8 راهکار در مورد اینکه چگونه کنترل زندگی را در دست بگیریم؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۷ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

آیا بیشتر اوقات این حس را دارید که هیچ کنترلی بر زندگی خود ندارید؟ آیا گاهی فکر می‌کنید که مردم به شما اهمیتی نمی‌دهند و به شما احترام نمی‌گذارند؟ آیا روزهای خود را بدون هیچ هدف و جهتی سپری می‌کنید؟ اکثر ما حداقل یکبار این احساسات را تجربه کرده‌ایم. اغلب زندگی ما را در جایگاهی قرار می‌دهد که دوست نداریم، آزادی‌مان را محدود می‌کند و باعث شود که احساس به تله افتادن داشته باشیم. شاید شغلی داشته باشیم که اصلاً دوست نداریم، ممکن است به اندازه کافی پول نداشته باشیم یا احتمال دارد مسئولیت‌هایی را داشته باشیم که آزادی‌مان را محدود می‌سازد.

شخصی که در شرایط سخت زندگی قرار دارد امکان دارد که نتواند از عهده‌ی زندگی خود برآید. فردی که در آسایش زندگی می‌کند هم شاید نتواند زندگی‌اش را کنترل کند. حتی ممکن است فردی ثروتمند که مقدار زیادی پول دارد گاهی در شرایطی قرار بگیرد که خود را عاجز از کنترل کردن اوضاع ببیند. حقیقت این است که شما می‌توانید مسئولیت زندگی خود را برعهده بگیرید و تغییرات مثبتی ایجاد کنید تا زندگی‌تان با نشاط‌تر گردد.

 برای اینکه از عهده زندگی خود برآیید چه باید بکنید؟ من چند راهکار را ارائه می‌دهم. می‌توانید تعدادی راهکار را فوراً انجام دهید. ممکن است اولین بار به اندکی آموزش نیاز داشته باشید. می‌دانم که اکثر مردم به راه‌حل‌های فوری نیاز دارند اما این همیشه امکان ندارد. تغییر زندگی‌تان وقت‌گیر است. این بستگی به شما دارد که چقدر تلاش کنید و زمان بگذارید و به نتایج واقعی برسید یا امور را به حال خود رها کنید.

1. قدرت درونی خود را بهبود دهید

برای ارتباط با افراد بد قلق و شرایط سخت تا حدی قدرت درونی به شما اعتماد به نفس و اطمینان می‌دهد. چگونه قدرت درونی خود را افزایش می‌دهید؟ این کار را با تقویت اراده و خود انضباطی می‌توان انجام داد. شاید کاری سخت و ناخوشایند به نظر برسد اما شما اشتباه می‌کنید. آن می‌تواند فعالیت ساده و خوشایند باشد و نباید وقت خاصی را به آن اختصاص دهید چرا که شما بسیاری از فعالیت‌های معمول روزانه‌تان را می‌توانید به تمرینی برای قوی ساختن خود تبدیل کنید.

2. مهارت‌های تمرکز کردن را افزایش دهید

تمرکز مهمترین هدف است تا شما بتوانید حواس خود را متوجه اهدافتان سازید. تمرین کردن تمرکز قدرت ذهن و توجه شما را افزایش می‌دهد و به شما توانایی کنترل بر افکار، رفتار و زندگی‌تان را می‌دهد.

3. از دست کسی دلخور نشوید

نتیجه‌ بخش‌ترین راهکار همین مورد است هرچند ممکن است که دشوار باشد اما شدنی است. همیشه به یاد داشته باشید که حرفی که مردم می‌گویند مربوط به شما نیست. گاهی مردم از حرفی که می‌زنند یا جوکی که می‌گویند مقصودی ندارند. شما نباید آنها را جدی بگیرید. زمانی که از دست کسی دلخور نشوید در واقع به خود آسیبی نمی‌رسانید و از خشم و استرس جلوگیری می‌کنید. وقتی خودتان را مدیریت کنید که آرام و خونسرد باشید در نزد مردم احترام دارید و زندگی خود را تحت کنترل بیشتری در می‌آورید.

4. افکار منفی را رها کنید

همیشه افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید. آنقدر این کار را انجام دهید تا برای شما به یک عادت تبدیل شود.

5. عبارات مثبت تأکیدی را تکرار کنید تا قدرت درونی‌تان را افزایش دهید

عبارات تأکیدی جملاتی هستند که باید بیشتر اوقات آنها را تکرار کنید تا اینکه آنها در ذهن شما جای گیرند و نحوه تفکر، احساس و نوع رفتار شما را تحت تأثیر قرار ‌دهند. در سمینار موفقیت، استاد احمد محمدی، به شما خواهند آموخت که تکنیک تکرار عبارات تأکیدی به چه صورتی تأثیر بخش تر است.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

این جملات می‌توانند قدرت درونی را افزایش دهند، برای شما الهام‌بخش و انگیزه‌دهنده باشند و به شما کمک کنند تا نگرش، رفتار و برخوردتان را تغییر دهید. در اینجا دو نمونه از این عبارات تأکیدی آورده شده است:

  • ” من قوی‌ام و به خود اطمینان دارم که توانایی بهبود زندگی‌ام را دارم.”
  •  ” من برای اینکه از عهده زندگی برآیم باانگیزه، پرانرژی و بلند همت هستم.”

6. از قدرت تجسم استفاده کنید

شاید عجیب به نظر برسد اما تجسم تکنیکی قدرتمند است که شما می‌توانید از آن برای مسئولیت‌پذیری در زندگی‌تان به کار برید و خواسته‌های خود را تغییر دهید. تجسم به معنای استفاده از تصویر سازی است تا در ذهن خود سناریو پردازی کنید یا شرایط و موقعیت‌هایی را تصور کنید که دوست دارید. تصور یا تمرکز بر این سناریو به زندگی شما جذب می‌شود. زیبایی این تکنیک این است که هرکسی می‌تواند آن را یاد بگیرد. اگر شما این دستورالعمل‌های ساده را دنبال کنید، می‌توانید بفهمید که چگونه زندگی‌تان رشد خواهد کرد. این تکنیک به شما کمک خواهد کرد تا راحت‌تر از عهده زندگی خود برآیید و آنگونه که دوست دارید زندگی کنید.

7. مفیدترین چیز ذهن آرام است

زمانی که ذهنتان آرام است شما بهتر می‌توانید زندگی خود را اداره کنید، دچار استرس و اضطراب نمی‌شوید، احساس سرخوردگی ندارید و شفاف‌تر می‌اندیشید. وقتی که در آرامش به سر می‌برید هیچ نگرانی، ترس یا دلهره‌ای ندارید و بنابراین دارای اعتماد به نفس بالا و قوی خواهید بود. منظور از ذهن آرام بیش از اندازه فکر کردن و تحلیل پیوسته هر عبارت، رفتار یا شرایط نیست. ذهن آرام این فرصت را به شما می‌دهد که امور روزمره زندگی خود را به نحو احسن اداره کنید و به آرامی با هر شرایط سخت و دشوار در زندگی کنار بیایید.

8. از خود مطمئن و خود باور باشید

شاید احساس ضعف، خجالت یا ناراحتی کنید که درمورد چیزی به راحتی حرف بزنید. این موضوع به عدم قاطعیت و فقدان اعتماد به نفس شما مربوط می‌شود و باعث می‌شود که باور کنید افراد دیگر قوی‌تر و مهمتر از شما هستند. این نگرشی اشتباه و بی‌فایده است. هیچ‌کس بهتر یا قوی‌تر از دیگری نیست و شما باید این تصور منفی را تغییر دهید. باید چه کنید؟

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
معنی زندگیت رو پیدا کردی؟

باید افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید. هر زمان احساس کردید که ضعیف هستید، به خود اطمینان نداشتید یا تصورتان این بود که فرد دیگری بهتر از شماست، به این فکر کنید که شما قوی و با اعتماد به نفس هستید. در این مقاله چند راهکار ارائه شد که به شما کمک می‌کند تا از عهده زندگی خود برآیید. با وجود مقاومت درونی، تنبلی و به تعویق انداختن سعی کنید آنها را دنبال کرده و عملی سازید. می‌دانم که گاهی این کار آسان نیست اما دست یافتن به چیزهای مفید در زندگی مستلزم تلاش و کوشش است و از پسِ زندگی برآمدن کار دشواری نیست.

همچنین می توانید در سمینار موفقیت که توسط آکادمی بازار برگزار می گردد شرکت نمایید. چرا که در آن استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی به شما مهارت هایی را خواهند آموخت که با یادگیری آن ها می توانید کنترل زندگی خود را به دست بگیرید. بنابراین معطل نکنید! روی لینک زیر کلیک نمایید تا در این سمینار شاد و مثبت ثبت نام نمایید و با محتوای آموزشی آن آشنا گردید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

3.6/5 - (8 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

2 پاسخ

    1. سلام کاربر گرامی
      مهمترین موضوع در کنترل زندگی ، کنترل فکر هست .
      تلاش کنید هر روز فقط روی مهم ترین موضوع زندگیتون تمرکز کنید ، چرا که تمرکز قدرت میاره و انشالله اون موقع می بینید که مدیریت زندگی کار سختی نیست .
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی