مهم ترین روش های بازاریابی که همه مدیران باید بدانند

روش های بازاریابی
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

روش های بازاریابی

رشد یک کسب و کار آسان نیست در ابتدا بایستی استراتژی بازاریابی مناسبی را در نظر داشته باشید پس لازم است هدف خود را مشخص کرده و آن را ارزش گذاری نمایید و مهم‌ترین روش های بازاریابی را به کار ببرید.

بدون استراتژی‌های بازاریابی دوام و ماندگاری در یک کسب و کار غیرممکن است. عصر، عصر استارتاپ هاست اما شرکت‌های قدرتمند به این زودی‌ها صحنه رقابت را ترک نخواهند کرد.

این یعنی شما به عنوان مدیر بازاریابی یک استارتاپ یا یک شرکت کوچک باید با این شرکت‌های بزرگ که بودجه‌های بازاریابی کلانی هم دارند رقابت کنید.

مهم‌ترین روش‌های بازاریابی

مهم‌ترین روش‌های بازاریابی

با آکادمی بازار همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم به راهکارهایی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی اشاره نماییم

بازاریابی محتوا از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی

در بازاریابی محتوا که از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است شرکت می‌بایست محتوا متناسب و مرتبط با محصول خود را از طریق مثلا یک وبلاگ ارائه دهد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند شرکت‌های کوچکی که وبلاگ مختص خود را راه‌اندازی کرده‌اند احتمال موفقیت‌شان را به میزان ۱۲۶٪ افزایش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: بازاریابی محتوا، مراحل و مزایای مهم آن را بشناسید

سئو (SEO-Search Engine Optimization)

محتوای زیادی در اینترنت موجود است و کاربران اینترنت با استفاده از موتورهای جستجو به اطلاعات موردنظرشان دست می‌یابند.

تحقیقات نشان می‌دهند که تقریبا ۹۳ درصد از تجارب آنلاین با یک جستجو ساده آغاز می‌شوند برای اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به شرکت‌تان را در صفحه اول نتایج نشان دهید باید وب‌سایت‌تان را بهینه‌سازی کنید.

تبلیغات کلامی

تبلیغات کلامی

در دنیای دیجیتال امروزی تبلیغات کلامی کمی قدیمی به نظر بیاید اما آمار و ارقام دروغ نمی‌گویند.

بررسی‌های شرکت‌های بازاریابی نشان می‌دهند که تبلیغ کلامی و پیشنهاد یک کالا از سوی یک دوست مورد اعتماد احتمال خرید آن محصول را تا ۹۰٪ افزایش می‌دهد.

برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی همانند Evernote به ثبت تجارب کاربران از محصولات می‌پردازند که از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است و می‌تواند منجر به بیشتر شناخته‌تر شدن محصول شود.

تبلیغات از طریق فیسبوک

یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی از طریق فضای اینترنتی مانند فیسبوک است.

تصور کنید که مشتریان اصلی شما در شهرتان را عمدتا خانم‌های ۳۰ ساله تشکیل می‌دهند.

شما با استفاده از تبلیغات فیسبوک می‌توانید تبلیغ کالای‌تان برای مردان ۴۰ ساله در شهرهای دیگر را متوقف ساخته و صرفا روی گروه مدنظر خودتان که علاقمند به خرید محصولات‌تان می‌باشند متمرکز کنید.

استاد احمد محمدی

اگر کارهای انسان‌های موفق را انجام دهی به همان نتایجی می‌‎رسی که آن‌ها رسیده‌اند.

دکتر احمد محمدی

شرکت TechCrunch آمار کاربران فعال ماهیانه در فیسبوک را در ماه ژوئن 2 میلیارد نفر اعلام کرد. شما می‌توانید با استفاده از تبلیغات هدف‌دار ببینید باید کدام یک از این ۲ میلیارد نفر را هدف قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع روشهای تبلیغات رسانه ای

 رسانه‌های اجتماعی

بررسی‌ها نشان می‌دهند که متوسط کاربران اینترنت حدودا ۲ ساعت از روزشان را در شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و ارتباط جمعی صرف می‌کنند.

این یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی است در صورتی که از این رسانه‌ها به طور هوشمندانه‌ای بهره ببرید می‌توانید سیل عظیمی از آن‌ها را به گروه مشتریان هدف بیفزایید.

بازاریابی از طریق اینترنت

روش های بازاریابی/کسب و کار

یکی از مهم‌ترین روش‌های بازاریابی، اینترنتی است با اینکه ممکن است حتی ایمیل مارکتینگ هم در دنیای دیجیتال امروزی کمی منسوخ به نظر برسد اما هنوز کارایی خود را از دست نداده است.

 طبق گزارش شرکت Imagination، شرکت‌های B2B توانسته‌اند به ازای هر ۱ دلاری که در بازاریابی ایمیلی‌شان هزینه کردند 38 دلار درآمد کسب کنند.

درست همانند سایر کانال‌های بازاریابی در صورت داشتن محصولات و محتوای باکیفیت و شناخت دقیق مشتریان هدف می‌توان در ایمیل مارکتینگ هم به موفقیت رسید.

بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

یادتان می‌آید در دوران مدرسه همه دوست داشتند کیف و کفشی شبیه بچه‌های معروف مدرسه داشته باشند؟ این اصل هنوز هم صادق است.

اگر مشتری محبوب‌تان عاشق گربه‌هاست احتمال دارد از نمایش‌ها و تاک شوها با تم و محتوای مربوط به گربه‌ها هم خوشش بیاید.

اگر مجری این برنامه‌ها محصولات شما را در برنامه‌اش معرفی کند احتمال خرید آن‌ها از سوی مشتریان‌تان به شدت افزایش می‌یابد.

ممکن است یافتن چنین فرد تاثیرگذاری و نزدیک شدن به وی نیازمند جستجو در رسانه‌های اجتماعی باشد با اینستاگرام شروع کنید. مطابق با آمارها، اینستاگرم پرکاربردترین پلتفرم در میان افراد تاثیرگذار و از مهم‌ترین روش ‌های بازاریابی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: بازاریابی تاثیرگذار چیست؟

بازاریابی مشترک و جوینت ونچر

این نیز یکی از مهم‌ترین روش های بازاریابی است. اگر محصول استارتاپ شما کتونی‌های سفارشی است باید بدانید که جوراب‌های هم برند با آن کتونی‌ها هم می‌تواند در میان مشتریان‌تان هواخواه داشته باشد.

شما می‌توانید با عقد یک قرارداد همکاری مشترک با یک استارتاپ فروشنده جوراب به موفقیت یکدیگر کمک شایانی نمایید.

استاد احمد محمدی

قانون موفقیت در فروش: درخواست کردن از دیگران و نترسیدن از شنیدن پاسخ منفی است.

دکتر احمد محمدی

وقتی مشتریان‌تان به فروشگاه آنلاین شما مراجعه می‌کنند به سایت شرکت شریک‌تان هدایت می‌شوند شرکت جوراب فروشی هم با تبلیغ شما در وب‌سایت خودش متقابلا ادای دین خواهد کرد.

تبلیغات از طریق جستجوهای پولی (paid search advertising)

تبلیغات از راه جستجوهای پولی

وقتی که مشتری شما به نتایج جستجوگر مثلا در گوگل نگاه می‌کند با سایت‌هایی مواجه خواهد شد که حق امتیاز پرداخت کرده‌اند.

طبق بررسی‌های وب‌سایت MarketingProfs بیست و نه درصد از بازاریابان معتقدند که نتایج جستجوهای پولی یکی از موثرترین و کاراترین ابزارهای بازاریابی است.

بهینه‌سازی گوشی‌های همراه

TechCrunch در گزارش اخیر خود نشان داده که امروزه کاربران آمریکایی به طور متوسط در حدود ۵ ساعت از روز با گوشی‌های موبایل‌شان کار می‌کنند

پس اطلاعات شما باید از طریق این دستگاه‌ها هم قابل‌دسترسی باشند چرا که ممکن است مشتری بعدی‌تان خریدش را از طریق گوشی در اتوبوس انجام دهد.

به علاوه، استارتاپ‌ها می‌توانند از طریق راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایل اطلاعات مختص صنعت خودشان را در اختیار مشتریانشان قرار دهند با انجام این راهکارها از مهم‌ترین روش های بازاریابی پیشرفت کسب و کار خود را تضمین کنید.

بیشتر بخوانید: بازاریابی در اینستاگرام یکی از راه های کلیدی در افزایش فروش

بازاریابی از طریق راه‌اندازی شعب

در این شیوه از مهم‌ترین روش های بازاریابی یک فرد سوم به تبلیغ محصول شما خواهد پرداخت در عوض شما درصد کوچکی از سود هر فروش را به او پرداخت می‌کنید.

مشارکت دادن افراد

مشارکت دادن افراد/کسب وکار

در این روش از مهم‌ترین روش‌ های بازاریابی شما می‌توانید با حضور در رویدادهایی که پذیرای جمع زیادی از آن‌ها هستند محصول‌تان را به آن‌ها معرفی کنید. گروه Marketing Insider نشان داده است که ۶۷٪ از بازاریابان B2B، این روش را موثرترین ابزار خود می‌دانند.

در انتها باید بگویم بازاریابی با در نظر گرفتن بودجه محدودی که ممکن است در اختیار داشته باشید نیازمند خلاقیت و نیز باور به کیفیت محصول‌تان است اما استارتاپ‌ها می‌توانند با استفاده از این تکنیک‌ها با غول‌های رقیب‌شان رقابت کنند.

آکادمی بازار به منظور افزایش فروش شما و موفقیت شما در کسب و کار بسته آموزشی «تکنیک‌های افزایش فروش» محصولی کاملا کاربردی و شگفت انگیز را فراهم آورده است که به صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می‌کند بتوانند فروش بیشتری را برای خود رقم بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *