تاثیر وحدت در موفقیت تیم را در انیمیشن «ماداگاسکار» تماشا کنید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۸ آذر, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

انیمیشن ماداگاسکار (Madagascar) داستان حیوانهایی است که از باغ وحش نیویورک فرار می‌کنند و پا به دنیای وحش طبیعی می‌گذارند و سر از جزیره ماداگاسکار در می‌آورند. این انیمیشن محصول سال ۲۰۰۵ بوده و توسط استودیوی دریم‌ورکس ساخته شده است. کمدین‌های مشهور آمریکایی گویندگان این محصول پویانمایی پرطرفدار بوده‌اند.

در انجام کارها به صورت گروهی و تیمی رُکن اصلی داشتن وحدت بین افراد گروه است. وقتی اتحاد میان اعضای تیم برقرار باشد قطعا نقاط ضعف تیم را می‌پوشانند و با به اشتراک گذاشتن نقاط قوت سعی می‌کنند به هدف تیم دست پیدا کنند.

داشتن وحدت در همه جا موفقیت را به ارمغان می‌آورد

وحدت کلیدی است، چه در محل کار باشد و چه در زمین ورزش، بدون آنکه به یک شکست قریب الوقوع برسد. کار گروهی باعث می‌شود که یک تجارت به خوبی انجام شود و در نهایت آن را به موفقیت بیشتری سوق دهد که اگر رشد پایدار در دستور کار باشد و در تصویر بزرگتر شرکت شما منعکس شود، ضروری است. وحدت مثل چسبی که تیم را به هم می‌چسباند، نه تنها روحیه را در محیط کار افزایش می‌دهد بلکه تولید و نوآوری را نیز افزایش می‌دهد. از این گذشته، ۹۷ درصد از متخصصان در محیط کار معتقدند که عدم هماهنگی در تیم‌ها مستقیماً بر تجارت تأثیر می‌گذارد. بنابراین با در نظر داشتن این مسئل ، چگونه می‌توانید وحدت را در محیط کار ایجاد کنید؟

از ابتدا لازم است که شما در مورد اهداف به توافق برسید. حصول اطمینان از اینکه هر یک از اعضای تیم در مورد هدف توجیه شده باشند، هنگام اجرای هر استراتژی بسیار مهم است، اگر وحدت تیمی در انجام اهداف نباشد، همچنان حرکتتان کند خواهد بود و در نتیجه ناامید خواهید شد.

وحدت در محیط کار یک عنصر اساسی برای موفقیت است، زیرا اختلاف و نزاع می‌تواند به پایین آمدن روحیه و بهره‌وری منجر شود. هنگامی که کارکنان می‌توانند با هم به طور مشترک همکاری کنند، پویایی بهتری در محیط کار ایجاد می‌کند، مردم را ترغیب می‌کند در سطوح برتر فعالیت کنند و حس همبستگی و وفاداری را ایجاد می‌کنند.

اهداف مشترک: وقتی هرکسی در شرکت به سمت یک هدف مشترک و جمعی کار می‌کند، احساس وحدت ایجاد می‌کند. همه متمرکز بر دستیابی به همان نوع از اهداف هستند و درک کاملی از سهم خود در تلاش در کسب و کار دارند.

این نوع محیط هنگامی ایجاد می‌شود که مدیریت دستورالعمل های مشخصی را صادر می‌کند و اهداف را تعیین می‌کند. همه از انتظارات آگاه هستند و به تولید نتایج با کیفیت متعهد هستند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
(نقاط قوت = موفقیت)

حس برابری: وقتی احساس انصاف ایجاد می‌شود، همکاران خوب کار می‌کنند. این نتیجه هنگامی حاصل می‌شود که مدیران احساس عدالت را بین کارمندان ایجاد کنند که در آن با هیچ شخصی رفتار ویژه ای نشود. اگر کارمندان احساس کنند عدم تعادل در حجم کار یا توزیع ناموزون منابع وجود دارد، می‌تواند اختلاف نظر و نارضایتی را ایجاد کرده و هم وحدت و هم بهره وری کلی را کاهش دهد.

مشارکت کارکنان: کارمندانی که از آنها دعوت شده که جزئی از روند برنامه‌ریزی شرکت‌ها شوند و در چگونگی تعریف اهداف کار حرفی برای گفتن دارند، احتمالاً احساس وحدت دارند. کارمندانی که در کار خود و در موفقیت شرکت احساس احساس مالکیت می‌کنند، انگیزه دارند که به کار خود افتخار کنند، به صورت جمعی کار کنند و در تلاشهای حرفه‌ای خود از یکدیگر حمایت کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی