برگزاری دوره آموزشی هدف گذاری و برنامه ریزی فروش برای شرکت بهستان در تهران

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۴ خرداد, ۱۳۹۹
آخرین بروزرسانی: ۱۷ دی, ۱۴۰۱
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

 دوره آموزشی هدف گذاری و برنامه ریزی فروش

تعیین هدف و برنامه ریزی نه تنها در زندگی، بلکه در حوزه‌ی فروش و کسب و کار بسیار حائز اهمیت است. مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها اگر بتوانند در حوزه‌ی تعیین هدف، به شکل موفقیت آمیزی وارد عمل شده و سپس برنامه‌ ریزی درست و منطقی برای محقق ساختن اهداف خود در پیش بگیرند می‌توانند روی موفقیت کسب و کار خود حساب کنند.

هدف گذاری و برنامه ریزی از ارکان اصلی و کلیدی در موفقیت کسب و کار محسوب می‌شود. استاد احمد محمدی تاکنون دوره‌ آموزشی هدف گذاری و دوره برنامه ریزی دوره فروش را برای شرکت‌ها و موسسات بسیاری در سراسر ایران و در شهرستان‌های مختلف برگزار کرده است.

همچنین تاکنون دوره‌های آموزشی دیگری همچون دوره آموزشی تکنیک های فروش موثر، دوره اصول مدیریت و سرپرستی فروش، نخبگان فروش، بازاریابی تلفنی، مدیریت بازاریابی، مشتری مداری و آموزش ویزیتوری حرفه ای نیز توسط آکادمی بازار برگزار شده است.

در تاریخ ۷ آذرماه ۱۳۹۷ نیز دوره‌ آموزشی هدفگذاری و برنامه ریزی فروش را با استفاده از نرم افزار Sales Planning برای شرکت بهستان پخش برگزار شد.
 

حال و آینده را از آن خود کنید

در کسب و کار باید برای خود اهداف واقعی تعریف کنید و هم لحظه‌ی حال و زمان فعلی را دریابید و هم اینکه آینده را بسازید. یکی از موضوعاتی که در کسب و کار بسیار حائز اهمیت است، تعیین هدف و سپس برنامه ریزی برای رسیدن و محقق کردن اهداف تعیین شده است.

شرکت‌ها و مجموعه‌ای‌هایی که در مرحله‌ی تعیین هدف ضعف دارند و این بخش را به خوبی انجام نمی‌دهند، در ادامه برای کار خود دچار مساله می‌ شوند. هدفگذاری در فروش شامل بخش‌های مختلفی می‌شود که باید به تک تک آنها پرداخته شود. به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی تعیین هدف ارزشمند – برگزیده ای از فیلم مانی بال (Moneyball 2011) را حتما مطالعه کنید.

مثلا در تعیین هدف لازم است که ابعاد مختلف موضوع را مورد توجه قرار داد. مثلا در کنار تعیین هدف برای میزان فروش، تعیین هدف بازار فروش و … باید به تعیین هدف برای پرسنل فروش هم اهمیت ویژه‌ای نشان داد.

کسب و کارهایی که به موفقیت فعلی و موفقیت‌های آتی خود اهمیت می‌دهند، می‌توانند هم در حال حاضر و هم در آینده، بازار را از آن خود کرده و موفقیت شغلی خوبی داشته باشند. با تعیین هدف و برنامه ریزی، آینده و حال را از آن خود کنید.

محدودیت‌ها را کنار بگذارید

یکی از موضوعات مهمی که باید در تعیین هدف و موفقیت کسب و کار مورد توجه قرار گیرد آن است که باید محدودیت‌های فعلی را کنار بگذارید. برخی شرکت‌ها بیش از آنکه به تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن هدف تمرکز کنند، روی محدودیت‌های و کاستی‌ها تمرکز می‌کنند.

نقطه‌ی توجه خود را از نیمه‌ی خالی لیوان به نیمه‌ی پر لیوان معطوف کنید.

باید بتوانید در تعیین هدف بر مبنای آنچه دارید، برای آینده و ترسیم وضعیت‌های بهتر تصمیم گیری کنید. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه هدف گذاری هوشمندانه ای داشته باشیم؟

به توانمندی‌های مجموعه‌ای که شما مدیریت آن را اعتماد داشته باشید و سعی کنید در تعیین هدف و برنامه ریزی روی رفع کاستی‌ها نیز تمرکز کنید ولی اگر بخواهید فقط روی نقاط ضعف خودتان تمرکز کنید، به هیچ وجه موفق نخواهید شد و حتی ممکن است از همین جایی که ایستاده‌اید، مجبور شوید چند قدم عقب‌تر بروید.

بازار رقابتی می‌طلبد خود را به انواع ابزارها تجهیز کنید. در این صورت می‌توانید به خوبی پیش بروید و برای کسب و کار خود برنامه داشته باشید.

کسب و کار ایده آل خودتان را ترسیم کنید

باید بتوانید تصویر و ترسیم درستی از کسب و کار خودتان داشته باشید. اهداف خود را در حوزه‌های مختلف به‌صورت دقیق و شفاف، ترسیم کرده و مشخص کنید. باید دقیقا معلوم کنید که می‌خواهید در چه زمانی به چه اهدافی برسید.

دقیقا مشخص کنید که می‌‌خواهید به چه نقطه‌ای برسید. اهداف خود را دقیق مشخص کنید. مثلا تصور کنید شرکت شما محصولاتی را برای ارائه در بازارهای مختلف جغرافیایی دارد. اگر قرار است محصولات خود را در بازارهای مختلف جغرافیایی به فروش برسانید، باید دقیقا همه چیز را وشن کنید.

همچنین در هدف گذاری باید به صورت دقیق معلوم کنید که می‌خواهید حجم فروش شما چقدر باشد. همه چیز باید روشن و شفاف باشد. برای همه‌ی ابعاد کار باید همه چیز را دقیقا معلوم کنید. برخی شرکت‌ها برای تعیین هدف و برنامه ریزی زمان لازم و مکفی اختصاص نمی‌دهند و به همین دلیل در ادامه‌ی راه به مشکلات جدی برخورد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: دوره آموزشی «تکنیک‌های ویزیتوری و فروش حرفه‌ای» شهر تبریز

هدف گذاری در فروش را جدی بگیرید

تعیین هدف و برنامه ریزی مشابه زیربنا در ساخت یک بنا است. آیا می‌شود مجتمعی بزرگ را بدون فونداسیون بنا کرد؟ آیا بنایی بدون پی قابل اعتماد است؟ با هر بادی چنین بنایی فرو می‌ریزد و از هم می‌پاشد.

در کسب و کار، باید همه چیز دقیق و روشن باشد. تعیین هدف یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید با دقت لازم انجام شود. ورود به موضوع بدون بررسی دقیق و همچنین نداشتن برنامه‌ی لازم، می‌تواند آینده‌ی کار را با خطر جدی مواجه کند. برای هدفگذاری قدرتمند چهار نکته را در نظر بگیرید.

اهداف باید واقعی و دقیق انتخاب شوند و به همین دلیل متدولوژی تعیین هدف یکی از موضوعات مهم در فروش است. گاهی اوقات به دلیل شرایط بازار، ممکن است شرکتی بدون تعیین هدف بتواند کار خود را تا حدی پیش ببرد ولی در دراز مدت و با تغییر شرایط بازار، دیگر نمی‌توان به موفقیت طولانی مدت چنین مجموعه‌هایی امیدوار بود.

اگر می‌خواهید کسب و کار شما، به صورت برند در موضوعی به کار خود ادامه دهد و در واقع برند شود، لازم است هدف گذاری را جدی بگیرید. برای هر قدمی که برمی‌دارید، برنامه منظم داشته باشید و فاصله‌ی بین هدف و آنچه در عمل رخ می‌دهد را بسنجید و مورد بررسی قرار دهید.

سریع دست به کار شوید

اگر به فکر ارتقا وضعیت کسب و کار خودتان هستید، لازم است سریع دست به کار شوید. نباید زمان را  از دست بدهید. قبل از آنکه رقبای شما، بازار را از آن خود کنند باید دست به کار شوید. دست دست کردن در بازار رقابتی باعث می‌شود همیشه عقب‌تر از بقیه حرکت کنید.

اسب خود را زین کنید و بتازید. در بازار رقابتی باید به تاخت بروید. هدف را معلوم کنید و با قدرت هر چه تمام تر بتازید.

اگر غافل بمانید و حرکت‌تان لاک پشتی باشد، نمی‌توانید حرفی برای گفتن در بازار داشته باشید. تعیین هدف فروش، گامی مطمئن برای موفقیت در بازار رقابتی است.

اکثر شرکت‌ها می‌دانند که مسیر موفقیت و حرکت در آن، فرمول‌هایی دارد که با آموختن آنها، امکان تاختن و سریع‌تر رفتن فراهم می‌شود. سریع دست به کار شوید. موفقیت یعنی رسین به اهداف، همه‌ی افراد موفق، هدفمند هستند و با دقت و سرعت به سوی هدف یا اهدافی که در زندگی برای خود دارند، حرکت می‌کنند.

افراد موفق روی اهداف خود متمرکز می‌شوند. اما توانایی تعیین هدف یکی از موضوعات مهمی است که باید درنظر گرفته شود. وقتی هدفمند هستیم و هدفی درست را دنبال می‌کنیم، انرژی ذهنی مثبتی در ما جریان پیدا می‌کند و ایده‌های جدیدی به ذهنمان می‌آید.

سرفصل‌های دوره آموزشی

در این دوره آموزشی به برخی از سرفصل‌های آموزشی شامل متدولوژی هدف گذاری فروش، روش‌های تحقق اهداف فروش و برنامه ریزی فروش پرداخته می‌شود.

متودولوژی ساختن آینده فروش از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. عوامل مختلفی می‌توانند در موفقیت فروش موثر باشند که نباید نادیده گرفته شود. در این دوره آموزشی به موضوعات مهمی در مورد تعیین هدف و برنامه ریزی اشاره می‌شود.

کسب و کارهای بزرگ و کوچک می‌توانند به تناسب نیاز و برحسب نوع فعالیت خود، چنین سیستمی را در مجموعه خود پیاده سازی کنند. معمولا مغز متفکر هر سیستمی می‌داند که با اجرای روش‌های سیستماتیک و علمی، موفقیت مجموعه چندین برابر خواهد شد.

استاد احمد محمدی
هر هدفی با ۱۰ هزار ساعت کار حرفه‌ای به دست می‌آید و ما سالی دو هزارساعت فرصت داریم. یعنی فقط ۵ سال تا موفقیت نهایی.
استاد احمد محمدی

تصور کنید صاحب کسب و کاری هستید و در شرایط اقتصادی پرتلاطم فعلی می‌خواهید کاری مهم برای مجموعه کاری خود انجام بدهید. یکی از کارهای مهم آن است که اهداف درست و منطقی، قابل اجرا و واقعی، قابل سنجش و دست یافتنی و متناسب با شرایط بازار را تعیین کنید.

در این دوره آموزشی، رمز و رازهای فروش موفق ازطریق تعیین هدف و برنامه ریزی صحیح آموزش داده می‌شود. مدیران فروش باید درک درستی از مسیری که می‌‌خواهند طی کنند، داشته باشند.

دسته بندی اهداف

برای موفقیت در فروش باید دسته بندی مناسبی برای اهداف درنظر گرفته شود که در دوره آموزشی به توصیف این مباحث پرداخته می‌شود. از دیگر سر فصل‌های این دوره آموزشی می‌توان به مفاهیم مدیریت زمان، دسته بندی امور مطابق مدیریت زمان و تدوین اهداف بلند مدت و کوتاه مدت در فروش اشاره کرد.

مهارت مدیریت زمان نه تنها در کسب و کار، بلکه در همه ابعاد زندگی می‌تواند بسیار کمک کننده باشد. زمان یکی از سرمایه‌های ارزشمندی است که در این دنیا در اختیار داریم. چطور شرکتی می‌تواند در مدت زمان ساعات کاری هشت ساعت به موفقیتی چندین برابر شرکت دیگری برسد؟

چرا برخی شرکت‌ها به صورت موثرتری از زمان و نیروی انسانی خود استفاده می‌کنند و به نتایج خوبی می‌رسند؟ در این دوره آموزشی آنچه لازم است در مورد مدیریت زمان مورد توجه قرار گیرد، آموزش داده می‌شود تا حداکثر کارایی و بهره وری از زمان و ساعات کاری به دست آید.

وقتی اهداف به صورت جدی ترسیم شوند، انرژی و زمان ما به صورت متمرکز در جهت رسیدن به نتیجه، تجمیع می‌شود و امکان رسیدن به این هدف چند برابر خواهد شد. معجزۀ تمرکز روی هدف را در فیلم «شلاق» باور خواهید کرد. پس با تمرکز هر چه تمام تر روی اهداف خود پیش بروید.

سایر سرفصل‌های دوره آموزشی

از دیگری سرفصل‌های دوره آموزشی می‌توان به توصیف برخی مباحث ازجمله ارائه درصد تحقق اهداف فروش، نمودارهای روزانه، هفتگی و ماهانه تحقق اهداف فروش به علاوه‌ی موضوعاتی مانند تعریف عادت، انواع عادات یک فروشنده و نحوه تقویت و حذف برخی از عادات، همچنین کارنامه روزانه عادات و نمودارهای روزانه و ماهانه عادات اشاره کرد.

یکی از سرفصل‌های آموزشی دوره‌ی مذکور معرفی نرم افزار Sales Planning Software است که به فروش بیشتر و موثرتر کمک می‌کند.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
هدفگذاری و تعیین هدف در زندگی

با کمک این نرم افزار می‌توانید بیش از پیش  در مسیر موفقیت قرار بگیرید و قدم به قدم به اهداف واقعی خود نزدیک‌تر شوید.

کسب و کار خود را رونق دهید

همه‌ی صاحبان مشاغل در تلاش هستند کسب و کار خودشان را رونق ببخشند. باید همه‌ی ایده‌های مربوط به فروش و کسب و کار خود را مکتوب کرده و با تدوین اهداف و برنامه‌ی مشخص، به سمت تحقق آنها پیش بروید. به هدف و راهت شک و تردید نداشته باشید و ادامه بدهید.

هیچ کس جز خود شما نمی‌تواند برای رونق کسب و کارتان، کاری انجام دهد. از اولین قدم تا آخرین قدم باید توسط خودتان برداشته شود. یکی از اصلی‌ترین کارهایی که می‌توانید برای رونق بخشیدن به کسب و کار خودتان انجام دهید، طی کردن مسیری اصولی و علمی است.

استاد احمد محمدی

داشتن هدف در زندگی معجزه می‌کند. هر دقیقه هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی،دوازده برابر آن زمان بهره‌وری به همراه دارد.

دکتر احمد محمدی

گاهی اوقات با آموختن چند نکته‌ی خوب و علمی در فروش، دروازه‌های جدیدی به روی ما باز می‌شود. به همین دلیل باید حواسمان باشد که می‌توانیم از دانش و مشاوره‌ی دیگران برای رونق کسب و کار کمک بگیریم.

یکی از موضوعات مهمی که در هر کسب و کاری، چه مشاغل کوچک و چه مشاغل بزرگ باید بدان توجه ویژه‌ای نشان داد، موضوه تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن اهداف است.

فروش خود را چند برابر کنید

هیچ سازمان و شرکتی نیست که نخواهد فروش خود را چند برابر کند. این فروش می‌تواند از فروش محصولات تا ارائه‌ی خدمات را شامل شود. برای شرکت‌ها و سازمان‌ها این موضوع بسیار اهمیت دارد که بتوانند خدمات خود را با کیفیت بالاتری به تعداد بیشتری از مخاطبان ارائه بدهند.

رسیدن به چنین نقطه‌ای نیازمند برنامه ریزی دقیق و مشخص است. برای آنکه فروش خود را چند برابر کنید، لازم است اهداف درستی تعیین کرده و با برنامه‌ی مشخصی به سمت اهداف حرکت کنید. با قدرت به پیش بروید و بازار را از آن خود کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره آموزشی برنامه ریزی فروش می‌توانید به صفحه‌ی معرفی دوره برنامه ریزی فروش در وب‌سایت آکادمی بازار مراجعه کنید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی