۶ راهی که به شما کمک می‌کنند تا بر تردید خود غلبه نموده و فردی عملگرا شوید (۱)

عملگرایی
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

تردید

اگر از افراد بپرسید که چه چیزی مانع از رسیدن آن‌ها به اهداف‌شان می‌شود یا دوست دارند کدام عادت ناپسندشان را ترک کنند، به احتمال قوی، تعلل و تردید و فردی عملگرا نبودن را در جواب خواهید شنید.

همه ما در زندگی به نوعی با این مشکل روبرو هستیم. ما کارهایی که باید انجام دهیم و حتی کارهایی را که دوست داریم انجام دهیم با تردید به فردا موکول می‌کنیم؛ از شستن ظرف‌ها گرفته تا نوشتن کتاب.

بیشتر بخوانید: به هدف و راهت شک و تردید نداشته باش و ادامه بده

عملگرا نبودن و تردید کردن

البته، برخی اوقات، تعلل می‌تواند حرکتی هوشمندانه تلقی شود؛ به هر حال، شما فهرستی طولانی از کارهایی را که باید انجام دهید پیش رو دارید؛ به نفع خودتان است که امور مهم را در اولویت قرار دهید.

به جای اینکه خودتان را آزار دهید تا همه کارها را با هم به سرانجام برسانید، موارد کم اهمیت‌تر را چند روزی به تاخیر بیندازید. می‌بینید؟ تعلل همیشه بد نیست. اما خودتان را با این جمله، گول نزنید. کماکان در اغلب موارد، تعلل کردن عادت بدی محسوب می‌شود.

اگر شما مرتبا انجام یک کار ساده را به تعویق بیندازید، ممکن است بعدا برای‌تان دردسرساز شوند و حتی شما را از رفتن به مراحل بعدی باز دارند؛ در واقع، وقتی که به خودتان می‌آیید و متوجه عواقب امروز و فردا کردن‌تان می‌شوید که کار از کار گذشته است.

پروژه‌های بزرگ

۶ راه غلبه بر تردید و تعلل

اگر پروژه بزرگی در سر دارید، مثلا نوشتن یک کتاب، یاد گرفتن یک مهارت جدید یا عوض کردن شغل‌تان، ممکن است فکر کنید که هیچ وقت زمان کافی ندارید.

شاید هم بخواهید تا زمانی که سرتان خلوت می‌شود، یا انگیزه کافی برای انجامش به دست می‌آورید، صبر کنید. البته، با این شرایط، شاید مجبور شوید تا ابد صبر کنید.

مگر می‌شود دست روی دست گذاشت و منتظر شد تا انگیزه به صورت خود به خودی سراغ ما بیاید و عملگرا شویم؟

بیشتر بخوانید: چهار گام آسان برای از بین بردن تردید و تعلل در تصمیم گیری

کسب انگیز برای دوری از تردید

اما اغلب اوقات، بهترین راه کسب انگیزه، شروع کار است. ممکن است برداشتن قدم اول برای‌تان دشوار باشد اما پس از آن، اوضاع روی غلتک می‌افتد.

همانطور که علم فیزیک هم می‌گوید، شروع حرکت انرژی به مراتب بیشتری در مقایسه با ادامه حرکت نیاز خواهد داشت.

ضمنا یادتان باشد که شما باید برای رسیدن به اهداف‌تان، زمان خلق کنید و دنبال پیدا کردن وقت نباشید. من در این مقاله و مقاله بعدی به شما این کار را یاد می‌دهم:

۱. برای خودتان سررسید و موعد مقرر تعیین کنید

فرض کنیم که شما ۱۵ کیلوگرم اضافه وزن دارید و می‌خواهید سلامتی‌تان را ارتقا دهید. کم کردن این میزان اضافه وزن ظرف ۶ تا ۹ ماه بعدی یک هدف معقول و انجام شدنی است.

همچنین می‌توانید یک رویداد مهم مانند تولد سال آینده‌تان یا عید نوروز را به عنوان موعد مقرر برای خودتان تعیین کنید و به خودتان انگیزه مضاعف بدهید.

بیشتر بخوانید: به کمک این راهکارها تردید و تعلل را کنار بگذارید و شروع به زندگی کنید!

زمانبندی برای دوری از تردید

یادتان باشد تا زمانی که یک برنامه زمانبندی شده برای اهداف‌تان تعریف نکرده‌اید، اهداف‌تان چیزی جز رویا نیستند.

استاد احمد محمدی

گرد و خاک وجودت را پاک کن، آن هنگام است که خود واقعی‌ات نمایان می‌شود، خود بی‌کرانت، خودِ بی‌کرانت.

دکتر احمد محمدی

اما وقتی که برای خودتان زمان تعیین کردید، می‌توانید یک قدم به واقعی ساختن آن‌ها نزدیک‌تر شوید و در حین مسیر نیز میزان رشد و پیشرفت‌تان را بسنجید.

۲. هدف‌تان را به یک اولویت روزانه تبدیل کنید

شک و تردید عملگرا نبودن

حتی اگر فرد سحرخیزی هم نباشید، به محض بیدار شدن در جستجوی خلق زمان مورد نیاز برای پروژه بزرگ‌تان باشید و یک قدم به سوی آن بردارید.

این کار از شما فردی قدرتمند و عملگرا می‌سازد و باعث می‌شود که روزها را درست شروع کنید. برایان تریسی در کتاب قورباغه را قورت دهید می‌گوید سخت‌ترین کارتان را در ابتدای روز انجام دهید.

ما هم با الهام از همین ایده، از شما می‌خواهیم که اولین کاری که پس از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید باید شما را یک قدم به هدف‌تان نزدیک‌تر سازد.

برای انجام کار تردید و صبر نکنید

در واقع، اگر می‌خواهید تا زمانی که تمامی کارهای دیگرتان انجام شوند صبر کنید، احتمالا یا دیگر وقتی برای کارهای دیگرتان باقی نمی‌ماند و روز تمام می‌شود یا اینکه اصلا انرژی و حالی برای انجام کارهای دیگر نخواهید داشت.

سعی کنید برای پروژه‌های شخصی، ساعت‌تان را ۲۰ دقیقه زودتر از معمول کوک کنید و آن زمان را به انجام اقدامی جهت رسیدن به هدف‌تان اختصاص دهید.

این کار می‌تواند مطالعه کتابی مرتبط با هدف‌تان، انجام تحقیق، نوشتن یا ورزش کردن باشد. با ما باشید و در مقاله بعدی، با راه‌های دیگری برای غلبه بر عادت بد امروز و فردا کردن آشنا شوید.

ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: ۶ راهی که به شما کمک می‌کنند تا بر تردید خود غلبه نموده و فردی عملگرا شوید (۲)

تردید در موفقیت

همیشه همه افراد رویاها و آرزوهای بزرگی در ذهن خود دارند، ولی برای محقق ساختن‌شان تعلل می‌کنند و هر فردی هم به بهانه‌های به ظاهر منطقی، تلاش برای دستیابی به آن‌ها را به تعویق می‌اندازد.

در مقاله فوق گفته شد که تردید و تعلل بس است، کافی است اولین قدم سخت را بردارید و تکنیک‌های فوق را به کار بندید تا ادامه راه برای‌تان هموار گردد. 

بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» به شما نشان خواهد داد که موانع موفقیت چه هستند و چه چیزهایی سبب شکست می‌گردند. پیشنهاد می‌کنم تردید و تعلل را کنار بگذارید و از این محصول استفاده کنید تا با انگیزه بالا و یادگیری ابزارها و مهارت‌های مورد نیاز برای موفقیت، اولین قدم را محکم و مطمئن به سوی رویاهای خود بردارید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *