.
گفتگوی صادقانه بین مشاوران و خریداران به کاهش اضطراب و تسهیل فروش کمک میکند.
4. با تعریف کردن یک داستان، مفاهیم را برای مشتریان تسهیل کنید
بسیاری از مشاوران داستانهای قابل گفتاری دارند که روند خرید بیمه عمر را آسان میکند. داستانها لزوما نباید حول خرید و فروش متمرکز شوند.
از این گذشته، بیمه نامههای عمر و سرمایه گذاری از مزایای مالی برای مشتریان نیز برخوردارند: تامین نقدینگی در شرایط اضطراری یا تامین درآمد بازنشستگی.
از طرف دیگر، برخی از خریداران تحت تاثیر احساسات در مراحل خرید قرار میگیرند. آماده باشید تا وقتی شرایط مناسب پیش میآید داستان تاثیرگذار خود را بگویید.
5. ایجاد یک مشارکت با آموزش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری
درست است که بهترین تبلیغات به صورت رایگان و دهان به دهان در مراحل جذب یک مشتری پیش میرود اما هنگامی که نقاط قوت شما در فروش محصولات و خدمات بیمه عمر باشد، آنها نمیتوانند خدمات کل مجموعه را ببینند.
در این صورت مشاوره تخصصی فروش بیمههای دیگر نمایندگیتان را نیز دنبال کنید اما تمرکزتان بر فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری باشد.
این مشارکت ممکن است یک شبکه ارجاع کوچک ایجاد کند که فروش شما از طریق آن افزایش یابد و کمیسیونهای تقسیم شده به جریان بیفتند.
اتخاذ رویکرد تیمی و ایجاد هم افزایی به مشتریان این امکان را میدهد تا بدانند که شما یک امانتدار متعهد هستید.
6. اهرم رسانههای اجتماعی را دست کم نگیرید
فروش موفقیت آمیز بیمه عمر همچنان یک بازی عددی است. هر چقدر بیشتر درخواست کنید، احتمال بستن معاملات بیشتر است.
با شکست تبلیغات دیجیتال، سیستم عاملهای رسانههای اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین، وسیلهای موثر برای ارزان قیمت بازاریابی خدمات به هزاران خریدار در منطقه جغرافیایی شما ارائه میدهند.
از این واقعیت که بیشتر افراد صاحب گوشیهای همراه هستند و در طول روز به طور مکرر وارد شبکههای اجتماعی میشوند، استفاده کنید.
7. فرصتهای پنهان رشد در فروش خود را کشف کنید
اینکه چقدر با سایر نمایندگیها متفاوت هستید و چه ویژگیها و پیشنهادات ویژهای برای مشتریانتان دارید.
با دیگر شرکتهای بیمه منطقه همکاری کنید تا بهبود در نتایج فروش و رشد در حرفهتان را مشاهده کنید.
با توصیههای ارزشمند خود به خریداران، به زبان آنها صحبت کنید تا بتوانبد به آنها در انتخاب مناسب کمک کنید.
8. مبتنی بر تحقیق پیش بروید
برنامهها و روشهایتان را بر اساس تجربه کاری و همراه با تحقیق در مورد آنچه نمایندگیهای فروش برتر به صورت متفاوت انجام میدهند، پیش ببرید.
عملکرد برتر در مدیریت استراتژیک حساب و سازمان فروش از اهمیت بالایی در امر فروش برخوردار است.
کلام آخر
بیمه عمر و سرمایه گذاری اغلب موضوعی است که نه افراد متخصص و نه مشاوران مالی به آن توجه نمیکنند. طراحی محصولات میتواند پیچیده باشد و باید با صبر و حوصله شرایط و ویژگیهای خدمت را توضیح داد.
با این وجود، نیاز به بیمه عمر در بخش بزرگی از مصرف کنندگان که درآمدزایی میکنند و وام میگیرند، وجود دارد. یافتن راههایی برای افزایش فروش بیمه عمر و سرمایه گذاری بلند مدت به برخی از روشهای آزمایش شده برمیگردد و شامل چند نکته پیش برنده و بهبود دهنده برای کمک به مشاوران در بازارهای در حال توسعه است.
2 پاسخ
ممنون استاد نکات جالبی بودن
سلام علی عزیز
ممنون از حسن نظر شما، خوشحالیم که از این مقاله لذت بردید.