8 دلیلی که باعث می شوند تا فرد منظمی نباشید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۳ شهریور, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۳ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

اگر به اطراف خود نگاه کنید، متوجه می‌شوید که بسیاری از افراد دارای خود-انضباطی نیستند. در واقع گرچه اکثر مردم می‌دانند که این مهارت از اهمیت بسیاری برخوردار است، به ندرت کاری را انجام می‌دهند که نظم را بهتر می‌کند.

خود- انضباطی بسیار دست و پا گیر است و مردم هم محدودیت را دوست ندارند. آنها می‌خواهند هرچه که دلشان می‌خواهد، انجام دهند، بدون اینکه که هیچ محدودیتی داشته باشند. من هنوز از خوب یا بد بودن انضباط سخنی نگفته‌ام صرفاً موضوعی را مطرح کردم که بین مردم وجود دارد. شاید شما هم همین حس را نسبت به نظم داشته باشید و آن را محدود کننده و به دست آوردن آن را نیاز به تلاش بسیار بدانید. آیا اصلاً نیازی به خود-انضباطی هست؟ چرا باید وقت خود را صرف بهبود این مهارت کرد؟ آیا بهتر نیست این موضوع را فراموش کرد؟

چرا شما در زندگی نیازی به نظم ندارید؟

1. شما دوست ندارید مقدار غذایی را که می‌خورید، کم کنید. وقتی بی‌نظم باشید با وجود اینکه امکان دارد اضافه وزن پیدا کنید، هر اندازه دوست دارید، می‌خورید و به مقدار کالری غذا هم توجهی ندارید.

2. چرا وقت خودتان را صرف خواندن امتحان فردا می‌کنید، درصورتی که می‌توانید به تماشای تلویزیون بپردازید یا با دوستانتان بیرون بروید؟ بدون تردید زندگی بدون نظم راحت‌تر است زیرا هر کاری که دوست داریم انجام می‌دهیم و لذت آنی به ما دست می‌دهد حتی اگر در امتحان رد شویم.

3. شما می‌توانید یک کاری را شروع و آنگاه آن را رها کنید و به سراغ کاری دیگر بروید. چرا باید در انجام پروژه‌ها و برنامه‌های خود ثابت قدم باشید؟ اگر شما خود-انضباطی نداشته باشید بدون اینکه کاری را تمام کنید، راحت از یک کاری به دنبال کاری دیگر می‌روید.

4. به کنترل خشم نیاز نیست. آیا باید عصبانیت را کنترل کرد؟ آیا بهتر نیست که بدون کنترل و هیچ نظمی خشم خود را روی هر کس و هر چیزی خالی کنید؟

5. کنترل زندگی کار دشواری است. با وجود اینکه می‌دانید خود- انضباطی مفیدترین مهارت‌ها در تمام زمینه‌های زندگی است، چه لزومی دارد وقت و نیروی خود را صرف بهبود آن کنید؟ بهتر نیست که به سایر افراد و محیط این اجازه را بدهید که زندگی‌تان را تحت کنترل خود درآورند؟ شما نیازی به کنترل خود و عاداتتان نمی‌بینید حتی اگر آنها منجر به ناسازگاری با مردم، دعوا و گفتن چیزی شود که بعدها پشیمانی به بار آورد.

6. از نتایج نظم آگاهی ندارید. اگر شما خود-انضباطی دارید، شما قوی‌تر و با اعتماد به نفس‌تر خواهید بود و بر تنبلی و اهما‌ل‌کاری غلبه می‌یابید. امکان دارد که این باعث شود مردم شما را فردی مورد اعتماد و قوی بدانند اما چرا شما این را بخواهید؟

7. سر وقت رسیدن کار آسانی نیست. بی‌نظمی باعث می‌شود که شما هر روز دیر به محل کار برسید و حتی اگر باعث اخراج شما شود.

8. تنبلی و به تعویق انداختن کارها راحت‌تر است. چرا همه کارها را امروز انجام دهید درصورتی که می‌توان آن‌ها را به تعویق انداخت؟ چرا آنها را فردا، هفته بعد یا ماه بعد انجام نمی‌دهید؟ چرا همیشه به جدول زمانی برنامه خود بچسبید؟

آیا تا حالا به این فکر کرده‌اید که چرا به نظم نیازی ندارید؟

بیایید واقع‌بین باشیم. آیا شما دوست دارید که زندگی‌تان به گونه‌ای باشد که توضیح داده شد؟ آیا واقعاً می‌خواهید شکست بخورید، از محل کار اخراج شوید یا به هیچ ارزشی دست نیابید؟ من فکر نمی‌کنم که اینطور باشد. بهتر نیست که کنترل بیشتری بر زندگی‌تان داشته باشید؟ بهتر نیست که بر زندگی خود مسلط باشید؟ آیا زمانی‌که از خود-انضباطی خودداری می‌کنید، شاد و راضی‌تر هستید؟ به این سئوالات فکر کنید و صادقانه به آنها پاسخ دهید.

اگر تصمیم به داشتن این مهارت را دارید، پیشرفت در آن چندان سخت نیست. چند راه ساده وجود دارند که به زمان و تلاش زیادی نیاز ندارد و شما می‌توانید هر لحظه از روز که می‎‌خواهید، آن را دنبال و تمرین کنید. آیا هنوز بر این باورید که به خود-انضباطی نیازی ندارید؟ من باور نمی‌کنم. حتی مقدار ناچیزی از این مهارت تغییر مثبت زیادی را در زندگی‌تان به وجود می‌آورد. درصورتی که می‌خواهید مهارت خود-انضباطی را افزایش دهید، موارد زیر را انجام دهید:

1. از بی‌ملاحظه بودن و انجام دادن کارها بدون توجه به عواقب آن اجتناب کنید.

2. تصمیمات، عهدها و برنامه‌های خود را دنبال کنید.

3. تنبلی و اِهمال‌کاری را کنار بگذارید.

4. تا زمانی‌که کاری را به سرانجام نرسانده‌اید، از آن دست نکشید.

5. با ورزش کردن از تنبلی دوری کنید.

6. بدون اینکه بگذارید که وقتتان هدر رود و چیزی حواستان را پرت کند، اهداف و برنامه‌های خود را دنبال کنید.

7. عادت کنید که صبح زودتر از همیشه از خواب برخیزید.

8. از عادات منفی و بد دست بکشید.

این موارد تنها لیست کوتاهی برای افزایش خود- انضباطی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
راهکارهای مبارزه با تنبلی

با توجه به پیامدهای بی نظمی که به شیوه ای جالب در مقاله فوق بیان گردیدند، مشخص می گردد که منظم بودن و داشتن تمرکز بر روی کاری که می خواهید انجام دهید، از جمله مواردی هستند که به سرانجام رسیدن آن کار و موفقیت شما کمک می نمایند. مهارت هایی که کاملاً اکتسابی می باشند و تنها با کاربرد تعدادی تکنیک ساده و صرف زمانی اندک می توانید این مهارت ها را در خود تقویت کنید.

توصیه می کنم با شرکت در سمینار موفقیت، از آموزه های استاد احمد محمدی در رابطه با تقویت مهارت های مورد نیاز برای موفقیت و دستیابی به اهداف از جمله مهارت‌های خود-انضباطی و تمرکز، استفاده نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی ثبت نام در این سمینار و محتوای آموزشی آن می توانید روی لینک زیر کلیک نمایید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی