آموزش بازاریابی در اینستاگرام و اشتباهات رایج در آن
بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر دنیا در این شبکه اینستاگرام فعالیت میکنند. محتوای تصویری که در این شبکه اجتماعی قرار میگیرند، باعث میشوند که بسیاری از شرکتها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش در بیاورند و به بازاریابی با اینستاگرام بپردازند.
در حقیقت بسیاری از شرکتها سیاستهایی را برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام در نظر میگیرند تا به وسیله آنها بتوانند به بازاریابی با اینستاگرام بپردازند.
در این خصوص سوالی که مطرح میشود این است که بازاریابان باید چه اقداماتی را برای موفقیت استراتژیهای بازاریابی خود در اینستاگرام انجام دهند. تنها وارد شبکه اینستاگرام شوند و تصاویر خود را به اشتراک بگذارند؟
خوب این تنها بخشی از ماجراست. تنها به اشتراک گذاری تصاویر کافی نیست و نمیتواند سبب این شود که برند شخصی شما در بین میلیونها برند دیگر که روزانه با همین منظور در اینستاگرام فعالیت میکنند، سر بلند کند و در معرض توجه قرار گیرد.
در حال حاضر این شبکه اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است؛ اما باید بتوانید به خوبی از آن استفاده کنید تا نتیجه درست بگیرید و محصول خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.
برای اینکه مطمئن شوید کاری که در اینستاگرام انجام میدهید درست است و شما را با مشکلی مواجه نمیکند، نباید ۵ کاری که در ادامه آکادمی بازار به آنها اشاره میکند انجام دهید.
اسپم از اشتباهات رایج در بازاریابی با اینستاگرام
محیط جذاب اینستاگرام خیلیها را معتاد خودش میکند و بسیاری از کاربران در طول روز پستهای زیادی را در پروفایل خودشان قرار میدهند.
این موضوع باعث ناراحت شدن کاربران خواهد شد و باعث میشود که آنها عکسهای شما را دنبال نکنند و واکنشی نسبت به آنها نشان ندهند. پستهایی که در اینستاگرام قرار میدهید باید در یک بازه زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند.
ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به شما میگویند در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد. اگر بیش از اندازه درباره محصولی که میخواهید به فروش برسانید، تبلیغ کنید، کاربران از صفحه شما خارج میشوند و دیگر آن را دنبال نخواهند کرد.
قرار دادن عکس هایی با کیفیت بد در اینستاگرام
محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک میگذارید، باید بسیار با کیفیت و مهم باشند. تمام نظرها به این محتوا جلب میشوند و به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.
اگر تصاویر بی کیفیت قرار دهید، استقبال مردم را از دست خواهید داد. یک تصویر خوب میتواند تمام ویژگیهای محصول شما را به نمایش در بیاورد تا مردم نسبت به خرید آن تشویق شوند و بازاریابی با اینستاگرام برای شما نتیجه بخش باشد.
قسمت Bio ضعیف، دشمن بازاریابی با اینستاگرام
بیشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبی قرار نمیدهند. این موضوع برای افرادی که میخواهند محصول خودشان را به فروش برسانند بسیار مهم خواهد بود. این قسمت نخستین چیزی است که کاربران آن را مشاهده خواهند کرد.
باید اطلاعات مهمی را در این قسمت یادداشت کنید تا بتوانند نظر مخاطب را به سمت خودشان جلب کنند. در بازاریابی با اینستاگرام این اطلاعات باعث میشود که مردم صفحه شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصول را خریداری کنند.
در ارتباط نبودن با کاربران خطری برای فروشندگان و بازاریابان اینستاگرامی
به یاد داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است که به وسیله آن میتوانید کار خودتان را بهینه کنید. باید سعی کنید با افرادی که در این شبکه فعالیت میکنند در ارتباط باشید. افرادی که در حوزه ی شما فعالیت میکنند را دنبال کنید.
روی پستهای مختلف کامنت بگذارید و افراد گوناگون را تگ کنید تا در ذهن مخاطب بمانید. توجه داشته باشید که این شبکه اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مفید است.
در تعامل بودن با کاربران باعث میشود که نظر آنها نسبت به محصولی که به فروش میرسانید جلب شود.
استفاده از هشتگ های نامناسب و استفاده نادرست از آن ها
هشتگ یک ویژگی بسیار مهم در استراتژی بازاریابی و فروش با اینستاگرام است. به وسیله آنها میتوان به موضوعات مشابه دسترسی داشت. با یک هشتگ درست میتوانید محصول خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید.
بیش از ۹۱ درصد پستهایی که در اینستاگرام ارسال میشوند، شامل هشتگ هستند. البته در استفاده از آنها باید تعادل برقرار کنید و هشتگهایی را برای عکس خود انتخاب کنید که به آن ارتباط دارند.
قرار دادن تنظیمات حساب کاربری در حالت شخصی (Private)
این مورد، اشتباهی ساده اما مهم در بازاریابی با اینستاگرام است. تنظیم تصاویر و ویدئوها در حالت شخصی برای حسابهای کاربری شخصی معنی دارد نه برای حسابهای کاربری شرکتی که فعالیتهای بازاریابی خود را در بین عموم مردم توسعه میدهند.
شما میتوانید در بین انبوهی از افراد و کسب و کارها که علاقهمند به حوزه کاری شما هستند، مطرح شوید و با تنظیم حساب کاربریتان در حالت شخصی تنها این گونه فرصتها را محدود میکنید.
بنابراین اطمینان حاصل کنید که تنظیمان حساب کاربریتان را در حالت عمومی (Public) قرار دادهاید تا بتوانید از فرصت جلب توجه در بین انبوه مخاطبان و مشتریان بالقوه، بهرهمند شوید.
دنبال نکردن دنبال کننده ها (فالو نکردن فالورها) باعث شکست در بازاریابی با اینستاگرام می شود
استراتژیهای هوشمندانه بازاریابی همیشه در پی شناخت هرچه بیشتر مخاطبان هستند. زمانی که افراد شما را فالو میکنند حداقل کاری که میتوانید انجام دهید این است که شما نیز آنها را فالو کنید.
البته مجبور به ارسال کامنت و گفتگو با آنها در حساب کاربری شخصیشان نیستید اما با فالو کردن آنها امکان آشنایی بیشتر و درک علایقشان را پیدا میکنید و در آینده بهتر میتوانید توجه آنها را جلب کرده و خواستههایشان را برآورده کنید.
ارسال پست ها و ویدئوها به صورت تصادفی و بدون هدف در بازرایابی با اینستاگرام
ممکن است شما به ارسال تصاویر شخصی نظیر تصویر فنجان چایتان یا مکانی که اخیرا از آن بازدید کردهاید، علاقهمند باشید اما در نظر بگیرید که شما با حساب کاربری شرکت در حال ارسال این تصاویر هستید، نه حساب شخصی!
با ارسال مداوم پستهایی که ارتباطی با برند شما ندارد این احتمال وجود دارد که در ذهن افراد غیر حرفهای جلوه کنید.
البته اینکه هر از گاهی از سوژههای شخصی نیز استفاده کنید، مشکل جدی ایجاد نمیکند به شرطی که بتوانید تعادل لازم را برقرار نمایید و از تکرار بیهوده این موارد بپرهیزید.
امروزه بازاریابی با اینستاگرام تاثیر زیادی بر کیفیت و روند برندسازی شرکتها دارد و اگر به شیوهای صحیح و به دور از اشتباهاتی که در مقاله فوق اشاره شدهاند، انجام گیرد، میتواند سود و درآمد بسیار بالایی را عاید شرکت شما بکند.
6 پاسخ
با دوتا اکانت هم میشه لاگین کرد؟
بله امکانش هست.
خیلی ممنون مطلب خیلی مفید و کاربردی بود.
سلام. وقت به خیر. خوشحالیم که مورد توجه تون قرار گرفته و براتون مفید بوده.
شما استفاده از رباتهای که برای لایک و کامنت و افزایش فالوور هست رو پیشنهای میکنید؟
نه این کار باعث بلاک شدن شما از سمت اینستاگرام میشود.