روش درست تصمیم گیری را یاد بگیرید

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۱۵ دی, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۲۳ آبان, ۱۴۰۰
کتاب نقشه فروش
کتاب نقشه فروش

فهرست مطالب

تصمیم گیری درست می‌تواند در زندگی ما تغییرات اساسی به‌وجود بیاورد. آیا روش درست تصمیم گیری را بلد هستید؟

قدرت تفکر کردن، یکی از موهبت‌هایی است که خداوند به ما عطا کرده است. ما با قدرت تفکر می‌توانیم برای زندگی خودمان برنامه‌ریزی کنیم، درست را از غلط تشخیص بدهیم و می‌توانیم مسیر زندگی‌مان را تغییر بدهیم.

ما هر لحظه در حال تصمیم گیری هستیم، تصمیم‌های بزرگ و کوچک. همان قدر که تصمیم‌های بزرگ بر سرنوشت ما تاثیرگذار هستند، تصمیم کوچک هم  اهمیت دارند. تصمیم گیری مهارتی آموختنی و یاد گرفتنی است. تصور نکنید فقط عده‌ای خاص در این جهان می‌توانند برای زندگی خود تصمیم درست بگیرند. خداوند متناسب با زندگی ما، به ما قدرت تعقل و تفکر داده ولی پرورش دادن این پتانسیل برعهده‌ی خودمان است. یکی از کارهای مهمی که هر کسی می‌تواند برای زندگی خودش انجام دهد آن است که درست فکر کردن را بیاموزد.

اگر یاد بگیریم درست فکر کنیم، درست تصمیم بگیریم. می‌توانیم درست دوره برنامه ریزی و برای زندگی‌مان هدفگذاری کنیم. اگر ذهن و فکر خودمان را ورزیده نکنیم، نمی‌توانیم از موهبت خدادادی به درستی استفاده کنیم. به شما توصیه می‌کنم مقاله‌ی تصمیم گیری های جدید برای سال جدید را مطالعه کنید.

تصمیم گیری

برای تصمیم گیری درست چه باید کرد؟ 

قدم اول باید باور کنیم که ما نیز می‌توانیم تفکر کردن را یاد بگیریم. باید باور کنیم می‌توانیم درست تصمیم گرفتن را یاد بگیریم. در قدم بعدی باید به سراغ آموزش و یادگیری برویم. تفکر کردن هم درسی است مثل ریاضی و ادبیات. این روزها در مدارس هم آموزش داده می‌شود که البته در سطح بسیار ابتدایی است.

نیاز داریم آموزش ببینیم و یاد بگیریم. باید کتاب‌های مختلفی در این زمینه بخوانیم و یادداشت برداری کنیم. کلاس‌‌های مختلفی در این زمینه برگزار می‌شود. می‌توانید از آنها کمک بگیرید. درنهایت باید فکر و مغز خودتان را آماده کنید. برای درست تصمیم گرفتن باید قلم و کاغذ همراه داشته باشید. باید بتوانید همه چیز را روی کاغذ بیاورید و درست تصمیم بگیرید.

یک تصمیم اشتباه می‌تواند تاثیرات و نتایج بدی روی زندگی شما داشته باشد. تصمیم گیری درست بالعکس می‌تواند نتایج مطلوبی ایجاد کند. تصمیم گیری را در زندگی خود جدی بگیرید. گاهی برای یک موضوع لازم است مدت‌ها بررسی کرده و سپس تصمیم بگیرید. کار اشتباهی است اگر برای موصوعات مهم زندگی عجولانه و شتابزده عمل کنیم.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
از قلبت سوال کن

قبل از گرفت تصمیم باید عواقب موضوع را خوب بسنجید. چه افراد بسیاری که با چشم بسته و بدون تفکر و تعقل در زندگی مسیری را در پیش گرفته و سپس به وضعیت بسیار خطرناکی افتاده‌اند. چه بسیار افرادی که با مشورت درست و تصمیم گیری عاقلانه توانسته‌اند زندگی جدیدی برای خود بسازند.

اگر خواهان زندگی موفق و پیروزمندانه هستید باید درست فکر کردن را یاد بگیرید. افراد موفق همین مسیر را پیموده‌اند. هیچ وقت کسی با نشستن و دست روی دست گذاشتن به جایی نرسیده‌ است. هیچ وقت کسی با تنبلی کردن و عدم به کارگیری ذهن و جسم اش نتوانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند.

دنیا از آن افراد سخت کوشی است که مهارت‌های لازم را یاد می‌گیرند. تنبل‌ها دنیا را نمی‌سازند. می‌توانید مقاله‌ی تاثیر عادت های مثبت بر روند تصمیم گیری در زندگی از نگاه دن رابی را مطالعه کنید. برای آنکه بتوانید به‌‌خوبی تصمیم گیری کنید باید چهار گام آسان برای از بین بردن تردید و تعلل در تصمیم‌گیری را یاد بگیرید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی