8 اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام که باید از آنها بپرهیزید

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
8 اشتباه رایج در بازاریابی با اینستاگرام که باید از آنها بپرهیزید
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

اینستاگرام را می‌توان پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در میان ایرانیان نامید. این شبکه اجتماعی امروزه به یکی از بسترهای مهم در بازاریابی و فروش تبدیل شده است. با یک سرچ ساده در زمینه‌ای که قصد خرید دارید توجه می‌شوید که ده‌ها پیچ برای هر موضوع وجود دارد.

کسب و کار در اینستاگرام به راحتی می‌تواند رشد کند و درآمد میلیونی برایتان به همراه داشته باشد. اما همه نمی‌توانند در آن موفق شوند. هزاران پیج کسب و کار وجود دارند که یا دیگر کسی از آن‌ها استفاده نمی‌کند؛ یا بعد از مدت‌ها هنوز فروشی ندارد.

تمامی این پیج‌ها اشتباهات یکسانی را تکرار کرده‌اند. در این مقاله اشتباهات رایج در بازاریابی با اینستاگرام را بررسی می‌کنیم. با کمک این مقاله می‌توانید صفحه‌ای بسازید که بیشترین ایمپرشن را داشته و فالورهایتان افزایش یابد.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

آموزش بازاریابی در اینستاگرام و اشتباهات رایج در آن

بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر از سرتاسر دنیا در این شبکه اینستاگرام فعالیت می‌‌کنند. محتوای تصویری که در این شبکه‌ اجتماعی قرار می‌گیرند، باعث می‌شوند که بسیاری از شرکت‌ها و افراد مختلف بتوانند محصولات خودشان را به نمایش در بیاورند و به بازاریابی با اینستاگرام بپردازند.

در حقیقت بسیاری از شرکت‌‌ها سیاست‌‌هایی را برای جذب دنبال‌ کننده در اینستاگرام در نظر می‌گیرند تا به وسیله‌ آن‌ها بتوانند به بازاریابی با اینستاگرام بپردازند.

در این خصوص سوالی که مطرح می‌‌­شود این است که بازاریابان باید چه اقداماتی را برای موفقیت استراتژی‌‌های بازاریابی خود در اینستاگرام انجام دهند. تنها وارد شبکه اینستاگرام شوند و تصاویر خود را به اشتراک بگذارند؟

خوب این تنها بخشی از ماجراست. تنها به اشتراک‌ گذاری تصاویر کافی نیست و نمی‌تواند سبب این شود که برند شخصی شما در بین میلیون‌ها برند دیگر که روزانه با همین منظور در اینستاگرام فعالیت می‌کنند، سر بلند کند و در معرض توجه قرار گیرد.

در حال‌ حاضر این شبکه‌ اجتماعی از نظر تبلیغات و بازاریابی بسیار مهم است؛ اما باید بتوانید به‌ خوبی از آن استفاده کنید تا نتیجه‌ درست بگیرید و محصول خودتان را بهتر به مشتریان معرفی کنید.

برای اینکه مطمئن شوید کاری که در اینستاگرام انجام می‌‌دهید درست است و شما را با مشکلی مواجه نمی‌‌کند، نباید ۵ کاری که در ادامه آکادمی بازار به آن‌ها اشاره می‌کند انجام دهید.

اسپم از اشتباهات رایج در بازاریابی با اینستاگرام

اسپم از اشتباهات رایج در بازاریابی با اینستاگرام

محیط جذاب اینستاگرام خیلی‌‌ها را معتاد خودش می‌‌کند و بسیاری از کاربران در طول روز پست‌های زیادی را در پروفایل خودشان قرار می‌دهند.

این موضوع باعث ناراحت شدن کاربران خواهد شد و باعث می‌شود که آن‌ها عکس‌های شما را دنبال نکنند و واکنشی نسبت به آن‌ها نشان ندهند. پست‌هایی که در اینستاگرام قرار می‌دهید باید در یک بازه‌ زمانی خاص باشند تا بتوانند تاثیر زیادی روی مردم بگذارند.

ابزارهای آنلاین مختلفی وجود دارند که به شما می‌گویند در چه زمانی باید در اینستاگرام پست قرار دهید تا بازدید بیشتری داشته باشد. اگر بیش از اندازه‌ درباره‌ محصولی که می‌‌خواهید به‌ فروش برسانید، تبلیغ کنید، کاربران از صفحه شما خارج می‌‌شوند و دیگر آن را دنبال نخواهند کرد.

قرار دادن عکس هایی با کیفیت بد در اینستاگرام

محتوایی که در این شبکه‌ اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، باید بسیار با کیفیت و مهم باشند. تمام نظرها به این محتوا جلب می‌شوند و به همین دلیل باید تصویری قرار دهید که بسیار واضح باشد و بتواند مردم را به سمت خودش جلب کند.

اگر تصاویر بی‌ کیفیت قرار دهید، استقبال مردم را از دست خواهید داد. یک تصویر خوب می‌تواند تمام ویژگی‌‌های محصول شما را به نمایش در بیاورد تا مردم نسبت به خرید آن تشویق شوند و بازاریابی با اینستاگرام برای شما نتیجه بخش باشد.

قسمت Bio ضعیف، دشمن بازاریابی با اینستاگرام

قسمت Bio ضعیف، دشمن بازاریابی با اینستاگرام

بیشتر کاربران در قسمت Bio اطلاعات خوبی قرار نمی‌دهند. این موضوع برای افرادی که می‌‌خواهند محصول خودشان را به فروش برسانند بسیار مهم خواهد بود. این قسمت نخستین چیزی است که کاربران آن‌ را مشاهده خواهند کرد.

باید اطلاعات مهمی را در این قسمت یادداشت کنید تا بتوانند نظر مخاطب را به سمت خودشان جلب کنند. در بازاریابی با اینستاگرام این اطلاعات باعث می‌شود که مردم صفحه‌ شما را دنبال کنند و حتی بتوانند محصول را خریداری کنند.

در ارتباط نبودن با کاربران خطری برای فروشندگان و بازاریابان اینستاگرامی

به یاد داشته باشید که اینستاگرام یک شبکه‌ اجتماعی است که به وسیله آن می‌توانید کار خودتان را بهینه کنید. باید سعی کنید با افرادی که در این شبکه فعالیت می‌کنند در ارتباط باشید. افرادی که در حوزه‌ ی شما فعالیت می‌کنند را دنبال کنید.

استاد احمد محمدی
«پایان سندروم سطل‌های عرق»، به جای بیشتر کارکردن، هوشمندانه کار کن.
استاد احمد محمدی

روی ‌پست‌های مختلف کامنت بگذارید و افراد گوناگون را تگ کنید تا در ذهن مخاطب بمانید. توجه داشته باشید که این شبکه‌ اجتماعی برای کارهای تبلیغاتی بسیار مفید است.

در تعامل بودن با کاربران باعث می‌شود که نظر آن‌ها نسبت به محصولی که به فروش می‌‌رسانید جلب شود.

استفاده از هشتگ ‌های نامناسب و استفاده نادرست از آن ها

استفاده از هشتگ ‌های نامناسب و استفاده نادرست از آن ها

هشتگ یک ویژگی بسیار مهم در استراتژی بازاریابی و فروش با اینستاگرام است. به وسیله‌ آن‌ها می‌‌توان به موضوعات مشابه دسترسی داشت. با یک هشتگ درست می‌توانید محصول خود را به یک برند شناخته شده تبدیل کنید.

بیش از ۹۱ درصد پست‌‌هایی که در اینستاگرام ارسال می‌‌شوند، شامل هشتگ هستند. البته در استفاده از آن‌ها باید تعادل برقرار کنید و هشتگ‌هایی را برای عکس خود انتخاب کنید که به آن ارتباط دارند.

قرار دادن تنظیمات حساب کاربری در حالت شخصی (Private)

این مورد، اشتباهی ساده اما مهم در بازاریابی با اینستاگرام است. تنظیم تصاویر و ویدئوها در حالت شخصی برای حساب‌های کاربری شخصی معنی دارد نه برای حساب‌های کاربری شرکتی که فعالیت‌های بازاریابی خود را در بین عموم مردم توسعه می‌دهند.

شما می‌­‌توانید در بین انبوهی از افراد و کسب و کارها که علاقه‌­‌مند به حوزه‌­ کاری شما هستند، مطرح شوید و با تنظیم حساب کاربری‌تان در حالت شخصی تنها این‌ گونه فرصت‌ها را محدود می‌کنید.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که تنظیمان حساب کاربری‌تان را در حالت عمومی (Public) قرار داده‌­اید تا بتوانید از فرصت جلب توجه در بین انبوه مخاطبان و مشتریان بالقوه، بهره‌­‌مند شوید.

دنبال نکردن دنبال کننده ­‌ها (فالو نکردن فالورها) باعث شکست در بازاریابی با اینستاگرام می شود

دنبال نکردن دنبال کننده ­‌ها (فالو نکردن فالورها) باعث شکست در بازاریابی با اینستاگرام می شود

استراتژی­‌‌های هوشمندانه بازاریابی همیشه در پی شناخت هرچه بیشتر مخاطبان هستند. زمانی که افراد شما را فالو می‌­کنند حداقل کاری که می‌­توانید انجام دهید این است که شما نیز آن‌ها را فالو کنید.

البته مجبور به ارسال کامنت و گفتگو با آن‌ها در حساب کاربری شخصیشان نیستید اما با فالو کردن آن‌ها امکان آشنایی بیشتر و درک علایق‌شان را پیدا می­‌کنید و در آینده بهتر می­‌توانید توجه آن‌ها را جلب کرده و خواسته‌هایشان را برآورده کنید.

ارسال پست ها و ویدئوها به صورت تصادفی و بدون هدف در بازرایابی با اینستاگرام

ممکن است شما به ارسال تصاویر شخصی نظیر تصویر فنجان چای‌تان یا مکانی که اخیرا از آن بازدید کرده‌­اید، علاقه‌­مند باشید اما در نظر بگیرید که شما با حساب کاربری شرکت در حال ارسال این تصاویر هستید، نه حساب شخصی!

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

با ارسال مداوم پست­‌هایی که ارتباطی با برند شما ندارد این احتمال وجود دارد که در ذهن افراد غیر حرفه‌­ای جلوه کنید.

البته این‌که هر از گاهی از سوژه‌­های شخصی نیز استفاده کنید، مشکل جدی ایجاد نمی‌کند به شرطی که بتوانید تعادل لازم را برقرار نمایید و از تکرار بیهوده این موارد بپرهیزید.

 امروزه بازاریابی با اینستاگرام تاثیر زیادی بر کیفیت و روند برندسازی شرکت‌ها دارد و اگر به شیوه‌ای صحیح و به دور از اشتباهاتی که در مقاله فوق اشاره شده‌اند، انجام گیرد، می‌تواند سود و درآمد بسیار بالایی را عاید شرکت شما بکند.

پلتفروم هوشمند ستاره یاب

کلیک کن، رزومه بساز، استخدام شو

6 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *