۱۰ شیوه برای لذت بردن از زندگی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۲ آذر, ۱۳۹۷
آخرین بروزرسانی: ۱۷ مرداد, ۱۴۰۰

آیا به دنبال راهی برای لذت بردن از زندگی هستید؟ نمی‌دانید که چه کارهایی سبب داشتن زندگی بهتر و پویا می‌شود؟ انجام چه فعالیت‌هایی باعث استفاده درست از زمان‌تان می‌شود؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

زندگی بهتر

بسیاری از افراد درمورد زندگی‌ بهتر صحبت می‌کنند. منظور آن‌ها از زندگی بهتر، دنبال کردن چیزهای مورد علاقه که بیشتر شامل پول، دانش و چیزهای دیگر است.

سوال این است که چه زمانی این به دست‌ آوردن‌های بیشتر دیگر کافی به نظر می‌رسد؟ کی به نقطه‌ای می‌رسیم که دیگر منتظر زندگی بهتر نیستیم؟ چه قوانین نانوشته‌ای دست و پای شما را در زندگی‌تان بسته است؟

جواب این است: تا جایی که دل‌تان بخواهد. لازم نیست که مدام به دنبال بیشترها باشید. می‌توانید یک تصمیم آگاهانه بگیرید تا الان در حد امکان، یک زندگی بهتر را داشته باشید. در ادامه راه‌هایی برای انجام صحیح یک زندگی بهتر آمده است:

۱. مراقب روابط‌‌تان باشید

تا زمانی که شما روابط خود را بهبود دهید، هیچ چیز دیگری مهم نیست. اما این مستلزم تلاش است. برای داشتن روابط پایدار و موفق باید زمان صرف کنید.

رابطه به معنای صحبت با افرادی است که آن‌ها را دوست دارید، وقت گذراندن با آن‌ها، یافتن راه‌هایی برای حل کشمکش‌ها و التیام احساسات جریحه‌دار است.

۲. بر تجارب تمرکز داشته باشید

 اشیا تقریبا همیشه هزینه بالایی دارند. حتی اگر رایگان هم باشند، فضا اشغال می‌کنند و باید از آن‌ها نگهداری کرد. اما تجارب پول زیادی نمی‌خواهند.

تجارب از خاطراتی شکل یافته که طی سال‌ها طول کشیده است. فرصت زندگی کوتاه است؛ قدر آن را بدانیم.

۳. بعد معنوی خود را پرورش دهید

 نیازی نیست که برای داشتن معنویت خالصانه دین‌دار باشید یا حتی به وجودی متعالی معتقد باشید. وقت گذاشتن برای مدیتیشن، برشمردن خوشی‌ها و تمرکز کردن بر افکار مثبت انر‌ژی‌تان را چند برابر می‌کند. نتیجه‌ مدیتیشن، سکوت ذهن و آرامش درونی است.

هم‌چنین می‌فهمید که باید روابط‌تان را با دیگران بهتر کنید و بر ناکامی‌ها غلبه پیدا کنید.

۴. به دیگران اجازه ندهید که اولویت‌های زندگی شما را تعیین کنند

چقدر مطابق علاقه و روحیات واقعی خودتان زندگی می‌کنید؟ وقتی بچه بودید، افراد دیگر برای زندگی شما برنامه‌ریزی می‌کردند. حالا دیگر این اجازه را به کسی ندهید.

استاد احمد محمدی
انتخاب با توست: لذت‌های آنی = افسوس دائمی و رنج‌های مفید = لذت دائمی
استاد احمد محمدی

راهی را بیابید که شما را خوشحال می‌کند، کارهایی را انجام دهید که شما دوست دارید و فشارهایی را که دیگران روی شما می‌گذارند تا شما را با خودشان همراه سازند، نادیده بگیرید.

۵. مراقب خود باشید

خوب غذا بخورید، زیاد آب بنوشید، در نوشیدنی‌های شکردار افراط نکنید و هر روز مقداری ورزش کنید. با انجام تمرینات ورزشی سلامت ذهنی و روانی خود را بهبود بخشید.

به طور مرتب به پزشک مراجعه کنید. مراقب دندان‌ها‌ی‌تان باشید. اگر مشکلات عاطفی و احساسی دارید، راه حلی برای‌شان بیابید. اگر به خود نرسید، زندگی کامل و خوبی نخواهید داشت.

۶. همیشه پروژه‌ای برای انجام دادن داشته باشید

مطمئن باشید که در زندگی همیشه کاری برای انجام دادن دارید. این پروژه می‌تواند یک کار هنری، تسلط بر یک زبان جدید، یا ساختن چیزی با دستان‌تان باشد تا لذت ببرید.

فقط اطمینان حاصل کنید که چیزی برای معنابخشی به زندگی‌تان انجام می‌دهید. بهترین بودن به معنای واقعی را تمرین کنید.

۷. بخشی از وقت خود را صرف انجام کارهای خیر و خداپسندانه کنید

در ابتدا تنها یک ساعت در هفته وقت خود را صرف کارهای خیر کنید یا این‌که زمانی را در طول هفته در نظر بگیرید و خود را ملزم به انجام کارهای خیرخواهانه کنید.

به مرور این احساس بیشتر می‌شود. وقتی به دیگران کمک می‌کنید با افراد بزرگ هم آشنا می‌شوید. مهارت ارتباط با دیگران را با داشتن برترین خصوصیات بهبود ببخشید.

۸. کینه نداشته باشید

هر کسی همیشه از دست دیگران رضایت ندارد. واقعیت این است که مردم کارهایی می‌کنند که خوشایند شما نیست و باعث دلخوری‌تان می‌شود و از آن لذت نمی‌بریم.

گاهی رفتارها بدخواهانه هستند، گاهی هم کاملا اتفاقی‌اند، گاهی نتیجه حساسیت هستند و گاهی هیچ کدام از این‌ها نیستند. نگه داشتن کینه سم است و مانع از شادی و خوشحالی حقیقی شما می‌شود.

گذشته را در گذشته رها کنید و چشم امید به فردا داشته باشید. می‌توانید با افراد دعوا کنید، روی حرف خودتان بایستید و بین خودتان فاصله ایجاد کنید. هرچند در نهایت این شما هستید که تصمیم می‌گیرید و اجازه می‌دهید افراد بروند یا این‌که آن‌ها را می‌بخشید و حرکت کنید.

۹. همیشه به یادگیری ادامه دهید

شیوه‌های مختلف آموختن و یادگیری زندگی شما را بهتر می‌کند. هر دقیقه‌ای که صرف یادگیری چیزهای جدید می‌کنید، افق دیدتان را گسترده می‌سازید و حس کنجکاوی‌تان زیاد می‌شود و مرتب به دانش شما در زندگی افزوده می‌شود.

افرادی که دائما در حال یادگیری هستند و افراد بلند مرتبه را دیدار می‌کنند، تجارب بزرگی دارند و انسان‌های شایسته‌ای در جهان هستند و لذت بیشتری از زندگی می‌برند. تلاش همیشه به موفقیت می‌رسد اگر از آن خسته نشوید.

بهترین خبری که درمورد یادگیری چیزهای جدید می‌توان گفت این است که یادگیری نیازی به پول هنگفت ندارد. می‌توانید با عضویت در باشگاه کتابخوانی، شرکت در کلاس اینترنتی، بازدید از موزه‌ها و گوش دادن به پادکست‌های آموزشی، چیزهای جالبی بیاموزید و از زندگی لذت ببرید.

۱۰. هر روز تحرک فیزیکی داشته باشید

پیاده‌روی کنید، به گردش بروید، با یک بچه بازی کنید و دور حیاط منزل‌تان یک سگ را دنبال کنید. به مدت پنج دقیقه از پله‌ها بالا و پایین بپرید. در استخر بازی کنید.

تحرک داشتن بسیار عالی است نه تنها برای سلامت جسم بلکه برای سلامت روح و روان هم مفید است.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
قانون رنج و لذت

رسیدن به موفقیت زندگی را شادتر می‌کند و باعث می‌شود لذت بیشتری از آن ببریم. به این منظور می‌توانید از بسته‌های آموزشی آکادمی بازار استفاده نمایید. برای شروع پیشنهاد ما به شما بسته آموزشی: «موفقیت دست یافتنی است» است.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی