تا یلدای سال 1401 چه اهداف و برنامه‌‌های را دنبال می‌کنید؟

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۰ آبان, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

شب یلدای امسال هم از راه رسید و برگ دیگری از خاطرات در دفتر زندگی ما رقم خورد. تا یلدای سال بعد چه اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنید؟

یلدای 1400 هم از راه رسید و خیلی زود و در کمال ناباوری وارد نخستین روز زمستان و آخرین فصل سال شدیم. زمان خیلی زودتر از آنکه فکرش را می‌کنیم، می‌گذرد. خیلی از ما روز گذشته فرا رسیدن یلدا را به یکدیگر تبریک گفتیم. در کنار خانواده‌ و در جمع دوستان شبی خوش را گذراندیم. اما امروز روز تازه‌ از فصل جدیدی از زندگی‌مان آغاز شده است.

ما هستیم و ادامه‌ی مسیر زندگی، ما هستیم و کارهایی که باید به انجام برسانیم، اهدافی که باید دنبال کنیم، مسئولیت‌هایی که باید به نتیجه برسند. تعهداتی که باید کاری برای آنها بکنیم. ۹ ماه از سال رفت و تنها سه ماه پایانی باقی‌مانده است. وقتی یلدا از راه می‌رسد، به ما یادآور می‌شود که وارد فصل جدیدی می‌شویم. یادمان می‌آید که تا فرا رسیدن بهار چیزی نمانده است.

یلدای امسال هم گذشت. اما اینگه چگونه و با چه کیفیتی ۹ ماه اول سال را گذراندیم اهمیت دارد. زمان می‌گذرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم زمان و عمر ما با شتاب می‌گذرد. اما آیا توانستیم از این زمان و انرژی که خداوند به ما عطا کرده، درست استفاده کنیم؟ چند در صد از وقت و انرژی ما صرف دنبال کردن اهداف بزرگ زندگی‌مان شد؟ چند درصد از زمان خودمان را بیهوده به هدر دادیم؟ چقدر از این زمان را صرف رشد و کسب آگاهی‌ بیشتر کردیم؟ چقدر داناتر و آگاه‌تر شدیم؟ چقدر عادت‌های بد خودمان را کنار گذاشتیم؟

و در واقع: چقدر زندگی را واقعا زندگی کردیم؟

دکتر احمد محمدی در ویدئوی شب یلدای امسال، استراتژی یک دقیقه‌ای را توضیح می‌دهند که دیدن این ویدئو خالی از لطف نیست. استراتژی یک دقیقه‌ای می‌تواند اثرات سازنده‌ای در زندگی شما داشته باشد.

آماده بررسی اهداف باشید

با انرژی رو به جلو به استقبال سه ماه پایانی سال 

سه ماه بعدی با سرعت بیشتری نسبت به 9 ماه اول سال می‌گذرد. واقعیت همین است. چه باور کنیم و چه باور نکنیم، سه ماه بعدی هم می‌گذرد و می‌بینیم که در حال گفتن تبریک عید نورور به یکدیگر هستیم. مطمئن باشید همین سوالاتی که اینجا مطرح شد، با غلظت بیشتری شب عید از شما خواهیم پرسید.

وقتی بهار از راه برسد، کارنامه‌ی یک ساله‌‌‌مان مشخص می‌کند که با خودمان و زندگی‌مان چه کرده‌ایم. خوشا به حال آن افرادی که در آن روز کارنامه‌ی درخشانی دارند.

یلدای 1400 هم تمام شد. اما، زندگی جریان دارد. برای سه ماه بعدی خودمان باید برنامه‌ داشته باشیم. به هیچ وجه دیر نیست. کاغذ و قلم را بردارید. اگر بتوانید از همین سه ماه باقیمانده‌ی سال هوشمندانه بهره ببرید، آخر سال می‌توانید به خودتان ببالید که در سال ۹۸، فهرست کارهای مهم و به سرانجام رسیده‌ی من اینها بودند.

برنامه‌ سه ماه پایانی سال 

ابتدا باید فهرستی از کارهای مهم و اضطراری که باید به انجام برسند تهیه کنید. واقع بینانه کارهای مهم را یادداشت کنید. اگر شاغل هستید، فرصت خوبی است تا برای سه ماه پایانی سال بتوانید دوره برنامه‌ ریزی خوبی داشته باشید.

اگر دانشجو یا خانه‌دار یا … هستید، حتما کارهایی دارید که می‌توانید برای انجام آنها در این مدت سه ماه برنامه ریزی کنید. مهم این است که با کیفیت بالاتر و هدفمندتر کارهای خودتان را پیش ببرید.

برای سه ماه پایانی سال، پیشنهاد دیگری به شما دارم. در این سه ماه، طوری زمان بندی کنید که بتوانید مهارت جدید یا توانمندی جدیدی را یاد بگیرید یا اگر مشغول کاری هستید در آن حوزه خود را توانمندتر کنید. مثلا اگر در کاری مشغول هستید، ببینید در عرض سه ماه چه مهارت جدیدی می‌توانید یاد بگیرید که در شغل فعلی‌تان مورد استفاده قرار بگیرد.

نگویید، زمان ندارم، نمی‌شود، نمی‌توانم، آنقدر درگیر هستم که امکانش نیست، آخر سال و یادگیری. تمام اینها بهانه‌هایی بیش نیستند. افرادی که سعی میکنند همیشه در حال یادگیری باشند، همیشه موفق‌تر و البته شادتر از بقیه زندگی می‌کنند. یادگیری باعث می‌شود که احساس بیهودگی و پوچی نکنید و همیشه رو به جلو حرکت کنید و در زندگی متوقف نشوید.

برای سه ماه پایانی زندگی، زمانی را به خودتان اختصاص بدهید. زمانی بسیار کوتاه برای خودِ خودِ خودتان. این زمان می‌تواند یک نرمش ۱۵ دقیقه‌ای، مطالعه‌ی کتاب ۲۰ دقیقه‌ای، راز و نیاز با خداوند، گوش دادن به موسیقی، خوردن نسکافه یا هر کار دیگری باشد. فقط در برنامه‌ی روزانه‌ی تایم مشخصی را صرفا به خودتان اختصاص بدهید. با خودتان بیشتر خوش بگذرانید و به خودتان بیشتر توجه کنید.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
شب یلدا

پایان سه ماه نتیجه‌ی آن را خواهید دید. برای سه ماه آتی، سعی کنید در مسیر حذف کردن یک عادت بد خودتان قرار بگیرید. برای سه ماه می‌توانید متناسب با شرایط زندگی خودتان برنامه‌ریزی کنید.

برای سه ماه آینده سعی کنید، افکار منفی، بدبینی، افکار مایوس کننده و …. را کنار بگذارید. شاید سخت باشد ولی از کم شروع کنید. مثلا اگر ۱۲ ساعت در روز با افکار مخرب زندگی می‌کردید، این زمان را به ۱۰ ساعت برسانید.

برنامه‌های خودتان را برای سه ماه آینده با آکادمی بازار درمیان بگذارید. ما در کنارتان هستیم.

آکادمی بازار با مدیریت دکتر احمد محمدی، مجموعه‌ای از ویدئوهای آموزشی و انگیزشی منتشر کرده است که می‌تواند پاسخگوی برخی دغدغه‌های ذهنی کاربران باشد. عناوین برخی از این ویدئوهای آموزشی عبارتند از: منتظر معجزه بمانم یا قوانین موفقیت را یاد بگیرم؟، از کجا بفهمیم در آینده موفق خواهیم شد یا خیر؟ ، چگونه می‌توانیم زندگی را طور دیگری ببینیم؟، نقش مشکلات در زندگی ما چیست؟، چه زمان به موفقیت می‌رسیم؟ و بسیاری از ویدئوهای آموزشی که می‌تواند راهگشا باشد.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی