۱۰ عادت صبحگاهی که باعث موفقیت‌‌های بزرگ می‌‌شوند

نویسنده : تیم تحریریه آکادمی بازار
عادت صبحگاهی
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on twitter
Share on linkedin

آیا دوست دارید کارهای بیشتری انجام دهید؟ می‌خواهید به هدف‌های بیشتری برسید و تفاوت بزرگی ایجاد کنید؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است، صبح هنگام، زمانی است که همه‌چیز می‌تواند آغاز شود!

عادت صبحگاهی

این‌که شما این متن را می‌خوانید، به من اطمینان می‌دهد که به دنبال دستیابی به بازدهی بیشتر با عادت صبحگاهی و موفقیت بزرگ‌تری هستید.

شاید آن را در پی پیشرفت خودتان می‌خواهید و شاید افرادی را رهبری می‌کنید و هم به خودتان و هم به افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید، یک پیشرفت بدهکار هستید. در هر صورت، این مقاله به شما کمک می‌کند که در جهت اهداف‌تان شروع به حرکت کنید.

بیشتر بخوانید: چرا اغلب بیدار شدن از خواب برای‌مان دشوار است؟

چند مورد احتیاطی

موارد موجود در این لیست، چیزهای نیستند که تابه حال به گوش‌تان نخورده باشد؛ اما این ارزش لیست را به هیچ عنوان پایین نمی‌آورد.

در واقع، این نشان دهنده‌ این است که اگر از این موارد استفاده کنید، حتما عملی هستند. شما نمی‌توانید همه‌ آن‌ها را انجام دهید.

در آخر مقاله بیشتر توضیح خواهم داد، اما با این ذهنیت که نمی‌توانید تمام این‌ کارها را انجام بدهید، متن را دنبال نکنید؛ زیرا در آن بین نکته‌ای را در باب انجام کاری، از دست خواهید داد.

زمان‌بندی

گرچه اصراری بر انجام هیچ کدام از این‌ها در صبح هنگام نیست، اما از زمان بنجامین فرانکلین تا به امروز، ثابت شده است که زود از خواب برخواستن باعث تسریع دستیابی به موفقیت می‌شود و زمانی برای انجام کارهای مهم‌تان ایجاد می‌‌شود.

قصد من از ارائه این لیست این است که مواردی را به شما معرفی کنم که بتوانید آن‌ها را به طور روزانه و در کمتر از ۳۰ دقیقه به سرانجام برسانید.

پیدا کردن ۳۰ دقیقه وقت در برنامه‌ روزانه، آن هم در یک برنامه فوق فشرده، ممکن است کمی ترسناک به نظر برسد و این یکی از دلایلی است که من به شما پیشنهاد می‌کنم یک عادت روزانه‌ صبحگاهی برای خودتان ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه صبح را با انرژی شروع کنیم؟

بخش اول این عادت

تصمیم برای تغییر عادت روتین صبحگاهی و ۳۰ دقیقه زودتر از معمول از خواب برخواستن، بخش اول این عادت است.

خود من آدم سحرخیزی هستم و شاید فکر کنید که شما اینطور نیستید و مشکلی نیست. من در رابطه با زمانی که از خواب برمی‌خیزید صحبتی نمی‌کنم.

صرفا ۳۰ دقیقه زودتر از زمانی که به صورت معمول از خواب برمی‌خیزید، این کار را انجام دهید.

لیست ۱۰ عادت

موارد این لیست، هیچ ترتیب قرارگیری معینی ندارند؛ هدف من صرفا معرفی آن‌هاست، نه این‌که نسخه‌ای را تجویز کنم.

هرکدام از این اقدامات که به یک عادت تبدیل می‌شوند، می‌توانند زندگی شما را تغییر دهد، حتی زودتر از آنچه فکرش را می‌کنید.

بیشتر بخوانید: ۹ راهکار موثر برای غلبه بر خمودگی و خواب صبحگاهی

مطالعه‌ متون قوی

این مورد می‌تواند برای تقویت روح و روان مناسب باشد و در عین حال، یک هدف و عینیت را مشخص کند. منظور من روزنامه، فید خوان وبلاگ، یا مجله نیست، قاطعانه و با تمرکز، مطالعه کنید؛ تا در ابتدای روز، ایده‌هایی قدرتمند و ارزشمند در سرتان جوانه بزند.

عادت ورزش

ورزش برای سلامتی شما مفید است و همچنین باعث آزاد شدن ترکیباتی قوی در بدن می‌شود که حاصل آن، انرژی بیشتر و بازدهی بهتر است.

اگر شما در ساعات ناهار یا بعد از کار ورزش می‌کنید، موردی ندارد؛ عادت دیگری را از این لیست انتخاب کنید!

یادداشت‌هایی بنویسید

عادت صبحگاهی افراد برای موفقیت

قلم و کاغذتان را بردارید و چیزهایی برای دیگران بنویسید. مثلا می‌توانید یک نامه‌ تشکر آمیز برای یک مشتری، همکار یا اعضای گروه بنویسید؛ یا اشتراک گذاری یک منبع، مقاله، یا ایده؛ یا نامه‌ای به یکی از اعضای خانواده باشد.

همچنین تشکرنامه‌ یا یادداشتی که به دیگران یادآوری می‌کند که ارزشمند هستند. تمام روز، شما با کامپیوترتان کار می‌کنید؛ این عادت، درباره‌ ارتباطات شخصی، خودخواسته و به شکل دست نوشته است.

برای داشتن عادت خوب اهداف‌تان را بررسی کنید

اگر شما اهدافی دارید (اگر ندارید، عادت جدیدتان نوشتن آن‌ها باشد)، بررسی روزانه‌ آن‌ها، عادتی قدرتمند و مفید است. به اهداف روزانه، هفتگی، کوتاه مدت و بلند مدت‌تان نظری داشته باشید؛ آرزوهایی که می‌خواهید در زندگی‌تان به آن‌ها برسید را مرور کنید.

این می‌تواند به صورت بازخوانی ساده‌‌ لیست و صرف زمانی برای جذب آن‌ها در ضمیر ناخودآگاه باشد. همچنین بعد از خواندن آن‌ها یا در طی آن، به این فکر کنید که چرا این اهداف در نظر شما مهم و ارزشمند هستند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ عادت صبحگاهی برای داشتن زندگی سالم‌تر

روزتان را برنامه ریزی کنید

برای اینکه هر روز تصویری واضح از کاری که می‌خواهید انجام دهید یا چیزی به دست آورید داشته باشید، می‌توانید از عصر روز قبل برای آن برنامه ریزی کنید.

این زمان کوتاه به شما کمک می‌کند بتوانید موضوعات مهم را در ذهن‌تان نگه دارید و مانع از این می‌شود که تمام روز، در حال برنامه ریزی خیال‌بافی باشید.

دعا یا مدیتیشن انجام دهید

ذهن‌تان را آرام کنید روندی را که از قبل آشنایی دارید، یا یک روش جدید را دنبال کنید.

مخصوصا اگر دل‌تان می‌خواهد برای پیدا کردن یک مورد بهتر، هرچه سریع‌تر از این مورد عبور کنید، حتما روی انجام دادن آن فکر کنید، شاید این مورد برای شما از همه بهتر و مفیدتر باشد.

برای عادت صبحگاهی فکر کنید!

این مورد هم مثل مدیتیشن و دعا، با آرام کردن ذهن همراه است، که در نتیجه‌ آن بتوانید بر روی یک چالش، یک مشکل یا تصمیم تمرکز کنید.

استاد احمد محمدی
در زندگی مرتبا ازخودت سوالات درست بپرس. سوال کن: چگونه می‌توانم بهتر، زیباتر و موفق‌تر زندگی کنم؟
استاد احمد محمدی

شاید این مورد به آن صورت به عنوان یک عادت خاص در نظر گرفته نشود، اما به شدت به موارد دیگر وابسته است و به پیشروی آن‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: پنج کاری که افراد موفق هر شب قبل خواب انجام می‌دهند

بر روی یک هدف کار کنید

اگر هر روز ۳۰ دقیقه وقت بگذارید تا فعالیتی در جهت رسیدن به اهداف‌تان انجام بدهید چه می‌شود؟ آیا فکر می‌کنید که می‌توانید چیزهای بیشتری به دست بیاورید؟ مسلم است.

فعالیت‌های روز قبل را بازنگری کنید

یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توان پیشرفت کرد و نتایج خوبی به دست آورد، این است که از تجربیات‌ خود بیاموزید.

زمانی را به تفکر و بررسی چیزهایی که آموخته‌اید، چیزهایی که می‌خواهید تکرار کنید و چیزهایی که قصد تغییرشان را دارید اختصاص بدهید. این مورد بسیار عادت قدرتمندی است.

دفتر رویدادها

عادت صبحگاهی

این مورد، بیشتر ترکیبی است‌ و می‌تواند به همراه موارد دیگری از این لیست ترکیب شود (بله، شما می‌توانید حتی درباره تمرینات ورزشی‌تان هم بنویسید، به عنوان مثال، تعداد تمرینات هر روزه‌تان را یادداشت کنید).

وقتی که شما افکارتان را می‌نویسید، آن‌ها را برای خودتان واضح‌تر و شفاف‌تر می‌کنید، بیشتر متمرکز می‌شوید، بیشتر می‌آموزید و می‌توانید نتایج بهتری به دست آورید.

بیشتر بخوانید: چگونه مانند افراد موفق عادات صبحگاهی مفیدی داشته باشیم؟

حرف آخر

یک یا نهایتا دو مورد را انتخاب کنید؛ شاید شما به ۳ مورد علاقه داشته باشید، مشکلی نیست، اما باید انتخاب کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
سخنران انگیزشی و مربی توسعه فردی، مدرس و مشاور کسب و کار
صبح های شاد

شاید هر روز دو مورد را امتحان کنید (مواردی که در کمتر از ۳۰ دقیقه قابل انجام هستند)، یا شاید شما یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و در طول یک هفته انجام دهید و برای هفته بعد، مورد دیگری را انتخاب کنید.

روشی را پیش بگیرید که برای شما بهترین است و نتایج بهتری از آن حاصل می‌شود و لطفا، همین امروز، یا حداقل فردا صبح شروع کنید!

در مقاله فوق به ۱۰ عادتی که از عادات انسان‌های موفق است، اشاره شد. عادت خوب صبحگاهی که تنها با صرف سی دقیقه زمان طی روز می‌توانید از مزایای آن‌ها بهره‌مند گردید. بسته آموزشی «زندگی افراد موفق» و صفحه اینستاگرام دکتر احمد محمدی از عادت‌های خوب افراد موفق برای شما خواهد گفت. عادت‌هایی که تنها با صبر، تلاش و صرف اندکی زمان و البته مداومت در انجام و تمرین آن‌ها می‌توانید مسیر موفقیت را برای خود تسهیل بخشید.

لینک های مفید

2 پاسخ

    1. سلام سجاد عزیز
      از اینکه مطالب ما رو پسندیدید و براتون کاربردی بوده بسیار خرسندیم. ممنون از حسن نظر شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

استیو جابز چگونه میلیارد شد ؟
50,000 تومان
رایگان
small_c_popup.png
کمتر از 30 ثانیه
اطلاعات خود را تکمیل و محصول را دریافت کنید