با انگیزه ها و 6 استراتژی که باعث تفاوت آنها با دیگران می‌شود

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۹ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

انگیزه شاه‌ کلید هستی و زندگی می باشد و ما را به حرکت وا می‌دارد. با انگیزه ها همانند افرادی حامی به کمک افراد گمشده، سرگردان و حیران می آیند.

با انگیزه بودن کاری است که تنها افراد موفق دنبال می کنند. انگیزه ما را به حرکت وا می‌دارد. وقتی که از خواب صبحگاهی بیدار می‌شوید اولین چیزی که به ذهنتان می‌آید، چیست؟ آیا به فکر املت درست کردن برای صبحانه هستید؟ یا به این فکر می‌کنید که در جلسه سه ساعته چه چیزی بگویید؟ اهمیت برنامه ریزی در کنار عملگرایی هم اینجا مشخص تر می شود.

شاید انگیزه برای درس خواندن نداشته باشید. شاید هم دراز کشیده باشید و به سقف زل زده اید و چیزی در ذهنتان نباشد. بدون انگیزه همانند فردی گمشده، سرگردان و حیران هستیم. هرچند اغلبِ ما برای ادامه زندگی دارای انگیزه هستیم، همیشه افرادی هستند که یک قدم از ما جلوتر بوده و براساس انگیزه خود حرکت می‌کنند. در این مقاله استراتژی افراد با انگیزه که باعث تفاوت آنها با دیگران می‌شود را شرح می دهیم:

برای با انگیزه شدن از همین حالا برنامه‌ریزی کنید

شخصی به اسم فرانک را می‌شناسم که عادت داشت صبح دیر از خواب بیدار شود و زندگی عادی را بگذراند. او برای حل مشکلات با انگیزه بود. از طرفی شخصی به نام جِرِمی هم بود که عادت داشت از قبل برنامه روزانه خود را بریزد. موانع پیش‌رو را پیش‌بینی کند و در پیدا کردن راهکارهای لازم برای مقابله با آن ماهر شود. فرانک و جرمی هم‌سن هستند و سطح تحصیلات این دو یکسان است. پس تفاوت آنها چیست؟ جرمی بیش از 200,000 دلار در سال به دست می‌آورد و یک مرسدس بنز را در اختیار دارد و فرانک 60,000 دلار و یک ولوو دارد.

  • با انگیزه بودن همراه با برنامه : اگر می‌خواهید که فردی با انگیزه باشید لازم است که مطابق با خواسته‌ها و نیازهایتان برنامه‌ریزی کنید. همت کنید هر روز تعدادی از آن‌ها را انجام دهید. شیوه کار بدین صورت است که هر شب قبل از خواب کارهایی را که قرار است روز بعد انجام دهید، فهرست‌ بندی کنید و کارهایی را که امروز انجام داده‌اید، از لیست خط بزنید.
  • مشخص کردن دقیق اهداف و برنامه ها: تعداد دقیق فعالیت‌های خود را مدنظر داشته باشید، تمام برنامه‌تان را پیاده کنید. مثلاً اگر شما مشتاق کاهش وزن هستید، می‌توانید دفترچه‌ای که رژیم غذایی خود را در آن می‌نویسید، نگه دارید و هر روز مطابق برنامه پیش بروید. هر شب می‌توانید برنامه‌ای بریزید که کدام رژیم غذایی را برای روز بعد استفاده کنید. با دنبال کردن برنامه روزانه، سرانجام به اهداف نهایی خود خواهید رسید.
  • با انگیزه بودن به همراه استقامت و پایداری: شیوه دیگر برای به دست آوردن انگیزه، استقامت و پایداری است. در صحبت‌هایتان نباید واژه‌ی «غیرممکن» بیاورید. مهم نیست که اهدافتان چقدر بعید به نظر برسند، شما تلاش و کوشش کنید تا سرانجام به هدف خود برسید. حتی اگر مشکلی هم برایتان رخ دهد، از تلاش دست نکشید. به هدف خود متعهد باشید و تا زمانی که به آن نرسیده‌اید، به سعی و کوشش ادامه دهید. هرگز تسلیم نشوید تا انگیزه شما بازگردد
به دست آوردن انگیزه با استقامت و پایداری
به دست آوردن انگیزه با استقامت و پایداری

هر جایی که جلو دید است مثل آینه حمام یا بدنه یخچال نوشته‌های تشویق کننده مثل ” تو می‌توانی این کار را انجام دهی”، ” باورهایت را متوقف نکن” قرار دهید. زمانی که در موقعیتی بسیار دشوار قرار گرفتید و احساس کردید که هیچ راه برون رفتی از آن ندارید، به شادی و خوشی پس از رسیدن به موفقیت فکر کنید. با انگیزه بالا به موسیقی گوش کنید که به شما روحیه می‌دهد. با خود بگویید “من می‌توانم و اینچنین خواهد شد”. به یاد داشته باشید که هیچ کسی جز خود شما نمی‌تواند مانع حرکت شما شود. انگیزه زندگی خود را خودتان افزایش دهید.

طفره نروید و به اصل موضوع بپردازید

زمانی‌ که من می‌گویم ” در اولین هفته ماه اکتبر باید دو کیلو وزن کم کنم” هدفم مشخص‌تر است نسبت به وقتی که می‌گویم” باید طی چند ماه وزن کم کنم”. هنگامی که می‌گویم اهداف من یک یا بیست عدد است، تعداد آنها را مشخص کرده‌ام پس از آن باید آنها را براساس اهمیتشان سازمان‌دهی کنم. زمانی که به یک هدفی می‌رسید، به راحتی آن را از لیست خط می‌زنید و به سراغ هدف بعدی می‌روید.

این ترفندهای ساده می‌تواند به شما کمک کند تا پیوسته و آرام به اهدافتان برسید. دقیقاً بدانید که چه مقدار دیگر باید تلاش کنید. چه تعداد هدف دارید؟ پنج تا! ده تا! یا بیشتر. اهمیتی ندارد. با انگیزه باشید. فقط زمان رسیدن به اهداف خود را مشخص سازید. در صورت لزوم، از یک دوست بخواهید که زمان مقرر رسیدن به اهدافتان را به شما یادآوری کند. اگر می‌خواهید چیزی به دست بیاورید، باید آن را در مدت زمان محدودی انجام دهید.

با انگیزه بالا باور خود را هرگز از دست ندهید

شما نباید باور خود را از دست بدهید. انجام چنین کاری اعتماد به نفس و میزان انگیزه شما را کم می‌کند. هر زمان که موفق هستید، به خاطر آن خوشحال باشید. با انگیزه بالا و انجام کاری که دوست دارید مثل تماشای فیلم مورد علاقه‌تان، خودتان را شاد کنید. پاداش دادن باعث می‌شود که به خودتان باور داشته باشید. اگر شما باور داشته باشید که می‌توانید آن کارهایی را انجام دهید که شما را به اهدافتان نزدیکتر می‌سازد، هیچ چیز نمی‌تواند شما را در مسیر رسیدن به موفقیت بازدارد.

سخت‌کوش باشید

صرف اینکه آرزوی چیزی را در سر داشته باشید و هیچ تلاشی نکنید، شما را به جایی نمی‌رساند. شما می‌خواهید که پیشرفت داشته باشید؟ پس باید تمام طول روز و با تمام توان کار کنید. با انگیزه باشید. در پایان روز زمانی‌که تمام کارهای معین شده برای آن روز را انجام دادید، به این نتیجه می‌رسید که واقعاً این همه تلاش ارزشش را داشت.

با انگیزه بالا لبخند بزنید

مهم نیست که در مسیر زندگی‌تان چه مشکلاتی وجود دارد، همیشه با انگیزه بالا لبخند بزنید و اهداف خود را دنبال کنید. در غیر اینصورت زندگی شما را از پای درمی‌آورد. آرزوهایتان نیز بر باد فنا خواهد رفت. برای رسیدن به آن چیزی که دوست دارید، باید با انگیزه و مثبت‌ اندیش باشید.

جنبه‌ی روشن زندگی خود را در نظر داشته باشید. با انگیزه باشید. سعی کنید با افرادی سر و کار داشته باشید که به شما انگیزه می‌دهند. از خانه بیرون بروید و شاهد زیبایی طبیعت باشید. مهمتر از همه اینکه بتوانید به جای منفی دیدن، ویژگی‌های خوب هر فرد یا چیزی را ببینید. حتی می توانید pdf انگیزه چیست، بخوانید.

به شما اطمینان می‌دهم که اگر اینگونه رفتار کنید احساس شادی و سبکبالی بیشتری می‌کنید. انجام این شش راهکار باعث می‌شود که شما با اهدافی واضح و مشخص در ذهن، برنامه‌ای آماده و لبخند بر لب از خواب صبحگاهی بیدار شوید و زمانی فرا می‌رسد که شما فردی با انگیزه می‌شود و به این ترتیب انگیزه زندگی را هم افزایش دهید.

سخن پایانی: 

افراد موفق، افراد با انگیزه ای هستند. در واقع انسان های موفق همواره در طی مسیر دستیابی به اهداف خود، انگیزه خود را در طی مسیر از روش های مختلفی حفظ می کنند و همین عامل سبب می شود تا ناامید نشوند و تا رسیدن به هدف خود و موفقیت، دست از تلاش بر ندارند. در صورتی که بسیاری از افراد کمی بعد از شروع تلاش به سوی هدف خود یا در میانه ی مسیر و گاهی حتی در نزدیکی هدف بی انگیزه و ناامید می شوند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
اگر همه شبیه من بودند

در مقاله ی فوق تعدادی از روش هایی که سبب می شوند تبدیل به فردی باانگیزه گردید، آورده شده است. پیشنهاد می کنم برای روشن شدن بیشتر اهمیت انگیزه و شناخت افراد با انگیزه، در سمینار موفقیت شرکت نمایید. زیرا در آن استاد احمد محمدی ویژگی های افراد باانگیزه و موفق و همچنین سایر ابزارهای موفقیت را به شما تدریس خواهند نمود. کافی است برای اطلاع از نحوه ی ثبت نام در این سمینار و آشنایی با محتوای آموزشی آن به آدرس اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

می‌توانید از محصولات متنوع آکادمی بازار و دوره ثروت برای رشد و توسعه‌ی فردی خود کمک بگیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی