آشنایی با برخی مهارت های فروش و بازاریابی که مشتریان را به شما علاقمند می کند

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۱ آبان, ۱۴۰۰
پخش ویدیو
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

فروش به کسانی که به محصولات شما علاقه مند هستند کار آسانی است. آن‌ها تحقیقات اولیه را انجام داده‌اند و به این نتیجه رسیده‌اند که شما یک راه‌حل خوبی هستید و نیازی به  بکارگیری مهارت های فروش و بازاریابی در رابطه با آنها نیست .

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوالات و مشکلات آنان را برطرف کنید و مطمئن شوید که آن ها از بین رقبایتان شما را برگزیده اند. فروش به کسانی که شما را نمی شناسند مشکل است ولی این کار غیر ممکن نیست و نیاز به بکارگیری مهارت های فروش و بازاریابی دارد.

در دوره بازاریابی و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به یک فروشنده تمام عیار تبدیل کنید.

در این مقاله با برخی از مهارت های فروش و بازاریابی برای بکارگیری د رمقابل این نوع افراد آشنا می شویم.

رویا فروختن یکی از بهترین مهارت های فروش و بازاریابی

ممکن است مشتریان به کالاهای شما علاقمند نباشند، اما  آنها به خودشان علاقه دارند!‌ کافیست به آنها نشان دهید که با خرید کالا یا خدمات شما چه اتفاقی برای آنها خواهد افتاد.

پس از این که آن ها علاقه‌مند شدند، شما فرصت معرفی خود و محصولاتتان را پیدا خواهید کرد. اگر شما خدمات محتوا می فروشید، ممکن است اشتباهاتی در وبسایت مشتری ببینید و با استفاده از ایمیل اصلاحات را برای او بفرستید.

این عبارت را در انتهای پیامتان درج نمایید:‌ به عنوان یک متخصص محتوا، کاری که من برای شما انجام می دهم ۱۰۰ درصد بدون اینگونه اشتباهات خواهد بود.

به عنوان فردی که خدمات آموزشی به مدیران ارائه می کنید مثلا می توانید بگویید: از نظر من که شما به جای ارتقاء شغلی کارمندانتان از بیرون مدیر استخدام می کنید، نظر شما درباره اینکه ۸۰ درصد مدیران از ارتقاء شغلی کارمندان فعلی شما حاصل بشود چیست؟

مهارت های فروش و بازاریابی

تعصبتان را به محصولتان نشان دهید

بسیاری از فروشنده ها تظاهر می کنند که بر روی محصول شان تعصب ندارند و تنها قصد دارند که محصولی را که به نفع خریدار است به فروش برسانند٬ اکنون دیگر به واسطه هوشمندی مشتریان این امدل از مهارت های بازاریابی و فروش جواب نمی دهد.

در حقیقت هیچ رفتاری باعث نمی شود که مشتری از یاد ببرد که قصد شما فروش محصول تان است. پس تظاهر نکنید و برخلاف آن رفتار کنید: باور داشته باشید که کالا و خدمات شما بهترین است.

به آنها هیجان ارائه کالا یا خدمات خود را نشان دهید و بگویید که چطور محصول شما قرار است شرایط آنها را بهتر کند. این حس تعصب و اعتقاد شما به محصول به مشتریان احتمالی شما حس خوبی را انتقال می دهد.

استراتژی فروش

کنجکاوی آن‌ها را برانگیزید

هنگامی که با یک نفر تماس تلفنی برقرار می کنید هدفتان باید جلب رضایت او باشد. در این روش از مهارت های بازاریابی و فروش برای انجام کارهایتان استفاده کنید.

در ابتدای جلسه به آن ها بگویید: ” قبل از اینکه فراموش کنم، لطفا در آخرجلسه به یاد من بیاورید تا سوالی از شما بپرسم.”آن‌ها به طور حتم قبول خواهند کرد. در پایان جلسه ، آن‌ ها یا سوالی که قرار بود از آن ها پرسیده شود را یادآوری می کنند یا اینکه فراموش خواهند کرد.

اگر سوالی که قرار بود از آن ها پرسیده شود را یادشان بود معلوم می شود که علاقه به همکاری دارند و شما کارتان را به خوبی انجام داده اید اما اگر آن ها فراموش کرده باشند که یادآوری کنند نشان می دهد که شما در کارتان موفق نبوده اید و باید روش دیگری را امتحان کنم.

از موفقیت‌ های گذشته الهام بگیرید

یکی دیگر از مهارت های فروش و بازاریبای این است که باید همیشه تلاش کنید تا موفقیت های گذشته ای خود را تکرار کنید و به اشتباهاتتان فکر نکنید٬ ذهن ما معمولا مثل یک موتور جستجوگر عمل می کند و نتایجی را به ما نشان میدهد که در پی آن بوده ایم.

اگر فقط روی این تمرکز کنید که چگونه در گذشته شکست خورده اید٬‌ پس با احتمال زیاد به تنها چیزی که خواهید رسید شکست خواهد بود. خبر خوب این است که اگر به نکاتی توجه کنید که قبلا کار کرده‌اید ، همین قانون اعمال خواهد شد.

یک راه برای گسترش این طرز تفکر این است که با مشتریان فعلی خود تماس بگیرید و از آن ها در مورد اینکه چه چیز شما در تماس اول آنها را جذب کرده است٬‌ بپرسید. جواب آنها می تواند به شما کمک کند که در مورد دیگران نیز از این شیوه استفاده کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
پادکست فکرانه - مشتری مداری

 فروش بیشتر بسیار ساده است، کافی است بفهمید که درخواست و انتظار مشتری از کسب و کارشما چیست.

اما می توان گفت این کار زمانی برای شما ساده می شود که با مهارت های فروش و بازاریابی آشنایی پیدا کنید .

افزایش فروش از اهداف اصلی صاحبان کسب و کار است. معمولا بهترین راهکارها را برای افزایش فروش و گام برداشن در جهت موفقیت کسب و کار را از کسانی دریافت می کنید که در این زمینه مهارت لازم را داشته باشند.

بنابراین شما با استفاده از مقالات آموزشی آکادمی بازار و شرکت در سمینار های بزرگ موفقیت با تدریس استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش با راهکارهای طلایی آشنا می شوید

که با استفاده از آن ها می توانید امر فروش را برای خود آسان کرده و گام هایی بزرگ در جهت پیشرفت کسب و کار خود بردارید. جهت شرکت در کلاس ها بر روی لینک زیر کلیک کنید.

سمینار بزرگ موفقیت_ استاد احمد محمدی

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

5 پاسخ

    1. سلام دوست عزیز برای اطلاع از آخرین دوره‌ها و کلاس های آموزشی با کارشناسان ما تماس بگیرید:
      پاسخگوی شما هستیم: 88993288، 66978520، 66418084-021

    1. منم باهات موافقم منا جون، اما فروش صادقانه و بدون غل و غش بودن هم خیلی تاثیر مثبتی در طولانی مدت داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی