کاری برای خانه، خانه‌ای برای کار | 50 ایده خلاقانه برای راه اندازی کسب و کار خانگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ بهمن, ۱۴۰۰
آخرین بروزرسانی: ۱۵ شهریور, ۱۴۰۱
راه اندازی کسب‌ و کار خانگی

راه اندازی کسب و کار خانگی، پدیده‌ی قرنی بود که ویروس کرونا مهمانمان کرد. نمی‌خواهم بگویم، قبل از دوران کرونا کسب‌ و کار خانگی وجود نداشت. وجود داشت، اما باید قبول کنیم که بعد از اوج‌گیری بی‌رحمانه این ویروس چقر، بسیاری از کسب و کارها دستخوش تغییراتی شدند و کار خانگی شروع به راه باز کردن در تمامی ابعاد زندگی‌مان اعم از تحصیل، ورزش و خیلی چیزهای دیگر کرد.

یادم هست، به‌ عنوان یک دیجیتال مارکتر، دورکار شدم و ادامه کارم را در اتاقم تک‌ و تنها پیش بردم. اوایل سخت بود، اما این وضعیت باعث شد کم‌کم به استخدام شرکت‌های دورکاری دربیایم و به‌ مرور، مسیر شغلی و اهدافم را عوض کنم.

تا دو سال، به‌ صورت پروژه‌ای با شرکت‌های کوچک و بزرگ کار کردم تا اینکه تصمیم گرفتم تجارب و دانشم را در زمینه محتوا، در یک ایده کسب‌ و کار خانگی به اجرا دربیاورم.

خیلی از کسب‌ و کارهای آنلاین در این دوران جانی دوباره گرفتند و بسیاری از افراد بیشتر ترغیب به خرید آنلاین شدند و راه را برای این دست کسب‌ و کارها باز کردند؛ البته بماند که تعداد زیادی از کسب‌ و کارهای محلی و … هم قربانی این بیماری نحس شدند.

بگذریم، هر چه بود رونق کسب‌‌ و کار در منزل بیشتر از پیش شدت گرفت و خیلی از کارهای دفتری و حضوری جایشان را به یک اتاق کوچک و دنج در خانه‌‌ها دادند.

البته حالا من هستم و کسب‌ و کار خانگی پرسودم.

ظهور کسب‌ و کارهای خانگی، مردم را واداشت تا به دنبال ایده‌های خلاقانه و جذاب برای کسب درآمد باشند. خوشبختانه تکنولوژی پیشرفته امروز در کنار کرونا این امکان را مهیا کرد.

کتاب خلق برند برتر
کتاب خلق برند برتر

فهرست مطالب

به چه کسب‌ و کارهایی، کسب‌ و کار خانگی می‌گویند؟

کسب‌ و کار خانگی به هر نوع کسب‌ و کاری گفته می‌شود که در محل زندگی شما بنا می‌شود و بدون پرداخت هزینه‌های اضافی امور ثبتی قانونی شرکت‌ها و هزینه‌های جانبی فضای کار و … مشغول به درآمدزایی می‌کنید.

بسیاری از کسب‌ و کارهای آنلاین به طور ایدئال برای کسب‌ و کارهای خانگی مناسب هستند، اما اشتباه رایج این است که فکر کنید همه صاحبان مشاغل خانگی فقط در خانه کار می‌کنند. نه، این‌طور نیست. مشاغلی هستند که برای پیاده‌سازی طرح یا ارائه خدمات و … مجبور به رفت‌ و آمد شهری یا حتی خارج از آن هستند.

برای مثال: کسی که طراح دکوراسیون داخلی است، خودش باید به محل مورد نظر برای مشاوره و در نهایت اجرای طرحش اقدام کند. یا کسی که مربی خصوصی ورزشی خاص است، باید برای تمرین ورزشکار در محل حاضر شود؛ هر چند در دوره کرونا، بسیاری از کلاس‌ها به‌ صورت آنلاین هم برگزار می‌شد.

پنج تفاوت عمده کسب‌ و کارهای خانگی با کسب‌ و کارهای تجاری

پنج تفاوت عمده کسب‌ و کارهای خانگی با کسب‌ و کارهای تجاری

تفاوت‌های محسوسی بین یک کسب‌ و کار خانگی و غیرخانگی وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است با استفاده از مشاوره کسب‌وکارهای کوچک می‌توانید تا حد امکان برآورد کنید که آیا می‌توانید با این تفاوت‌ها‌، کارخانگی را شروع کنید یا نه.

چند تفاوت مهم این دو نوع کسب‌ و کار، عبارتند از:

1.    کاهش رفت‌ و آمد

اولین تفاوت مهم در کسب‌ و کارهای خانگی با غیر خانگی، رفت‌ و آمد است. کم‌شدن رفت‌ و آمد باعث ذخیره انرژی و وقت بیشتر برای سایر کارهای ضروری در زندگی می‌شود.

همه ما روزانه، 24 ساعت زمان داریم اما با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم به طور میانگین 4 ساعت در حال اتلاف وقت در رفت‌ و آمد محل کار، ترافیک و بروبیاهای متفرقه در مسیر محل کارمان هستیم.

کاهش رفت‌ و آمد، فرصت خوبی است که از آن برای زمان استراحت یا سرگرمی و پرداختن به کارهای غیرضروری یا حتی ضروری می‌توانیم سود بجوییم. (دقت کنید این مزیت برای افرادی که دورکاری می‌کنند هم فراهم است. اما در دورکاری فرد به‌ وسیله یک شرکت استخدام شده است و شغل او خانگی محسوب نمی‌شود.)

2.    قطع کردن هزینه‌های سربار

قطع هزینه‌های سربار، از مهم‌ترین خواسته‌های هر تجارت یا کسب‌ و کاری می‌تواند باشد. در این شلوغی‌ها و گرانی‌های فعلی، هزینه خرید یا اجاره محل کسب‌ و کار، تهیه تجهیزات و امکانات لازم سرمایه و پیگیری زیادی را می‌طلبد تا بنای کسب‌ و کار گذاشته شود. منهای این موارد، هزینه‌های آب، برق، مالیات و مجوزهای کسب‌ و کار باری بر دوش کسب‌ و کار هستند.

استاد احمد محمدی
برای کسب و کار خود مشتری ایجاد کنید، نه فروش.
استاد احمد محمدی

3.    افزایش انعطاف‌پذیری و آزادی عمل در کار

شما دیگر یک کارمند نیستید تا به ‌فکر مرخصی و تعامل با همکاران و بالادستی‌هایتان باشید. شما یک آدم خودمختار در زمینه کاری خود هستید که می‌تواند برای خود، قانون‌هایی را ترتیب دهد که برای دستیابی به یک نتیجه اثربخش تلاش می‌کند.

برای مثال: اگر یک تولیدکننده محتوا هستید می‌توانید وظایف مختلفی را برای خود در طول هفته تعریف کنید که از انجام آنها لذت ببرید؛ نه اینکه مدام دچار روزمرگی شوید و از کیفیت کار خود کم کنید.

4.    توانایی پیش‌بردن هم‌زمان چندین کار

از آنجایی‌که در خانه هستید، می‌توانید با انجام هم‌زمان برخی از کارهای خانگی از زمان آزاد خود استفاده مؤثری ببرید. زمانی که زمان‌های بیکاری شما حساب می‌شود، می‌توانید لباس‌های شسته شده را مرتب کنید، غذا درست کنید یا خریدهای کوچکی را انجام دهید.

با این‌ وجود، بسیاری از اولویت‌های خود را به سرانجام می‌رسانید و از تلنبار شدن حجم کاری زیاد که معمولاً برای آخر روز یا آخر هفته‌ها جمع می‌شود، جلوگیری می‌کنید و در نهایت، از زمان‌های آزاد در طول هفته کاری‌تان بهترین استفاده را می‌برید.

5.    کار و زندگی در یک راستا

اگر بچه دارید، راه‌اندازی یک کسب‌ و کار خانگی می‌تواند انعطاف‌پذیری بیشتری در مراقبت از کودک و زمان بیشتری برای گذراندن با خانواده به شما بدهد.

هنگامی که فرزندانتان به‌ اندازه کافی بزرگ شدند، ممکن است آنها را در کسب‌ و کار خود شریک کنید تا شم اقتصادی‌شان سریع‌تر رشد کند و دستاوردهای درخشانی را بسازند.

کارکردن در خانه و راه‌اندازی کسب‌ و کار در منزل، یکی از هوشمندانه‌ترین روش‌های درآمدزایی برای خانم‌ها است. خانم‌هایی که می‌توانند در کنار خوداشتغالی، نقش مادری را به نحوه احسن ایفا کنند و نمادی از زنان قدرتمند این جامعه باشند.

مراحل راه اندازی یک کسب و کار خانگی: نه مرحله برای راه‌اندازی موفق آن

مراحل راه اندازی یک کسب و کار خانگی: نه مرحله برای راه‌اندازی موفق آن

زمانی که از خودتان می‌پرسید چگونه یک کار بدون سرمایه در منزل راه‌اندازی کنید، نیاز به یک مشاور کسب‌ و کار را احساس خواهید کرد که این فرآیند نیازمند برنامه‌ریزی، آماده‌‌سازی و شاید کسب سرمایه‌ است.

اگر چه ممکن است شروع یک کسب‌ و کار کوچک دشوار به نظر برسد اما تنها کافی است قدم اول را درست بردارید، بعد متوجه خواهید شد که این روند به‌ خوبی مدیریت می‌شود.

1. انتخاب یک ایده موفقیت‌آمیز برای کسب‌ و کار خانگی

اولین قدم در راه اندازی کسب و کار خانگی این است که بدانید دقیقاً چه نوع کسب‌ و کاری، باب میل شماست. البته، ایده‌های مختلف و جذابی برای یک کسب‌ و کار خانگی پردرآمد وجود دارد.

به‌ عنوان‌ مثال، این روزها خرید و فروش محصولات و کالاهایی مانند لباس، لوازم‌خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار محبوب و پرسود شده است.

مهم است که برای دستیابی به این ایده به فرایند طوفان فکری روی آوردید. باید عوامل شخصی مانند نقاط قوت، سبک زندگی خود و عوامل تجاری مانند بازارهای بالقوه را در نظر بگیرید. در اینجا چند سؤال برای کمک به ایده‌های کسب‌ و کار موفق وجود دارد.

●        مهارت و استعداد شما برای راه‌اندازی کسب‌ و کار چیست؟

ارزیابی مهارت‌ها، استعدادها و علایقی که در حال حاضر دارید، بهترین میان‌بر برای پیداکردن ایده‌ برای یک کسب‌ و کار خانگی است.

برای مثال، اگر در حصیربافی مهارت کافی دارید، ممکن است به فکر راه‌اندازی یک کسب‌ و کار اینستاگرامی برای تولید و عرضه انواع محصولات حصیری باشید.

●       تبدیل مهارت‌ها و استعدادها به یک ایده تجاری

باید پذیرفت، هر استعداد یا مهارتی به یک ایده کسب‌ و کاری ختم نمی‌شود. برای مثال، شما در زمینه‌ای خاص استعداد دارید و می‌خواهید از آن به درآمد برسید.

در این حالت، باید چند سؤال از خود بپرسید:

  1. آیا این ایده می‌تواند درآمد دلخواهتان را برآورده کند؟ (میزان درآمد به‌ دست‌ آمده نیاز شما را برطرف می‌کند؟)
  2. میزان سرمایه اولیه برای رسیدن به درآمد از این ایده چقدر است؟ (آیا توان تأمین آن را دارید؟)
  3. آیا ایده شما نیاز به یک سرمایه‌گذار یا مهارت‌های دیگران دارد؟ (آیا توان همکاری با افراد را دارید؟)

●        آیا ایده کسب‌ و کارتان در خانه قابل‌ اجرا است یا نه؟

آیا ایده کسب‌ و کارتان در خانه قابل‌ اجرا است یا نه؟

این موضوع که ایده‌ای را پیدا کنید که با متناسب استعدادهایتان باشد به‌ تنهایی مهم نیست، بلکه این ایده قابلیت اجرا در خانه را داشته باشد نیز مهم است. اگر آشپز ماهری هستید، ممکن است بتوانید به‌ عنوان یک کسب‌ و کار خانگی آن را راه‌اندازی کنید، اما ممکن است قوانین راه‌اندازی یک کسب‌ و کار از خانه برایتان دشوار باشد که نیازمند طی‌کردن مرحله‌های مختلفی است.

به این دلیل یک مشاوره تخصصی در کسب‌ و کار می‌تواند شما را از سردرگمی برای ایجاد یک کسب‌ و کار خانگی پردرآمد، نجات دهد. زمانی که این تمرین را انجام دادید و یک ایده اولیه برای کسب‌ و کار خانگی خود داشتید، باید مطمئن شوید که ارزش سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد یا نه.

برای انجام این ارزیابی، باید چند کار را انجام دهید:

o                   انجام تحقیقات بازاریابی برای راه اندازی کسب و کار خانگی

ابتدا، باید سراغ تحقیقات بازاریابی بروید تا مطمئن شوید که تقاضای بازار برای محصول یا خدمات شما به میزان قابل توجهی وجود دارد یا نه. همچنین، در این مرحله باید در نظر داشته باشید که رقبای شما چه کسانی هستند، چه ارزشی برای کار خود قائل هستید و بازار هدف شما را چه افرادی تشکیل می‌دهند.

o                هزینه‌های راه‌اندازی کسب‌‌ و کار را در نظر بگیرید

قبل از اینکه در مورد شروع هر کدام از ایده‌ها تصمیم بگیرید، باید به این فکر کنید که شروع این نوع کسب‌ و کار خانگی چقدر هزینه دارد. اگر قصد دارید یک کسب‌ و کار مثل نویسندگی داشته باشید، هزینه‌های راه‌اندازی این ایده ممکن است بسیار کم باشد، به‌ خصوص اگر تجهیزات اولیه این کار را داشته باشید.

از سوی دیگر، اگر قصد راه‌اندازی یک کسب‌ و کاری مثل یک سایت فروش آنلاین را داشته باشید، ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری در مواردی همچون: موجودی، بسته‌بندی، حمل‌ و نقل و … داشته باشید.

o            ایده خود را آزمایش کنید

راه‌های مختلفی وجود دارد تا ایده خود را آزمایش کنید و به این نتیجه برسید که آیا سرمایه‌گذاری ارزشمندی است یا خیر. اگر در حال راه‌اندازی یک کسب‌ و کار خدماتی هستید، نیاز است خدمات خود را به‌ صورت رایگان برای آزمایش در بازار ارائه دهید.

از طرف دیگر، اگر قصد فروش یک محصول را دارید، ممکن است تبلیغات محیطی را امتحان کنید و از افراد زیادی نظرخواهی کنید تا بدانید فروش این محصول قبل از راه‌ اندازی کسب‌ و کار چقدر موفق خواهد بود.

در نهایت، مردم با راهنمایی گرفتن از یک فرد ماهر، بررسی تجارب گذشته، در نظر گرفتن توانایی‌های خودشان و سرمایه در دستشان، به ایده موفق کسب‌‌ و کار خانگی خود دست پیدا می‌کنند.

سوفیا آموروسو (Sophia Amoruso) با جستجو در قفسه‌های فروشگاه‌های دست‌دوم شروع به کار کرد. سپس شروع به فروش لباس‌های قدیمی خود به‌ صورت آنلاین کرد. او از شبکه‌های اجتماعی برای تبلیغ فروشگاه آنلاین خود استفاده کرد.

اگر چه آموروسو اعتراف می‌کند که هیچ استراتژی واقعی نداشته است، اما حاضر بود از فرصت استفاده کند و کاری را که به آن علاقه داشت دنبال کند. این باعث شد که او بنیان‌گذار شرکت مد، Nasty Gal و Girlboss Media شود. او می‌گوید:

“اکثر مردم شغل رؤیایی خود را انتخاب نمی‌کنند، به این معنی که همه ما باید از جایی شروع کنیم. وقتی به شغل‌های نه‌ چندان شگفت‌انگیز گذشته خود نگاه کنید و امیدوار باشید، متوجه می‌شوید که از همه آنها چیزی یاد گرفته‌اید، پس خواهید دانست چرا باید ایده کسب‌ و کار خود را جدی بگیرید، بنابراین، بیشتر از حرفه شگفت‌انگیز خود قدردانی خواهید کرد.”

o            سودآوری را ارزیابی کنید

وقتی نوبت به ارزیابی سودآوری کسب‌ و کار شما می‌رسد، لازم است تحقیقات بازار در مورد تقاضا، بازار، جمعیت‌شناسی اقتصادی و قیمت‌گذاری ایده خود انجام دهید.

o            تقاضا می‌گوید آیا مصرف‌کنندگان خدمات یا محصولات شما را نیاز دارند؟

برای اطلاع از تقاضای مصرف‌کننده، به داده‌ها و روند هزینه‌های مصرف‌کننده نگاه کنید. هنگام تحقیق در مورد بازار خود، باید اندازه بازار و اشباع آن را بررسی کنید. بهتر است این بررسی، با تحلیل بازار یا صنعت ارزیابی شود.

اینفوگرافیک در خانه موثرتر کار کنید

2. یک طرح تجاری برای کسب‌ و کار خانگی خود بنویسید.

هنگامی‌ که به ایده کسب‌ و کار خانگی پردرآمد خود رسیدید، گام بعدی شما نوشتن یک طرح یا نقشه تجاری خواهد بود. نوشتن یک طرح برای کسب‌ و کار خود اغلب می‌تواند یکی از زمان‌برترین بخش‌های یادگیری راه‌اندازی یک کسب‌ و کار کوچک در خانه باشد.

با این‌ حال، انجام این کار برای رشد و پیشرفت کسب‌ و کارتان ضروری است. به‌ این‌ ترتیب، طرح کسب‌ و کار خانگی شما باید حاوی تمام اطلاعاتی باشد که برای آماده‌سازی و راه‌اندازی کسب‌ و کارتان از خانه به آنها نیاز دارید.

روش‌های مختلفی برای نوشتن طرح کسب‌‌ و کار وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • خلاصه اجرایی
  • بررسی کسب‌ و کار شما
  • تحلیل بازار
  • توضیحات محصولات یا خدمات شما
  • طرح بازاریابی و فروش
  • برنامه مالی و پیش‌بینی‌ها

یکی از مهمترین وظایف مشاور کسب‌ و کار، ایجاد یک بستر مناسب برای روشن شدن زوایای مهم کسب‌ و کار از جمله موفقیت در یک طرح کسب‌ و کار است.

3. یک نام درست برای کسب‌ و کار خود انتخاب کنید.

بعد از برنامه‌ریزی درست برای کسب‌ و کارتان و ساختارش، نوبت انتخاب یک نام درست برای آن است. نام کسب‌ و کار شما می‌تواند تأثیر زیادی بر رونق و توسعه آن داشته باشد، بنابراین برای آن زمان بگذارید و به چیزی درخور برندتان فکر کنید.

همچنین اگر نام محصول یا خدمات شما معنی مناسب کسب‌ و کارتان را داشته باشد، در جلب نظر مخاطبان شما بی‌تأثیر نخواهد بود.

4.  کسب‌ و کار خانگی خود را ثبت کنید.

بعد از طی‌کردن این 3 مرحله، می‌توانید کسب‌ و کار خود را ثبت کنید. هر کسب‌ و کاری نیاز به ثبت ندارد، اما ثبت آن می‌تواند محافظت از مسئولیت شخصی و مزایای دیگری را به همراه داشته باشد. فرایند ثبت آن بر اساس نیازهای مختلفی مانند موقعیت ‌مکانی و قوانین دولتی خواهد بود.

پس از ثبت آن، به شما یک شماره یا پروانه کسب تعلق می‌گیرد. این شماره برای استخدام کارمندان، افتتاح حساب بانکی تجاری، ثبت مالیات مشاغل و موارد دیگر مفید خواهد بود.

5.    برای کسب‌ و کار خانگی خود جواز بگیرید.

برای کسب‌ و کار خانگی خود جواز بگیرید.

گام بعدی در راه‌ اندازی یک کسب‌ و کار خانگی، گرفتن مجوز کسب‌ و کار است. به‌ عنوان یک کسب‌ و کار خانگی، الزامات مجوز کسب‌ و کار شما ممکن است با انواع دیگر مشاغل متفاوت باشد. با این‌ وجود، مجوزهای مورد نیاز شما نیز بر اساس منطقه‌ای که در آن قرار دارید متفاوت خواهد بود.

اگر در خانه لواشک خانگی هم تولید کنید اگر چه جواز کسب دارید ولی در صورت نداشتن مجوز از اداره بهداشت همان جواز کسب‌ و کارتان را هم ممکن است از دست بدهید.

6.    یک حساب تجاری جداگانه از امور شخصیتان بسازید.

اگر چه ممکن است شما یک کسب‌ و کار تک‌نفره راه‌اندازی کرده باشید، اما جداکردن امور مالی کسب‌ و کار و شخصی ضروری است، به‎خصوص در ابتدای کار.

به دلیل اینکه شما مسئولیت بدهی‌ها و امور مالی کسب‌ و کار خود را به عهده دارید نیاز است که دارایی‌های شخصی خود را  از امور مالی‌تان جدا کنید. به‌ علاوه، جدا نگه‌ داشتن امور مالی برای حسابداری، تشکیل پرونده مالیاتی و سازماندهی عمومی کارها بسیار مهم است.

7.    راهی برای تأمین مالی کسب‌ و کار خود پیدا کنید.

راه‌های زیادی برای تأمین مالی کسب‌ و کارتان وجود دارد و مهم است مسیر مالی درست خود را پیدا کنید تا به موفقیت کسب‌ و کارتان کمک کند. البته بسته به کسب‌ و کار خانگی انتخابی‌تان، ممکن است هزینه زیادی مثل اجاره مکان کسب‌ و کار و … متوجه شما نباشد.

سه نوع متداول از راه‌های تأمین مالی عبارت‌اند از: وام، تأمین مالی شخصی یا سرمایه‌گذاری خطرپذیر که باتوجه‌ به موقعیت و اندازه کسب‌ و کار شما می‌توانند به کارتان بیایند.

استاد احمد محمدی

تمرکز، راه حل اصلی کسب و کار شماست.

استاد احمد محمدی

8.     کسب‌ و کار خانگی خود را بیمه کنید.

اگرچه کسب‌ و کار خانگی شما بسته به ساختار شرکت انتخابی شما ممکن است از حمایت‌های خاصی برخوردار باشد، بهتر است از بیمه برای پوشش گسترده‌تری از دارایی‌های خود استفاده کنید.

اگر خانه‌تان بیمه است، باتوجه‌ به اینکه خانه داخل یا خارج از محل تجاری واقع شده باشد، بیمه‌نامه شما مقدار معینی از تجهیزات تجاری‌تان را پوشش می‌دهد. اما باید بدانید، بیمه‌نامه خانه فعالیت‌های مربوط به کسب‌ و کار شما، مانند حوادث یا جراحات را پوشش نمی‌دهد.

9.    فضایی را برای دفترخانگی در نظر بگیرید.

یک فضای اداری مشخص برای هر کسب‌ و کار خانگی ضروری است. نه‌ تنها فضای کاری باعث تمرکز و انتقال حس کار و فعالیت می‌شود، بلکه می‌تواند منجر به کسر مالیات شود.

قاعدتاً برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار خانگی هوشمند شما نیاز به برخی از موارد زیر دارید.

  • مودم یا روتر ایمن
  • محافظ برق
  • دستگاه اسکنر، پرینتر یا فکس
  • میز و صندلی ارگونومیک
  • نور طبیعی مناسب
اینفوگرافیک 4 نکته برای کار کردن در خانه

 پنجاه ایده برتر برای راه اندازی کسب و کار خانگی

به قول حافظ “فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم.” در اینجا پنجاه ایده خلاقانه و سودآور با سرمایه‌گذاری کم وجود دارد که ممکن است آینده‌ی کسب‌ و کاری خوبی را برایتان بسازد.

1. نویسندگی

2. عکاسی

3. لباس‌فروشی آنلاین

4. طراحی وب‌سایت

5. مدیریت شبکه‌های اجتماعی

6. همکاری در فروش

7. فروش صنایع‌دستی

8. ساخت پادکست

9.  فروش و نگهداری گل‌ و گیاه

10. برگزاری کلاس‌های آموزشی یا ورزشی آنلاین

11. مشاوره و روان‌شناسی آنلاین

12. خدمات نگهداری از کودکان پدر و مادران شاغل

13. خدمات ترجمه به زبان‌های مختلف

14. دست‌سازها

15. طراحی دکوراسیون داخلی

16. ویراستاری

17. اجاره دادن خودرو

18. فروش دوره‌های آموزشی

19. خدمات گرافیکی

20. تدریس آنلاین

21. تهیه غذای رژیمی

22. کارگزاری بیمه

23. شمع‌سازی

24. خدمات سئو

25. فروش تجهیزات کامپیوتری

26.  کارواش سیار

27.  تور لیدری (راهنمای گردشگران)

28. خرید و فروش ماشین

29.  درست‌کردن زیورآلات

30. آموزش نقاشی یا خطاطی

31. فروش تابلوهای زینتی

32. تولید پوشاک بافتنی

33. ریسندگی

34. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین

35. فروش روسری و شال

36. تولید محتوا در یوتیوب

37. ساخت تبلیغات

38. تعمیرات کامپیوتر و موبایل

39. برنامه‌ریزی و برگزاری مراسم‌

40. شرکت حمل‌ و نقل

41. آشپزی شخصی

42. خدمات تعمیرگاه سیار

43. ارائه خدمات خیاطی

44. برون‌سپاری کسب‌ و کار

45.قالی‌بافی

46. شرکت نظافت منزل

47.تایپ

48. برنامه‌نویسی

49. خرید و فروش عمده محصولات

50. بلاگری

راه اندازی کسب و کار خانگی، یک ایده جذاب است که افراد زیادی را درگیر خود کرده است.

پادکست - مراحل اه اندازی یک کسب و کار موفق

صبر، استمرار، امیدواری و اشتیاق سوزان ستون‌های کسب‌ و کارهای خانگی هستند که اگر درست بنا شوند، رنگ و لعاب جذابی را به کسب‌ و کارتان می‌بخشند؛ و در نهایت، اگر روزی کسب‌ و کارتان پیشرفت کرد و نیاز به سرمایه‌گذار داشت افراد بیشتری را می‌توانید سمت خود بکشانید و رشد کسب‌ و کاری را تجربه می‌کنید.

به‌ این‌ علت، اگر آن‌چنان چیزی در چنته هم نداشته باشید می‌توانید با تمرکز بر توانایی‌ها، قوت بخشیدن مهارت‌های موردنیاز و در نهایت گرفتن مشاوره از یک فرد کاردرست از این تب تند خوداشتغالی، پیروز بیرون بیایید. ‌

آکادمی توسعه کسب‌وکار آکادمی بازار به مشتاقان کار بدون سرمایه در منزل کمک می‌کند تا در این مسیر عاقلانه عمل کنند، نه از روی هیجان؛ تا سرمایه‌هایی به باد نرود و بهایی گران صرف آن نشود.

از کسب‌ و کارهای خانگی که می‌شناسید برایمان بگویید.

آیا در دوستان و آشنایانتان زن یا مردی را می‌شناسید که ایده‌ای برای کسب و کار خانگی داشته و به کار برده و در لیست ما نباشد؟

ما را در تکمیل این لیست همراهی کنید تا بتوانیم هر چه بیشتر به جستجوگران کسب و کارهای خانگی کمک کنیم.

5/5 - (31 امتیاز)

سوالات متداول

بهترین ایده برای یک کسب‌ و کار خانگی پردرآمد، خیلی چیزها می‌تواند باشد که بسیار به شخصیت و موقعیت شما وابسته است. با این‌ حال، آموزش آنلاین، کارهای گرافیکی و بازاریابی اینستاگرامی از مهم‌ترین و رایج‌ترین آنها بشمار می‌رود.
کار در منزل مناسب افرادی است که می‌خواهند چند هدف را هم‌زمان دنبال کنند و دیگر انرژی و دانش خود را تحت فرمان فرد دیگری نگذارند. البته سختی‌های این مسیر مرد کهن می‌طلبد که این مورد در کسب‌ و کارهای خودمحور، تحت‌ تأثیر صبوری و اشتیاق طرف مقابل است.
شما برای راه‌اندازی یک کسب‌ و کار باید مواد یا تجهیزات اولیه برای اجرای آن را داشته باشید، نمی‌توانید بدون هیچ‌گونه وسایلی شروع به‌ کار کنید. اما در صورت داشتن ابزار کاری خود و بسته به نوع کسب‌ و کارتان می‌توانید بدون سرمایه‌گذاری این مسیر را ادامه دهید و نتایج خوبی از آن بگیرید.

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی