بازاریابی و فروشمقالات

مهم ترین روش های بازاریابی که همه مدیران باید بدانند

رشد یک کسب و کار آسان نیست؛ در ابتدا بایستی استراتژی بازاریابی مناسبی را در نظر داشته باشید. پس لازم است هدف خود را مشخص کرده و آن را ارزش گذاری نمایید و مهم ترین روش های بازاریابی را بکار برید.

بدون استراتژی های بازاریابی، دوام و ماندگاری در یک کسب و کار غیرممکن است. عصر، عصر استارتاپ هاست؛ اما شرکت های قدرتمند به این زودی ها صحنه رقابت را ترک نخواهند کرد.

این یعنی شما به عنوان مدیر بازاریابی یک استارتاپ یا یک شرکت کوچک، باید با این شرکت های بزرگ که بودجه های بازاریابی کلانی هم دارند، رقابت کنید.

با آکادمی بازار همراه باشید زیرا در این مقاله قصد داریم، به راهکارهایی از مهم ترین روش های بازاریابی اشاره نماییم:

بازاریابی محتوا از مهم ترین روش های بازاریابی

در بازاریابی محتوا که از مهم ترین روش های بازاریابی است، شرکت می بایست محتوای متناسب و مرتبط با محصول خود را از طریق مثلا یک وبلاگ ارائه دهد. بررسی ها نشان می دهند شرکت های کوچکی که وبلاگ مختص خود را راه اندازی کرده اند، احتمال موفقیتشان را به میزان ۱۲۶٪ افزایش می دهند.

سئو (SEO-Search Engine Optimization)

محتوای زیادی در اینترنت موجود است و کاربران اینترنت با استفاده از موتورهای جستجو، به اطلاعات مورد نظرشان دست می یابند.

تحقیقات نشان می دهند که تقریبا ۹۳٪ از تجارب آنلاین، با یک جستجوی ساده آغاز می شوند. برای اینکه بتوانید اطلاعات مربوط به شرکتتان را در صفحه اول نتایج نشان دهید، باید وبسایتان را بهینه سازی کنید.

تبلیغات کلامی

در دنیای دیجیتال امروزی، تبلیغات کلامی کمی قدیمی به نظر بیاید، اما آمار و ارقام دروغ نمی گویند:‌ بررسی های شرکت های بازاریابی نشان می دهند که تبلیغ کلامی و پیشنهاد یک کالا از سوی یک دوست مورد اعتماد، احتمال خرید آن محصول را تا ۹۰٪ افزایش می دهد.

برنامه ها و پلتفرم هایی همانند Evernote به ثبت تجارب کاربران از محصولات می پردازند که از مهم ترین روش های بازاریابی است و می تواند منجر به بیشتر شناخته تر شدن محصول شود.

بهترین مدرس بازاریابی و فروش
دکتر احمد محمدی

تبلیغات از طریق فیسبوک

یکی از مهم ترین روش های بازاریابی از طریق فضای اینترنتی مانند فیسبوک است.

تصور کنید که مشتریان اصلی شما در شهرتان را عمدتا خانم های ۳۰ ساله تشکیل می دهند.

شما با استفاده از تبلیغات فیسبوک می توانید تبلیغ کالایتان برای مردان ۴۰ ساله در شهرهای دیگر را متوقف ساخته و صرفا روی گروه مدنظر خودتان که علاقمند به خرید محصولاتتان می باشند، متمرکز کنید.

شرکت TechCrunch، آمار کاربران فعال ماهیانه در فیسبوک را در ماه ژوئن 2 میلیارد نفر اعلام کرد. شما می توانید با استفاده از تبلیغات هدفدار، ببینید باید کدام یک از این ۲ میلیارد نفر را هدف قرار دهید.

 رسانه های اجتماعی

بررسی ها نشان می دهند که متوسط کاربران اینترنت، حدودا ۲ ساعت از روزشان را در شبکه ها و رسانه های اجتماعی و ارتباط جمعی صرف می کنند.

این یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است، در صورتیکه از این رسانه ها به طور هوشمندانه ای بهره ببرید، می توانید سیل عظیمی از آنها را به گروه مشتریان هدف بیفزایید.

فقط یک نکته را به خاطر داشته باشید: این مهارت ها اکتسابی هستند. در سمینار موفقیت تمامی مهارت های اکتسابی را که افراد موفق در خود تقویت نموده اند را در خواهید یافت.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

12 روش بازاریابی که مدیران باید بدانند
مهم ترین روش های بازاریابی

بازاریابی از طریق اینترنت

یکی از مهم ترین روش های بازاریابی ، اینترنتی است. با اینکه ممکن است حتی ایمیل مارکتینگ هم در دنیای دیجیتال امروزی کمی منسوخ به نظر برسد، اما هنوز کارایی خود را از دست نداده است.

طبق گزارش شرکتImagination، شرکت های B2B توانسته اند به ازای هر ۱ دلاری که در بازاریابی ایمیلی شان هزینه کردند، 38 دلار درآمد کسب کنند.

درست همانند سایر کانال های بازاریابی، در صورت داشتن محصولات و محتوای با کیفیت و شناخت دقیق مشتریان هدف، می توان در ایمیل مارکتینگ هم به موفقیت رسید.

بازاریابی از طریق افراد تاثیرگذار

یادتان می آید در دوران مدرسه، همه دوست داشتند کیف و کفشی شبیه بچه های معروف مدرسه داشته باشند؟ این اصل هنوز هم صادق است.

اگر مشتری محبوبتان، عاشق گربه هاست، احتمال دارد از نمایش ها و تاک شوها با تم و محتوای مربوط به گربه ها هم خوشش بیاید.

اگر مجری این برنامه ها، محصولات شما را در برنامه اش معرفی کند، احتمال خرید آن ها از سوی مشتریانتان به شدت افزایش می یابد.

ممکن است یافتن چنین فرد تاثیرگذاری و نزدیک شدن به وی، نیازمند جستجو در رسانه های اجتماعی باشد؛ با اینستاگرام شروع کنید. مطابق با آمارها، اینستاگرم، پرکاربردترین پلتفرم در میان افراد تاثیرگذار  و از مهم ترین روش های بازاریابی می باشد.

بازاریابی مشترک و جوینت ونچر

این نیز یکی از مهم ترین روش های بازاریابی است. اگر محصول استارتاپ شما، کتونی های سفارشی است، باید بدانید که جوراب های هم برند با آن کتونی ها هم می تواند در میان مشتریانتان هواخواه داشته باشد.

شما می توانید با عقد یک قرارداد همکاری مشترک با یک استارتاپ فروشنده جوراب، به موفقیت یکدیگر کمک شایانی نمایید.

وقتی مشتریانتان به فروشگاه آنلاین شما مراجعه می کنند، به سایت شرکت شریکتان هدایت می شوند؛ شرکت جوراب فروشی هم با تبلیغ شما در وبسایت خودش، متقابلا ادای دین خواهد کرد.

تبلیغات از طریق جستجو های پولی (paid search advertising)

وقتی که مشتری شما به نتایج جستجویش، مثلا در گوگل، نگاه می کند، با سایت هایی مواجه خواهد شد که حق امتیاز پرداخت کرده اند. طبق بررسی های وب سایت MarketingProfs، 29 درصد از بازاریابان معتقدند که نتایج جستجوهای پولی، یکی از موثرترین و کاراترین ابزارهای بازاریابی است.

بهینه سازی گوشی های همراه

TechCrunch در گزارش اخیر خود نشان داده که امروزه کاربران آمریکایی به طور متوسط در حدود ۵ ساعت از روز با گوشی های موبایلشان کار می کنند؛ پس اطلاعات شما باید از طریق این دستگاه ها هم قابل دسترسی باشند. چرا که ممکن است مشتری بعدیتان، خریدش را از طریق گوشی در اتوبوس انجام دهد.

به علاوه، استارتاپ ها می توانند از طریق راه اندازی اپلیکیشن های موبایل، اطلاعات مختص صنعت خودشان را در اختیار مشتریانشان قرار دهند، با انجام این راهکارها از مهم ترین روش های بازاریابی، پیشرفت کسب و کار خود را تضمین کنید.

بازاریابی از طریق راه اندازی شعب

در این شیوه از  مهم ترین روش های بازاریابی، یک فرد سوم به تبلیغ محصول شما خواهد پرداخت. در عوض، شما درصد کوچکی از سود هر فروش را به او پرداخت می کنید.

مشارکت دادن افراد

در این روش از مهم ترین روش های بازاریابی شما می توانید با حضور در رویدادهایی که پذیرای جمع زیادی از آن ها هستند، محصولتان را به آنها معرفی کنید. گروه Marketing Insider نشان داده است که ۶۷٪ از بازاریابان B2B، این روش را موثرترین ابزار خود می دانند.

در انتها، باید بگویم بازاریابی با در نظر گرفتن بودجه ی محدودی که ممکن است در اختیار داشته باشید، نیازمند خلاقیت و نیز باور به کیفیت محصولتان است؛ اما استارتاپ ها می توانند با استفاده از این تکنیک ها با غول های رقیبشان، رقابت کنند. بازاریابی هم یک علم است که نیاز است به تحصیل آن بپردازیم و سعی نماییم به جدیدترین و به روزترین اطلاعات در این خصوص خود را مجهز کنیم.

آکادمی بازار مکان مناسبی برای دست یافتن به علم نوین فروش و بازاریابی است. تیم آکادمی بازار علاوه بر انتشار روزانه مقالاتی در زمینه های مختلف مربوط به کسب و کار و خودسازی، و برگزاری کلاس ها و کارگاه های آموزشی در این خصوص، به زودی سمیناری به نام «موفقیت» برگزار می نماید. در این سمینار استاد احمد محمدی مدرس و مشاور در زمینه بازاریابی و فروش، سخنرانی انگیزشی در مورد ابزارها و مهارت های مورد نیاز برای موفقیت در کسب و کار و زندگی خواهند داشت. می توانید جهت بهره گیری از آموزه های ایشان با کلیک بر روی لینک زیر، در محیط مثبت و پرنشاط این سمینار حضور به هم رسانید.

سمینار بزرگ موفقیت – استاد احمد محمدی

مطالب مرتبط

مشاوره راه اندازی استارتاپ چه کمکی به شما می‌کند؟
با مشاوره فروش آکادمی بازار محصولتان را به قیمت بفروشید
آموزش هدف‌گذاری در فروش با دکتر احمد محمدی مشاوره آکادمی بازار
آموزش فروش موفق با آکادمی بازار زیر نظر استاد احمد محمدی
سمینار «مربیگری فروش» با حضور دکتر احمد محمدی برگزار شد
برچسب ها

نوشته های مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن