آموزش بیمه عمر ایران راهی برای تضمین آینده

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ بهمن, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۷ آبان, ۱۴۰۱
آموزش بیمه عمر ایران
پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

آموزش بیمه عمر ایران

آموزش بیمه عمر ایران بیمه عمر قراردادی است که در آن شرکت بیمه کننده در ازای پرداخت سود یکجا و ناگهانی فوت به ذینفعان بیمه کننده، ماهانه حق بیمه منظم دریافت می‌کند. زمانی که بیمه کننده از دنیا برود یا مدت زمان مشخصی از پرداخت بیمه سپری شود، سود آن یکجا پرداخت می‌شود.

بیمه نامه‌های عمر می‌توانند با جایگزینی درآمد ماهانه قطع شده و تامین هزینه‌ها، امنیت مالی شما را تا پایان عمر تامین کنند.

تاریخچه فعالیت‌های بیمه عمر ایران

شرکت سهامی بیمه ایران یک شرکت دولتی متعلق به دولت ایران است، که طیف گسترده‌ای از بیمه‌ها از جمله: بیمه عمر، بیمه شخص ثالث، بیمه آتش سوزی، بیمه بدنه و … را ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال 1314 خورشیدی تاسیس شد و به عنوان “بزرگترین شرکت بیمه ایران” شناخته می‌شود.

شرکت بیمه ایران، بیش از 50٪ از سهم بازار ملی را در اختیار دارد. کلیه خدمات بیمه در نمایندگی‌های فردی و حقوقی به مشتریان ارائه می‌شود.

انواع بیمه عمر ایران

آموزش بیمه عمر ایران - آکادمی بازار

انواع بیمه عمر ایران عبارتند از:

1. بیمه عمر و بازنشستگی

این نوع بیمه جامع‌ترین نوع از انواع بیمه عمر است. در این بیمه نامه اگر بیمه شونده در زمان پرداخت حق بیمه فوت شود و حق بیمه وی به طور کامل پرداخت شده باشد، پس‌انداز موجود در بیمه و مزایای آن به ذینفعان یا وارثان پرداخت می‌شود.

زمانیکه بیمه شونده تا پایان دوره پرداخت حق بیمه در قید حیات باشد، سرمایه شخص در شرکت بیمه برای دریافت حقوق بازنشستگی پس‌انداز می‌شود.

در این نوع از بیمه عمر، در صورت فوت یا زنده بودن بیمه شونده، سرمایه بیمه به شخص یا ذینفعان قانونی پرداخت می‌شود.

2. بیمه تمام عمر (جامع زندگی)

در این نوع بیمه عمر، قراردادی مابین بیمه شونده و شرکت بیمه عقد می‌شود مبنی بر اینکه بیمه شونده ماهانه مبلغ معینی را به شرکت بیمه پرداخت نماید و شرکت بیمه پس از فوت شخص بیمه شونده کل سرمایه پرداخت شده را به ذینفعان یا وارثان قانونی پرداخت نماید.

3. بیمه عمر تامین آتیه فرزندان

بیمه عمر تامین آینده فرزندان برای افرادی که فرزند صغیر دارند مناسب است.

استاد احمد محمدی
آینده، ادامه مشکلات حال نیست. بلکه می‌تواند تولد خوشبختی‌های تازه باشد.
استاد احمد محمدی

بیمه شونده با پرداخت مبلغ مشخص ماهانه فرزندان خود را بیمه می‌کند. طبق قرارداد بیمه آتیه شرکت‌های بیمه موظفند بعد از فوت بیمه شونده، ماهانه مبلغ مشخصی به فرزندان او پرداخت کنند تا زمانی که فرزند کوچک خانواده به سن 18 سالگی برسد.

4. بیمه عمر و آتیه زنان خانه‌دار

بیمه عمر زنان خانه‌دار نیز شبیه به بیمه عمر ساده است. در این بیمه نامه قید می‌شود که زنان خانه‌دار با پرداخت ماهانه مبلغ مشخصی به عنوان حق بیمه به شرکت‌های بیمه کننده، برای آینده خود پس‌انداز می‌کنند.

طبق این بیمه نامه شرکت بیمه موظف است در آینده مستمری به صورت ماهانه به بیمه شونده پرداخت کند ضمن اینکه بیمه شونده از مزایای کامل این نوع بیمه که شامل خدمات درمانی، دریافت وام، پرداخت کل سرمایه به ذینفعان قانونی و … است نیز بهره‌مند می‌شود.

5. بیمه عمر ساده

بیمه عمر و پس انداز یک مزیت برای کارمندان است که اغلب توسط کارفرمایان به آن‌ها ارائه می‌شود.

بیمه عمر بیمه نامه‌ای است که در ازای پرداخت ماهانه، سه ماهه یا سالانه حق بیمه، یک مبلغ کلان به ذینفع تعیین شده کارمندی که فوت می‌کند، پرداخت می‌شود یا پس از بازنشستگی و عدم دریافت حقوق ماهانه، هر ماه مبلغی به بیمه شونده از طرف شرکت بیمه پرداخت می‌شود.

6. بیمه عمر مانده بدهکار

این قرارداد بیمه عمر بسیار کاربردی است و به پیشنهاد موسسات مالی و اعتباری به بیمه شوندگان ارائه می‌شود.

بیمه عمر مانده بدهکار بیمه نامه‌ای است که طی آن، افرادی که از موسسات مالی وام دریافت می‌کنند طی پرداخت اقساط، ماهانه مبلغی به عنوان بیمه به موسسات بیمه پرداخت می‌کنند تا چنانچه هنگام پرداخت اقساط با فوت ناگهانی از پرداخت ادامه اقساط خود به موسسات اعتباری واماندند، برای بازماندگان مشکلی ایجاد نشود.

در این صورت شرکت دوره آموزش بیمه کل سرمایه‌ای که ماهانه به عنوان بیمه بدهکار از فرد بیمه شونده دریافت کرده است را به موسسات مالی وام دهنده پرداخت می‌کند.

شرایط بیمه عمر ایران

آموزش بیمه عمر ایران - آکادمی بازار
  • سن بیمه شونده: تمامی افراد و متقاضیان برای بیمه شدن از بدو تولد تا 65 سالگی می‌توانند تحت پوشش بیمه عمر ایران باشند. سن بیمه گذار در ایران باید زیر 70 سال باشد.
  • مبلغ پرداختی حق بیمه: مبلغ ماهانه پرداختی در تمامی انواع بیمه عمر با یکدیگر متفاوت است. تعیین مبلغ پرداختی ماهانه با خودتان است. هر میزان در ماه مبلغ بیشتری را برای حق بیمه پرداخت کنید، مبلغی که در آینده دریافت می‌کنید بیشتر خواهد بود.
  • مدت بیمه نامه: مدت بیمه نامه، مدت زمانی‌ است که شما می‌توانید از مزایای بیمه استفاده کنید. به طور معمول طول مدت بیمه نامه برای هر فرد 30 سال است. یعنی افراد تا 65 سالگی می‌توانند تحت پوشش انواع بیمه عمر در بیایند و تا مدت 30 سال پس از آن از حق بیمه خود استفاده کنند.
پادکست - ترفندهای فروش حرفه ای بیمه

مزایای بیمه عمر ایران

از مزایای آموزش بیمه عمر ایران پرداخت هزینه‌های نهایی پس از فوت که شامل هزینه‌های تشییع جنازه یا خاکسپاری و پرداخت قبوض پزشکی که تحت پوشش بیمه درمانی نیستند، است.

در صورت فوت بیمه شونده، ذینفعان شما می‌توانند از سرمایه بیمه برای تامین هزینه‌های اساسی مانند پرداخت وام مسکن، پرداخت قبوض، پرداخت قسط معوقه خودرو یا شهریه دانشگاه فرزندان استفاده کنند.

معایب بیمه عمر ایران

پرداخت ماهانه حق بیمه برای اکثر افراد مخصوصا افراد مسن دشوار است. در صورت فوت، سود دریافتی از پوشش بیمه به خود شخص بیمه شونده نمی‌رسد و فقط ذینفعان و وارثان از آن سود می‌برند.

انتخاب انواع پوشش‌های بیمه‌ای در قرارداد بیمه عمر با مشتری است. از مهم‌ترین خدمات پوششی بیمه، خدمات مربوط به بیماری و از کار افتادگی است که انتخاب آن‌ها برای تمامی بیمه شوندگان بسیار حیاتی است. پرداخت هزینه بیمه عمر می‌تواند دشوار باشد، اما در صورت بروز اتفاقات غیرمنتظره، آینده مالی مطمئن‌تری را برای خانواده شما فراهم می‌کند.

4.9/5 - (15 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی