4 ویژگی ضروری برای داشتن یک خانواده خوشبخت

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۳۰ دی, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۲۰ خرداد, ۱۴۰۰
کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

خانواده خوشبخت، خانواده ای است که اعضای آن با هم در رسیدن به خوشبختی مشارکت و همکاری دارند و حتی شریک غم ها و شادی های یکدیگر هستند. هیچ چیزی باعث نمی شود تا صمیمیت اعضای خانواده خوشبخت از بین برود. در واقع تنها چیزی که بین اعضای یک خانواده خوشبخت ممکن است فاصله ایجاد کند، چیزی جز مرگ نیست. اعضای یک خانواده خوشبخت، برای جامعه خود نیز فرد تأثیر گذار و مفیدی خواهند بود.

هدف مقاله:

با مطالعه مقاله ذیل در می یابید که یک خانواده خوشبخت چه ویژگی هایی دارد و اعضای آن نسبت به یکدیگر احساس وظیفه در همه زمینه ها می کنند. به این ترتیب می توانید با به کارگیری چنین ویژگی هایی در خانواده خود، آن را به یک خانواده خوشبخت تبدیل نمایید. شما باید به هر یک از اعضای خانواده خود؛ نکات زیر را آموزش دهید تا بتوانید خانواده خود را در مسیر خوشبختی قرار دهید.

1- احترام متقابل به نظرات از ویژگی های خانواده خوشبخت

اعضای یک خانواده خوشبخت به سلایق و علایق یکدیگر احترام گذاشته و در صدد هستند تا به نحوی رضایت یکدیگر را در زندگی جلب نمایند. حتی در صورت اختلاف عقیده اعضا با یکدیگر، صمیمیتی که بین آن ها وجود دارد، باعث حس احترام بین آن ها می شود و بنابراین نظرات مخالف یکدیگر را تحمل می کنند. اشتباهات را دوستانه به یکدیگر تذکر می دهند و خلاصه همگی سعی دارند تا حس رضایتمندی از با هم بودن در آن ها حفظ شود.

2- اعضای یک خانواده خوشبخت به سلامتی یکدیگر، اهمیت می دهند

در یک خانواده خوشبخت ، اعضا نسبت به یکدیگر در حوزه سلامت جسمی و روحی حساسیت های لازم را دارند. در صورت بروز بیماری یکی از اعضا، سایر اعضا در جهت مراقبت از بیمار بر می آیند تا وی مجدداً به وضعیت عادی برگردد. درست مانند وضعیتی که یکی از اعضای بدن دچار مشکل و یا بیماری می شود و سایر اعضای بدن به طور کلی تلاش می کنند تا بدن حیات خود را حفظ نماید.

3- علاقه مندی به رشد و پیشرفت از ویژگی های خانواده خوشبخت

همه اعضای یک خانواده خوشبخت نسبت به پیشرفت یکدیگر احساس خوشبختی می کنند. اعضای یک خانواده خوشبخت حتی برای موفقیت تک تک اعضای خود تلاش می کنند و به یکدیگر در راه رسیدن به اهدافشان امید و انرژی های مثبت می دهند و در صورتی که یکی از اعضا در خانواده خوشبخت به دلایلی در رسیدن به اهداف خود شکست بخورد؛ سایر اعضا به وی دلداری می دهند و دوباره به وی کمک می کنند که در مسیر دستیابی به هدف خود حرکت نماید و هیچ گاه ناامید نشود.

4- اعضای یک خانواده خوشبخت با یکدیگر رابطه ای افقی دارند

بین اعضای یک خانواده خوشبخت، رابطه عمودی برقرار نیست. همه در یک ردیف قرار دارند و هیچ یک از اعضا بر دیگری برتری ندارند. در خانواده خوشبخت افراد می توانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند و هیچ گونه زورگوئی و تحمیلی از جانب  یکی ار اعضا بر سایرین جریان ندارد. در چنین خانواده خوشبختی چیزی به عنوان دیکتاتوری در یک شخص وجود ندارد و هریک از اعضا به نحوی می توانند  بر کل مجموعه خانواده اثر منحصر به فرد خود را داشته باشند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
خانواده موفق

نتیجه گیری:

برای داشتن یک خانواده خوشبخت، اعضای آن باید نسبت به یکدیگر در زمینه های مختلف، احساس وظیفه نمایند. هنگام بروز مشکلات یار و غمخوار یکدیگر باشند و هنگام پیشرفت نیز شادی کنند. رابطه بین اعضای یک خانواده خوشبخت از نوع عمودی نیست و هیچ یک ار اعضا بر دیگری برتری ندارد و همه به پیشرفت و رشد یکدیگر علاقه مند هستند. اعضای یک خانواده خوشبخت در رابطه با سلامت جسمی و روحی یکدیگر احساس وظیفه می نمایند. به طور کلی انتظار می رود که اعضای یک خانواده خوشبخت نیز برای جامعه خود فرد مفیدی باشند و بتوانند جامعه را به سمت شکوفایی حرکت دهند.

  • به نظر شما خانواده خوشبخت چه ویژگی های دیگری می تواند داشته باشد؟
  • آیا شما برای داشتن یک خانواده خوشبخت تلاش می کنید؟

[fusion_button link=”” text_transform=”” title=”” target=”_self” link_attributes=”” alignment=”center” modal=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” color=”default” button_gradient_top_color=”” button_gradient_bottom_color=”” button_gradient_top_color_hover=”” button_gradient_bottom_color_hover=”” accent_color=”” accent_hover_color=”” type=”” bevel_color=”” border_width=”” size=”” stretch=”default” shape=”pill” icon=”fa-grin-alt far” icon_position=”left” icon_divider=”yes” animation_type=”” animation_direction=”left” animation_speed=”0.3″ animation_offset=””]لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این زمینه با ما و سایر علاقمندان در میان بگذارید[/fusion_button]

هر چقدر هم که وضع مالی خوبی داشته باشیم، یا اینکه از لحاظ علمی یا تحصیلی پیشرفت کنیم، ولی تا زمانی که خانواده سر و سامان یافته ای نداشته باشیم، احساس خوشبختی و شادی درونی نخواهیم داشت. بنابراین داشتن یک خانواده خوشبخت از ضروریات زندگی همه ماست. خانواده شاد و خوشبخت را تنها می توانیم با رعایت یک سری اصول و نکات خودمان به دست خودمان بسازیم و همه اعضای خانواده خصوصا پدر و مادر خانواده در این بین نقش بسیار مهمی دارند. 

باید تمامی اعضای خانواده مهارت های فردی و زندگی را از جمله مثبت اندیشی و کنترل افکار را بدانند و در هنگام ناراحتی ها و مشکلات خود یا سایر اعضای خانواده بتوانند از عهده کارها به خوبی برآیند. از این رو آکادمی بازار جهت کمک به افرادی که می خواهند مثبت اندیشی و کنترل ذهن و افکار مثبت و منفی خود را به دست بگیرند، محصولی را به نام «معجزه قدرت ذهن» خدمت شما عزیزان ارائه می نماید که می توانید با شرکت در این دوره نگرشی مثبت به زندگی و اطراف خود پیدا نمایید و با کنترل ذهن و افکار خود زندگی و خانواده خود را تحت تأثیرات مثبتی قرار دهید و به خوشبختی واقعی و شادی درونی دست یابید. 

دوره آموزشی غیر حضوری «معجزه قدرت ذهن»

1/5 - (2 امتیاز)

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی