با دورهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آشنا شوید
این یک چالش بزرگ است، اگر یک حرفهای طرف صحبت شما باشد، چگونه او را مجاب میکنید و به اهداف خود میرسید؟! تا به حال از خود پرسیدهاید اگر شخصی که آن طرف خط است، بازاریاب، استاد کسب و کار و یک مارکتر کارکشته باشد باید چگونه با او ارتباط برقرار کنید؟! تفاوت دورهٔ ۸ ساعتهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آکادمی بازار با دورههای دیگر در همین موقعیت ساده است. شما در دورهٔ آموزشی بازاریابی و فروش تلفنی آکادمی بازار، موثرترین و کاربردیترین تکنیکها را برای حرفهای و متخصص شدن در زمینهٔ فروش تلفنی یاد میگیرید.
از مفاهیم اساسی بازاریابی، فروش و بازاریابی نوین آغاز میکنیم، ارتباطات و روشهای کارآمد ارتباط با مشتری را یاد میگیریم و سپس بازاریابی تلفنی را به عنوان یک ابزار بسیار موثر حتی در عصر دیجیتال بازتعریف کرده و از امتیازات آن صحبت خواهیم کرد و مدلهای متفاوت بازاریابی تلفنی را شرح میدهیم تا بتوانیم از تک تک مفاهیم استفاده کنیم؛ سپس از ابزارهایی مانند ادبیات داستانی و سینما استفاده خواهیم و به صورت کارگاهی، عملی و به کمک روشهای تعاملی، موقعیتهای تماس و فروش تلفنی را بازسازی میکنیم و از آنها یاد میگیریم.
معرفی ویدئویی دوره
کدام سرفصلها در دوره تدریس میشود؟
شما از زمانی که با ما همراه میشوید، مباحث متعددی را یاد خواهید گرفت.مثلی قدیمی در دنیای بازاریابی، میگوید که «استفادهٔ موثر از تلفن برای فروش، مانند یادگیری تایپ کردن است؛ به یادگیری توامان تکنیکها و تمرین وابسته است.» دورهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آکادمی بازار دو بخش مجزا دارد؛ بخش اول، سرفصلهای نظری را در برمیگیرد. پس از درک مباحث تئوریک، کارگاهها آغاز خواهد شد. ما اعتقاد داریم هر مبحثی با تمرین و تجربهٔ خط به خط آنچه به صورت نظری فراگرفتهایم، کاربردی خواهد شد.
در هر زمینهای که فعال باشید، درک مفاهیم اساسی آن حوزه، اصل غیرقابل چشمپوشی برای موفقیت است. یکی از کوتاهترین تعاریف قابل ادراک بازاریابی از کتاب اصول و مبانی مدیریت بازاریابی نوشتهٔ پروفسور فیلیپ کاتلر و پروفسور کوین لینکلر، عبارت است از «شناسایی و برآوردهکردن نیازهای انسانی و اجتماعی.» در این فصل از بازار، نیازها، تقاضا، روشهای فروش و اثر آنها بر افزایش سهم بازار سخن خواهیم گفت.
خلق حس ارزش، رضایت و وفاداری در مشتری نیازمند دانستن مفهوم ارتباط است. در دنیایی که مصرفکننده تنها با یک کلیک اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت میکند، در انبوه گزینهها چگونه دست به خرید میزند؟ سوالهای مهمی از این دست، در این بخش نظری پاسخ داده خواهد شد.
آیا «بازاریابی» با «فروش» مترادف است؟ در این فصل دربارهٔ تحولات عظیم بازاریابی در جهان مدرن صحبت خواهیم کرد.
حال وقت آن رسیده است که سراغ ابزارهای بازاریابی برویم. پس از نگاهی به تاریخچه و توصیف ابزار تلهمارکتینگ به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی مستقیم، در این فصل انواع بازاریابی تلفنی را خواهیم شناخت.
چرا بازاریابی تلفنی همچنان یکی از ابزارهای بسیار مهم به حساب میآید؟ برای پاسخ به این سوال در این فصل از ویژگیهای تلهمارکتینگ صحبت خواهیم کرد و در پسِ شناخت این ابزار به اهمیت و نقش مهم آن پی خواهیم برد.
حال وقت آن رسیده است که سراغ ابزارهای بازاریابی برویم. پس از توصیف ابزار تلهمارکتینگ به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی مستقیم، در این فصل دستهبندیهای بازاریابی تلفنی را خواهیم شناخت.
در این فصل یاد میگیریم که خلق فرصت به چه معنا است و چگونه فرصت را به فروش تبدیل کنیم. مشتریان چه انتظاری از شما به عنوان بازاریاب و در نهایت فروشندهٔ تلفنی دارند و چگونه میتوان انتظارات را برآورده کرد.
نیازی نیست حتما یک بازاریاب حرفهای باشید تا مفهوم «تاثیر اولیه» یا «برداشت اولیه» را بشناسید. اولین برخورد، اولین جمله و اولین شناخت، تجربهای کاملا انسانی است که هر روز با آن درگیر هستیم. در این فصل تکنیکهای کاربردیای برای شروعی حرفهای، اثرگذار و مثبت یاد خواهیم گرفت.
راههای بسیاری برای جمعآوری و دسترسی به مشتریان وجود دارد اما همهٔ راهها نتیجهبخش نیست و حتی گاهی باعث میشود اثرات عکس بر بازاریابی بگذارد. جستجوی هدفمند و سریع در بازاریابی تلفنی، اهمیت بسیار زیادی دارد.
در این بخش مفصل در مورد راههای سریع دسترسی به بانک اطلاعاتی مشتریان صحبت خواهیم کرد.
در بازاریابی نوین، مخاطب و مشتری حرف اول و آخر را میزند. با شناخت رفتار، کنشها، نیازها و ناراحتیهای مخاطب است که میتوانیم قدمهای محکمتری برداریم. این فصل به بررسی گلایههای مشتریان، دلایل و چگونگی رفع آن خواهیم پرداخت.
روش صحبت تلفنی با مشتری، مهارتهای ارتباط تلفنی با مشتری و هر چیزی که برای یک پاسخگویی حرفهای لازم دارید و روشهای جذب مشتری در این فصل باز و بحث خواهد شد.
چرا فروشندهٔ تلفنی اصطلاحا نتوانست «معامله را جوش دهد»؟ یکی از راههای پاسخ دادن به این سوال عمیق شدن در کاراکتر فروشنده یا بازاریاب است.
در انبوه شگفتیها، انسان شگفتترین است چون هنر سخنوری را آموخته.
این جمله نه از یک مدیر کسب و کار یا بازاریاب حرفهای بلکه از سوفوکل، نمایشنامهنویس و متفکر یونانی است و به این معنی است که ما باید فراتر مباحث تخصصی بیاندیشیم تا بتوانیم پیشرفت کنیم. سخن گفتن به همان اندازه اهمیت دارد که گوش کردن؛ در این فصل وارد مقولهٔ وسیع و بسیار پراهمیت بیان، صدا و لحن خواهیم شد؛ تمامی این مفاهیم به ظاهر سادهٔ روزمره را باز و تکنیکهای فن بیان را تمرین خواهیم کرد.
انتخاب، چیدمان و سرعت بیان کلمات اهمیت بسیاری دارد. در این بخش تمامی اجزا یک مکالمهٔ جذاب را باز کرده و در بخش کارگاه با نمونههای عملی بسط خواهیم داد.
بایدها فقط زمانی میتوانند کاربردی باشند که ما نبایدها را خوب بشناسیم؛ لحن، کلمات و روشهای بیان مشخصی در بازاریابی تلفنی وجود دارد که اثر منفی بر مخاطب گذاشته و فرصت را به تهدید بازاریابی تبدیل میکند.
برنامهریزی فروش در بازاریابی تلفنی میتواند تا ۱۰ برابر در فروش یک بازاریاب و فروشندهٔ تلفنی تاثیر بگذارد. این فصل یکی مهمترین بخشهای دورهٔ تلهمارکتینگ آکادمی بازار است.
تماس برقرار و مکالمه آغاز شده است. در طول زمان ارتباط و صبحت با مشتری باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟
تمامی اطلاعات مشتریان با جزییات کامل باید ثبت و نگهداری شود. در نتیجه روشهای سیستماتیک ثبت اطلاعات مشتریان در بازاریابی تلفنی بسیار اهمیت دارد و در این بخش مفصل توضیح داده خواهد شد.
«قیف فروش» یکی از کلیدیترین بخشهای بازاریابی است. تمامی مراحل بر رفتار مصرفکننده تاثیر دارد؛ با آگاهی از این مدل، میتوانید تاثیر بسیاری بر خلق فرصت و در نهایت فروش داشته باشید.
در این درس از روشها و تکنیکهای جذب مشتری برای نهایی کردن یک قرار ملاقات حضوری یا تلفنی برای نزدیک شدن به فروش، صحبت خواهیم کرد.
حتی سد مخالفت و مقاوت مشتری در برابر قیمت نهایی محصول یا خدمت را هم میتوان شکست. تکنیکهایی به شما آموزش داده میشود که بتوانید موقعیتهای اینچنینی را به نفع خود تغییر دهید.
اگر قرار باشید تمامی افرادی که در یک زمینه فعالیت میکنند، همهٔ منابع آن حوزه را بخوانند، سرعت انتقال دانش و پیشرفت کاهش پیدا میکند. دورهٔ بازاریابی تلفنی آکادمی بازار این ویژگی را دارد که ۱۰۰ تکنیک کاربردی و امتحان شده را از دل منابع مهم استخراج کرده و در این فصل مطرح خواهد شد.
در بازاریابی تلفنی نیز مانند بسیاری از مشاغل، میتوانید یک فروشندهٔ تلفنی عادی باشید یا یک حرفهای همه فن حریف؛ با تسلط بر این بخش چندین پله بالا خواهید پرید. از اثر ۷ برابری بر احتمال فروش با یک معرفی خوب از محصول یا خدمات صحبت خواهیم کرد. برای حرفهای شدن این فصل را باید با دقت گوش دهید و تمرین کنید.
اگر هنگام تکلم واژهای را اشتباه به زبان بیاورید، گوش شما فورا واکنش نشان میدهد و تلفظ صحیح را یادآور میشود؛ گوش شما مثل یک سیستم غلط گیر عمل میکند پس باید شنیدن صدای خود را تقویت کنید تا بیان شما تقویت شود، در عین حال شنیدن طرف مقابل اهمیت بسیار زیادی دارد، همانطور که اگر یک بازیگر روی صحنهٔ تئاتر بازیگر مقابل خود را نشنود، مثل این است که کار خود را انجام نداده است.
در این بخش مشتریان منتقد را بررسی و دستهبندی خواهیم کرد و پس از شناخت این افراد از روشهایی برای ارتباط سخن خواهیم گفت.
اشتباهات رایج در بازاریابی تلفنی که می تواند منجر به از دست دادن مشتری و فروش شود، فصلی بسیار مهم از طرحِ درس بازاریابی تلفنی است. اینجا سعی میکنیم از اشتباهات تاریخی درس بگیریم.
ما میخواهیم از هر فرصتسازی و فروش تلفنی به ۲ هدف برسیم: ۱. مخاطب، محصول ما را بخرد. ۲. خریدار، مشتری وفادار ما شود. تبدیل کردن مخاطب به خریدار و ساختن یک رابطهٔ ماندگار، نیازمند استفاده از تکنیکهایی است که در این بخش تدریس خواهد شد.
دستاوردهای این دوره برای من چیست؟
- استراتژیهای بازاریابی تلفنی را خواهید شناخت تا با هدف و اعتماد به نفس وارد گود شوید.
- یاد خواهید گرفت ۲۰ ثانیهٔ طلایی اول تماس را پشت سر بگذارید و فرصتهای فروش را افزایش دهید.
- مهارتهای ارتباط تلفنی را افزایش دهید.
- مهارتهای پرسش و گوش دادن را بهبود بخشید.
- احساسات و نیازهای واقعی مشتری را شناسایی کنید.
- مهارتهای بستن معامله را تقویت کنید.
- با استفاده از همدلی، روابط بهتری با افراد بالقوه دشوار ایجاد کنید.
- شخصیت منحصربه فرد «پشت تلفنِ» هر مشتری را بشناسید و متناسب با آن رفتار کنید.
- سیگنالهای تمایل به خرید فرد مقابل را سریعتر تشخیص بدهید.
- تکنیکهای شروع اثربخش مکالمه و اتمام مکالمه را یاد بگیرید.
- انواع لحن را بشناسید و در موقعیتهای درست و بزنگاه استفاده کنید.
- با ویژگیهای فروشندهٔ تلفنی ایدهآل آشنا شده و تمرین کنید.
- ۱۰۰ تکنیک منحصر به فرد در فروش تلفنی را یاد بگیرید.
- فرآیند خنثی کردن عصبانیت مشتری را یاد بگیرید و در بزنگاه استفاده کنید.
با مدرس و راهنمای دورهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آشنا شوید.
سوابق کاری
- کارآفرین و بنیان گذار آکادمی بازار با 1,000,000 کاربر
- موسس استارت آپ ستاره یاب
- 23 سال سوابق کاری (اجرایی ، تدریس و مشاوره) در بیش از 200 برند و 25 صنعت بزرگ کشور
- محقق، مدرس و مشاور ی مسلط به فضای کسب و کار کنونی ایران
- برگزاری صدها سمینار و دوره های متعدد در حوزه بازاریابی فروش، کسب و کار ، توسعه فردی و توانمند سازی کارکنان و مدیران
- عضو انجمن بازاریابی ایران و اروپا
- پرورش بیش از 20,000 فروشنده، 7000 فروشنده تلفنی و واحد ارتباط با مشتری، 10,000 ویزیتور، 7,000 نماینده فروش و برگزاری 150,000 ساعت آموزش در 31 استان کشور
- کارشناس رادیو اقتصاد
- نویسنده و مترجم چند کتاب از جمله: "نقشه فروش" ، "خلق برند برتر" ، "مذاکره برای حقوق دلخواه" ، " سفر به معدن درون" ، "از عادت تا موفقیت و ثروت" ، "فنون بیان نافذ"
- مطالعه و تحقیق از 1000 جلد کتاب و 300 سمینار روز دنیا
- انجام بزرگترین کار تحقیقاتی در حوزه فروش ایران جهت شناخت فرهنگ فروشندگی با جامعه آماری چند هزار فروشنده
استاد احمد محمدی، بهترین مدرس بازاریابی و فروش در ایران با 23 سال تجربه
- متولد 1355 - شهر تهران
- مهندس صنایع (تحلیل سیستمها)
- کارشناسی ارشد (بازاریابی) MBA
- دکتری (بازاریابی) DBA
آیا این دوره برای شما مناسب است؟
- افرادی که از خرید قالب های مختلف فروشگاهی خسته شده اند.
- افرادی که قصد دارند که کسب و کار اینترنتی خود را شروع کنند و محصولات خود را از طریق دنیای وب معرفی کنند.
- افرادی که قصد دارند کار با افزونه المنتورپرو و افزونه های جانبی آنرا به شکل درست و کامل یادبگیرند.
- افرادی که هیچ آشنایی با زبان های تحت وب ندارند و میخواند فروشگاه خود را بدون کد نویسی توسعه دهند
- افرادی که فروشگاه اینترنتی دارند و قصد دارند قالب فروشگاهی خود را شخصی سازی کنند.
- طراحان سایت وردپرسی که میخواند برای مشتریان خود یک سایت کامل و حرفه ای در مدت زمان بسیار کوتاه طراحی کنند.
- افرادی که میخواهند با استفاده از این دوره فروشگاه اینترنتی خود را با جدید ترین متد های روز طراحی کنند.
- افرادی که بازایابی تلفنی را روشی مُرده و غیرتخصصی برای فروش میدانند.
- فروشندگانی که از ابزار تلفن برای فروش استفاده نمیکنند.
- کسانی که علاقهای به ارتباط از راه تلفن ندارند.
دورهٔ فروش تلفنی را از نگاه شرکتکنندگان دورههای قبل بشناسید.
موضوعات زیر در کارگاههای دوره، به صورت عملی تمرین میشود.
ارزیابی کیفیت «رفتار تلفنی» رقبا
حل مسئلهٔ «محدودیت های» بازاریابی و فروش تلفنی
استخراج شماره و مشخصات «مشتریان بالقوه»
ثبت تماسهای «روزانه» با مشتریان
محاسبهٔ «میانگین (قیف فروش)» تماسهای تلفنی
سیستم «امتیاز دهی» تماسهای تلفنی
لیست مشتریان «ارجاعی»
پادکست بازاریابی و فروش تلفنی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی - مدرس و مشاور کسب و کار
سوالات متداول
دورهٔ تلهمارکتینگ آکادمی بازار حضوری است یا آنلاین؟
برای شرکتها و سازمانها به صورت حضوری در محل متقاضیان دوره برگزار میشود؛ همینطور افراد میتوانند آنلاین (وبینار) در دوره شرکت کنند.
روش تدریس دورهٔ بازاریابی تلفنی یا تلهمارکتینگ چیست؟
این دوره به صورت آنلاین (وبینار) و همینطور حضوری با متد آموزشی تعاملی-کارگاهی و استفاده از مطالعهٔ موردهای موفق و مهم در تاریخ بازاریابی تدریس میشود.
مجموع زمانی که شما نیاز دارید تا مطالب را کامل دریافت کنید، ۸ ساعت است و از آنجا به بعد تمرین در افزایش مهارت فرد فروشنده اهمیت بسیاری دارد.
دورهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آکادمی بازار، برای چه کسانی مناسب است؟
- صاحبان کسب و کار و مدیران فروش
- بازاریابها و فروشندگان تلفنی
- فروشندگان و ویزیتورها
دورهٔ تلهمارکتینگ به چه صورت برگزار میشود؟
برای شرکتها و سازمانها به صورت حضوری در محل متقاضیان دوره برگزار میشود؛ همینطور افراد میتوانند آنلاین (وبینار) در دوره شرکت کنند
چگونه باید در این دوره ثبتنام کنم؟
همین حالا با یکی از شماره تلفنهای زیر تماس بگیرید.
آیا شرکت در این دوره پیشنیاز دارد؟
خیر؛ در این دوره شما با یادگیری تمامی مهارتها و نظریات مرتبط با بازاریابی تلفنی، فروشندهای حرفهای میشوید.
آیا شرکت در این دوره پیشنیاز دارد؟
خیر؛ در این دوره شما با یادگیری تمامی مهارتها و نظریات مرتبط با بازاریابی تلفنی، فروشندهای حرفهای میشوید.
آیا پس از گذراندن این دوره میتوانم در شغل خود موفق شوم؟
از آنجایی که روش تدریس دوره، کارگاهی و تعاملی است، به شرط اینکه در تمرینهای کارگاهها و بحثها مشارکت کنید، موفقیت شما تضمین شده است.
آیا این دوره برای تیم فروش شرکتها و سازمانها کاربردی است؟
قطعا سرمایهگذاری روی آموزش مهارتها به فروشندگان میتواند در مدت زمان کوتاه، چندین برابر هزینه، سود برای سازمان داشته باشد و همواره پرورش نیروی انسانی ماهر، ارزانتر از استخدام و جذب نیروی متخصص است.
روش تدریس دورهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آکادمی بازار چیست؟
دورهٔ بازاریابی تلفنی شامل دو بخش کارگاهی و نظری است. در بخش نظری، مباحث علمی روز مطرح و به عنوان اساس در نظر گرفته میشود.
در بخش کارگاهی از ابزارهایی چون: سینما، ادبیات داستانی، مشارکت در پرسش و پاسخ، برای تجربهٔ عملی استفاده میکنیم.
چقدر زمان میبرد تا فروشندهای حرفهای شویم؟
با شرکت و جدی گرفتن دورهٔ بازاریابی و فروش تلفنی آکادمی بازار، تمرین و تلاش برای رفع نقاط ضعف میتوانید پس از ۳ ماه، فرصتهای شغلی بهتر و درآمد بیشتری داشته باشید.
جهت مشاوره و راهنمایی لطفا فرم زیر را تکمیل نمایید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان با شما تماس حاصل نمایند.
20 پاسخ
آیا این دوره برای افرادی که تازه کسب و کار خودشان را شروع کرده اند، مفید است؟
موضوع بسیار حیاتی برای افرادی که تازه کسب و کار خودشان راه اندازی می کنند ، این هاست که به مهارتهای بازاریابی و فروش مسلط شوند ، چرا که حیات هر کسب و کاری به فروش وابسته است .
این دوره بسیار مناسب و کاربردی است برای افرادی که تازه کسب و کار خودشان را راه اندازی کرده اند .
چطور تأثیر مثبت روی مشتری بذاریم؟
سلام همراه گرامی
برای تاثیر گذاری مثبت روی مشتریان اول از همه باید آموزش درست ببینید که با آموزش های ما محقق میشه.
برای من که میخوام کسب و کارم رو شروع کنم این دوره مفیده؟
سلام کاربر گرامی، بله معلومه. این دوره مخصوص شماست دوست عزیز
من توی ترغیب کردن مشتری به خرید کالا مشکل دارم و عموما نمیتونم ارتباط برقرار کنم. راه چاره ای داره ؟؟؟
سلام سارای عزیز، بله که راه چاره داره، چارهی کار اینه که شما باید برای ارتباط با مشتری دوره بیینی.
چقدر ریز به ریز جزئیات توی این دوره مورد توجه قرار گرفته، عالیه عالی
سلام به تو حسین عزیز، خیلی خوشحالیم که نتیجه لازم رو از دوره ما گرفتی و ممنون بابت نظری که دادی
فروش تلفنی میخوام داشته باشم چه نکاتی رو باید رعایت کنم ؟
سلام به تو همراه عزیز، دیدن این دوره خیلی خیلی میتونه برات مفید باشه.
بازاریابی تلفنی شامل چه چیزهایی میشه ؟
سلام شیمای عزیز، بازاریابی تلفنی شامل چیزهای زیادیی میشه که میتونید اونارو توی این دوره ببینید.
سلام آیا این دوره ها پشتیبانی هم داره ؟
سلام کاربر عزیز
برای اطلاع از شرایط دوره با شماره 02188993288 تماس بگیرید تا کارشناسان آکادمی بازار شما را راهنمایی کنند.
واقعاً چقد خوبه که به همچین دوره هایی تو ایران برگزار میشه، ممنون از شما
سلام رضایی پور گرامی، خواهش میکنم، تمام تلاش ما رضایت شماست
من راهم دوره نمیتونم به صورت حضوری توی دوره شرکت کنم، میشه راهنماییم کنید چیکار کنم ؟
سلام کاربر گرامی، این دوره هم به صورت مجازی و هم به صورت حضوری آموزش داده میشه.