تاثیر فن بیان در یادگیری و آموزش

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱ آبان, ۱۴۰۱
پخش ویدیو
کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

بیشتر سخنرانی ها در واقع برای تبیین هدف و یا آموزش مطلب خاصی می باشد که در آن آموزش دهندگان باید هم گام با شرایطی که ارائه دهنده پیش می رود مسیر را طی کنند. در واقع داشتن فن بیان در این مورد تاثیر به سزایی دارد. تسلط کامل بر اطلاعاتی که برای ارائه آماده کرده اید همچنین داشتن اعتماد به نفس لازم به آموزش هر چه بهتر مخاطبان کمک می کند. دوره فن بیان قوی این اطمینان خاطر را به مخاطبان می دهد که اطلاعات از منبعی صحیح و قابل اعتماد ارائه شده و نسبت به یادگیری آن مشتاق می شوند. در این مقاله تلاش می شود اثر فن بیان را بر آموزش و یادگیری درک کنیم.

چگونه فن بیان مناسبی داشته باشیم ؟

افراد زیادی در طول زندگی خود در آرزوی داشتن یک سخنرانی مناسب و جذاب می باشند. این در واقع برای تمامی افراد در همه رشته ها وجود دارد و گاها باید برای دسترسی به آن روش ها و راهکار های متنوعی به کار ببرید. فن بیان از جمله علومی است که امروزه دارای تاثیر بسیار زیادی بر روی اثر گذاری محتوا دارد. ارائه ها و سخنرانی هایی که در اجتماعات انجام می شود در صورتی که از روش های مناسب فن بیان استفاده نشود نمی تواند موفقیت آمیز باشد. در واقع نفوذ کلام در ذهن مخاطبان با استفاده از فن بیان بسیار بیشتر می باشد.

راهکار ها و روش های متعددی برای بهبود فن بیان در افراد ارائه شده است که استفاده از هر کدام از این روش ها کمک زیادی به جذابیت سخنرانی و ارائه شما می شود. زمانی که مخاطب نسبت به سخنان شما کنجکاو شود تلاش می کند تا بر روی محتوای سخنان شما دقیق تر شود.

منطقه عملکرد

یکی از تعاریفی که بسیاری از افراد با آن آشنا نیستند و جزو تعاریف تخصصی می باشد، منطقه عملکرد است. در واقع در منطقه عملکرد متخصصان تلاش می کنند علمی که کسب کردند را به نمایش بگذارند. به عنوان مثال یک وکیل در دادگاه تلاش می کند تا موکل خود را بی گناه نشان دهد یا یک هنرمند بر روی صحنه تلاش می کند هنر خود را به نمایش بگذارد. هر کدام از این اشخاص به شیوه های مختلف در منطقه عملیات قرار گرفته اند. اما نکته مهم این است که قرار گرفتن در منطقه عملیات نیاز به آمادگی دارد. افراد قبل از قرار گرفتن در این موقعیت باید حداکثر تلاش خود را بکنند تا بهترین های خود را جلوه دهند.

در واقع منطقه عملکرد همانند ویترینی است که هنر یا علم افراد در آن مشخص می شود. می توان گفت که توجه به میزان اطلاعات کسب شده و همچنین استفاده از آخرین تکنیک های روز برای ارائه بهتر به این داشتن منطقه عملکرد بهتر کمک می کند.

منطقه یادگیری

در واقع مرحله اماده سازی برای منطقه عملکرد که با توجه به آن آموزش های لازم ارائه می گردد، منطقه یادگیری می باشد. در این مرحله برای فن بیان بهتر در سخنرانی و ارائه خود بهتر است بر روی اطلاعات خود تمرکز کنید. تا جایی که می توانید سعی کنید اطلاعات خود را در زمینه مورد نظر گسترش دهید. برنامه ریزی دقیق و تمرینات مکرر کمک زیادی به داشتن نتیجه مناسب در منطقه عملکرد می کند. توجه به این دو منطقه همچنین استفاده از راهکار های تعیین شده برای فن بیان کمک زیادی به ارائه شما می کند.

در منطقه یادگیری مهمترین کلید واژه ها برنامه ریزی، تمرین و تمرکز بر روی هدف می باشد. این سه مورد در کنار یکدیگر باعث نفوذ هر چه بیشتر اطلاعات در ذهن افراد می شود.

نفوذ کلام با استفاده از فن بیان خوب

نفوذ کلام با فن بیان خوب ایجاد می شود. یک فن بیان خوب معمولا در افرادی ایجاد می شود که دارای اعتماد به نفس مناسبی هستند. در کنار این موضوع از دو منطقه یادگیری و عملکرد می توانند با موفقیت عبور کنند. داشتن تمامی این موارد در کنار یکدیگر است که می تواند به ارائه مناسب و شایسته شما کمک کند. نظم و برنامه ریزی در سخنرانی به تنظیم اطلاعات شما کمک می کند. ارائه احساسات در برخی از برهه های سخنرانی کمک شایانی به داشتن نفوذ کلام مناسب می کند.

استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - فن بیان

تمرین همواره یکی از ارکان اصلی در داشتن یک ارائه مناسب و فن بیان خوب می باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

    1. سلام، دوره‌های آموزشی آکادمی بازار مختص به تهران نیست، بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید یا به بخش دوره‌ها و سمینارها در صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

    1. سلام، با شرکت در کلاس‌های آموزشی و تمرین این مهارت مشکل شما به راحتی قابل حل شدن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی