آیا برنامه آموزش نمایندگی بیمه موجود شما مفید است؟
بگذارید یک سوال سخت از شما بپرسیم: آیا شما حتی به نمایندگان بیمهای که در نمایندگی شما کار میکنند، برنامههای آموزشی ارائه میدهید؟ اگر این کار را انجام ندهید، وقت آن است که بنشینید و در این مورد خوب فکر کنید. گذراندن دوره آموزش بیمه و بازاریابی بیمه برای عملکرد بهتر در فروش بیمه و آموزش نمایندگی بیمه است.
دورههای آموزش قبل از صدور مجوز و دورههای قبل از صدور مجوز، نمایندگان آینده را با اصول اولیه آشنا میکنند تا بتوانند به جستجوی کار بپردازند و شروع به کار کنند.
با این حال، این همان چیزی نیست که بتوان به آن آموزش خوب گفت. آموزش آنلاین نمایندگان بیمه میتواند طی دو هفته به پایان برسد تا برای آزمون بیمه آماده شوند.
آیا فکر میکنید دو هفته دوره آنلاین برای آموزش پیچیدگیهای بیمه عمر و سلامت کافی است؟ آیا شما انتظار دارید که استخدامهای جدید شما با گذراندن این دوره کوتاه بتوانند از زیر و بم حسابرسیها و بیمههای تلفات و غیره مطلع شوند؟
مزایای آموزش نمایندگی بیمه
مزایای ارائه کلاسهای نماینده بیمه در آژانسهای بیمه اثبات شده است. ارائه آموزشهای داخلی به نمایندگانتان میتواند به شما کمک کند اهداف شرکت خود را برآورده کنید، فروش خود را افزایش دهید و از بروز مشکلات و معضلات جلوگیری کنید.
بیایید اکنون در مورد نحوه آموزش نمایندگان بیمه صحبت کنیم. چگونه یک برنامه آموزشی موفق ایجاد کنیم؟
ابتدا با بررسی و آگاهی از اهدافتان شروع کنید
میخواهید نمایندگان شما در چه مواردی سرآمد باشند؟ شرکتهای بیمه همیشه محصولات و خدمات جدیدی را ارائه میدهند و بیمه نامههای خود را بهروز میکنند و شرکتهای بیمه اغلب آموزش رایگان خدمات خود را ارائه میدهند.
شاید شما بخواهید از همین نقطه شروع کنید. یا شاید نمایندگی شما در نوع خاصی از بیمه تخصص داشته باشد و شما میخواهید بهترین نمایندگان شما این موضوع را از داخل بدانند، بنابراین آنها میتوانند به مشتریان بهتر کمک کنند.
سپس ایجاد دورههای تخصصی ممکن است راهی برای پیشبرد اهدافتان باشد.
نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که اگر میخواهید نمایندگان شما رشد کرده و به رهبری آینده شرکت شما تبدیل شوند، باید آنها را برای این کار آموزش دهید.
آموزش رهبری برای یک شرکت فوق العاده ارزشمند است، زیرا به کارمندان شما انرژی و انگیزه مضاعفی میدهد و به همین ترتیب اهداف شرکت را به جلو پیش میبرد.
شروع به برنامه ریزی و اقدام کنید
وقتی مشخص کردید که میخواهید با آموزش افراد خود به چه اهدافی برسید، چه افزایش فروش، مهارتهای بهتر رهبری یا هر هدف دیگری، وقت آن است که برای دستیابی به آنها، برنامه ریزی آموزش را شروع کنید.
به عنوان مثال، اگر میخواهید فروش خود را افزایش دهید، به نمایندگیهای خود در مورد جدیدترین محصولات و همچنین پیشنهادات خوب و مبهمترتان آموزش دهید.
این مورد را با آموزش فروش و خدمات مشتری، شاید برخی از آداب و معاشرت و قطعا چند درس روانشناسی فروش، برای تجهیز آنها به تمام ابزارهای مناسب تکمیل کنید.
آموزشهای بیمهای را به راحتی در دسترس نمایندگان قرار دهید
نمایندگان شما مشغول به کار هستند و ممکن است گاهی زمان اضافی نداشته باشند، بنابراین آموزش را برای آنها آسان و راحت کنید.
زمان برگزاری برنامه دروس مقدماتی با برنامه ریزی ثابت در کلاس مدتها قبل به پایان رسیده است. آموزش باید در یک برنامه انعطاف پذیر ارائه شود، در حالت ایدهآل به واحدهای کوتاه تقسیم شود و ترجیحا به صورت آنلاین در دسترس باشد.
تولید و پخش فیلمهای آموزشی، پیشنهاد خواندن مطالب مرتبط و میزبانی جلسات و بحثهای کوتاه در یک زمان مناسب و طولانیتر از یک جلسه استاندارد را در نظر بگیرید.
آنچه در بهترین برنامههای آموزش بیمه مشترک است:
برنامههای آموزشی واقعا موثر هستند و باعث تغییر در نتیجه کار شرکت میشوند، 3 مورد از برنامههای آموزشی مشترک بیمه عبارتند از:
1. ساختار
شما میخواهید نمایندگان شما به طور مداوم یاد بگیرند و به مرور، مهارت و دانش خود را افزایش دهند.
آموزش باید به دقت برنامه ریزی شود تا شامل همه موضوعات مورد نظر باشد و با گذشت زمان، دقت و مهارت کار آنها را بیشتر افزایش دهد.
به یاد داشته باشید که نه تنها دانش را آموزش دهید، بلکه مهارتها را نیز به افراد بیاموزید.
2. سهل بودن
رونق سیستم یادگیری آنلاین، شیوههای آموزش و یادگیری حضوری سنتی را ریشه کن کرده و آموزش درخواستی را جایگزین آن کرده است.
در بیشتر موارد، نمایندگان شما مجبور نیستند همه دروس خود را همزمان، در یک اتاق، روبهروی مربی، بگذرانند.
اطلاعات و فیلمها، علاوه بر برنامه آموزشی شما، بخش عمده آن باید به صورت آنلاین و در واحدهای کوچک عرضه شوند و تمام مدت به راحتی برای کاربران در دسترس باشند.
3. هم ترازی
فقط و فقط به خاطر یادگیری افراد به آنها آموزش ندهید. اطمینان حاصل کنید که آموزشی را که ارائه میدهید، به منظور ملاقات و گفتگو با آنها طراحی شده است.
با این کار میتوانید مهارتها را حضوری و به صورت عملی به آنها آموزش دهید و با آنها تمرین کنید.
سخن پایانی
به عنوان یک آژانس، زمانی که نمایندگان فروش بیمه شما مجوز نمایندگی خود را دریافت میکنند، مجوز بیمه دولتی آنها نباید تاریخ انقضا داشته باشد، چرا که شرایط یادگیری برایشان متوقف میشود.
یک مالک آژانس هوشمند میداند که نمایندگان را ملزم به آموزش مداوم شرایط، یادگیری مداوم محصولات و خدمات جدید بیمه میکنند. ادامه یادگیری و دریافت مجوز خود را با دورههای اضافی مانند فروش بیمه، خدمات مشتری، خدمات مالی و غیره به پایان میرسانند.