بازاریابی و فروشمقالات

7 مزیت مهم بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی به صورت مداوم از راه های مختلف بر روی مصرف کنندگان تأثیر می گذارد. اما در کشور ما اهمیت بازاریابی بین المللی هنوز به خوبی جا نیافتاه است  و ضرورت آن احساس نمی شود.

مقامات دولتی و سایر ناظرین همیشه بر روی جنبه های منفی کسب و کار بین المللی تاکید می کنند اما بسیاری از اتهامات آنها حقیقت ندارد. در واقع بازاریابی بین المللی یک شرکت باید تجارت خود را در بیرون از مرزهای کشورش گسترش بدهد.

با آکادمی بازار همراه باشید، در این مقاله برخی از مزایای بازاریابی بیم المللی را ذکر می کنیم:

ماندگاری و پیشرفت از مزایای بازاریابی بین المللی

شرکت ها برای ماندگاری نیازمند رشد هستند. وقتی که صحبت از بقاء می کنیم رقابت بین المللی موضوعیت خود را از دست می دهد.طبق مطالعات انجام شده  زمانی که شرکت های خارجی وارد بازار داخلی شوند، رشد بین المللی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

فقط شرکت هایی می توانند توسعه پیدا کنند که دارای سهم زیاد در بازار و تجربه در زمینه بین المللی هستند.

international marketing
بازاریابی بین المللی

فروش و منفعت

بازار های خارجی، سهم زیادی از کسب و کار بسیاری از شرکت هایی را تشکیل می دهند که وجود آن‌ها باعث رشد بازارهای خارجی شده است.

مثلا هر گالن نوشابه که شرکت کوکاکولا در ژاپن  عرضه میکند 37  سنت سود به دست می آورد که یک اختلاف بسیار زیاد با آمریکا دارد که مبلغ آن 7 سنت به ازاء هر گالن است

تنوع

یکی دیگر از مزیت های بازاریابی بین المللی تنوع در محصول می باشد. تقاضا برای هر محصولی ، تحت تاثیر از عواملی همچون رکود و شرایط جوی می باشد.

پیامد بدی که این متغیرها به همراه می آورند نوسان در فروش است که اکثر مواقع می‌تواند دلیلی برای اخراج پرسنل یک شرکت باشد، یکی از راه ها برای حل این مشکل دل بستن به بازارهای خارجی به عنوان راه حلی برای تقاضا های متغیر می باشد.

این بازارها می‌توانند نوسانات را از بین ببرند. مثلا، هوای سرد ممکن است مصرف نوشابه را در بعضی از کشور ها کاهش دهد. اما همه کشور ها در یک زمان ، در فصل سرد نیستند و بعضی کشور ها تقریباً درکل سال هوای گرمی دارند.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

متعادل سازی قیمت

همانطور که می دانید صادرات امری سود آور است. واردات چون ظرفیت بالقوه اقتصاد داخلی را تشکیل می دهد برای کشور ها سود به همراه دارد.

 اگر واردات انجام نشود شرکت های داخلی قیمت ها را متعادل نمی کنند. اگر کالا وارد نشود مصرف کنندگان پول بیشتری پرداخت می کنند که این موجب تورم و سود زیاد تری برای شرکت های داخلی می‌شود بنابراین بازاریابی بین المللی موجب متعادل سای قیمت ها می شود.

ایجاد اشتغال در پی بازاریابی بین المللی

بدون شک جهانی شدن به کارگرانی که کارفرمایان آن‌ها به دنبال رقابت هزینه‌ها نیستند آسیب زیادی وارد می‌کند. برخی کارفرمایان شاید مجبور شوند از کارگران خارجی برای کاهش هزینه ها خود استفاده کنند.

با این روند ، برخی کارگران به اجبار شغل خود را از دست می‌دهند . مشخص کردن اینکه چه کسی بیشترین زیان را از عدم اشتغال حاصل از تجارت می برد کار آسانی نیست ولی بدون شک سود خالص زیادی به کشور می رسد.

بازاریابی
بازاریابی جهانی

استاندارد های زندگی

بازاریابی بین المللی و تجارت موجب افزایش استاندارد های زندگی شهروندان نسبت به شرایط گذشته کشور می شود. نبود تجارت موجب کمبود کالاها می شود و مردم مجبور می شوند تا هزینه بیشتری در برابر کالای کمتر پرداخت کرد.

زندگی وقتی دشوارتر می شود که کالای مهم و استراتژیک به دست مردم نرسد. تجارت علاوه بر اینکه به صنعت کارایی را می آموزد، دسترسی آن به مواد خام را هم راحت تر می کند.

نبود تجارت از شکل گیری ایده های خلاق جلوگیری می کند. مطالعات بانک جهانی نشان می دهد افزایش تجارت موجب کم شدن فقر می شود.

کشورهای درحال توسعه اگر پیشرفت خود را براساس افزایش تجارت در پیش بگیرند دو برابر کشور هایی رشد میکنند که رشد خود را بر مبنای تجارت قرار نداده اند.

مسافرت تفریحی و درمانی

خدمات درمانی در آسیا ، 35 میلیارد دلار برای توسعه خود هزینه کرده است. سنگاپور مدتی به عنوان بازار انبوه مالی برای جذب بیماران از کل آسیا معروف بود.

امروزه به علت هزینه های پزشکی کمتر و ارائه خدمات خوب در آسیا بسیاری از مردم مهم برای استفاده از خدمات پزشکی و هم برای تفریح به این قاره سفر می کنند.

با گسترش بازاریابی بین المللی در بخش خطوط هوایی نیز بازار رقابتی ایجاد می شود تا سفرهای تفریحی و درمانی در اختیار قرار دهند. مشتری این خدمات درمانی بیشتر افراد پول دارهستند. در این مراکز درمانی ثروتندان بر فقرا ترجیح داده می شوند.

همانطور که گفته شد در واقع بازاریابی بین المللی یک شرکت باید تجارت خود را در بیرون از مرزهای کشورش گسترش بدهد. بدون شک بین المللی کردن تجارت سود بسیار زیادی را برای تولید کننده در بردارد.

همچنین کشورهایی که مبنای توسعه خود را بر بین المللی کردن تجارت قرار می دهد با سرعت بیشتری پیشرفت می کند. ما ب رعایت اصول بازاریابی بین المللی می توانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

دکتر احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و کسب و کار، در سمینار بزرگ موفقیت که با موضوعات مختلفی با هدف موفقیت و پیشرفت در زمینه  کسب و کار و زندگی شخصی برگزار می شود، راه ها و کلیدهای طلایی در جهت پیروزی و موفقیت شما ارائه می دهد. شما با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از آموزه های استاد بهر ببرید.

 سمینار بزرگ موفقیت_استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

بازاریابی دیجیتال و استراتژی های آن در جهان امروز
بازاریابی جاذبه ای ، عوامل شکل گیری و اهمیت آن
بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه های کلیدی در افزایش فروش
آشنایی با بازاریابی سبز و 4 استراتژی کلیدی برای موفقیت در آن
نکات کلیدی که در بازاریابی تجاری باید رعایت شود را بدانید
برچسب ها

ندا تفضلی

کارشناس برنامه ریزی شهری از دانشگاه تهران هستم. علاقه زیادی به یادگیری اصول موفقیت در زمینه های مختلف دارم و مایل هستم آن ها را با دیگران به اشتراک بگذارم.

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − شش =

دکمه بازگشت به بالا
Open

دوره آموزشی معجزه ذهن قدرتمند

Close
بستن