5 ویژگی مشترک در افراد موفق که آنها را از سایرین متمایز می کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۶ مرداد, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۰ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

به نظر می‌رسد هیچ کسی نمی‌خواهد که زندگی متوسطی داشته باشد همه می‌خواهند موفق باشند. متأسفانه افرادی که به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند کمیاب‌اند و این امر خود موفقیت را ارزشمندتر می‌سازد. اگر شما دوست دارید فردی موفق باشید فرقی ندارد که در چه زمینه‌ای باشد؛ شغل، تجارت، سرمایه‌گذاری، مالی، معنوی یا به عنوان عضوی از اعضای خانواده اول از همه باید بخواهید. اکثر مردم مسئولیت‌پذیر نیستند و جرأت ندارند که تصمیم بگیرند تا برای آنچه که در زندگی می‌خواهند، تلاش کنند. موفقیت تنها زمانی معنا می‌یابد که شما فردی کاملاً متعهد باشید و صرف نظر از هرچیزی تلاش کنید.

بنابراین چه چیزی باعث موفقیت افراد موفق می‌شود؟ آنها نسبت به مردم عادی چه کار متفاوتی انجام می‌دهند که منجر به زندگی شگفت‌انگیز آنها می‌شود؟ در اینجا 5 ویژگی ارائه می‌شود که انسان‌های فوق‌العاده را از انسان‌های عادی مجزا می‌سازد:

1. افراد موفق رؤیاهای بزرگی در سر دارند

می‌دانم که حداقل میلیون‌ها بار شنیده‌اید که افراد موفق رؤیاهای بزرگی دارند. اکثر مردم رؤیاهای خود را زندگی نمی‌کنند چرا که آنها جرأت داشتن رؤیای بزرگ را ندارند. درحقیقت اکثر مردم آرزوهای کوچکی دارند. هدف آنها صرفاً پرداخت قبوض، گذراندن زندگی روزمره و خوش بودن و غیره است. این ضرب المثل را شنیده‌ایم “زمانی که ماه را هدفگیری می‌کنید حداقل به ستاره اصابت خواهد کرد“. متأسفانه اکثر مردم حتی کوچکترین چیز را نیز برای هدف خود در نظر ندارند پس تعجبی ندارد که به نتایج شگفت‌انگیزی در زندگی خود هم دست نیابند.

اگر شما برای داشتن زندگی موفق جدی هستید اولین قدمی که باید بردارید این است که خود را از شکل یک انسان معمولی خارج کنید و فوق‌العاده باشید. اولین کار برای این شیوه این است که افکار بزرگی داشته باشید. باید از فکر خود شروع کنید. تفکر زندگی شما را شکل می‌دهد. اگر شما همیشه درمورد موفقیت بیندیشید به آن دست پیدا می‌کنید ولی اگر همیشه به شکست و ناکامی فکر کنید در سطح متوسطی زندگی خواهید کرد. در واقع شما افکار خود را زندگی می‌کنید.

2. افراد موفق همیشه در حال حرکت و فعالیت هستند

افراد موفق علاوه بر داشتن افکاری بزرگ همیشه فعال هستند. آنها از آن دسته افرادی هستند که به جای اینکه منتظر کسی باشند تا کاری برایشان بکند خود دست به کار می‌شوند. شما هم باید همینطور باشید. فعال باشید و رؤیاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. بسیاری از افراد تنها دوست دارند که موفق باشند اما دست به هیچ اقدامی نمی‌زنند تا رؤیاهای خود را به واقعیت تبدیل سازند. آنها می‌گویند که می‌خواهند ثروتمند شوند، ساختمان تجاری موفقی بسازند، آنها دوست دارند که مالک خانه‌ای بزرگ و صاحب ماشینی لوکس باشند اما آنها نمی‌خواهند که برای رسیدن به اهدافشان سخت‌کوش باشند. همه می‌دانیم که دشوار است زندگی غیرعادی و فوق‌العاده‌ای داشته باشیم اما این همان چیزی است که افراد موفق را از دیگران مجزا می‌سازد.

بنابراین هر روز متعهد باشید که حداقل 5 کاری را انجام دهید که شما را به سوی اهدافتان سوق می‌دهد. اگر شما هر روز پنج کار کوچک را انجام دهید، ظرف یک سال 1825 موفقیت کوچک را کسب کرده‌اید. این عمل قطعاً نتایجی را به ارمغان می‌آورد که شما می‌خواستید. موفقیت مستلزم کار کردن مداوم است. بنابراین بر کار خود مداومت داشته باشید و هر روز مشغول به کار باشید.

3. افراد موفق هرگز تسلیم نمی‌شوند

وقتی که شما زندگی افراد موفقی چون والت دیزنی، کُلُنِل ساندِرز، ریچارد برانسون، مایکل جُردن، جَک ما و غیره را می‌خوانید، متوجه می‌شوید که آنها هیچگاه دست از تلاش برنداشته‌اند. مسیر رسیدن به موفقیت بسیار سخت است و به موانع و ناکامی‌های بسیاری برخورد خواهید کرد. اما هرگز نباید اجازه دهید که آنها شما را از پای درآورد. باید اعتماد به نفس داشته باشید و حرکت کنید و شکست را به درس آموزنده تبدیل کنید.

  • والت دیزنی توسط یک ویراستار روزنامه اخراج شد که گفته بود دیزنی هیچ خلاقیتی ندارد. اما او هرگز ناامید نشد و به دنبال رؤیاهایش رفت و نتیجه‌اش تأسیس پارک تفریحی دیزنی لند است که امروزه می‌بینیم.
  • زمانی‌ که جَک ما گروه علی بابا را تشکیل داد هیچ کسی باور نداشت که او موفق شود و همه می‌گفتند که او دیوانه است و از مشارکت با او خودداری می‌کردند. با وجود این او هرگز تسلیم نشد و یکی از بزرگترین وبسایت‌های تجارت الکترونیک در جهان را بنا کرد.
  • برای مایکل جُردن و بقیه هم این ماجراها وجود داشت. مایکل جردن یک بسکتبالیست ماهر به دنیا نیامده بود بلکه او تلاش کرد و یاد گرفت تا در این زمینه توانایی لازم را به دست آورد.

افراد بزرگ هرگز بیکار نمی‌نشینند و از رؤیاهایشان دست بر نمی‎‌دارند. آنها سخت کار می‌کنند حتی اگر افراد دیگر به آنها بگویند که رسیدن به رؤیایشان غیرممکن است. در سمینار موفقیت، با افراد موفق در سطح جهان و ویژگی های آنان آشنا خواهید شد.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

4. افراد موفق همیشه در انتظار اتفاقات خوب هستند

پس از خواندن زندگینامه افراد موفق در سراسر جهان، دریافتم که افراد موفق همیشه مثبت‌اند و منتظرند که در آینده اتفاقات خوشایندی رخ می‌دهد.

  • آیا شما تصور می‌کنید اگر اِستیو جابز مطمئن نبود که محصولاتش به فروش می‌رسند، شروع به ساخت آی‌فون و آی‌پد می‌کرد؟
  • آیا اگر ریچارد برانسون همیشه افکار منفی داشت و فکر می‌کرد که بازار و اقتصاد خوب نیست می‌توانست شرکت ویرجین را تأسیس کند؟

آنها به این امید داشتند که تجارت و خدماتشان به فروش خواهد رسید و به آنچه که انجام می‌دادند اطمینان داشتند و این باعث می‌شد که تلاش بیش از اندازه‌ای داشته باشند و به کار خود ادامه دهند.

شما هم باید اینگونه باشید. همیشه افکار مثبت داشته باشید و منتظر بهترین‎‌ها باشید. حتی اگر الان هم موفق نیستید اهمیتی ندارد. آنچه که اهمیت بیشتری دارد این است که چه هدف و کاری را دنبال می‌کنید.

5. افراد موفق رؤیاهایشان را باور دارند

آیا شما خود و رؤیاهایتان را باور دارید؟ اگر خودتان رؤیاهایتان را باور ندارید پس چه کسی باور دارد؟ آنها رؤیاهای شما هستند و مجبور هستید که آنها را بپذیرید. هرگز به کسی اجازه ندهید که بگوید این غیرممکن است و شدنی نیست.

  •  برادران رایت زمانی هواپیما را اختراع کردند که مردم به آنها می‌گفتند این کار شدنی نیست.
  • آرنولد شوارتزنگر سخت کار می‌کرد و به ستاره فیلم تبدیل شد در حالی که مردم تصورشان این بود که به علت جثه بزرگ و نام دشوارش بعید است که موفق شود.
استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قوانین عالم موفقیت

همیشه رؤیای بزرگ داشته باشید، بر کار خود مداومت داشته باشید، تسلیم نشوید، به طور مثبت فکر کنید و به خود و رؤیاهایتان باور داشته باشید. اگر شما در رسیدن به موفقیت جدی هستید زندگی افراد موفق بخوانید و از شکست و موفقیت‌هایشان درس بگیرید. اشتباهات آنها را تکرار نکنید و انجام دهید آنچه که باعث شده آنها به موفقیت نزدیک شوند. تا زمانی که به اهداف خود نرسید دست از تلاش برندارید. حال می‌دانید که برای رسیدن به موفقیت باید چه کنید؟

استاد احمد محمدی مدرس، مشاور و سخنران انگیزشی، در سمینار موفقیت شما را با شیوه ی تفکر، نگرش و الگوهای رفتاری و همچنین ویژگی های خاص افراد موفق آشنا خواهند ساخت، که با دانستن این الگوها و تکرار آن ها می توانید جزء سه درصد افراد موفق شغل و زندگی خود باشید. بنابراین می توانید با کلیک بر روی لینک زیر و ثبت نام در این سمینار پر نشاط، اولین قدم را برای ایجاد تغییرات مثبت جهت تحقق بخشیدن به رویاهایتان آگاهانه و هوشمندانه بردارید. 

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی