کنترل استرس در محیط‌های اجتماعی

نویسنده: تیم تحریریه آکادمی بازار
انتشار: ۲۷ فروردین, ۱۳۹۸
آخرین بروزرسانی: ۱۹ مرداد, ۱۴۰۰

استرس در محیط‌ها و موقعیت‌های آسیب‌زا را چگونه کنترل کنیم؟ آیا ترک موقعیت در کاهش استرس ما موثر است؟ چگونه در تنگناهای شدید مقاومت کنیم؟

کتاب سفر به معدن درون
کتاب سفر به معدن درون

فهرست مطالب

کنترل استرس و اضطراب

کنترل استرس از جمله مهارت‌هایی است که برای پیشبرد زندگی مورد نیاز است. این مورد به خصوص در محیط‌های اجتماعی اهمیتی دو چندان دارد. راهکار‌های مختلفی برای کنترل اضطراب در محیط‌های مختلف وجود دارد.

هر کدام متناسب با شرایط فکری اشخاص می‌تواند گزینه مناسبی برای کنترل استرس باشند. گاهی با توجه به سنگینی کار و فشار اقتصادی در تنگناهای شدیدی گیر کرده و برای تصمیم‌گیری درست نیاز به کنترل استرس دارند.

در این مقاله راهکارهایی برای کنترل استرس ارائه شده است که برای محیط‌های اجتماعی بسیار مناسب هستند.

اظهار نظر و بیان احساسات درونی

شرکت در محیط‌های اجتماعی و مشارکت در بحث‌های مختلف می‌تواند به افراد کمک کند تا توانایی مدیریت استرس خود را افزایش دهند. بهبود فن بیان و نحوه ایجاد ارتباط با اشخاص کمک زیادی به مدیریت استرس می‌کند.

این روش می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی که دارای ارائه‌های علمی هستند باشد. فرد با استفاده از این روش می‌تواند به بدن خود بفهماند که از لحاظ علمی و معلوماتی از آمادگی لازم برخوردار است.

به این ترتیب می‌توانید کنترل استرس خود را به بهینه‌ترین حالت انجام دهید. حتی در برخی موارد گفته شده است که می‌توانید این برتری معلومات خود را نسبت به دیگران در ذهن خود تکرار کنید. این موضوع باعث می‌شود در هنگام صحبت کردن با اعتماد به نفس بالاتری صحبت کنید.

کنتر‌ل ا‌سترس لحظه‌ای

یکی از روش‌های مناسب برای کنترل اضطراب در لحظه استفاده از روش‌های شمارش اعداد و تنفس عمیق است. هر کدام از این روش‌ها می‌تواند در کوتاه مدت مناسب باشند. بسیاری از محققان بر این باورند که چند نفس عمیق می‌تواند انسان را بسیار منعطف و با آرامش کند.

عجله کردن و دستپاچه شدن از جمله عواملی است که عکس این موضوع عمل کرده و باعث افزایش استرس می‌شود. تمرکز حواس و تسلط بر روی گفتار از جمله خصوصیات دیگر این روش می‌باشد.

در کنار این موضوع داشتن انرژی مثبت و روحیه بالا بسیار کمک کننده می‌تواند باشد. در واقع انجام هر کاری با روحیه مثبت و بالا می‌تواند باعث رشد و پیشرفت افراد شود.

کنترل استرس با دیدگاهی گسترده

یکی دیگر از روش‌های کاربردی که می‌تواند استرس را برای مدت کوتاهی کنترل کند، مشاهده مناظر در دوردست است. این روش کمک می‌کند تا افراد از جزییات برای مدت کوتاهی رها شده و به صورت کلی به موضوع نگاه کنند.

داشتن یک پنجره رو به طبیعت یا یک حیاط کوچک می‌تواند بهترین مکان برای داشتن آرامش باشد. بیشترین موضوعی که در این راهکار اهمیت دارد، جدایی از تفکرات پیچیده و سخت می‌باشد.

این موضوع باعث افزایش بازدهی و همچنین تمرکز بیشتر می‌شود. تلاش کنید حتی اگر در دفتر خود هستید برای چند دقیقه به لب پنجره‌ای رفته و منظره شهر را تماشا کنید و به نکات مثبت زندگی خود فکر کنید.

هنر و داشتن گل و گیاهان

هنر یکی از بهترین دریچه‌های آرامش و کاهش تنش در زندگی است. استفاده از آثار هنری زیبا و با رنگ‌های شاد در اتاق یا دفتر کار نیز می‌تواند باعث کنترل استرس و افزایش آرامش افراد شود.

استاد احمد محمدی
تغییر را با آغوش باز پذیرا باش؛ اگر تغییر نکنی، تعویض می‌شوی.
استاد احمد محمدی

داشتن گیاهان طبیعی و گل‌های زینتی نیز می‌تواند انرژی مثبتی را برای شما به ارمغان آورد. تماشای این موارد نیز می‌تواند همانند تماشای یک منظره زیبا به کنترل استرس شما کمک کند.

کنترل ا‌سترس با ترک کردن موقعیت تنش‌زا

گاهی نیز راهکار‌ها به صورت کلی‌تر بوده و برای عملی کردن آن باید محیط تنش‌زا را ترک کرد. محیط و موقعیتی که از لحاظ روحی به شما آسیب می‌رساند را ترک کنید. سعی کنید که با استفاده از از دور شدن از محل استرس زا، با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهید.

کار‌هایی که پس از ترک مکان برای کنترل استرس پیشنهاد می‌شود تخلیه احساسات است. یعنی شما می‌توانید پس از ترک محل گریه کنید یا بلند بخندید یا حتی داد بزنید. این روش‌ها می‌تواند استرس شما را کنترل کرده و با آرامش بیشتری به محل برگردید.

استفاده از نوشیدنی‌ها آرامش دهنده مانند قهوه و چای نیز به کنترل استرس و تمرکز حواس شما کمک می‌کند. همچنین انجام چند تمرین کششی عضلانی نیز می‌تواند از جمله راهکار‌های دیگر برای کنترل استرس باشد.

استاد احمد محمدی
استاد احمد محمدی
مدرس و مشاور عالی کسب وکار
روش‌ های مهار و کنترل استرس و اضطراب

برای کاهش اضطراب در محیط‌های اجتماعی، فن بیان مناسب کمک زیادی به شما می‌کند. دوره فن بیان این امکان را برای شما فراهم کرده تا در هر کجا که بخواهید، این توانایی را در خود پرورش دهید.

Rate this post

مشتاق ارتباط با شما هستیم...

"نظرات ارزشمند خود را در پایین صفحه کامنت کنید"

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در تلگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

در اینستاگرام

بازار آکادمی را دنبال کنید !

آکادمی بازار لوگو
تیم تحریریه آکادمی بازار

این مقاله به کوشش تیم آکادمی بازار تولید شده است. ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری در بهبود و توسعه مهارتهای فردی ، شغلی و کسب و کارشما داشته باشیم.

جهت اطلاع از جدیدترین مقالات ایمیل خود را با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب مذاکره برای حقوق دلخواه
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب سفر به معدن درون
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب خلق برند برتر
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش
دریافت کتاب نقشه فروش

دوره جامع فن بیان

200 دقیقه آموزش رایگان

700,000 تومان

هدیه ویژه آکادمی بازار تقدیم به شما کاربرانی که برای ما "ارزشمند" هستید
سشقسی