4 راهکار مهم برای تقویت روابط اجتماعی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

تقویت روابط اجتماعی از جمله مهمترین راهکار ها برای رشد و پیشرفت در مسیر زندگی است. امروزه مسائل زندگی دارای پیچیدگی های مختلفی است که برای گذر از این سختی ها نیاز به گفتگو و ایجاد ارتباط می باشد. راهکار های مختلفی برای تقویت روابط اجتماعی به افراد پیشنهاد شده است. این راهکار ها می تواند گزینه مناسبی برای افراد مختلف با شکل فکری گوناگون باشد. در این مقاله به چهار راهکار اصلی دیگر برای تقویت روابط اجتماعی اشاره می شود.

پایان دادن به نکات منفی

یکی از مسائلی که می تواند باعث ضربه های شدید به روابط اجتماعی افراد شود، تاکید بر نکات منفی و جنبه های منفی رابطه است. توجه داشته باشید که برای تمامی روابط خود نمی توانید به یک صورت عمل کنید. اقتضای مکانی و جو اجتماعی در خانه یا محل کار متفاوت است. بهترین مسیر برای داشتن یک رابطه مناسب، شناسایی محیط و فرد مقابل است. این موضوع باعث می شود برای هر رابطه اجتماعی دید کلی مناسبی داشته باشیم. همواره روابط اجتماعی باعث رشد فکری و اجتماعی افراد می شود. البته برای تایید این موضوع نیاز است که مسائل محیطی و اجتماعی نیز رعایت شود.

برای داشتن دیدی مثبت همواره سعی کنید خود را در جای طرف مقابل قرار داده و از دید او به موضوع نگاه کنید. در مواقعی بهتر است که گذشت کنیم یا صبر خود را افزایش دهیم. این موارد باعث می شود که رابطه ما که مهمترین دستاورد است مدت زمان طولانی تر به طول انجامد و با کیفیت بیشتری ادامه پیدا کند. در ایجاد یک رابطه مثبت و رو به جلو همواره مسائل مختلفی دخیل است که از جمله آن می توان به زبان بدن یا ارتباط چشمی افراد اشاره کرد.

با انرژی بودن

انرژی مثبت داشتن و تقویت روحیه بالا در خود می تواند دارای اثرات بسیار مناسبی باشد. گاهی بر اثر فشار های شدید کاری و مسائلی که در محیط های پر تنش به وجود می آید باعث می شود تفریح و خوشگذرانی را فراموش کنید. برای داشتن اوقات خوش و مفرح نیازی به برنامه ریزی یا تمرکز زیاد نیست. کافیست در محیط های اجتماعی به راحتی نظرات خود را بیان کنید و از وجود در این محیط ها لذت ببرید.

در برخی موارد ارائه اشتراکات بین انسان ها می تواند به پر انرژی بودن و رو به جلو بودن افراد کمک زیادی کند. اما در کنار این موارد داشتن روحیه مثبت و رو به جلو می تواند تاثیر دو چندانی بر روی تفکر افراد داشته باشد. این انرژی مثبت و رو به جلو می تواند باعث اعتماد به نفس کودکان شما نیز شود. دوره اعتماد به نفس یکی از موارد اصلی در داشتن یک رابطه اجتماعی موثر می باشد.

ابراز احساسات

همواره موضوع ابراز احساسات یکی از مسال اصلی در ایجاد یک رابطه بدون مشکل است. این احساسات باید بدون پیش فرض و به صورت کاملا طبیعی در محیط های اجتماعی بروز پیدا کرده و می تواند موجب تقویت روابط اجتماعی شود. در واقع احساسات می تواند امری مثبت و جذاب در روابط باشند اما نحوه بیان و چگونگی ارائه این احساسات از جمله مسائلی است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
ارتباطات اجتماعی و ارتباط موثر

انسان در هنگام حضور در اجتماع دچار احساسات مختلفی می شود. این احساسات می تواند شامل خشم، شادی، استرس و حتی ترس باشد. در واقع کنترل این احساسات می تواند به تقویت ارتباطات اجتماعی کمک شایانی بکند. اما در برخی موارد برای راحتی خود نیاز است که احساسات خود را بروز دهید. این موضوع باعث می شود فکر شما با آسودگی خاطر بیشتری مسیر رشد روابط اجتماعی را در پیش بگیرد.

صرف وعده های غذایی دورهم

یکی دیگر از مواردی که باعث تقویت روابط اجتماعی به خصوص در خانواده ها می شود، صرف غذا به صورت دورهمی است. این موضوع شاید در نگاه اول کمی ساده لوحانه به نظر برسد اما در واقعیت تاثیر زیادی بر روی ایجاد یک رابطه قوی در انسان ها دارد. بیان مشکلات و صحبت در مورد کار های روزمره در میز غذا یکی از بهترین شرایط برای تقویت ارتباطات اجتماعی است. داشتن چند بهانه برای دورهم جمع شدن و لذت از زمان می تواند موجب افزایش روحیه افراد و گسترش ارتباطات شود. فراموش نکنید که روابط اجتماعی قسمت بزرگی از شخصیت افراد را در زندگی می سازد و می تواند تاثیر زیادی بر روی مسیر زندگی افراد بگذارد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی