5 عامل بازدارنده از ثروتمند شدن

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۲ بهمن, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۸ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

پنج علتی که از ثروتمند شدن جلوگیری می‌کنند

ثروتمند شدن از آرزوهایی است که هر فردی در زندگی خود داشته است و یا برای بیشتر کردن دوره ثروت خود تلاش‌ها و کوشش‌های فراوان کرده است. این موضوع تنها زمانی نقض می‌شود که فرد به معنویات تمایل و گرایش داشته باشد و به  قولی، مادیات و مال دنیا برای او اهمیت نداشته باشد.

اما واقعیت این است که مگر می‌شود فرد بدون در نظر گرفتن همه‌ی ابعاد زندگی، مسیر خود را به پیش گیرد و به حیات خود ادامه دهد؟ انسان با در نظر گرفتن همه‌ی جهات است که می‌تواند به مسیر تعامل و شکوفایی گام نهد و پله‌های آن را بپیماید.

مسائل مالی و ثروتمند شدن، از همین ابعاد است؛ می‌توان گفت که همه‌ی ما آرزوی ثروتمند شدن را یا داریم و یا داشته‌ایم…؛ برایان تریسی 5 عامل را مطرح می‌کند که مانع از ثروتمند شدن اشخاص می‌شود و این 5 عامل را به خوبی شرح داده است.

به نقل از برایان تریسی و با اندکی تغییر…

با ضمیر ناخود آگاه، خود را از اهداف مالی باز ندارید!

سلام می‌دانم که در سال جدید، بسیاری از اهداف شما شامل پس انداز کردن و ثروتمند شدن است؛ اما قبل از اینکه اقدام به دست‌یابی به اهداف مالی خود کنید، بسیار مهم است که مطمئن شوید به طور ناخود آگاه خود را از رسیدن به استقلال مالی باز نمی‌دارید.

در طول سال‌ها تجربیاتم آموخته‌ام که اشتباه مشترکی میان افرادی که در تلاش برای ثروتمند شدن هستند وجود دارد؛ بیایید درباره‌ی تک به تک آن‌ها صحبت کنیم.

اولین چیزی که در آغاز لیست وجود دارد، این است که در گذشته هیچوقت به ثروتمند شدن فکر نکرده بودند.

یک فرد معمولی در خانواده خود در حالی بزرگ می‌شود که با هیچ شخص ثروتمندی معاشرت نمی‌کند؛ او به مدرسه می‌رود و با افرادی معاشرت می‌کند که ثروتمند نیستند، کبوتر با کبوتر باز با باز… او با افرادی معاشرت می‌کند که ثروتمند نیستند، همچنین دوستانی که در خارج از محیط کار دارد، هیچکدام ثروتمند نیستند؛ و هیچ الگوی ثروتمندی ندارد.

اگر چنین روندی تا به امروز یا تا هر سنی مانند 20 سالگی برای شما اتفاق افتاده است، این امکان وجود دارد که شما در این جامعه به فردی بالغ تبدیل شده‌اید، اما هیچوقت متوجه نشوید که شرایط لازم برای ثروتمند شدن شما به اندازه هرکس دیگری نیز کاملاً فراهم بوده است.

بنابراین اولین دلیلی که برای ثروتمند نشدن این افراد وجود دارد، این است که حتی هیچوقت فکر ثروت داشتن به ذهن آن‌ها خطور نمی‌کند. البته اگر هیچوقت چنین فکری نکنند، هیچوقت قدم‌های لازم برای محقق کردن چنین رویارویی را نیز بر نخواهند داشت.

آگاهی بیشتر از عوامل جلوگیری کننده از ثروتمند شدن

دومین دلیل اینکه افراد ثروتمند نمی‌شوند، تصمیم نگرفتن آن‌ها است. دلیل اصلی عدم موفقیت یا شکست این است که تعداد بسیار زیادی از افراد برای موفق شدن تصمیمی نمی‌گیرند.

حتی اگر شخصی مطالعه فراوان داشته باشد و یا در سمینارهای مختلف شرکت کند، تا زمانی که خود او برای انجام کاری متفاوت تصمیم نگیرد، هیچ چیزی تغییر نخواهد کرد. حتی اگر شخصی متوجه شود که از روش‌های مختلفی امکان ثروتمند شدن برای او وجود دارد، اگر برای برداشتن اولین قدم تصمیمی نگیرد، در نهایت هیچوقت پیشرفتی نخواهد کرد.

 

اگر به عملکرد فعلی خود ادامه دهید، همچنان نتایج مشابهی خواهید گرفت.

سومین چیزی که باعث می‌شود یک فرد ثروتمند نشود، به تعویق انداختن امور است، بسیاری از افراد همیشه دلایل موجهی برای انجام ندادن کارهایی که می‌دانند باید برای دستیابی به استقلال مالی انجام دهند، دارند.

دلایلی مثل: مناسب نبودن زمان، فصل و یا حتی سال! از دیدگاه آن‌ها همیشه دلیلی برای به تعویق انداختن کارها وجود دارد. در نتیجه ماه به ماه، سال به سال تا زمانی که دیگر بسیار دیر شده است آن را به تعویق می‌اندازند.

حتی اگر شخصی باور کند که می‌تواند ثروتمند شود، و تصمیمی برای تغییر کردن بگیرد، به تعویق انداختن کارها تمامی برنامه‌های آن‌ها را به آینده‌ای نامشخص موکول خواهد کرد و در نتیجه هیچ تغییری رخ نخواهد داد.

ثروتمند شدن با تفریحات جانبی؟!

چهارمین دلیلی که باعث می‌شود افراد در وضعیت مالی نامناسب بازنشسته شوند، دقیقاً همان چیزی است که اقتصاد دانان به آن عدم توانایی در به تعویق انداختن تفریحات جانبی می‌گویند.

تعداد بسیار زیادی از انسان‌ها همواره در وسوسه خرج کردن تمام درآمد خود به سر می‌برند، اگر نمی‌توانید در برابر چنین وسوسه‌هایی مقاومت کنید و آن‌ها را به تأخیر بیاندازید و خود را از ولخرجی کردن منع کنید، نمی‌توانید ثروتمند شوید. کلمنت استون گفته است: «اگر توانایی پس انداز کردن ندارید، بذر عظمت در شما وجود ندارد».

اگر نمی‌توانید پس انداز کردن را به عادتی دائمی تبدیل کنید، دستیابی به استقلال مالی برای شما امکان پذیر نخواهد بود.

پنجمین دلیلی که باعث می‌شود افراد در وضعیت مالی نامناسب بازنشسته بشوند، از نظر اهمیت با دیگر موارد برابری می‌کند و آن اختصاص ندادن زمان کافی برای برنامه‌ریزی است.

چنین قابلیتی به معنی میزان زمانی است که شما به صورت روزانه برای برنامه‌ریزی کارها و گرفتن تصمیمات مهم در زندگی خود اختصاص می‌دهید.

زوج جوانی که شروع به پس‌انداز کردن ماهیانه پنجاه دلار برای فرزند خود می‌کنند تا در آینده بتواند در دانشگاه مورد نظر خود تحصیل کند، نمونه یک خانواده با برنامه‌ریزی زمانی بلند مدت است. آن‌ها حاضر هستند با از خود گذشتگی کوتاه مدت خود نتایج بهتری را برای کودک خود در بلند مدت رقم بزنند.

افرادی که برنامه‌ریزی بلند مدت دارند، بدون کوچکترین لغزشی مرحله به مرحله در زندگی خود از نظر اقتصادی پیشرفت می‌کنند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
7 قانون ثروت

این پنج دلیل عدم ثروتمند شدن بسیاری از افراد بود.

راه‌های زیادی برای بهتر کردن کیفیت سطح زندگی وجود دارد که بسیاری از آن‌ها را نمی‌دانیم، یا به شکلی دیگر، روش‌هایی برای بهتر زندگی کردن وجود دارد که برخی از آن‌ها را می‌دانیم، اما یا آن‌ها را بکار نمی‌گیریم، یا مشغله‌هایی که داریم، باعث کم‌رنگ‌تر شدن استفاده از آن شده است. زندگی رویایی خود را داشته باشید…

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی